Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Erwin »

Beste leden,

Ik was eens aan het denken (ja, dat overkomt zelfs mij wel eens!) en ik kwam op het idee van twee soort van actieve fora samenvoegen zou in theorie één actiever forum moeten opleveren, aangezien dat neerkomt op meer berichten op één forumgedeelte. Een compacter forum zal actiever lijken, wat misschien makkelijker nieuwe leden aantrekt. Ook zou het er misschien voor moeten zorgen dat de RS en OSRS community dichter naar elkaar groeien, waardoor je meer een community krijgt.

Als we dit zouden proberen zouden we beginnen met een pilot met een samengevoegd progressie-gedeelte en een buit-gedeelte, waarbij zal worden gewerkt met RS en OSRS tags. Mijn belangrijkste vraag is nu echter hoe jullie hier als leden over denken?
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Zeekoe »

Ik zeg op voorhand niet nee, maar de toegevoegde waarde ontgaat me toch wel. Het is namelijk al meermaals bewezen dat forumdelen samenvoegen niet voor een verhoging in de activiteit zorgt. Eerder het omgekeerde.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Daan »

Inderdaad, aangezien onderwerpen gewoon veel te snel wegzakken. Toen Grafisch eenmaal in Multimedia verdween heb ik nooit meer 1 gemaakte signature gezien.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Tristan »

Zeekoe schreef:Ik zeg op voorhand niet nee, maar de toegevoegde waarde ontgaat me toch wel. Het is namelijk al meermaals bewezen dat forumdelen samenvoegen niet voor een verhoging in de activiteit zorgt. Eerder het omgekeerde.
Dit.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Off-er »

That said, voorheen werd een inactief subforum met een actief subforum samengevoegd. Dit zijn twee relatief actieve subfora. Misschien dat het hiermee wel zou kunnen werken.

That said, er zijn zoveel dingen die niet goed samengaan tussen 07 en rs3 qua onderwerpen.
Afbeelding
mbtkiller

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door mbtkiller »

Ik zie het zelf ook niet zitten, om nou in elke titel moeten aangeven of het OSRS of RS3 topic is, topics zullen gemakkelijker wegzakken en ben ik bang dat mensen toch wel alleen lezen wat ze willen lezen. Dus het zou kunnen werken maar ik geloof er zelf ook niet in
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Holy Wallie »

Ik zie liever geen fusie tussen beide fora. Ik ben alleen geïnteresseerd in de RS3 onderwerpen. Ik denk dat dit voor andere RS3'ers ook geldt via versa voor mensen die OSRS spelen. Voor mijn gevoel zal dit niet leiden tot een toename in de activiteit.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Jelmer »

Voor mij een nee. Bovenstaande posts geven ook mijn redenen aan.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Tristan »

Erwin schreef:Een compacter forum zal actiever lijken, wat misschien makkelijker nieuwe leden aantrekt. [...]
Dit werd ook al gezegd bij de samenvoeging van eerdere forumdelen, maar dit kan ook averechts werken: leden die voor een specifieke community komen, schrikken af van het feit dat alles op één hoop gegooid is. Daarnaast denk ik dat dit idee gedoemd is om een rommel te worden, we hebben al een hoop stickies, onderwerpen en subfora. Je maakt dan ook zo de ervaring van de leden die er nog zijn een stuk onaangenamer. Al met al, zo'n idee gaat ten koste van de kwaliteit van het forum voor wat schijnactiviteit.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Roy
Berichten: 948
Lid geworden op: vrijdag 15 juni 2007, 16:40
RS: Then (p2p)
Oude naam: Roycos1101
Extra rang: Owned

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Roy »

Zolang mensen maar posten in mijn blog
Afbeelding
mbtkiller

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door mbtkiller »

Roy schreef:Zolang mensen maar posten in mijn blog
Moet je dat ook doen in die van andere :O
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Nikki- »

Ik zou het ook liever niet zien, ik vind het nu juist wel overzichtelijk dat ik alles binnen één gedeelte kan vinden.
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Yentel »

Zelf vond ik het een goed idee, omdat het naar mijn mening ook de activiteit zou bevorderen. Ik weet van mezelf dat ik veel minder in RS3 kijk dan is OSRS. Wanneer deze zouden samenstaan in 1 deel, (weliswaar met tags) , zou ik sowieso al meer geneigd zijn om eens een ander topic te openen.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Dieselpker »

Ik zie ook niet echt een meerwaarde.

Toegevoegd na 29 seconden:
Misschien ook wel omdat rs3 vs osrs nogal spanningen kan veroorzaken en het misschien onduidelijk gaat worden waar wat hoort.
FEYENOORD ROTTERDAM
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Odius »

Odius schreef:
Re: Toekomst van het Forum 2016

Soms is een stukje inactiviteit in kleinere forumdelen beter om het geheel actief in stand te houden. Dit lijkt een wat vreemde redenering te zijn misschien op het eerste zicht, maar bij de evenementenfora heb ik dit duidelijk kunnen waarnemen. Samenvoegen kan de inactiviteit soms doen toenemen in plaats van afremmen en/of consolideren imo. Nu, gezien de in de praktijk dalende activiteit zie ik ook wel in dat er ooit een moment zal moeten komen waarbij meer gecomprimeerd dient te worden, maar de vraag is of dit nu reeds nodig is. Ongetwijfeld is een genuanceerde en stap voor stap aanpak hierbij het best, waarbij telkens nagedacht wordt per forum of een verwijderen of samenvoegen wel noodzakelijk is.

Voor deze evaluatie concreet moet ik toegeven dat ikzelf misschien te inactief ben momenteel om een goed oordeel te vellen, maar mij lijkt het me bijvoorbeeld wat voorbarig om games, grafisch en multimedia samen te voegen. De forumdelen lijken me apart nog voldoende activiteit te bevatten, het een al wat meer dan het ander, maar zoals ik al zei is dit misschien soms beter voor een meer duurzame werking van het algemene systeem. Buit en prestaties zou misschien overwogen kunnen worden, maar met blogs wordt dit dan weer veel. Hopelijk zet dit aan tot nadenken.
Re: Spanning tussen RS en non-RS

Berichtdoor Odius » zaterdag 21 jan, 17:59:38 2017

Het samenvoegen van forumdelen is inderdaad geen oplossing. Tweemaal persoonlijk geprobeerd: eerst met forumdelen in Evenementen, daarna met Bar en Discussies, tweemaal enkel en alleen maar nadelig geweest. Het waren misschien wel de slechtste beslissingen die ik ooit nam voor het forum. Je versnelt het proces van inactiviteit alleen maar en zorgt er inderdaad voor dat leden (en nieuwe leden ook) minder snel geneigd zijn om daar actief te zijn als nevenactiviteit. Het komt erop neer dat het soms beter is om stukjes inactiviteit in te bouwen in kleinere forumdelen om het geheel zo actief in stand te houden.
Dat gezegd zijnde, een samengevoegd moderatorteam zie ik zoals in de recente topics aangehaald, ook door jou Erwin, wel zitten.
Ik blijf er namelijk bij dat het team weer naar één team zou moeten gaan, waardoor het een stuk makkelijker is om één beleid uit te voeren. Dat er achter de schermen (indirect) een verdeling wordt gemaakt welke mods waar modereren kan, echter moet op de voorgrond gewoon 1 gezamenlijk team worden uitgestraald, die gezamenlijk 1 beleid uitvoeren. Hierdoor wordt het ten eerste voor de leden een stuk makkelijker om te weten wat ze mogen maken plus dat daardoor de sfeer een stuk gezamenlijker zal zijn. Dit is imo waar het vroeger fout is gegaan, twee teams die uiteindelijk tot een verschillend beleid kwamen.
Een samengesteld en eenvormig moderatorteam zou deze eenvormigheid op den duur ook afstralen op de perceptie van de leden, zeker ook nieuwe leden. Dit is een belangrijk voordeel op mentaal vlak. Daarnaast heb je natuurlijk de praktische voordelen, zoals het gemakkelijk uitvoeren van één beleid.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Bighead »

Persoonlijk denk ik dat dit me minder geneigd zou maken om OSRS-topics te lezen aangezien ik enkel daar interesse in heb.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Bearserk »

aub nee ik hoef niets te zien over OSRS
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Zeekoe »

Om mijn vorige post nog iets gedetailleerder uit te leggen: ik was bij de laatste compressie van het aantal forum delen een van de aanstokers en grootste voorstander om verschillende inactievere subfora samen te voegen. Rotsvast overtuigd dat dit voor een verhoging in activiteit zou zorgen. Odius sprak dat tegen, "maar was wist odius ervan," dacht ik. ;p
Heel wat zo bleek, want ondanks dat ik het een verbetering vond, was er geen (positieve) verandering in activiteit.

Dat gezegd zijnde vind ik het wel tof dat dit soort ideeën gepost worden, iedereen kan beschaafd zijn mening geven zoals nu. Dit idee was geen succes, het volgende mogelijk wel. :)
Kev
Berichten: 1917
Lid geworden op: zondag 3 juli 2011, 23:19
RS: 30 (p2p)
Extra rang: Road of Skillers #1 Thieving

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door Kev »

Alleen als clan topics weg gaan uit algemeen ofzo.
Smartie` schreef: -.q (chinees met een monocle)
[kolom]Afbeelding[/kolom][kolom]
Parsonsda schreef:Lifepoints are red...
...Bodies lay blue...
don't turn your back....
Or trolls will get you!
[/kolom]
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Samenvoegen RS en OSRS-gedeelte

Bericht door xNitrous »

Alsjeblieft niet , dat lijkt me voor beide rs-delen echt een van de slechtste opties ooit.
Gesloten