OSRS op main pagina

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Tristan »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
Maar de RS3 site, forum en de chat kunnen wel gepromoot worden. Dan kan later de OSRS knop erbij gezet worden als dat deel af is of een "WIP" kopje eronder. Ik zou het jammer vinden als deze promotie-mogelijkheid vertraagd wordt, Lunagang heeft namelijk wel degelijk dingen om trots op te zijn en die best gepromoot mogen worden.

EDIT: aan de hand van de post van Siddy: is er geen siteteam die zoiets in elkaar kan zetten? Of nouja het siteteam buiten Bram en Fusio.

Met alle respect naar Feppie toe maar ik ben het hier wel mee eens:
Bearserk schreef:Feppie, je gaat dus 2 jaar werken aan een site om er daarna achter te komen dat je site dood is omdat niemand kon vinden waar jij aan hebt zitten werken.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Fusioxan »

mbtkiller schreef:
Evilminded0 schreef: Zijn er zaken waarmee we kunnen helpen de OSRS site sneller up-to-date te krijgen Feppie? Zijn hier vast wel mensen die bereid zijn om hier en daar een paar uurtjes in de week bij te dragen aan de site.
Denk dat dit een goeie optie is, meer een collectief iets te maken met een controleur die dingen verwijderd die incorrect zijn, registeren wie wat veranderd, kost zo geen moeite voor een bepaalde groep die dan ook daarvoor een functie moet krijgen, gewoon collectief met ze allen guides/informatie bijwerken op de site. Kan iedereen ze steentje bijdragen :p
Je hebt door dat je dit al kan doen? Onder elke pagina staat een linkje met "Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!". Dan krijgen de sitemedewerkers dat in een lijstje te zien en dan passen we het (regelmatig) aan.

Verder, zoals Siddy al zei, zijn Mys en ik volop bezig. We hebben nu een maandelijkse planning (die eigenlijk wel krap is), maar we doen onze uiterste best om dingen te updaten en nieuwe dingen toe te voegen. Denk erom dat dit niet zo 1-2-3 is gedaan en dat we beide doordeweeks ook gewoon bezet zijn. Ik mag blij zijn als ik een uurtje kan RuneScapen op een dag, maar vaak kom ik daar niet eens aan toe of heb ik geen zin om achter de computer te zitten. Kortom: Jullie hebben er weinig aan, maar geloof ons op ons woord dat we onze uiterste best doen.
Trust me, I'm a potato.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Jelmer »

Wat is de hele waslijst aan items die nog moet gebeuren voor Rs3 (en OSRS)? Ik zou er wel mee willen helpen en daarbij denk ik dat anderen dat ook wel willen. :)
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Siddy00 »

Voor RS3 zijn de meest dringende items volgens mij Sliske's Endgame, Invention (groot, is al aan gewerkt maar moet worden afgemaakt en loopt inmiddels weer een fors aantal updates achter), in ieder geval een algemene uitleg van allerlei (vooral nieuwe) bosses (en het liefst uiteraard een uitgebreide, maar dat kost veel meer tijd en moeite), een groot deel van de updates van de afgelopen paar maanden (Memorial to Guthix is al half af), en een flinke lijst losse dingen (zie deze pagina voor meer details). Ik zal de updates van augustus t/m november nog eens afstruinen en het relevante toevoegen aan de lijst. Laat het vooral weten als je iets leuks ziet, het zou ons zeker helpen! :D
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

Fusioxan schreef: Verder, zoals Siddy al zei, zijn Mys en ik volop bezig. We hebben nu een maandelijkse planning (die eigenlijk wel krap is), maar we doen onze uiterste best om dingen te updaten en nieuwe dingen toe te voegen. Denk erom dat dit niet zo 1-2-3 is gedaan en dat we beide doordeweeks ook gewoon bezet zijn. Ik mag blij zijn als ik een uurtje kan RuneScapen op een dag, maar vaak kom ik daar niet eens aan toe of heb ik geen zin om achter de computer te zitten. Kortom: Jullie hebben er weinig aan, maar geloof ons op ons woord dat we onze uiterste best doen.
Iedereen heeft ondertussen in de gaten dat jullie bezig zijn met bepaalde onderdelen. Maar wat ik probeerde aan te geven is dat je bepaalde dingen zoals een quest calculator, skill calculator etc. heb je al maar die zijn niet compleet. Je kunt de OSRS pagina zo aanpassen dat hij meer up-to-date lijkt en beginnen met de dingen die je hebt af te maken, daar kunnen heel veel verschillende mensen aan mee helpen.

Het stuk waar wij op kunnen reageren dat dan eens bijgewerkt wordt in de zoveel tijd vind ik persoonlijk niet iets waar ik heel veel mee zou kunnen, ik kan prima guides schrijven over verschillende bosses met de juiste plaatjes en setups, dat kan ik dan moeilijk in zo'n kleine hulppagina posten/plakken.
Siddy00 schreef:Voor RS3 zijn de meest dringende items volgens mij Sliske's Endgame, Invention (groot, is al aan gewerkt maar moet worden afgemaakt en loopt inmiddels weer een fors aantal updates achter), in ieder geval een algemene uitleg van allerlei bosses (en het liefst uiteraard een uitgebreide, maar dat kost veel meer tijd en moeite), een groot deel van de updates van de afgelopen paar maanden (Memorial to Guthix is al half af), en een flinke lijst losse dingen (zie deze pagina voor meer details). Ik zal de updates van augustus t/m november nog eens afstruinen en het relevante toevoegen aan de lijst. Laat het vooral weten als je iets leuks ziet, het zou ons zeker helpen! :D
Lijkt me prima dat iemand jullie hier mee helpt, maar als je even naar boven scrollt zie je de 2 grafieken die mbt hier heeft geplaatst, OSRS heeft veel meer potentie op dit moment dan grote uitgebreide updates van RS3.. ik hoop dat jullie dit ook wel in zien. (Ook qua aantal leden vergeleken in de chat/RS forumdeel.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Siddy00 »

xNitrous schreef:Lijkt me prima dat iemand jullie hier mee helpt, maar als je even naar boven scrollt zie je de 2 grafieken die mbt hier heeft geplaatst, OSRS heeft veel meer potentie op dit moment dan grote uitgebreide updates van RS3.. ik hoop dat jullie dit ook wel in zien. (Ook qua aantal leden vergeleken in de chat/RS forumdeel.
De grafiek van mbtkiller verandert niets aan het feit dat ik RS3 speel en geen OSRS. Voor de OSRS-site moet je simpelweg niet bij mij zijn, ik geloof dat ik dat al had gezegd. Ik verwacht ook niet dat er veel OSRS-spelers enthousiast aan de RS3-site zullen gaan werken, dus volgens mij maak je je zorgen om niets :P
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

Siddy00 schreef:
xNitrous schreef:Lijkt me prima dat iemand jullie hier mee helpt, maar als je even naar boven scrollt zie je de 2 grafieken die mbt hier heeft geplaatst, OSRS heeft veel meer potentie op dit moment dan grote uitgebreide updates van RS3.. ik hoop dat jullie dit ook wel in zien. (Ook qua aantal leden vergeleken in de chat/RS forumdeel.
De grafiek van mbtkiller verandert niets aan het feit dat ik RS3 speel en geen OSRS. Voor de OSRS-site moet je simpelweg niet bij mij zijn, ik geloof dat ik dat al had gezegd. Ik verwacht ook niet dat er veel OSRS-spelers enthousiast aan de RS3-site zullen gaan werken, dus volgens mij maak je je zorgen om niets :P
Ik was gewoon even oprecht nieuwsgierig of de focus meerendeel op OSRS ligt dan op RS3, uiteraard begrijp ik dat jij je focust op RS3 aangezien je OSRS niet speelt dat is gewoon vrij logisch, maar voor de groei van het forum/chat en de website is het nu wel belangrijk om wat op OSRS te focussen. Stel iemand heeft iets 'af' wat goed kan zijn voor OSRS, dat jij dit bijvoorbeeld direct verandert aan de website en je daar wellicht tijdelijk een RS3 opdracht voor laat liggen.
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Glenn. »

De site gaat helaas al een aantal jaar niet mee met de trend. Streams, interactieve filmpjes, evenementen die op de site worden gepromoot. Een Lunatip logo kan bijvoorbeeld ook. Al ben ik bang dat die slag niet meer in te halen is en dat je dus altijd blijft achterlopen. Tevens willen er genoeg mensen meehelpen maar hoe zegt men dit: ''Vragende mensen kunnen geholpen worden." Maar als men niet vraagt komt er ook niks.
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Odius »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
Mochten hier specifieke, éénmalige projecten bij zitten zoals het schrijven van een bepaalde guide of dergelijke wil ik altijd helpen in ieder geval. Dan heb ik het dus niet over het updaten van de quests en databanken, een dergelijk omvangrijke klus die geregeld aandacht vraagt en waarvoor ik helaas tijd te kort voor zou komen. :( Plaatjes maken van monsters ben ik wel altijd goed in geweest en hier ben ik wel zeker bereid om te helpen. Misschien kan ik vandaag al beginnen met een collectie aanleggen. 8-[

Overigens wel een mooi voorstel Gewoon en zeker terecht. Zoals in het andere topic gezegd levert zo'n kleine aanpassing soms meer resultaat op dan je denkt. Siddy's aanpassing van het menu met een vermelding van Lunatip leverde al het volgende op:
Ik heb in ieder geval in ongeveer 2-3 weken tijd al drie mensen in de chat gehoord die enkel en alleen via dat nieuwe knopje/vermelding op de site in de chat terecht kwamen (vandaag weer iemand: Ivenho). Als je ziet hoe zoiets kleins dat kan terecht brengen (ik speel maar 1u per dag en denk dan ook aan de leden die niets zeggen maar er wel zijn) dan krijg je echt hoop. :)
EDIT: Hiervoor wil ik zeker kijken
Siddy00 schreef:
- •Plaatjes van quests toevoegen/vernieuwen

Ik moet nog zeer veel quests doen dus ik zal alles geregeld printscreenen vanaf vandaag. Zijn er zekere vereisten voor de plaatjes? Want ik speel meestal fullscreen op OSB waardoor deze nogal groot durven uitvallen.

- •Stukje over Impetuous Impulses bij Hunter zetten

Mijn hunter level is momenteel nog wel laag (namelijk 1 :D) maar zoals je wel weet heb ik voor RS3 een zeer mooie impling guide gemaakt. Ik wil dit zeker proberen te evenaren voor OSRS! Desnoods in samenwerking met enkele andere leden.
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

Is het een idee om een lijstje te maken met ze allen over de veranderingen die we graag zouden willen op de OSRS/RS3-site en dan kunnen mensen zelf bepalen om bepaalde taken op zich nemen? Beetje zoals op de basischool met kerstavond wie welk gerecht klaar maakt :D :D
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Mystery »

Er is al een lijst. Een joekel, aangezien (vrijwel) alles nagelopen dient te worden.
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

Waar kan ik die vinden Mys?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Mystery »

Die staat bij ons in website privé.
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

is het een idee dit publiekelijk te maken?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

Mystery schreef:Die staat bij ons in website privé.
Daar hebben wij toch helemaal niets aan, wij geven aan graag te willen helpen dus je kunt dan wel politiek correct reageren maar het zou fijn zijn als je ons wat punten geeft waar wij mee verder kunnen! :)
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Mystery »

Ja en in een ander topic heb ik de vraag gesteld om als voorstel de lijst in aanvullingen te plaatsen wat gerealiseerd is en moet worden. Ik ben nog niet thuis dus ik kan niet uitgebreider reageren..

Hier: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 0#p5159394
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Mystery »

Bij dezen de lijst voor de osrs-website. Die is echter alleen voor februari (planning) en is hier te vinden: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 4&t=279125.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Tristan »

Mystery schreef:Bij dezen de lijst voor de osrs-website. Die is echter alleen voor februari (planning) en is hier te vinden: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 4&t=279125.
Niet een idee om dit ook te posten in het OSRS-deel? Ik vind "Aanvullingen en verbeteringen voor de website" nou niet echt de beste plaats om mensen te zoeken.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Mystery »

Waar zou dat dan passen, volgens jou?
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Hank1705 »

Mystery schreef:Waar zou dat dan passen, volgens jou?
In OSRS-deel wat hij zei. Mogelijk als sticky? Grote kans dat er dan veel respons op komt door de OSRS'ers.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie