Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Een hele makkelijke maar korte termijn methode is gewoon meer posten. Als er meer nieuwe reacties kan je ook op meer dingen reageren, wat mensen dan ook doen, en zo krijg je een positieve spiraal. Is natuurlijk geen lange termijn oplossing maar je krijgt wel een levendiger forum. Werkte zo ook heel goed in bar, waar we met evenveel mensen de boel de laatste 2 maanden veel actiever hebben gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut en 18 seconden:
Maar als ik zo in de rs delen rondkijk lijken veel forumonderdelen me simpelweg wat saai. Er zijn best weinig leuke discussie topics, naar mijn mening dan.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Ja beetje loot posten is wel leuk en vraag dan aan mensen inde chat om te gaan kijken. Maar er zit zo weinig leven in ofzo.
FEYENOORD ROTTERDAM
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumbeleid

Bericht door xNitrous »

Ben momenteel ook weer bezig om de juiste manier te vinden om mensen naar het forum te halen en dat ze weer blijven hangen net als 3-4 weken terug, er zal binnenkort een evenement online komen (waar heel veel werk in zit) en ik ga er vanuit dat er aardig wat ingame OSRS'ers daarvoor naar het forum gaan komen, dat hoop ik althans. :)
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Forumbeleid

Bericht door Odius »

Ik heb in ieder geval in ongeveer 2-3 weken tijd al drie mensen in de chat gehoord die enkel en alleen via dat nieuwe knopje/vermelding op de site in de chat terecht kwamen (vandaag weer iemand: Ivenho). Als je ziet hoe zoiets kleins dat kan terecht brengen (ik speel maar 1u per dag en denk dan ook aan de leden die niets zeggen maar er wel zijn) dan krijg je echt hoop. :)
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Forumbeleid

Bericht door Evilminded0 »

i k0nijn i schreef:zeker in combinatie met dat je ingelogd moet zijn om Bar te kunnen zien.
Ah, dit was me niet opgevallen. Dat is wel irritant als je niet automatisch inlogged. o.O

Verder snap ik de negatieve reacties van Meutr, Konijn en Bighead niet. Er verandert eigenlijk niets op dit moment. Het beleid en de sfeer die wel/niet moeten gaan veranderen zal tot stand moeten komen door wat de moderators gaan ondernemen.
Meutr schreef: Ik merk dat niet, die tegenstand tegen elke kleine wijziging.
Het is 20 pixels extra scrollen en/of 1x extra terugklikken. lol.
"A frown is just a smile upside down."
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Forumbeleid

Bericht door Megareus12 »

Evilminded0 schreef: Verder snap ik de negatieve reacties van Meutr, Konijn en Bighead niet. Er verandert eigenlijk niets op dit moment.
Ik denk dat vooral Meutr en Bighead het niet heel erg kunnen waarderen dat Feppie deze verandering zelf heeft doorgedrukt
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Mij gaat het er vooral om dat dit gewoon niets toevoegt. Er wordt gedaan alsof dit nu dé oplossing was na een discussie die een maand open stond. Dat er niets verandert is dus net wat me stoort. Maar ondertussen wordt het wel wat onhandiger om van Multimedia naar Bar te gaan, bijvoorbeeld.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Voor nu is het vooral wennen, maar ik ging ook vaak via non-rs naar een ander deel.
FEYENOORD ROTTERDAM
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Forumbeleid

Bericht door Gewoon »

i k0nijn i schreef:Mij gaat het er vooral om dat dit gewoon niets toevoegt. Er wordt gedaan alsof dit nu dé oplossing was na een discussie die een maand open stond. Dat er niets verandert is dus net wat me stoort. Maar ondertussen wordt het wel wat onhandiger om van Multimedia naar Bar te gaan, bijvoorbeeld.

Heb meerdere malen aangegeven dat hier het verkeerde 'probleem' wordt aangepakt. Laat het rusten pik, als over een aantal maanden zien dat er niks veranderd is dan realiseren ze het zelf wel.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Forumbeleid

Bericht door Bighead »

Evilminded0 schreef:Verder snap ik de negatieve reacties van Meutr, Konijn en Bighead niet. Er verandert eigenlijk niets op dit moment. Het beleid en de sfeer die wel/niet moeten gaan veranderen zal tot stand moeten komen door wat de moderators gaan ondernemen.
Behalve wat toegevoegd ongemak aangezien je nu niet meer simpelweg alle Non-RS forumdelen in één overzicht kan zien als je op de forumcategorie klikt, heb ik inderdaad aangegeven er niet van gecharmeerd te zijn dat we niet alleen niet geconsulteerd zijn over deze verandering, maar er ook nog eens achter moesten komen door het te zien gebeuren.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Ik stoor me persoonlijk niet aan de nieuwe splitsing, kijk toch nergens behalve bar (en sinds kort hier) en ik ben eigenlijk ook permanent ingelogd. Wat ik echter wel totaal idioot vind is dat dit als oplossing wordt gegeven voor een totaal ongerelateerd probleem.

Het RS deel is dood, de enige dingen die met enige regelmaat worden gepost zijn blogs en loot. Mensen showen beetje screenshots en krijgen generieke "gz" reacties. Dit is voor nieuwe leden natuurlijk niet interessant (ook omdat er maar een select groepje mensen is dat consequent elkaar feliciteert en de rest negeert). Het splitsen van bar heeft gewoon geen praktisch nut en ik heb steeds meer het idee dat Feppie geen enkel idee heeft waar hij mee bezig is.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Forumbeleid

Bericht door Gewoon »

Vind ook dat dat niet gezond is voor de samenwerking binnen het team. Een beetje jammer dit, ga wel na dat mensen als Bighead moderator zijn in hun vrije tijd en uitstekend werk leveren. Dit is gewoon een dikke grote middelvinger naar hun toe gericht.

Toegevoegd na 2 minuten en 7 seconden:
Behalve Stefan, geen idee wat hij allemaal doet.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Bearserk schreef:Ik stoor me persoonlijk niet aan de nieuwe splitsing, kijk toch nergens behalve bar (en sinds kort hier) en ik ben eigenlijk ook permanent ingelogd. Wat ik echter wel totaal idioot vind is dat dit als oplossing wordt gegeven voor een totaal ongerelateerd probleem.

Het RS deel is dood, de enige dingen die met enige regelmaat worden gepost zijn blogs en loot. Mensen showen beetje screenshots en krijgen generieke "gz" reacties. Dit is voor nieuwe leden natuurlijk niet interessant (ook omdat er maar een select groepje mensen is dat consequent elkaar feliciteert en de rest negeert). Het splitsen van bar heeft gewoon geen praktisch nut en ik heb steeds meer het idee dat Feppie geen enkel idee heeft waar hij mee bezig is.
Ik deel dit sentiment wel een beetje, het voelt als aanpassen aan iets wat er niet is. Ik zie ook eigenlijk nergens mensen die echt last hadden van de oude situatie. Voor nu moet het maar bewezen worden dat opvolgende acties meer mensen naar het forum krijgen, anders waren alle aanpassingen voor niets.
FEYENOORD ROTTERDAM
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

Wat wordt hier weer onnodig een drama van gemaakt. Dit presenteer ik niet als dé oplossing, ik heb juist gezegd dat de discussie van de afgelopen tijd het belangrijkste is geweest, sfeer van leden moet komen en we elkaar hopelijk weer meer begrijpen dan eerst. Alleen al denken dat dit dé oplossing is doet mij vermoeden dat er weinig van de discussie begrepen is. De splitsing is een formalisering van de huidige situatie. Het is slechts een poging Games en Multimedia dichterbij RS te brengen, door onbewust duidelijk te maken dat het losstaat van Bar. RS is ook opgedeeld, daar heeft niemand moeite mee. Ik voel aankomen dat ik hier uitgebreid excuses moet gaan maken omdat ik eens iets probeer. Hoewel de beslissing in een paar seconden genomen was, wist ik dat het afgeschoten zou worden als ik het zou voorstellen. Ik denk dat er meer geprobeerd moet worden in plaats van in oude patronen te blijven. Draai het terug als je wilt, maar denk dan nog wel na of er echt bereidheid tot verandering is of dat de beloftes tot verandering toch meer gedaan zijn om alles zoveel mogelijk bij het oude te laten.

Toegevoegd na 7 minuten en 42 seconden:
Bearserk schreef:Ik stoor me persoonlijk niet aan de nieuwe splitsing, kijk toch nergens behalve bar (en sinds kort hier) en ik ben eigenlijk ook permanent ingelogd. Wat ik echter wel totaal idioot vind is dat dit als oplossing wordt gegeven voor een totaal ongerelateerd probleem.
Het probleem dat ik constateer is de afwijkende sfeer in Bar, die nieuwe mensen niet direct begrijpen. Ik zoek naar een manier dat duidelijk te maken. Nieuwe mensen zijn veelal niet geregistreerd, terwijl de ik impact voor vaste bargangers op wat uizonderingssituaties na minimaal is. Deze oplossing mag misschien niet ideaal zijn, maar zie graag tegenvoorstellen. Ik zie nu nog vooral dat voorstellen worden afgeschoten, omdat de noodzaak niet wordt begrepen. Deze veranderingen zijn dingen die gemakkelijk te proberen en terug te draaien zijn, als je niet teveel verantwoording hoeft af te leggen achteraf omdat je bedoelingen verkeerd worden geïnterpreteerd.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Forumbeleid

Bericht door Odius »

Evilminded0 schreef:
i k0nijn i schreef:zeker in combinatie met dat je ingelogd moet zijn om Bar te kunnen zien.
Ah, dit was me niet opgevallen. Dat is wel irritant als je niet automatisch inlogged. o.O

Verder snap ik de negatieve reacties van Meutr, Konijn en Bighead niet. Er verandert eigenlijk niets op dit moment. Het beleid en de sfeer die wel/niet moeten gaan veranderen zal tot stand moeten komen door wat de moderators gaan ondernemen.
Meutr schreef: Ik merk dat niet, die tegenstand tegen elke kleine wijziging.
Het is 20 pixels extra scrollen en/of 1x extra terugklikken. lol.
Inderdaad. Als hier al over wordt gezeurd.. Het is een minimale verandering die zoals Feppie zegt een bestaande toestand vastlegt en pas het begin vormt van een aantal veranderingen. Denk eraan dat we hiervoor hebben gekozen (met een deel andere aanpassingen dus) om het forum als een geheel te kunnen laten functioneren zoals het nu doet. Met dit in het achterhoofd dienen we Feppie eerder te steunen. In mijn optiek geeft hij een formidabele toegeving gedaan door onze raad en de discussie in de voorbije topics (voor een zoveelste keer) mee te nemen en dit alles vooralsnog min of meer op onze manier te willen oplossen. Laten we dit proces dus vergemakkelijken voor hem en er niet voor zorgen dat er uiteindelijk toch nog een splitsing komt door dergelijke pietluttigheden.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Forumbeleid

Bericht door Bighead »

feppie64 schreef:Hoewel de beslissing in een paar seconden genomen was, wist ik dat het afgeschoten zou worden als ik het zou voorstellen.
Met alle respect, maar dat is gewoon niet de manier waarop in een team samengewerkt dient te worden. Ik kan je garanderen dat er tegenargumenten waren gekomen, maar het is en blijft jouw forum, dus als je het na de betreffende tegenargumenten alsnog zo had willen zien was dat geen strobreed in de weg gelegd.

Om nog even overmatig duidelijk te maken wat het probleem is: we hebben weken lang met zijn allen gediscussieerd over oplossingen, en dan komt er opeens iets als dit uit de lucht gevallen. Dat is gewoon heel erg jammer.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Forumbeleid

Bericht door Niels »

ey doe bar en zo weer bij elkaar

ik had een bookmark staan op alleen non-rs zodat ik niet helemaal langs rs hoefde te scrollen maar nu zie ik daar alleen bar en forumspelletjes

shit is focktop yo
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

feppie64 schreef:Wat wordt hier weer onnodig een drama van gemaakt. Dit presenteer ik niet als dé oplossing, ik heb juist gezegd dat de discussie van de afgelopen tijd het belangrijkste is geweest, sfeer van leden moet komen en we elkaar hopelijk weer meer begrijpen dan eerst. Alleen al denken dat dit dé oplossing is doet mij vermoeden dat er weinig van de discussie begrepen is. De splitsing is een formalisering van de huidige situatie. Het is slechts een poging Games en Multimedia dichterbij RS te brengen, door onbewust duidelijk te maken dat het losstaat van Bar. RS is ook opgedeeld, daar heeft niemand moeite mee. Ik voel aankomen dat ik hier uitgebreid excuses moet gaan maken omdat ik eens iets probeer. Hoewel de beslissing in een paar seconden genomen was, wist ik dat het afgeschoten zou worden als ik het zou voorstellen. Ik denk dat er meer geprobeerd moet worden in plaats van in oude patronen te blijven. Draai het terug als je wilt, maar denk dan nog wel na of er echt bereidheid tot verandering is of dat de beloftes tot verandering toch meer gedaan zijn om alles zoveel mogelijk bij het oude te laten.
Dat er niets anders verandert voelt wel aan alsof je dit echt als de oplossing ziet. Ik mag toch aannemen dat er geen maand discussie is geweest in OFC (en wellicht ook wel een serieus deel in privé) om dit nu als enige concrete verandering voor Bar door te voeren?

Ik zie écht niet hoe dit Multimedia en Games dichter moet brengen bij RS en hoe dat zelfs nodig lijkt. Multimedia en Games zijn prima forumdelen waar een heel andere sfeer hangt en in zekere zin zelfs een heel andere groep mensen bij elkaar komen dan in Bar of Forumspelletjes. Er is letterlijk geen enkele reden waarom mensen uit RS niet in die forumdelen zouden komen, behalve dan omdat ze zelf vooroordelen zouden hebben en niet eens de moeite willen nemen om eens een kijkje te nemen.

Dit is geen verandering, dit doet denken aan toen we Bar serieuzer wilden en de naam veranderden naar om het even welke idiote naam het ook was, waar niemand tevreden mee was, en we dat uiteindelijk terugdraaiden. We wilden de indruk geven dat er iets veranderd was, terwijl we heel goed wisten dat er meer ging moeten gebeuren dan een naamswijziging om echt iets te veranderen. En dat is hoe dit aanvoelt. Er moet iets veranderen maar in plaats van een soort nieuw opgestelde richtlijn van wat gewenst is, komen er vage termen over wat anders zou moeten in een niet nader genoemde toekomst en een splitsing waar mensen enkel onverschillig of ontevreden over zijn. Er is letterlijk nog niemand geweest die heeft gezegd dat deze splitsing positief is.
Afbeelding
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Forumbeleid

Bericht door Evilminded0 »

i k0nijn i schreef:Er is letterlijk nog niemand geweest die heeft gezegd dat deze splitsing positief is.
Ricc schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me daar deels bij aansluiten. Anderzijds, voor nieuwe leden is die opsplitsing meer een visuele weergave van welke forumdelen van Non-RS een meer deftig niveau verwacht kan worden.
Dit dus.
Bighead schreef: Ik kan je garanderen dat er tegenargumenten waren gekomen, maar het is en blijft jouw forum, dus als je het na de betreffende tegenargumenten alsnog zo had willen zien was dat geen strobreed in de weg gelegd.
Doe dan ook niet moeilijk. Als je liever hebt dat Feppie een dag of 2 gedaan had alsof hij naar je luistert dan draait dat echt alleen nog om je eigen ego.

Maar ik heb door de laatste 2 pagina's wel een duidelijker beeld gekregen over wat Feppie bedoelt met zijn speeltuin voor experimenten en hoe die niet bestaat.
"A frown is just a smile upside down."
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Forumbeleid

Bericht door Bighead »

Evilminded0 schreef:Als je liever hebt dat Feppie een dag of 2 gedaan had alsof hij naar je luistert dan draait dat echt alleen nog om je eigen ego.
Dat is één manier om het te zien inderdaad.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Plaats reactie