OSRS op main pagina

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

OSRS op main pagina

Bericht door Gewoon »

Kan deze duidelijker worden aangegeven wanneer mensen op lunagang komen. Dit deel zit namelijk best verstopt terwijl het grootste gedeelte van runescape osr speelt. Beetje vreemd om dan als website vooral de focus te leggen op RS3.

Zit nu namelijk hier.

Afbeelding

Waarom niet dit stuk gebruiken als verwijzing naar 07 gedeelte? Alsof iemand het wat boeit wat er als nieuws gebeurt in runescape, dit is gewoon te zien op de homepage. Denk voornamelijk dat 07 quest guides en calculators toch belangrijker zijn.

Afbeelding
Afbeelding
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

Sluit ik me bij aan, volgens mij is dit ook al eerder besproken in verschillende topics. Dus ze zullen ervan op de hoogte zijn
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Gewoon »

Eigenlijk kan het mij vrij weinig schelen om eerlijk te zijn. Ik ben echter wel een persoon die bereid is een handje mee te helpen. Dus verwacht in de toekomst nog meer geniale tips om dit forum beter te maken.

#MLGA

Toegevoegd na 2 minuten en 3 seconden:
Redenering achter beginpost:

>Osrs is heeft het grootste spelersaantal wat betreft de game in zijn geheel
>Maak het voor deze spelers DUIDELIJK dat Lunagang ook een 07gedeelte heeft
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

Deze ideeën heb ik inderdaad al eens gepost met ook direct wat er anders kan, hier zijn ze momenteel wel mee bezig in hoeverre het snel aangepast zal worden weet ik niet.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Gewoon »

xNitrous schreef:Deze ideeën heb ik inderdaad al eens gepost met ook direct wat er anders kan, hier zijn ze momenteel wel mee bezig in hoeverre het snel aangepast zal worden weet ik niet.

Met posten bereiken we niks mijn vriend. Er moet actie worden ondernomen. Als binnen nu en 1 week tijd dit niet gefixt is, dan zwaait er wat.
Afbeelding
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Fusioxan »

Ik had al een keer in prive gemeldt dat we eventueel een doorverwijzing kunnen doen op basis van een koekje. Misschien kunnen sommige nog herinneren dat we vroeger een F2P/P2P keuze hadden, zoiets zouden we ook kunnen doen voor RS3/OSRS.
Trust me, I'm a potato.
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

Afbeelding
Van de afgelopen 2 dagen
Afbeelding
Hier van de afgelopen jaren, duidelijk verschil in mijn ogen

Wil dit hier even neerzetten om te bewijzen dat OSRS laatste tijd meer spelers heeft dan RS3, dus of een duidelijke verwijzing of compleet wisselen van begin site zie ik zelf persoonlijk wel zitten om meer creativiteit te maken.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

In- of uitklappen •
Ik heb nu een heel aantal verschillende dingen gelezen over hoe het forum nou het beste aan te passen en of te veranderen. Ik heb een kleine opzet gemaakt en ik heb geluisterd naar de vraag van de leden maar ook naar hetgeen wat Siddy/Feppie denken dat lastig te realiseren is.

Ps: Let niet op de kwaliteit maar let meer op wat het doel is en op de punten die ik duidelijk beschrijf.

Afbeelding

Ik zal punt voor punt aangeven wat ik veranderd heb en hierbij ook direct de reden aangeven, nogmaals het is zoals ik denk dat het goed is voor de website en het is een voorbeeld.
  • Header: Ik heb de header verplaatst naar het midden van de website aangezien hij helemaal links nogal verloren (hij is klein) staat. Ik denk dat in het midden boven de tekst meer tot zijn recht zal komen.
  • Home -> Belangrijke links: Helemaal links boven aan staat het 'Home' knopje wat ik nog steeds niet begrijp aangezien je op dat moment al op 'Home' zit en de lijst links nooit verdwijnt. + Als je op het logo in de header klikt ga je ook naar 'Home'. Ik heb hier dus geplaatst: Belangrijke links, met als onderdelen dus Oldschool RS, het Forum en Friendschat.. waarom? Mensen moeten vaak op Reddit onze Friendschat tegenkomen terwijl je prima een link in de tekst kunt zetten die verwijst naar de naam en regels van het topic dat op het forum staat.

    - Home verplaats naar helemaal onderaan, kan eventueel ook gewoon weg.
  • Algemene tekst: Deze heb ik iets wat aangepast naar de tekst zoals hij in mijn ogen zou moeten zijn, aangeven wat je kunt bieden op de website, waarvoor de website bestaat en direct hier onder 4 belangrijke knoppen.
    - RS3-Knop : Uiteraard een mooie knop met daar in een link naar de huidige RS3-site waar je momenteel bent, maar hier kom ik later op terug.
    - OSRS- Knop: Een mooie knop die een link bevat naar de OSRS-Website van lunagang.
    - Forum - Knop: Een mooie knop met een link die direct naar het forumoverzicht van lunagang gaat.
    - Chat-Knop: Een mooie knop met een link die direct naar het topic gaat waar alles over de friendschat te vinden is.

    - Niewsberichten -> Splitsen in zowel nieuws van RS3 als nieuws van OSRS en dit dus onder elkaar zetten.


  • Waarom ik de RS3-Knop er ook bij heb gezet is omdat ik denk dat je precies dit zelfde 'hoofdmenu' moet plaatsen op de OSRS-Website waar nu eigenlijk alleen wat linkjes staan en een tekst met verwijzing naar de 'Moderne website' terwijl je daar dus net vandaan komt?

    - Als je het hoofdmenu van de RS3 website hetzelfde wegzet op de OSRS-Website dan zou je de kopjes 'Nieuwsberichten' kunnen omdraaien en Oldschool naar boven kunnen halen en RS3 naar beneden kunnen halen en vice versa.
  • Links:Dit heb ik dus weg gehaald en laten vervangen door 'Belangrijke links' bovenaan aangezien iedereen de weg naar Runescape wel weet te vinden anders heb je ook geen tipsite nodig.
Voor mij lijkt de site zo duidelijker, compacter en doel gerichter. Ik weet niet of alles mogelijk is, maar ik denk dat je hier al ergens mee kunt komen.

Dit is wat ik toen had gepost, de meeste konden het hier wel in vinden.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Sam »

Is ook wel een goede ja. Naar mijn mening staat er sowieso veel te veel tekst op de homepage. Knoppen op zo'n manier gebruiken maken de hompage overzichtelijker en maken de interactie ook makkelijker.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door feppie64 »

De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
Kan ik begrijpen ja, dat is logisch. Maar het aanpassen van de website voor meer activiteit voor het Oldschool Runescape gedeelte, wat momenteel in het algemeen populairder is dan RS3 kan toch altijd wel wat positiviteit gebruiken.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Gewoon »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
feppie64 schreef:Bij de vorige sollicitaties voor RS-moderators gaven veel leden aan nieuwe initiatieven te willen. Voor nieuwe initiatieven is het nodig dingen uit te proberen en bij proberen hoort fouten maken. Het probleem is echter dat er weinig ruimte is voor nieuwe RS-moderators en evenementenorganisatoren om maar wat aan te kloten. Als er een fout wordt gemaakt, wordt er door non-RS-bezoekers massaal op gesprongen. Er moet door de moderator uitgebreid excuses worden aangeboden en beloofd worden dat het in de toekomst beter zal gaan. Als deze moderators een dikke huid hebben, negeren ze de kritiek vaak en heeft non-RS het gevoel niet serieus genomen te worden en wordt het probleem erger. Een andere mogelijkheid is dat de moderator of moderators opstappen.
Nice
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Sam »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
Als je het over actief promoten hebt ben ik het met je eens, maar dit is gewoon een betere en soepelere doorstroom naar de delen van de website en het forum maken. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar géén prioriteit aan zou geven. De mensen zitten namelijk toch al op je website.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Bearserk »

Feppie, je gaat dus 2 jaar werken aan een site om er daarna achter te komen dat je site dood is omdat niemand kon vinden waar jij aan hebt zitten werken.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Gewoon »

Inderdaad, je gaat als internetsurfer niet ' opeens' afvragen of lunagang nog een 2007 page heeft en opnieuw checken, want dan heb je allang een alternatief gevonden. Beter nu binnenvissen met matig aas, dan voor altijd kwijtraken. Verder vind ik wat er staat op het 07 gedeelte best chill, met name de skills calculator
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: OSRS op main pagina

Bericht door xNitrous »

En dingen als de Skills calculator die werken al,maar die zouden eventueel nog wat huidige updates van OSRS erbij kunnen krijgen. Als de pagina van 2007 een net zo mooie lay-out krijgt als RS3 wat mij niet meer dan normaal lijkt kunnen we al meer. De dingen waar jullie langer aan moeten werken is dan hopelijk het wachten waard, maar veranderen lijkt mij een betere optie dan wachten en nog meer tijd verliezen.
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Evilminded0 »

@Gewoon: bedoel je dat we het misschien maar gewoon moeten proberen? Want verder is de connectie tussen die twee posts die je quote een beetje vaag.

Zijn er zaken waarmee we kunnen helpen de OSRS site sneller up-to-date te krijgen Feppie? Zijn hier vast wel mensen die bereid zijn om hier en daar een paar uurtjes in de week bij te dragen aan de site.

Verder, ik heb de lunagang site nooit veel gebruikt eerlijk gezegd, maar laatst merkte ik wel dat bijvoorbeeld de runecrafting calculator nog niet volledig is. Dus snap wel dat je daar niet zo de hoofdsite van wil maken.
"A frown is just a smile upside down."
mbtkiller

Re: OSRS op main pagina

Bericht door mbtkiller »

Evilminded0 schreef: Zijn er zaken waarmee we kunnen helpen de OSRS site sneller up-to-date te krijgen Feppie? Zijn hier vast wel mensen die bereid zijn om hier en daar een paar uurtjes in de week bij te dragen aan de site.
Denk dat dit een goeie optie is, meer een collectief iets te maken met een controleur die dingen verwijderd die incorrect zijn, registeren wie wat veranderd, kost zo geen moeite voor een bepaalde groep die dan ook daarvoor een functie moet krijgen, gewoon collectief met ze allen guides/informatie bijwerken op de site. Kan iedereen ze steentje bijdragen :p
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Ricc »

feppie64 schreef:De mening van Siddy en mij is dat we pas echt aan de slag willen gaan met promotie als we weer iets hebben waar we echt trots op kunnen zijn, in plaats van iets wat al tien jaar niet is bijgewerkt.
Je mag ook gewoon toegeven dat je te lui bent om een intensieve verandering door te voeren.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: OSRS op main pagina

Bericht door Siddy00 »

Om op Sam in te gaan: ik heb destijds gereageerd op Nitrous' voorstel en vind het nog steeds een goed idee, ook de knop naar de OSRS-site. Hier ben ik in Privé mee aan de slag gegaan, waarop toen verder discussie kwam. Men is het er nu over eens (of in ieder geval niet over oneens) dat de lap tekst op de hoofdpagina in zijn geheel mag verdwijnen, en dat er in plaats van drie/vier grijs-oranje knoppen opvallendere knoppen met kleurrijke achtergrondplaatjes moeten komen. Niemand lijkt echter tijd en inspiratie te hebben, of zich geroepen te voelen, om daar een goed ontwerp voor te maken. Dat is ongeveer anderhalve week geleden. Het feit dat ik hier proactiever in kan zijn terzijde, is dit momenteel de situatie. Mocht iemand bereid zijn een mooi ontwerp te maken, zou dit erg welkom zijn. Mocht het algemene gevoel zijn dat dit veel gedoe om niets is en dat drie/vier grote knoppen in het kleurenschema van de website afdoende zijn, is dat in ieder geval zo geregeld. Edit: het menu op beide websites heb ik wel een paar weken geleden al aangepast. Volgens Odius lijkt dat gelukkig in ieder geval voor de chat al te helpen :)

Daarentegen ben ik inderdaad tegen actief promoten. Ik zou dus ook geen voorstander zijn van een grote frontale banner op de hoofdpagina, in ieder geval niet zolang, om daarmee op Bear te reageren, de OSRS-site niet enigszins op orde is en onderhouden gaat worden. De website mag dan een paar jaar oud zijn, in die paar jaar is er weinig aan gebeurd. Zoals Feppie zegt, is hij op dit moment praktisch tien jaar lang niet bijgewerkt, en loopt hij inmiddels ook ruim drie jaar achter aan updates. Nitrous en Evilminded merken terecht op dat de calculators niet up-to-date zijn, de rest van de website is dat ook niet. Om daarmee enthousiast te gaan pronken vind ik persoonlijk geen goed idee. Ik zou daar liever mee wachten tot het wat meer op gang is gekomen en het duidelijk is dat het weer echt iets gaat worden. Wel ben ik blij om te horen dat je de bestaande pagina's en calculators fijn vindt, Gewoon. Het helpt vast niet dat ik weinig in de OSRS-delen kom, maar dit is oprecht de eerste keer dat ik dit hoor :)

De vorige alinea gezegd hebbende, lijkt het erop dat er weer beweging in de OSRS-site komt. Mystery en Fusioxan hebben een overzicht gemaakt van wat er allemaal moet gebeuren, met een tijdsplanning om (voor zover mijn kennis van OSRS strekt) (vrijwel) alles weer up-to-date te krijgen. Ik hoop dat het inderdaad gaat lukken om dit te doen. Dit gaat een vreselijke hoeveelheid werk zijn, dus ik verwacht dat alle hulp hier welkom is. Hoe die hulp in zijn werk zou gaan, laat ik echter graag over aan degenen die er daadwerkelijk aan werken. Ik kom al nauwelijks toe aan de RS3-site en speel ook geen OSRS; jullie zullen vast begrijpen dat ik niet sta te springen om veel tijd te steken in een website over een spel dat ik niet speel, terwijl het werk voor de RS3-site zich ook maar verder ophoopt.
Afbeelding
Plaats reactie