Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk) +ruim 100K winst

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk) +ruim 100K winst

Bericht door rikvdb2 »

Ik dacht, laat ik eens een guide maken over mijn Farming trip die ik doe! :D

:?: Dit is dan toch niet echt een guide?
:!: Nee, meer een uitleg over mijn Farming rondje, daarom leg ik de basisdingen ook niet uit ^_^
EDIT:
De prijzen op de Grand Exchange zijn nogal veranderd sinds ik aan Farming deed, je zou even de prijzen moeten nalopen om te kijken of je nog winst maakt. Nu ik dit schrijf heb je zo'n 100K winst als je toadflax en poison ivy 2x per dag doet, bij 1x per dag zo'n 20K verlies!

Ik heb een soort online Excel-bestand gemaakt om je daarbij te helpen, de prijzen worden automatisch van de GE gehaald en de winst wordt automatisch berekend ^_^:
klik hier.
Inhoudsopgave
1) Wat heb je nodig?
2) Waarom?
3) Hoe?
4) Einde
5) Tips

Wat heb je nodig?
Je kunt ‘mijn’ Farming trip natuurlijk aanpassen, maar dit heb je nodig als je precies wilt doen wat ik doe:
- 72 Farming (of 54, maar dan heb je wel best wat minder xp per dag)
- Quests: Ghost’s Ahoy, Tree Gnome Village, Plague City, An Enlightened Journey, Lumbridge Achievement Diary (alle 3)
- Basiskennis van Farming (hoe haal je onkruid uit een patch, hoe plant je seeds etc.)
- ongeveer 200K om te beginnen (als het goed is verdien je daarna, ook al krijgen we ook nog eens aardig wat xp)
- De levels om de quests te voltooien
- 52 Summoning
- 51 Magic
- 19 Crafting (aanbevolen, hoeft één keer dus kan request assist)
- 21 Agility
- Handig als je Fairy Tales I voltooid hebt (meer winst en xp met Magic secateurs)
- Zo'n 1 uur tijd per dag

Waarom?
Het leek me wel leuk, ik zit nu in 95 Farming en ik zag op mijn goalbalkje dat ik al best dicht bij 99 zat, dus leek ik wel ervaren genoeg om een guide te maken ^_^ En ik word er ook best vaak naar gevraagd :P

Hoe?
Draag het volgende tijdens de gehele Farming-trip:
Afbeelding

Je begint het beste altijd bij de Grand Exchange. Koop daar dan het volgende, de dingen in voorraad hoeven niet elke dag, de rest wel (tenzij je niet elke dag farmt). De rest kan ook in voorraad als je het geld ervoor hebt :P:

- 1 Calquat seed (als je 72 Farming hebt)
- 4 Pineapple seeds
- ongeveer 30 Poison ivy seeds (voorraad, niet zo duur)
- ongeveer 20 Willow seeds (voorraad, ook niet heel erg duur)
- ongeveer 100 Cooking apples (5x het aantal Willow seeds, voorraad)
- ongeveer 20 baskets (net zoveel als het aantal Willow seeds, voorraad)
- ongeveer 25 plant pots (gevuld met aarde, voor de willow, pineapple en calquat seeds, voorraad (behalve 5 elke dag))
- ongeveer 200 Watermelons (voorraad, niet zo duur)
- ongeveer 20 toadflax seeds (voorraad)
- ongeveer 200 Calquat fruits (voorraad)
- ongeveer 200 buckets (net zoveel als Calquat Fruits, voorraad)
- aantal ring of duellings, 5 ofzo (voorraad, kan ook meer)
- iets van 25 Law runes (voorraad, kan ook 100 ofzo)
- iets van 200 Water runes (voorraad, 200 is niet zo duur)
- iets van 500 Air runes (voorraad, 500 is niet zo duur)
- de allereerste keer iets van 10 watering cans
- de allereerste keer een spade
- de allereerste keer een seed dibber
- de allereerste keer een rake
- de allereerste keer een hatchet (hoe beter, hoe sneller :mrgreen:)
- de allereerste keer 8 Poison ivy (daarna farm je ze zelf)
- de allereerste keer iets van 25 Supercompost (daarna maak je ze zelf)
- de allereerste keer 1 Magic roots (of 1 Magic string, maar deze zal moeilijk verkrijgbaar zijn)
- de allereerste keer 1 Emurald Amulet (zonder touwtje)
- de allereerste keer: óf 1 tablet Enchant Level 2 Jewellery, óf 1 Cosmic rune

Het lijkt een hoop, maar de meeste kan je in voorraad kopen, sommige heb je waarschijnlijk al, sommige hoeven maar één keer en de meeste zijn ook niet zo heel erg duur.

Nu je alles gekocht hebt, moet je de allereerste keer een amulet of nature maken, dit is erg handig, je kunt er namelijk mee zien wanneer een plant gegroeid is, zonder dat je de hele tijd erheen moet lopen.

Hoe maak je er één?
Als je Magic roots hebt ipv een Magic string, kan je het beste naar Lumbridge gaan. Ga het kasteel in, naar de eerste verdieping, en zoek het crafterswheel op. String daar de Magic roots. Doe de string op je emerald amulet, en betover hem met de tablet of de runes (via het spellbook). Nu heb je een Amulet of Nature :D

Nu moet je even alle watering cans gaan vullen, dit kan ten oosten van de Grand Exchange. Ze vullen niet allemaal automatisch, dus klik 10 keer op een watering can en daarna op de fountain.

Nu moet je bepaalde seeds in plant pots doen. Dit doe je door de Willow, Pineapple en Calquat seeds, 25 plant pots, een gardening trowel te pakken. Use alle seeds op de laatste plant pot (snelst) en haal daarna 3 watering cans van je bank. Use elke plant pot op een watering can. Wacht nu tot er een beginnetje uit de plant pot komt. Dit duurt zo’n 5-15 minuten. Als je ze na het water geven op de bank had gezet, staan ze in de 1e tab.

Haal nu 5 baskets en 23 Cooking apples van je bank. Klik op elke basket om hem te vullen. Zet daarna de Apples(5) op je bank, en haal 4 baskets eraf, en weer 23 Cooking apples. Vul ze veer. Herhaal dit tot alle baskets gevuld zijn met Cooking apples.

Dan kan je gaan beginnen met het echte farmen! :)

Neem 4 Law runes, 8 Air runes, 3 Water runes, 3 Willow saplings, 2 Pineapple saplings, 5 noted Apples(5), 40 noted Watermelons, 4 toadflax seeds, 3 poison ivy seeds, spade, seed dibber, ongeveer 5 supercompost, ectophial, explorers’ ring 3, een hatchet, en zo’n 2500 coins mee (en een rake als je die niet bij de tool leprechaun hebt).
Afbeelding

Loop nu naar het oosten van de Grand Exchange, naar het zuiden, langs de fountains van daarnet, dan naar het oosten en je ziet een Tree patch. (Haal het onkruid weg) Klik Check-health, klik de Pay-optie van de gardener daarvlakbij, klik Yes, use supercompost op de patch, en dan een willow sapling. Klik op de Pay-optie van de gardener en klik Yes. Dat was de eerste!
Afbeelding
Locatie

Ga terug naar de Grand Exchange en ga naar het noordoosten. Klik op de Teleport-optie van de Spirit Tree. Doe hetzelfde bij de Spirit Tree waar je dan bent en kies ‘Gnome Stronghold’. Loop naar het oosten en je ziet een Fruit Tree patch. Klik op Check-health, pick de pineapples, hak de plant om, use supercompost op de patch, en plant een nieuwe sapling. klik op de Pay-optie van de gardener en klik op Yes.
Afbeelding
Locatie

Loop naar het zuidwesten en bij de bank zie je weer een Tree patch. Doe precies hetzelfde als bij de eerste Tree patch.
Afbeelding
Locatie

Ga terug naar de Spirit Tree en kies weer Teleport, kies nu ‘Tree Gnome Village’. Loop naar het westen, ga door de railing en kies de Follow-optie bij de gnome die daar staat. Loop daarna naar het zuidwesten en doe bij de Fruit Tree patch weer precies hetzelfde als bij de eerste Fruit Tree patch.
Afbeelding
Locatie

Klik op de Ectophial om te teleporten. Loop pas weer weg wanneer hij weer gevuld is. Loop dan naar het noordwesten, langs de boerderij en je ziet daar een Herb parch. (Haal het onkruid weg) Klik Pick, use supercompost erop, en dan een Toadflax seed.
Afbeelding
Locatie

Klik nu op de Cabbage-tele-optie van de Explorers’ ring 3 en loop dan naar het noorden, door het hek. Doe daar hetzelfde bij die Herb patch.
Afbeelding
Locatie

Loop terug, ga door het hek in het zuiden en loop naar Rimmington. Daar is, ten westen van de portal, een Bush patch. (Haal het onkruid weg) Klik Check-health, pick de berries, use supercompost erop, en dan een Poison ivy seed.
Afbeelding
Locatie

Teleport nu naar Falador, loop naar het oosten het park in en doe bij die Tree patch hetzelfde als bij de andere.
Afbeelding
Locatie

Teleport naar Ardougne, loop naar het oosten, dan naar het noorden totdat je ook daar een Herb patch tegenkomt. Doe daar hetzelfde als bij de andere Herb patches, en loop weer terug.
Afbeelding
Locatie

Ga dan even naar de bank om lege buckets erop te zetten en supercompost eraf te halen. Ook de Ectophial kan nu op de bank, maar neem wel 30 coins, een Pineapple sapling en een Calquat sapling mee. Neem ook 8 Poison ivy’s mee de allereerste keer.
Loop nu naar het zuidwesten en je zal na een tijdje weer een Bush patch zien. Doe weer een Poison ivy seed erin.
Afbeelding
Locatie

Loop terug en ga met de boot in het zuidoosten naar Brimhaven. Loop over de gangplank, en je zal weer een Fruit tree patch zien. Doe daar weer hetzelfde.
Afbeelding
Locatie

Als je 72 Farming hebt: Loop nu naar het zuiden, helemaal over het eiland totdat je net ten noorden van Tai Bwo Wannai bent. Daar is een Calquat tree patch. (Haal het onkruid weg) Klik Check-health, pick de Calquat fruits, use supercompost erop en dan de Calquat sapling. Betaal de gardener 8 Poison ivy’s. Als je er de allereerste keer bent, use dan je Amulet of Nature op de patch.
Afbeelding
Locatie

Teleport nu naar Camelot en loop naar het oosten. Hier is wederom een Herb patch, doe daar weer hetzelfde.
Afbeelding

Locatie
Loop naar de bank en haal, als je al compost gemaakt hebt, 15 Buckets eraf. Vul de buckets door er één op de compost bin te usen en loop terug naar de bank. Zet de supercompost erop en haal daarna (ook de allereerste keer) 15 Calquat fruits eraf. Loop terug naar de compost bin en use de Calquat fruits erop. Ze gaan er allemaal in als je er één uset. Loop weer terug naar de bank en neem 4 supercompost en een Pineapple sapling mee. (Je kunt ook een Spirit terrorbird gebruiken zodat je de fruits en buckets in één keer kan meenemen.)
Afbeelding

Loop naar het oosten tot de White Wolf Mountain en daar is een Fruit Tree patch, doe daar weer een Pineapple sapling in zoals bij de andere.
Afbeelding
Locatie

Teleport naar Castle Wars en pak 2 Willow saplings eraf. Loop uit het gebouw en dan naar het noorden. Hak één normale boom om en vlieg met de ballon naar Taverly. In het noorden staat weer een Tree patch, doe daar weer hetzelfde als bij de andere.
Afbeelding
Locatie

Teleport nu naar Lumbridge. Loop naar het noordwesten, langs de shop, totdat je weer een Tree patch ziet. Doe wederom hetzelfde.
Afbeelding
Locatie

Loop terug, ga de brug over en hak de kano-boom om. Maak een gewone Log ervan en vaar naar de Champions Guild. Loop naar het noordwesten voor nog een Bush patch. Doe daar hetzelfde als bij de andere.
Afbeelding
Locatie

Loop daarna weer terug naar de kano-boom. Maak nu een dugout. Ga naar Edgeville met de kano en ga door de agility shortcut ten noordwesten van de Grand Exchange. Nu ben je weer terug en kan je je herbs sellen, en 4 Poison ivy (houd er 8 elke dag)!
(DIT IS KWUARM, HET BESTE KAN JE TOADFLAX DOEN! :P)
Afbeelding

Einde
Dit was het (alweer?) :P
Je kunt de Poison ivy, herbs en Willows meerdere keren per dag doen. Als je alles 2 keer per dag doet (en consequent), haal je zo’n 65K xp per dag. Niet zoveel misschien voor zoveel werk (zo lijkt het nu ik deze hele guide gemaakt heb), maar die cape is het zeker waard! Met 2x per dag haal je de kosten van de andere seeds er ook weer uit en waarschijnlijk heb je winst (herbs kunnen helaas ook dood gaan :().

Tips
- Als je geen inventory space meer hebt, use dan een Farming-product (herbs, etc.) op de tool leprechaun. Hij zet ze om in banknotes zodat je weer space hebt :D
- Je kan ook de Castle Wars bank gebruiken om meer supercompost te maken bij de andere herb patches (wel handig als je dan een Spirit terrorbird meeneemt).
- Je kan de Spirit terrorbird natuurlijk ook gebruiken om run energy erbij te krijgen (de helft van je Agility level, dus als je bijvoorbeeld in 52 zit, is dat 26% run energy erbij).
- Met herbs kan je het beste de herb doen die het meeste opbrengt, de xp is toch vrij weinig (ty Mtotheax voor de toadflax-hint ^_^)


Rate 1/10 :D
Laatst gewijzigd door rikvdb2 op maandag 28 juni 2010, 15:52, 12 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Masse97
Berichten: 676
Lid geworden op: dinsdag 18 november 2008, 20:04
Clan: NeX

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 65K xp/dag +winst!

Bericht door Masse97 »

Kan handig zijn.
7/10

Eerste post w00t
pellegino schreef:
123kil1 schreef:
pellegino schreef:En ik had 20 Draconic Visage's in 1 trip.
Wist alleen niet hoe je screens moest maken. ](*,)
Vervelend he :cry: en daarna ga ik altijd dood :-k
Roflirl :bier:
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 65K xp/dag +winst!

Bericht door rikvdb2 »

ty ^_^
lolzlol
Berichten: 381
Lid geworden op: zaterdag 13 september 2008, 17:25
Clan: tb

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 65K xp/dag +winst!

Bericht door lolzlol »

heel erg mooie guide alleen ik heb en vraag?
maak je echt winst door herbs en berry's als alle seed prijzen er van af getrokken zijn?
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 65K xp/dag +winst!

Bericht door rikvdb2 »

ja, winst is altijd met kosten eraf,
toadflax herbs zijn 2.5K each, seeds 750gp. Per herb plantje ongeveer 7 herbs:
7 * 2500 = 17500
17500 - 750 = 16750gp winst!
flintjoris
Berichten: 1601
Lid geworden op: woensdag 20 december 2006, 15:50

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 65K xp/dag +winst!

Bericht door flintjoris »

hoeveel xpe is rondje wat je laat zien presies? voor welke prijs? en doe je nooit herb patch bij trol platau?
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag +winst!

Bericht door rikvdb2 »

Nou, even wat rekenen:

alles 1x per dag:

1 Calquat - 23K coins - 12.5K xp
4 Pineapples - 56K coins - 20K xp
5 Willows - 19K coins - 7.5K xp
3 Poison Ivy's - 3K coins winst - 3K xp
4 Toadflax (ongeveer) - 65K coins winst - 1Kxp
Totaal: ongeveer 30K coins verlies, 36K xp

bepaalde dingen 2x per dag:

1 Calquat - 23K coins - 12.5K xp
4 Pineapples - 56K coins - 20K xp
10 Willows - 38K coins - 16K xp
6 Poison Ivy's - 15K coins winst - 6K xp
8 Toadflax (ongeveer) - 130K coins winst - 2K xp
Totaal: ongeveer 28K coins winst, 60K xp.

65K klopt dus niet helemaal, waarschijnlijk omdat ik eerst snapdragons plantte, ook krijg ik best vaak meer dan 6 of 7 herbs per patch ;) Er staat in ieder geval elke dag rond de 60-62K xp op een xp-tracker :roll:

En die quest van troll herb patch heb ik niet gedaan dus die doe ik ook niet :lol:
Josters
Berichten: 1279
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 20:51
Oude naam: josters

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag +winst!

Bericht door Josters »

9/10!
Hoe lang doe je over zo'n rondje?
Michael Jackson 1958-2009 ~ The king of pop will always be in my heart and soul.
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~ Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag +winst!

Bericht door rikvdb2 »

ty, die vraag is inderdaad wel handig :D
als je het 2x per dag doet, een uurtje denk ik ^_^
peterpsv
Berichten: 171
Lid geworden op: vrijdag 17 oktober 2008, 16:39
RS: Teh Sk1li0us (OSRS)

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door peterpsv »

Hele mooie guide, en met een ring of charos(a) kun je zelfs helemaal gratis naar karamja. :P
02-08: Nomad's Requiem done + Questcape back

Afbeelding
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door rikvdb2 »

Oh lol dat wist ik niet :mrgreen:
ik zal het er morgen even bijzetten, ty :)
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door 3dxbox »

Voor Herbs is de Troll Stronghold path heel handig. Hier kan je het beste Ranarr/Snapdragon planten want die patch is ziekte-vrij. Neem gewoon Troll teleport (2 Law en 2 Fire) en loop ereen.

Nog iets: Als je vanaf Castle Wars de ballon neemt naar Taverly kan je geen Summoning pet/familiar meenmen & je kan niet meer dan 40kg wegen dacht ik.

Nice guide 9/10
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door rikvdb2 »

Dat klopt allebei, maar ik doe het vooral voor de xp en ik had geen zin in de quest :P Ik vind het al goed als je geen verlies maakt :)

Dat tweede klopt ook, maar die 40kg is nooit een probleem want je hebt geen armour aan. De Spirit Terrorbird moet je daar even dismissen inderdaad, je kan het beste even je run energy helemaal opladen en hem dan dismissen. Voor dat je naar Taverly gaat, kan je nog supercompost maken met die Spirit terrorbird en ring of duelling ;)
Gebruikersavatar
eragono007
Berichten: 58
Lid geworden op: vrijdag 1 februari 2008, 21:47

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door eragono007 »

nice guide 9.5/10 en gl me 99 farming :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door rikvdb2 »

ty :mrgreen:
peterpsv
Berichten: 171
Lid geworden op: vrijdag 17 oktober 2008, 16:39
RS: Teh Sk1li0us (OSRS)

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door peterpsv »

Ik heb trouwens nog een opmerking.
Als ik mijn amulet of farming op de calquat patch gebruik, dan komt er te staan dat dat niet kan, omdat je ze alleen op flower en allotment patches kunt gebruiken.
Is dit bij jou ook zo, of doe ik iets fout?
02-08: Nomad's Requiem done + Questcape back

Afbeelding
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door rikvdb2 »

het is een amulet of nature, niet een amulet of farming, je moet hem ook helemaal maken, je kan hem niet zomaar kopen ;)
peterpsv
Berichten: 171
Lid geworden op: vrijdag 17 oktober 2008, 16:39
RS: Teh Sk1li0us (OSRS)

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door peterpsv »

Oké, dan deed ik het dus fout :lol: , bedankt.
02-08: Nomad's Requiem done + Questcape back

Afbeelding
the last shinobi
Berichten: 284
Lid geworden op: zaterdag 31 januari 2009, 22:02
Clan: Geen

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door the last shinobi »

very nice guide 9.5/10 :D
ik moest echt uw guide proberen toen ik WGS quest moest doen voor 65 dan ging het wel snel
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Mijn Farming-trip ~ 60K xp/dag (1 uur werk/dag) +winst!

Bericht door Tim »

Netjes, 9/10!

Nog wat tips: Zoals al eerder werd verteld kan je het beste bij die Troll daar goede herbs planten.
Als je WC en FM xp wilt kan je het beste een tinderbox en axe meenemen, zodat je de boom zelf kan omhakken.
Je kan ook Watermelons farmen, je maakt er winst mee én je kan er supercompost van maken.

Ga zo door ;)
Plaats reactie