Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Forumbeleid

Bericht door Rasmus »

In mijn ogen is dit een verandering om het veranderen. Het gaat in mijn ogen vrij weinig toevoegen aan hoe mensen Games of Multimedia zien. verder is het in mijn ogen juist een visualisatie van hetgeen we niet willen; een splitsing op het forum. Volgens mij was het idee bar en de rest van het forum juist dichter bij elkaar te brengen en de drempel om voor nieuwe, of voornamelijk in de RS-delen postende leden, om in bar te posten te verkleinen. Nu heb je juist de visualisatie van 'het is hier anders, kijk uit', en daarbij, geef je ergens de ruimte om het er maar zo te laten aangezien men in het verdomhoekje gestopt wordt, dus waarom nog veranderen?
Als dit een experiment is om te kijken of er ruimte is om te experimenteren vind ik het een mislukt experiment. Ik denk dat iedereen ervan doordrongen is dat mensen moeten kunnen proberen en aankloten waar nodig, en dat het dan af en toe verkeerd gaat. Echter denk ik dat de intentie moet zijn voor de speeltuin/experimenten dat het iets zou moeten toevoegen of in elk geval de intentie moet hebben om iets toe te voegen. Dit is echter in mijn ogen gewoon een verandering om maar iets te veranderen. Het is nooit naar voren gekomen in de bijna 50 pagina's lange discussie die we met z'n alle gehouden hebben, en daarom kan ik me de verontwaardiging dat dit er opeens is bij sommige mensen wel voorstellen.
"Be yourself, everyone else is already taken"
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Het_Eendje »

Ik vond het wel een creatieve actie. Je geeft hiermee impliciet aan dat je Bar op hetzelfde niveau zet als de forumspelletjes en daarvan weet iedereen dat het niets-toevoegende onzin is, tegen de verveling. In zekere zin geldt dat voor Bar ook, want de focus ligt op RuneScape en daar heeft Bar vrij weinig mee van doen.
Evilminded0 schreef:Maar ik heb door de laatste 2 pagina's wel een duidelijker beeld gekregen over wat Feppie bedoelt met zijn speeltuin voor experimenten en hoe die niet bestaat.
Ja, zo gaat het wel vaker. Elk idee moet eerst eeuwig verdedigd worden, totdat niemand meer zin heeft om verder te discussiëren en dan valt 't stil en blijft het liggen. Niet alle experimenten zullen goed uitpakken, maar wat mij betreft mag daar best wat meer ruimte voor komen voor de paar ideeën die wel goed uitpakken. Zeker als het gaat om dingen die eenvoudig terug te draaien zijn.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Ik heb nooit het idee gehad dat alles goedgekeurd moest worden en er eindeloos over moest gediscussieerd worden. Je moest er gewoon tegen kunnen dat als iets niet werkte, er stevige kritiek zou komen om het beter te doen, wat ik niet meer dan logisch vind. Ik heb echter nooit het idee gehad dat ik als grafisch en later Non-RS mod moest opletten met alles dat ik deed. Natuurlijk pakte niet alles goed uit, maar dan probeerde je gewoon iets anders.

Wat ik versta onder het idee van een speeltuin zoals dat hier voorgesteld wordt is dat je ook geen kritiek mag hebben als het niet goed is, wat ik ten zeerste zou betreuren.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Nou weet ik niet hoe het in prive gaat, maar ik heb wel vaak het idee dat er bij kleine suggesties van leden heel veel tijd over heen gaat voordat er wat ondernomen wordt. Als je dan navraagt of er wat mee gedaan wordt is het antwoord meestal dat de discussie loopt, en dan krijg je vaak een lange tijd later een soort slappe compromis, of er gebeurt helemaal niks*. Ik weet niet of dat komt door de de zogenoemde eeuwige verdeging in privé, omdat dingen vergeten wordt, omdat mods lui zijn of om een hele andere reden, maar het valt wel op.

*niet altijd ofc

Toegevoegd na 3 minuten en 10 seconden:
Een voorbeeld is die de discussie over de oorzaak van het gebrek aan nieuwe leden. Er zijn toen heel veel hele goede ideeën ontstaan, zelfs een lijstje van oorzaken en oplossingen. Heel veel leden willen hier graag direct en enthousiast mee aan de slag gaan, maar dan horen we niks meer vanuit het team en dan zakt de intresse ook snel af.

Eigenlijk dit hele topic
https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=279104
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Daar zijn we mee bezig geweest in privé. Op jouw topic - dat voorbeeld - is nu een oplossing gevonden.
Remco
Berichten: 1778
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Remco »

Eerlijk, best vervelend dat ik moet inloggen om bar te lezen. Ik word steeds automatisch uitgelogd op mijn ipad.
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Forumbeleid

Bericht door Melliw Naj »

Dankje Feppie. Je hoeft niet meer ingelogd te zijn om bar te kunnen lezen.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

maar je blijft toch wel weer actief jw?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Het_Eendje schreef:Ik vond het wel een creatieve actie. Je geeft hiermee impliciet aan dat je Bar op hetzelfde niveau zet als de forumspelletjes en daarvan weet iedereen dat het niets-toevoegende onzin is, tegen de verveling. In zekere zin geldt dat voor Bar ook, want de focus ligt op RuneScape en daar heeft Bar vrij weinig mee van doen.
Evilminded0 schreef:Maar ik heb door de laatste 2 pagina's wel een duidelijker beeld gekregen over wat Feppie bedoelt met zijn speeltuin voor experimenten en hoe die niet bestaat.
Ja, zo gaat het wel vaker. Elk idee moet eerst eeuwig verdedigd worden, totdat niemand meer zin heeft om verder te discussiëren en dan valt 't stil en blijft het liggen. Niet alle experimenten zullen goed uitpakken, maar wat mij betreft mag daar best wat meer ruimte voor komen voor de paar ideeën die wel goed uitpakken. Zeker als het gaat om dingen die eenvoudig terug te draaien zijn.
Deze post bevestigt hoe waanzinnig onhandig die actie van feppie was. Je impliceert hier inderdaad mee dat we Bar op het niveau van Forumspelletjes willen. Dat terwijl ik dacht dat we na een maand discussiëren heel wat bereidwilligheid hadden gevonden bij leden en moderatoren om de sfeer in Bar op te krikken naar een niveau dat aansluit bij de rest van het forum. Blijkbaar vindt feppie zoiets niet nodig, trekt hij een streep door dergelijke veranderingen en houden we het beter op een kleine, onhandige, structurele aanpassing die juist toelaat om de sfeer in Bar onveranderd te houden. Het lijkt me logisch dat het Non-RS team dat als bijzonder teleurstellend ervaart. Wij hebben er net voor geijverd om Bar te verbeteren en dat wordt nu teniet gedaan.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Hoe gaat dan dan eigenlijk gebeuren, het niveau van Bar omhoog krikken? Alles lijkt nog te gaan zoals altijd (wat ik helemaal prima vind).
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Forumbeleid

Bericht door Melliw Naj »

Sam schreef:maar je blijft toch wel weer actief jw?
Mwah. Blog soms update en PMS kijken.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Aangenaam dat Non-RS teruggedraaid is. Nu kan ik weer rustig navigeren via Non-RS in plaats van altijd terug te moeten naar het forumoverzicht. :)
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Forumbeleid

Bericht door Wup »

^exact.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Forumbeleid

Bericht door Niels »

Niels schreef:ey doe bar en zo weer bij elkaar

ik had een bookmark staan op alleen non-rs zodat ik niet helemaal langs rs hoefde te scrollen maar nu zie ik daar alleen bar en forumspelletjes

shit is focktop yo
ziek amattie
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Forumbeleid

Bericht door Exoemo »

Om eerlijk te zijn zie ik echt niet waarom de opdeling die Feppie gemaakt had (en nu teruggedraaid is) een probleem was?

Als de leden in bar zich niet willen zien als hetzelfde niveau als forumspelletjes, dan moet dat vooral voortvloeien uit hun gedrag. En niet uit hoe het forum is opgedeeld.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Het probleem was vooral dat je de bovenliggende categorie (namelijk Non-RS) niet meer kon gebruiken om te navigeren tussen enerzijds multimedia en games en anderzijds bar.

Hetzelfde niveau als forumspelletjes is het geval niet en dat insinueren zorgt er ook alleen maar voor dat het effectief zo zou worden. Dat lijkt me niet de manier om iets aan te pakken. Het onterecht op het niveau van forumspelletjes plaatsen vind ik ook een beetje respectloos tegenover de grootste groep actieve leden van het forum.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Ja hoewel er best veel gezellige onzin geplaatst wordt zijn de de beste discussies ook zeker in bar te vinden.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Kan forumspelletjes wel weer onder games en multimedia staan, zoals het hoort?
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Zo staat het
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Ik vind de activiteit van de RS-mods best shocking tbh. Gemiddeld 1 post per dag moet toch mogelijk zijn, maar de meesten halen 5/10 posts per maand niet eens.
Plaats reactie