Clantopics in Algemeen

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Erwin »

Sorry voor het wat late reageren, festival dingen enzo. Maar ik kan me zeker weten vinden in je mening Daan, echter verdienen de topics wel degelijk een plek, en dat is algemeen. Ik probeer hierin zo snel mogelijk de nutteloze bumps verwijderen en indien nodig gepaste maatregelen te nemen. Indien er gebumped wordt, gebruik ook de meldknop en reageer er gewoon niet op, dit leidt tot alleen maar meer aandacht voor het topic, waarmee je eigenlijk het 'probleem' alleen maar erger maakt.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Tristan »

Ik zie echter geen argument waarom ze een plek verdienen. Ik vermoed enigszins dat er een beroep op argumentum ad antiquitatem wordt gedaan. Het is dan niet zo dat ik zeg dat ze er niet mogen zijn of dat ik al de berichten die verwijderd worden niet kan waarderen. Ik kan me echt alleen niet voorstellen hoe iemand in het moderator-team denkt dat het beleid nu optimaal is.

Alleen al afgelopen dagen zijn een hoop berichten verwijderd omdat "onzinnig/bump".
  • In Impossibru topic werden berichten verwijderd die vroegen naar drop parties en penguin evenementen. Deze waren "off-topic", echter zijn posts over kleurplaten (met als enig doel om te sarren) wél ontopic.
  • Ceecs berichten worden bijna wekelijks verwijderd (3 deze/vorige week al ofzo?). Toch vindt hij steeds weer een manier om sluikreclame/bump te doen. Waarom kan Ceecs -- tot grote irritatie van andere leden -- ongestraft door blijven gaan? En als hij wordt gestraft; waarom heeft het blijkbaar geen effect? Waarom worden herhaaldelijke regel-overtreders niet harder gestraft?
  • Het hekelt de moderators blijkbaar dat mensen melig gaan reageren op die topics. Is dit niet gewoon het gevolg van 1. gebrek aan concreet beleid en consequente uitvoering en 2. gebrek aan transparantie? Het beleid lijkt nu alleen symptomen te bestrijden.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Zeekoe »

Toen ik dat maanden terug zo omschreef was het enige tegenargument eigenlijk dat lunagang altijd al een plaats voor clans is geweest en dat dat zo moet blijven. Ik heb me er sindsdien gewoon bij neergelegd omdat toen ook de belofte werd gemaakt dat er strenger zou worden opgetreden, maar hier zijn we weer.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Daan »

Ik kan me ook echt geen enkele reden bedenken waarom die topics een plek verdienen, tenzij jullie er oké mee zijn dat het gewoon ordinaire spamtopics worden.

Toegevoegd na 23 seconden:
Goede post Tristan!
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Hank1705 »

Ik denk dat je terecht een aantal punten aanhaalt Tristan. Allereerst denk ik dat een deel veroorzaakt wordt door gebrekkig beleid van ons RS-mods. Ten dele wordt dit veroorzaakt omdat we minder online kunnen zijn dan we eigenlijk willen of dan in ieder geval om voldoende te kunnen modereren. Geen excuus, wel een constatering.

Betreffende clantopics ben ik van mening dat er op LTF ruimte moet zijn om deze te kunnen plaatsen, en dat is denk ik ook niet direct het discussiepunt. Wat dat wel is, is wáár ze geplaatst mogen worden en wat er dan precies in geplaatst mag worden. Als ik kijk naar de huidige staat van de clans is dit niet bijzonder actief, en lijkt een apart subfora niet echt gepast voor minder dan een handjevol clans. Wat dat betreft zijn ze onder algemeen wel op hun plaats, maar misschien niet helemaal in de juiste vorm.

Clantopics zijn wat mij betreft een plek waar je je clan kan promoten en laten zien waarom jouw clan de beste is, zodat mensen jouw clan willen joinen. Daaronder zou ik scharen; informatie over publieke evenementen (dan en dan doen we dit, doe eens gezellig mee en kijk of je bij onze clan past!) al dan niet met een klein (soort sfeer-)verslag over evenementen (dit hebben we toen gedaan, dit was heel gezellig, blabla, volgende keer doen we dit etc. ). Eigenlijk alles wat uitstraalt dat je een leuke, gezellig clan bent zonder dat dit onwelkomheid uitstraalt. Evenementen die privé zijn zou ik er dus niet posten bijvoorbeeld.

Wat de clantopics op dit moment nodig hebben zijn denk ik met name een duidelijker beleid. Wij, de RS-mods, zullen denk ik consequenter moeten zijn in het hanteren van het beleid, want dat lijkt me nu vooral de aanleiding te zijn van de situatie welke geleidt heeft tot dit topic.
Nu deze conclusie getrokken is, kunnen jullie je daar in vinden, mis je nog iets of ben je het er juist totaal niet mee eens? ^_^
Afbeelding
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Zeekoe »

Kan ik me best in vinden, maar dat was de conclusie vorige keer ook. Misschien is het dan toch beter om te kijken naar een meer permanente oplossing. Ik wil gewoon voorkomen dat we hier over een paar maanden weer staan met exact dezelfde klachten. Momenteel kan ik niet zeggen dat wat jij zegt me voldoende vertrouwen geeft.

Kan een oplossing misschien zijn door de clantopics af te schaffen, maar een gezamenlijk clantopic op te starten waarin onderling kan gesproken worden tussen de clans, waar dan enkel posts in komen zoals sfeerverslagen of evenement aankondigingen?
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Sam »

Hank1705 schreef: maandag 5 juni 2017, 23:59
Clantopics zijn wat mij betreft een plek waar je je clan kan promoten en laten zien waarom jouw clan de beste is, zodat mensen jouw clan willen joinen. Daaronder zou ik scharen; informatie over publieke evenementen (dan en dan doen we dit, doe eens gezellig mee en kijk of je bij onze clan past!) al dan niet met een klein (soort sfeer-)verslag over evenementen (dit hebben we toen gedaan, dit was heel gezellig, blabla, volgende keer doen we dit etc. ). Eigenlijk alles wat uitstraalt dat je een leuke, gezellig clan bent zonder dat dit onwelkomheid uitstraalt. Evenementen die privé zijn zou ik er dus niet posten bijvoorbeeld.
Waarom vormen jullie dit dan niet om in beleid? Dit lijken me vrij duidelijk richtlijnen voor de posts, alLe andere bumps zijn dan spam en moeten zo ook bestraft worden.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Tristan »

Enige toevoeging aan het beleid is nu een verbetering, maar weer zie ik dat de aangepaste regel van Hank toch erg subjectief kan zijn en daarom nog steeds te veel openlaat voor misbruik. Dan wil ik niet alle clans verdoemen omwille het misbruik van Ceecs, maar het vraagt wel om naast concreet beleid ook harde maatregelen te durven nemen. Ik zie zo weer dat Ceecs elke dag bumps berichten plaatsen over hun penguin evenement in 3 jaar (met om de X tijd een reminder) met dat iedereen (note: Ceecs-leden) welkom is.

Ik zou beginnen met zoveel mogelijk vrijheid te beperken om zelf te bepalen hoeveel een clan-iemand post in het topic. Bijvoorbeeld: iets van 2 keer per maand mag een clan verslag doen van alles wat op het programma staat. Dan mogen ze vanzelfsprekend reageren op vragen, maar niet zelf buiten deze twee mogelijkheden het initiatief nemen. Om het allemaal strak te laten verlopen wordt er extra streng opgetreden tegen sluikreclame en bumps. Bij herhaaldelijke overtreding van de regels: sluiten van het topic.

Natuurlijk klinkt dit erg streng, dat is het ook. Dat komt ook omdat ik niet van mening ben dat clans überhaupt automatisch een plaats verdienen op LTF, maar daarvoor is geen draagvlak bij de mods vrees ik. Dan maar zoveel mogelijk regulatie.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Mr Eoki
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 29 mei 2017, 0:19
RS: Mr Eoki (p2p)
Clan: Impossibru

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Mr Eoki »

Tristan schreef: dinsdag 6 juni 2017, 13:22 Enige toevoeging aan het beleid is nu een verbetering, maar weer zie ik dat de aangepaste regel van Hank toch erg subjectief kan zijn en daarom nog steeds te veel openlaat voor misbruik. Dan wil ik niet alle clans verdoemen omwille het misbruik van Ceecs, maar het vraagt wel om naast concreet beleid ook harde maatregelen te durven nemen. Ik zie zo weer dat Ceecs elke dag bumps berichten plaatsen over hun penguin evenement in 3 jaar (met om de X tijd een reminder) met dat iedereen (note: Ceecs-leden) welkom is.

Ik zou beginnen met zoveel mogelijk vrijheid te beperken om zelf te bepalen hoeveel een clan-iemand post in het topic. Bijvoorbeeld: iets van 2 keer per maand mag een clan verslag doen van alles wat op het programma staat. Dan mogen ze vanzelfsprekend reageren op vragen, maar niet zelf buiten deze twee mogelijkheden het initiatief nemen. Om het allemaal strak te laten verlopen wordt er extra streng opgetreden tegen sluikreclame en bumps. Bij herhaaldelijke overtreding van de regels: sluiten van het topic.

Natuurlijk klinkt dit erg streng, dat is het ook. Dat komt ook omdat ik niet van mening ben dat clans überhaupt automatisch een plaats verdienen op LTF, maar daarvoor is geen draagvlak bij de mods vrees ik. Dan maar zoveel mogelijk regulatie.
1x per maand een verslag/mededeling als bump. Simpel en makkelijker te controleren. "Vorige maand hebben we dit, dit en dit gedaan en komende maand staat dit, dit en dit op het programma."

Wil je als Clan dan toch gedetailleerd events weergeven, edit dan je beginpost met vermelding.

1e overtreding : Waarschuwing
2e overtreding : 1 maand mute (Kan alles lezen maar kan gedurende 1 maand geen berichten plaatsen)
3e overtreding : Topic gesloten
Mr Eoki Scourge of the Wild
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Erwin »

Fijn dat er hier inhoudelijk kan worden gereageerd! Ik denk dat het idee van Mr Eoki zeker een goed idee is. 1x per maand moet keer dan genoeg zijn vanwege de huidige activiteit binnen algemeen, dus de topics zullen dan echt niet te ver weg zakken.

Wij als RS-mods zullen hier dan streng beleid op moeten voeren zodat dit ook een haalbare zaak is. Echter is nu mijn vraag wat als er andere posts komen van andere leden van het forum? Geldt dan alsnog de termijn van 1 post per maand of schuift deze dan weer op? Neem aan het eerste?

En ja, dat van die tekening had misschien wel weg gemoeten, echter moet een geintje op zijn tijd ook wel kunnen toch?
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Mr Eoki
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 29 mei 2017, 0:19
RS: Mr Eoki (p2p)
Clan: Impossibru

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Mr Eoki »

Erwin schreef: woensdag 7 juni 2017, 18:59 Fijn dat er hier inhoudelijk kan worden gereageerd! Ik denk dat het idee van Mr Eoki zeker een goed idee is. 1x per maand moet keer dan genoeg zijn vanwege de huidige activiteit binnen algemeen, dus de topics zullen dan echt niet te ver weg zakken.

Wij als RS-mods zullen hier dan streng beleid op moeten voeren zodat dit ook een haalbare zaak is. Echter is nu mijn vraag wat als er andere posts komen van andere leden van het forum? Geldt dan alsnog de termijn van 1 post per maand of schuift deze dan weer op? Neem aan het eerste?

En ja, dat van die tekening had misschien wel weg gemoeten, echter moet een geintje op zijn tijd ook wel kunnen toch?
Ik zou zeggen 1 post per maand op eigen initiatief. Als andere leden on-topic vragen of interesse hebben, moeten deze uiteraard kunnen beantwoord worden.
Mr Eoki Scourge of the Wild
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Nikki- »

Ik zie het nu al gebeuren dat Ceecs clanleden gaat rekruteren om "vragen" te stellen in het topic zodat dat een bump is én hij ze mag beantwoorden voor een extra bump :lol:

Maarja je moet ergens een lijn gaan trekken.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Tristan »

Erwin schreef: woensdag 7 juni 2017, 18:59 Fijn dat er hier inhoudelijk kan worden gereageerd! Ik denk dat het idee van Mr Eoki zeker een goed idee is. 1x per maand moet keer dan genoeg zijn vanwege de huidige activiteit binnen algemeen, dus de topics zullen dan echt niet te ver weg zakken.

Wij als RS-mods zullen hier dan streng beleid op moeten voeren zodat dit ook een haalbare zaak is. Echter is nu mijn vraag wat als er andere posts komen van andere leden van het forum? Geldt dan alsnog de termijn van 1 post per maand of schuift deze dan weer op? Neem aan het eerste?

En ja, dat van die tekening had misschien wel weg gemoeten, echter moet een geintje op zijn tijd ook wel kunnen toch?
Dan weer wat suggesties:
  • Om te voorkomen dat er onzinnige posts komen (zoals nu) moet er strenger gehandhaafd worden op off-topic.
  • Begin met minimum warnpercentage bij verbreken van de regels, bij herhaaldelijke misbruikers zoals Ceecs zou ik een warnpercentage voorstellen die exponentieel stijgt.
  • Als er zinloze vragen komen van clanleden om te bumpen dan mag er een nieuwe regel komen dat alleen niet-clanleden vragen mogen stellen, immers kunnen clanleden gewoon zelf dingen aan de clanleiders vragen.
  • Als dingen zoals @Nikki zich afspelen moet het topic gewoon gesloten worden.
Wat moet je doen als niet-clanleden zinloze vragen stellen?
  • Voorbeeld 1: post van de zelfde persoon per pagina.
  • Voorbeeld 2: het helemaal vrij-posten verbieden.
Dan kan ik (of jullie) een hoop ingewikkelde constructies bedenken die hopelijk werken, maar is dit echt wat we willen? Als de beslissing aan mij was had ik al die vier topics wel in een apart subforumdeel gegooid. Ik snap dat een forumdeel met vier clans er niet geweldig uitziet, maar who the fuck cares? Vergeef mijn cynisme hier enigszins, maar RS3-forumdeel groeit niet, het loopt op een harde kern van leden die af en toe post of meedoet aan een screenshot competitie. Het is niet nonchalant om dan een simpele, praktische oplossing te nemen. Al was het alleen al maar om de RS-mods en de leden die er nog zijn de hoofdpijn te besparen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Erwin »

Ik ga dat laatste punt zeker even in overweging nemen met het team. Voor de rest zijn we voor nu ook echt van plan om strenger te gaan handhaven, inclusief waarschuwingen en als dat niet werkt andere bijkomende maatregelen. Ook zinloze vragen van clanleden zijn inderdaad niet nodig, dit kan via directe kanalen.

Verder vraag ik jullie nogmaals om 1 ding, gebruik de meldknop, hiermee vallen de spam posts ons sneller op.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Mr Eoki
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 29 mei 2017, 0:19
RS: Mr Eoki (p2p)
Clan: Impossibru

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Mr Eoki »

Zeekoe schreef: zaterdag 10 juni 2017, 12:34 Afbeelding
wtf?
Er bestaat tbh al een bump-functie zonder dat je moet posten.
Mr Eoki Scourge of the Wild
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Zeekoe »

Ja, maar het is verboden om die te gebruiken normaal.
Mr Eoki
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 29 mei 2017, 0:19
RS: Mr Eoki (p2p)
Clan: Impossibru

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Mr Eoki »

Zeekoe schreef: zondag 11 juni 2017, 22:57 Ja, maar het is verboden om die te gebruiken normaal.
Mijn excuses als dit verboden is. Ik kan wel namelijk nergens vinden waar dit beschreven staat dat dit verboden is. Ik ging ervan uit dat het via die manier minder kwaad kan dan een nutteloze post te plaatsen.
Mr Eoki Scourge of the Wild
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Zeekoe »

uit forumspecifieke regels schreef:Toegestaan:
Het plaatsen van "Bump" zodat een onderwerp hoger in de onderwerpen lijst geplaatst wordt als het onderwerp zich op de tweede pagina bevindt.
daar beschouw ik dat die knop daar ook onder valt.
Mr Eoki
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 29 mei 2017, 0:19
RS: Mr Eoki (p2p)
Clan: Impossibru

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Mr Eoki »

Zeekoe schreef: zondag 11 juni 2017, 23:14
uit forumspecifieke regels schreef:Toegestaan:
Het plaatsen van "Bump" zodat een onderwerp hoger in de onderwerpen lijst geplaatst wordt als het onderwerp zich op de tweede pagina bevindt.
daar beschouw ik dat die knop daar ook onder valt.
Mr Eoki Scourge of the Wild
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Clantopics in Algemeen

Bericht door Zeekoe »

Dat impliceert dus dat dat in elk ander geval niet mag.
Gesloten