phpBB 3.2

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

phpBB 3.2

Bericht door feppie64 »

Hey,

Zoals aangekondigd is vandaag de forumsoftware naar phpBB 3.2 bijgewerkt. Hierbij heeft het tipforum ook een naamswijziging ondergaan naar forum. De link www.lunagang.nl/forum was beschikbaar gekomen nu we eindelijk besloten hebben de stekker uit het clanforum te trekken.

Voor vragen over het voormalige clanforum, kun je terecht bij Het Eendje. Hij is bezig met een lijst te maken van accounts die overeen kwamen tussen het clanforum en het tipforum, zodat we oudleden van de clan toegang kunnen geven tot een speciaal subforum op dit forum.

De grootste wijziging met phpBB 3.2 is betere ondersteuning voor emoji's, minder bbcodebugs en ondersteuning voor PHP 7, de taal waarin het forum geschreven is. Hierdoor zijn we weer toekomstbestendig.

In de loop van de dag zal ik nog verschillende bugs oplossen.

Wat ik nu weet:
  • Lettertypes van knoppen is wel erg dik
  • Smilies werken niet
  • Positie paginanummers in forumoverzichten
  • Forumsymbool van gelezen subfora mist
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: phpBB 3.2

Bericht door Dieselpker »

"Hierbij heeft het tipforum ook een naamswijziging ondergaan naar tipforum." Die zin klopt niet denk ik Feppert.
FEYENOORD ROTTERDAM
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: phpBB 3.2

Bericht door Dexter »

Oeh, Eend, kan je me access geven tot het oude clanforum (je weet wel, superdexje)?
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: phpBB 3.2

Bericht door Bearserk »

Het nieuwe icoontje bij privéberichten ziet er niet uit pls fix

Toegevoegd na 44 seconden:
Ook is de afstand tussen topics volgens mij groter en dit is wel oprecht visueel minder mooi
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: phpBB 3.2

Bericht door Rems »

de lay-out is een beetej raar/kapot, hoort dat?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: phpBB 3.2

Bericht door feppie64 »

Bearserk schreef: vrijdag 10 maart 2017, 13:50 Het nieuwe icoontje bij privéberichten ziet er niet uit pls fix
Dat is het nieuwe standaardicoontje van phpBB. Voor phpBB 3.1 had ik andere icoontjes gekozen dan phpBB toen had. Nu is phpBB in de nieuwe versie hetzelfde pakket gaan gebruiken als ik had gekozen. Ze hebben alleen wel wat andere keuzes gemaakt dan ik had gedaan, zoals deze. Het liefst pas ik zo min mogelijk aan ten opzichte van de standaardversie, dat maakt updaten in de toekomst eenvoudiger.
Ook is de afstand tussen topics volgens mij groter en dit is wel oprecht visueel minder mooi
Ja, dat is een bug.
Rems schreef: vrijdag 10 maart 2017, 13:53 de lay-out is een beetej raar/kapot, hoort dat?
Het zijn een paar kleine wijzigingen, maar waar doel je precies op?
Dexter schreef: vrijdag 10 maart 2017, 13:27 Oeh, Eend, kan je me access geven tot het oude clanforum (je weet wel, superdexje)?
Het subforum is er nog niet, die zal binnenkort wel komen.
Dieselpker schreef: vrijdag 10 maart 2017, 13:12 "Hierbij heeft het tipforum ook een naamswijziging ondergaan naar tipforum." Die zin klopt niet denk ik Feppert.
Inderdaad, dankjewel.

Toegevoegd na 54 seconden:
Oeh, die pijltjes en datums in citaten had ik ook nog niet zien.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: phpBB 3.2

Bericht door Bearserk »

Doordat het nu "forum" ipv tipforum heet is het moeilijker om op die knop te klikken om naar de homepage te gaan :@ :@
Afbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: phpBB 3.2

Bericht door I Wear Glory »

Afbeelding
Hoort er zo veel ruimte tussen de topics te zitten?
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: phpBB 3.2

Bericht door Sam »

Er staat ook veel meer informatie in de forumdelen op de mobiele versie, zoals naam van laatste poster en de tijd. Ben daar zelf niet zo'n fan van.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: phpBB 3.2

Bericht door Daan »

I Wear Glory schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:08 Afbeelding
Hoort er zo veel ruimte tussen de topics te zitten?
Als je de andere posts in dit topic eens leest zie je dat Feppie daar al iets over gezegd heeft..
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: phpBB 3.2

Bericht door Sam »

I Wear Glory schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:08 Afbeelding
Hoort er zo veel ruimte tussen de topics te zitten?
Lees letterlijk 2 post boven je

Of lees de OP
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: phpBB 3.2

Bericht door I Wear Glory »

Oh
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: phpBB 3.2

Bericht door Bearserk »

Bearserk schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:07 Doordat het nu "forum" ipv tipforum heet is het moeilijker om op die knop te klikken om naar de homepage te gaan :@ :@
goeie fix feppie held
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: phpBB 3.2

Bericht door feppie64 »

Bearserk schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:07 Doordat het nu "forum" ipv tipforum heet is het moeilijker om op die knop te klikken om naar de homepage te gaan :@ :@
Het heette eerst forumoverzicht. Dat heb ik nu weer teruggezet. Ik kwam er overigens ook achter dat phpBB het mogelijk maakt de link naar de homepage van de site er nog voor te zetten. Ik twijfel nog of ik dat aan ga zetten. Het is nu vrij lastig van het forum terug naar de site te gaan, maar bij nu ineens een link ervoor zetten moet iedereen weer even wennen niet helemaal links te klikken om naar het forumoverzicht te gaan
Sam schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:09 Er staat ook veel meer informatie in de forumdelen op de mobiele versie, zoals naam van laatste poster en de tijd. Ben daar zelf niet zo'n fan van.
Ga ik naar kijken.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: phpBB 3.2

Bericht door Daan »

[IMG]http://i68.tinypic.com/rwuidw.png[/IMG]
Ikzelf vind de ruimte tussen de quote en de linkerkant ook iets te groot eigenlijk.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: phpBB 3.2

Bericht door feppie64 »

Eens
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: phpBB 3.2

Bericht door Sam »

Mis ik nou een post? Ik snap vrij weinig van het laatste deel van je post.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: phpBB 3.2

Bericht door Volture »

Muh clanforum ;__;
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: phpBB 3.2

Bericht door feppie64 »

Het eerste deel van
feppie64 schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:32Eens
? Die is er niet.

Of mis je https://www.lunagang.nl/forum/viewtopic ... 1&t=279277?
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: phpBB 3.2

Bericht door Bearserk »

Sam schreef: vrijdag 10 maart 2017, 14:36 Mis ik nou een post? Ik snap vrij weinig van het laatste deel van je post.

ben je naar Daan's screenshot aan het kijken?
Afbeelding
Plaats reactie