Hunter guide

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Hunter guide

Bericht door Puma »

Afbeelding
Laatste update: 23 juli 2011
Gemaakt door: Puma

Inleiding

Hunter, in het Nederlands ''Jagen'', is een skill die alleen kan worden getraind door members. Jagex bracht de skill op 26 november 2006 in het spel. Het is een skill waarmee je veel geld kunt verdienen, je zult geen dure spullen of armour nodig hebben dus als je arm bent en je hebt geld nodig is dit zeker een skill om eens te gaan trainen. De skillcape is nog redelijk zeldzaam (ongeveer 15.000 mensen hebben 99). Er zijn veel mensen die deze skill niet leuk vinden omdat je veel moet klikken, vanaf level 80 ben je ook eigenlijk de hele tijd aan het klikken het is dus zeker geen skill waarop je tegelijk even op een forum kan kijken of veel kan chatten met vrienden. Ook doordat het nogal druk is bij veel Hunter spots en er relatief veel bots zijn is het niet de favoriete skill van de meeste. Ondanks dat is het zeker een keer een skill om eens te gaan trainen, je zult veel nieuwe gebieden verkennen in RuneScape en het geld wat je ermee verdiend is mooi meegenomen. Op hogere levels kan je behalve goed geld verdienen met Red chinchompa's ook goed geld verdienen met Grenwalls of implings vangen.

Afbeelding Inhoudsopgave Afbeelding

1. Hunter stores
2. Hunter clothing
3. Traps
4. Hunter en Summoning
5. Trainen 1-99 Hunter
6. Quests die hunter experience geven
7. 99 Hunter & de Hunter cape
8. Handige links
9. Slot

Klik op een hoofdstuk om er direct heen te gaan.

Afbeelding 1. Hunter stores Afbeelding

Er zijn weinig Hunter stores in RuneScape, je hebt ook eigenlijk maar weinig spullen nodig. De meeste spullen kan je ook gewoon in de Grand-Exchange vinden maar het lukt niet altijd om daar de spullen te kopen die je wilt hebben. Het is daarom handig om te weten waar de Hunter stores zitten en wat je er kunt kopen, Hunter stores zijn ook aangegeven op de worldmap met dit symbool: Afbeelding De bekendste Hunter store bevindt zich in Yanille, je kan daar veelgebruikte vallen kopen en nog een aantal andere spullen. Hieronder zie je een aantal plaatjes waarop je kan zien wat je kan kopen in de verschillende Hunter stores.

Aleck's Hunter Emporium
Afbeelding

Nardah Hunter Shop
Afbeelding

Hunting Supplies (verkrijgbaar bij de Hunting Expert)
Afbeelding

Als je van plan bent Hunter langer te trainen raad ik je aan om een Hunter-tab in te richten op je bank. Als je geen tab vrij heb kan je natuurlijk ook je spullen in een ander tab zetten. Het is verstandig alvast een wat grotere hoeveelheid spullen in te kopen omdat de kans dat je spullen kwijt raakt doordat je even niet oplet of doordat je internet uitvalt vrij groot is. De items zijn niet duur en ik zal daar dus als ik jou was ook zeker niet op besparen. Op het plaatje hieronder kan je zien hoe zo'n Hunter-tab dan kan worden ingericht. Je kunt ook je vangst daar neerzetten totdat je ze gaat verkopen.
Afbeelding

Afbeelding 2. Hunter clothing Afbeelding

Als je wilt gaan Hunten is het handig om eerst even een aantal camouflage kleding setjes in te slaan, hierdoor zul je minder opvallen en dus sneller iets vangen. De camouflage kleding kun je in drie delen opsplitsen, namelijk camouflage kleding voor bossen, sneeuwgebieden en woestijnen. Let hier dus op. Ik zal je zoveel mogelijk informatie geven over de verschillende soort clothes. Een aantal keer zal ik ook naar de Fancy Clothes Store in Varrock verwijzen, daar kun je heel wat Hunter clothes laten maken. De store bevind zich helemaal in het Zuid-oosten van Varrock. Je kunt hem vragen of hij wat kan maken van jou vangsten, je zult dan onderstaand venster in beeld krijgen. Je kunt de Hunter clothes natuurlijk ook op de Grand-Exchange kopen maar het misschien wel zo leuk om in je eigen gemaakte outfit te lopen.
Afbeelding

Polar kebbit fur clothing (polar)

Full Polar camo bestaat uit een Polar camo top en Polar camo legs. Je kunt dit laten maken in de Fancy Clothes Store van Varrock voor 4 Polar kebbit furs en 40 coins. Zowel voor de top als de legs heb je 2 furs nodig en 20 coins. Je hebt 1 Hunter nodig om deze clothes te kunnen dragen. Zoals je misschien al verwacht had, zorgen ze ervoor dat je minder opvalt in sneeuwachtige gebieden. Waardoor je bijvoorbeeld sneller Polar kebbits kunt vangen. Op het plaatje hieronder zie je hoe Full polar camo eruit ziet.
Afbeelding

Common kebbit fur clothing

Naast Polar camo heb je ook een camouflage cothes voor in de bossen. Full Wood camo ziet er ongeveer hetzelfde uit als Polar camo alleen heeft 't een donkerbruine kleur zodat je niet snel zult opvallen in bosachtige gebieden. Ook hier heb je level 1 Hunter nodig om het te kunnen dragen. Ook deze clothes kun je maken bij de Fancy Clothes store in Varrock. Hier heb je 4 Common kebbit furs voor nodig en ook 40 coins. Op 't plaatje hieronder zie je hoe Full wood camo eruit ziet.
Afbeelding

Feldip weasel fur clothing (jungle)

Jungle camo zal je gebruiken als je in de Jungle gaat hunten. Je hebt level 4 Hunter nodig om het te kunnen dragen. Je hebt 4 Feldip weasel furs nodig en 40 coins. Zoals alle andere hunter Clothes kun je 't laten maken in de Fancy Clothes Shop in Varrock. Op het plaatje hieronder zie je hoe Full jungle camo eruit ziet.
Afbeelding

Desert devil fur clothing (desert)

Als laatst van deze soort heb je dan nog de Desert camo die die je minder laat opvallen in woestijngebieden. Deze lijkt erg op de Polar en Wood camouflage clothing alleen is die niet wit of bruin maar geel. Je hebt level 10 Hunter nodig om Desert devil clothing te kunnen dragen. Ook deze kun je natuurlijk weer laten maken voor 4 Desert devil furs en 40 coins. Op 't plaatje hieronder zie je hoe Full desert camo eruit ziet.
Afbeelding

Larupia fur clothing

Nu zal ik overgaan tot de betere versies van camouflage clothing voor zowel in de bos, sneeuw en woestijngebieden. Ze zullen ervoor zorgen dat je nog minder opvalt maar je zult ook een hoger Hunter level nodig hebben om 't te kunnen dragen. Om Larupia te kunnen dragen heb je 28 hunter nodig. Je kunt dit zoals alle Hunter clothing ook maken, ook hiervoor zal je naar de Fancy Clothes Store in Varrock moeten gaan. Neem voor de hat een Normal larupia fur en 500 coins mee, voor de Legs en de Top heb je een twee Tattered of Normal fur nodig en 200 coins. Larupia is de populairste Hunter outfit, je zult deze ook het grootste deel van de tijd dragen als je voor 99 gaat door Red chinchompa's te vangen. Op het plaatje hieronder kun je zien hoe Full larupia eruit ziet.
Afbeelding

Graahk-hide clothing

De Larupia Clothing voor in de woestijn heeft Graahk clothing. Deze clothing zullen ze je minder op laten vallen in de woestijngebieden, ze zullen je dus bijvoorbeeld helpen bij het vangen van Orange salamanders. Om Graahk-hide clothing te kunnen dragen heb je 38 Hunter nodig. Als je je eigen Graahk-hide clothing wilt maken heb je voor de legs en de top 2 Tattered of Normal Graahk furs nodig en 300 gp. Voor de headdres heb je een Normal Graahk fur nodig en 750 coins.
Afbeelding

Kyatt fur clothingPlaatje

Als laatst heb je ook nog een witte versie genaamd Kyatt, deze zal je misschien niet snel gebruiken als je de meest gebruikte methode volgt. Maar ik zal er toch even alles over vertellen zodat deze guide niet onvolledig wordt. Je hebt 52 Hunter nodig om Kyatt clothing te kunnen dragen. Ook de spullen die je nodig hebt lijken op die van de Graahk en Larupia, je hebt namelijk 2 Tattered of Normal Kyatt furs nodig en 400 coins voor de top en legs. Voor de hat heb je 1 Normal Kyatt fur nodig en 1.000 coins.










Er zijn nog een aantal items die ik overgeslagen heb die wil ik nu even behandelen. Ik heb alles even in een tabel gezet zodat 't overzichtelijk is.
AfbeeldingNaamBenodigd Hunter levelWat heb je eraan?
AfbeeldingStrung rabbit foot24Verhoogde kans op een Bird's nest uit een boom als je woodcutting aan 't trainen bent.
AfbeeldingSpotted cape40Als je de spotted cape draagt dan verlaagt je totale gewicht met 2 kg.
AfbeeldingGloves of silence54De kans om gesnapt te worden tijden het bestelen van NPC's wordt kleiner.
AfbeeldingSpottier cape66Als je de spottier cape draagt verlaagt je totale gewicht 4.5 kg.
Zoals je ziet heb je niet zo heel veel Hunter clothes, als je gaat Hunten heb je dus meestal drie delen Camouflage gear aan en de rest mag je zelf invullen. Je kunt dus je favoriete cape, amulet, boots, gloves, wapen, schild etc. aan. Ik raad je aan om een boog aan te doen zodat je bijvoorbeeld bij Red chinchompa's ze niet gelijk killt als je per ongeluk mis klikt. Ik zal je later nog wat tips geven over de outfit maar ik laat jullie alvast een voorbeeld zien.
Afbeelding

Afbeelding 3. Traps Afbeelding

Hunter draait natuurlijk om vallen uitzetten, wachten totdat je iets vangt en dan je val leeg halen. Het is dus wel handig om te weten hoeveel vallen je neer kunt zetten. Op het begin kan je maar 1 val tegelijk zetten maar op level 80 kan je er 5 tegelijk zetten waardoor je ook een stuk sneller traint. In de tabel hieronder zie je precies op welk level je hoeveel vallen uit kunt zetten.
Benodigd Hunter levelMaximaal aantal vallen
Afbeelding1
Afbeelding2
Afbeelding3
Afbeelding4
Afbeelding5
Afbeelding 4. Summoning en Hunter Afbeelding

Zoals bij eigenlijk alle skills kan ook hier Summoning erg handig zijn, er zijn verschillende familiars die je Hunter boosten van 5 tot 7 levels. Ik zal even vertellen welke familiars dat zijn en hoeveel Hunter levels ze boosten. Let wel op, ze boosten dan wel je Hunter level maar dat betekend niet dat je dan bijvoorbeeld al Red chinchompa's kan vangen als je een boost van +5 hebt en 58 Hunter hebt. Het is een onzichtbare boost die je alleen helpt om ze sneller te vangen.

Spirit graahk boost 5 Hunter levels (57 Summoning)
Afbeelding
Met dank aan Mtotheax voor het plaatje!

Spirit kyatt boost 5 Hunter levels (57 Summoning)
Afbeelding
Met dank aan Mtotheax voor het plaatje!

Spirit larupia boost 5 Hunter levels (57 Summoning)
Afbeelding
Met dank aan Mtotheax voor het plaatje!

Arctic bear boost 7 Hunter levels (71 Summoning)
Afbeelding
Met dank aan Mtotheax voor het plaatje!

Wolpertinger boost 5 Hunter levels (92 Summoning)
Afbeelding
Met dank aan Jelle voor het plaatje!

Afbeelding 5. Trainen 1-99 Hunter Afbeelding

Dit is waarschijnlijk het belangrijkste hoofdstuk, ik ga jullie in dit hoofdstuk namelijk uitleggen hoe je 99 Hunter kunt halen. Er zijn nog wel meer manieren maar dit is de meest gebruikte en waarschijnlijk ook de beste. Ik zal je soms meerdere keuzen geven zodat je kunt kiezen hoe je wilt trainen.

Afbeelding Level 1-9 Crimson swift (jungle) Afbeelding

Afbeelding

Crimson swifts bevinden zich in de Feldip hills, als je precies wilt weten waar ze zitten moet je even op de kaart hieronder kijken. Ik raad jullie aan om deze spullen mee te nemen: 5 Bird snare's, Jungle camo top en legs (voor level 5-9), een Ring of Dueling of andere teleport zodat je snel weer verder kan als je level 9 hebt. Je kunt evenueel alchs meenemen om je Magic onder het Hunten te trainen of Bolts (unf) en Feathers zodat je Fletching kunt trainen. Je kunt nog maar 1 val tegelijk opzetten dus je zult niet de hele tijd bezig zijn. Als je er een hebt gevangen dan kun je op je val klikken ''Check Bird snare'', je zult dan de vogel die je gevangen hebt uit je val halen. Je krijgt hiervoor 1 Raw bird meat, Bones en Red Feathers. De bones kun je begraven de Feathers kun je bewaren en de Raw bird meat kun je koken of gewoon droppen. Je moet 29 Crimson swifts vangen om level 9 te halen. Als je dat hebt kunnen we verder.

Afbeelding

Afbeelding Level 9-19 Copper longtail (woodland) Afbeelding

Afbeelding

Copper longtails kun je vangen in het Hunter gebied ten noorden van Eagles' Peak. Neem weer een stuk of 5 Bird snare's mee, eventueel High alchs of andere spullen waarme je iets kunt trainen zonder te banken. Je kunt nog steeds maar 1 val tegelijk zetten dus je zult niet de hele tijd bezig zijn. Neem ook je Wood camo mee van je bank zodat je minder opvalt. Het is een eindje lopen dus neem eventueel Energy potions mee, ga naar Ardougne en loop richting noordwestelijke richting. Op 't plaatje hieronder zie je waar ze precies zitten. Je zal 50 Copper longtails moeten vangen om level 19 te krijgen. Als je er een vangt krijg je Orange feathers, Bones en Raw bird meat.

Afbeelding

Afbeelding Level 19-29 Tropical wagtail (jungle) Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn alweer de laatste Bird die we gaan vangen, deze heten Tropical wagtails. Deze vogels zitten in de Jungle dus doe je Jungle camo top en legs aan. Vanaf level 20 kan je twee vallen tegelijk zetten, doe dit dus ook. Neem een stuk of 6 Bird snare's mee. Je krijgt ook bij deze vogels weer Bones en Raw bird meat maar je krijgt hier Stripy feathers van. Als je twee vallen kunt opzetten ben je al wat drukker maar je kunt natuurlijk altijd wat alchs mee nemen. Je zal 85 Tropical wagtails moeten vangen voor level 29 Hunter. Larupia kun je dragen op level 28 Hunter, je kunt dit eventueel meenemen maar voor dat ene leveltje maakt dat op zich ook niet veel meer uit. Op het kaartje zie je waar je ze kunt vinden.

Afbeelding

Afbeelding Level 29-47 Swamp lizards (swamp) Afbeelding

Afbeelding

Op level 29 Hunter kan je Swamp lizards vangen, dit gaan we ook gelijk doen. Hiermee verdien je mogelijk je eerste geld met Hunter, het hangt er maar net vanaf of je ze released (vrijlaat) of bankt. Ik raad je aan om ze te banken, als het geld je niks kan schelen en je puur voor de exp gaat kun je ze beter vrijlaten. Swamp lizards bevinden zich in het moeras onder Canafis, op het kaartje hieronder kan je zien waar ze precies zitten. Om ze te vangen moet je een val uitzetten bestaande uit een Rope en een Small fishing net. Pak dus 2 Ropes en 2 Small fishing nets van je bank of 5 als je ze vrij gaat laten. Op level 40 kun je 3 vallen neerzetten doe dit dan dus ook. Neem ook geen andere zooi mee als je ze gaat banken. Voor level 29-47 moet je 416 Swamp lizards vangen, dit levert je zo'n 580k op (1400 gp each).

Afbeelding

Afbeelding Level 47-59 Orange salamanders (desert) Afbeelding

Afbeelding

Van lizards gaan we over in salamanders, we beginnen met Orange salamanders. Deze bevinden zich in de woestijn (ten westen van Ruins of Uzer). Neem Waterskins mee of draag een Enchanted water tiara zodat je niet uitdroogt. Neem ook 6 Ropes en 6 Small fishing nets mee, de rest van je inventory kun je vullen met Waterskins. Orange salamanders kun je het best vrijlaten omdat ze niet zo veel waard zijn en het veel tijd kost om ze te banken. Draag full Graahk zodat je de salamanders sneller vangt of Desert robes zodat je minder uitdroogt, ik raad je aan om Desert robes aan te doen. Je zal 772 Orange salamanders moeten vangen voor 59 Hunter.

Afbeelding

Afbeelding Level 53-59-63 Grey chinchompa's (woodland) Afbeelding

Afbeelding

Er zijn mensen die vanaf level 53 tot 59 of 63 liever Grey chinchompa's vangen dan Orange/Red salamanders omdat ze meer opleveren. Ik raad dit niet aan omdat het een stuk langzamer gaat en je misschien wel wat meer geld verdiend maar het uiteindelijk langer duurt voordat je daadwerkelijk Red chinchompa's kan gaan vangen. In de tijd die je wint als je op salamanders hunt kan je makkelijk het verschil en misschien wel meer verdienen omdat, je eerder Red chinchompa's gaat vangen. Je hebt hier net zoals bij de Red chinchompa's Boxes voor nodig en als camouflage kleding kan je Woodland camo dragen. Ik raad je ook aan om een bow te dragen (zonder arrows) zodat je ze niet per ongeluk killt.

Afbeelding

Afbeelding Level 59-63-70-77-80 Red salamanders (lava) Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn alweer de laatste salamanders die we gaan doen, je kunt kiezen tot welk level je ze wilt gaan vangen. Je kunt voor 63 gaan zodat je gelijk Red chinchompa's kan maar je kun ook trainen tot level 70 zodat je de Red chins wat sneller vangt, ook kun je tot 77 trainen waarna je Grenwalls kunt gaan vangen of 80 zodat je Red chinchompa's nog sneller vangt. Je hebt ook hier weer Small fishing nets en Ropes voor nodig, neem er van beide 8 mee. Vanaf level 60 kun je er vier traps opzetten, dit gaat alweer een stuk sneller. Draag gewoon Larupia. Ik ga niet voor iedereen uitrekenen hoeveel je er moet vangen omdat dat afhangt van het level waar je voor gaat maar je kun het makkelijk zelf berekenen. Gebruik daarvoor deze calculator. Op het plaatje hieronder zie waar ze zitten.

Afbeelding

Afbeelding Level 63-70-80-99 Red chinchompa's (jungle) Afbeelding

Afbeelding

Vanaf level 63 Hunter kan je Red chinchompa's vangen, deze beestjes worden gebruikt door mensen die hun Ranged willen trainen. Als je ze gooit dan hitten ze meerdere monsters tegelijkertijd, dit traint erg snel daarom zijn ze meestal tussen de 650 en 900 gp. Het voordeel van deze beestjes is dat ze stackable zijn, je hoeft dus niet steeds naar de bank. Ook zijn ze vrij snel te vangen. Veel mensen vangen Red chinchompa's om 99 Hunter te halen omdat, het snel is en goed verdiend, Grenwalls verdienen wel meer maar trainen langzamer. Ook heb je om Red chinchompa's te vangen geen andere dingen nodig behalve boxes, dus geen quests of bepaalde levels. Om 99 Hunter te halen moet je vanaf level 63 Hunter 47.796 Red chinchompa's vangen. Dit komt ongeveer overeen met 38M cash. Ik zal jullie ook nog wat extra tips geven buiten de algemene informatie om.
Neem een stuk of 12 Boxes mee, een Ring of Duelling, (Magic) Butterfly net en Impling jars. Als je nog onder de level 80 bent maak dan een vierkantje, zorg ervoor dat in het midden van je vierkantje steeds een Red chinchompa spawnt. Als je 80+ bent kun je vijf vallen zetten, zet er dan ook eentje in het midden.

Je kunt er snel heen lopen als je met je Ring of Duelling teleporteert naar het Mobilising Armies Command Centre of Castle Wars.
Afbeelding

Omdat je hier het grootste deel van de tijd doorbrengt zal ik nog wat extra informatie geven hoe je ze het best kan vangen en waar ze allemaal respawnen.
Op de kaart hieronder heb ik de respawn plekken weergegeven van de Red chinchompa's.
Afbeelding


Veel mensen willen graag weten hoeveel exp per uur ze krijgen, dit hangt erg af welk level je bent. Iemand met level 63 zal bijvoorbeeld veel minder exp per uur krijgen dan iemand met 90+ Hunter. Om je toch een inschatting te geven hoeveel exp per uur je krijgt heb ik dat hieronder overzichtelijk weergegeven.
Hunter levelExp per uur
63-6950-55k
70-7960-65k
80-8973-89k
90-9892-104k
99105k
Let op: deze aantallen zijn niet precies, het hangt er natuurlijk erg vanaf hoe geconcentreerd je bezig bent en hoe snel je je traps leegt. Ik raad je dus ook aan om het zelf bij te houden als je het precies wilt weten.

Afbeelding Level 77-99 Grenwalls (jungle) Afbeelding

Afbeelding
Met dank aan Mtotheax voor het plaatje!

Een andere wat minder bekende manier is het hunten van Grenwalls, met het vangen van deze beesten kan je erg veel geld verdienen (1.5M+ per uur). Het aantal exp per uur wat je krijgt ligt wel wat lager (ongeveer 80k exp per uur). Anders dan bij de voorgaande Hunter-creatures heb je hier wel per se bait nodig om ze te kunnen vangen. Bij de andere creatures kan je wel bait gebruiken om ze sneller te vangen maar dat wordt eigenlijk nooit gedaan. De bait die je nodig hebt is Raw pawya meat, die kan je krijgen door Pawya's te hunten. Hiervoor moet je ook weer bait hebben, de bait die je hiervoor nodig heb zijn Papaya's. Je kunt die kopen op de Grand-Exchange maar het kost veel tijd om heen en weer te rennen met ladingen en dat is ook erg onhandig. Gelukkig is er ook een andere manier om aan Papaya's te komen, namelijk door gebruik te maken van een Fruit bat. De eisen om ze te vangen zijn als volgt:
Afbeelding 77 Hunter, anders kan je ze natuurlijk niet vangen.
Afbeelding 69 Summoning, dit heb je nodig voor een Fruit bat
Afbeelding Regicide (en alle eisen die daaraan vast zitten)

Er is een guide geschreven over het Hunten van Grenwalls, als je dus meer informatie wilt hebben over het hunten ervan raad ik je aan om die eens door te lezen. Klik hier om naar de guide te gaan.

Je kan Grenwalls hunten in Isafdar, op het kaartje hieronder zie je precies waar het ligt. Er zijn verschillende plekken daar waar je ze kan vangen.
Afbeelding

Afbeelding 6. Quests die hunter experience geven Afbeelding

Er zijn relatief weinig quests die hunter experience geven. Ondanks dat zijn ze hieronder in alfabetische volgorde opgesomd. Achter elke quest staat hoeveel experience ze geven. Het kan zijn dat er nog eisen worden gesteld aan de quest zoals een minimaal level in een skill. Behalve experience geven quests soms ook nog extra mogelijkheden binnen de hunter skill.
Afbeelding 7. 99 Hunter & de Hunter cape Afbeelding

Na lang trainen zal je eindelijk 99 Hunter halen. Dit is natuurlijk het mooiste moment en kan je eindelijk beloond worden voor je harde werk. Als je het leuk vind kun je een Level-up party geven, je vrienden die je hebben gesteund zullen waarschijnlijk graag komen. Ik geef een aantal tips voor een succesvolle Level-up party.

• Plan je Level-up party niet te vroeg, doe het pas als je zeker weet wanneer je gaat levelen. Dus niet als je net level 63 hebt gehaald en al je vrienden verteld dat je over een maand je level-up party geeft. Zeg het maximaal een week van te voren zodat je je party niet 10 keer hoeft te verplaatsen omdat er toch nog iets tussen kwam.
• Levelen kan door een Red chinchompa te vangen maar natuurlijk ook met een lamp. Als je levelt met een lamp maakt het niet veel uit waar je levelt, je kunt dan op een makkelijk te bereiken plek levelen. Je kunt natuurlijk ook dicht bij de Hunting expert levelen zodat je snel je cape kunt kopen.
• Vertel je vrienden hoe laat je levelt en verander dit niet 10 keer. Voorbeeld: je zegt om 21:00 te gaan levelen maar rond 18:00 level je, er zijn niet veel vrienden online maar je roept even snel wat mensen bij elkaar en later heb je spijt dat je niet tot 20:00 hebt gewacht om een veel grotere party te geven met al je vrienden.
• Bereid je party goed voor, maak eventueel nog wat reclame voor je party en zorg voor iemand die vid zodat je je party later terug kan bekijken. Je kunt natuurlijk ook zelf vidden. Ook kun je screenshots maken zodat je later nog eens terug kan kijken op je party.

De Hunter cape kun je voor 99.000 (99k) coins kopen van de Hunting expert. Hij bevind zich in de Feldip Hills, op het kaartje hieronder zie je precies waar hij staat.
Afbeelding

Je kunt de Hunter cape natuurlijk alleen kopen als je 99 Hunter hebt. Als je meer dan een 99 skill hebt zul je een Hunter cape (t) van hem kopen. Als 99 Hunter je enige 99 is kan je een normale (untrimmed) Hunter cape van hem kopen.
Afbeelding

Rechts de Hunter cape (t) en links de Hunter cape (untrimmed)
Afbeelding

Op de animatie hieronder zie je hoe de Hunter skillcape emote eruit ziet.
Afbeelding

Afbeelding 8. Handige links Afbeelding

Er zijn op dit forum ook nog een aantal andere Hunter guides geschreven, hier een overzichtje van alle guides.
Draconic Jadinko's ~ Hoe begin ik eraan? door Silfer (tip!)
Hunt pawya & Grenwalls -- per uur 1,5M en 80k xp!door J0rn (tip!)
Red ChinChompa Hunting for the REAL Pro'S door KaraKoen (tip!)
Hunter 1-99 hoe? snel? door im_the_eye
Bucket's Guides: Hunter 1-99! door Mr Emmertj
Hunter guide 1-99 door guus197
Barehand Hunting Guide door Riccmaster (tip!)

Heb jij ook een Hunter guide gemaakt en staat hij niet in dit rijtje? Post dat dan even, dan kan ik hem toevoegen.

Andere links die handig kunnen zijn:
Hunter guide
Hunter calculator
Impetuous Impulses

Afbeelding 9. Slot Afbeelding

Nu heb ik de belangrijkste informatie denk ik wel aan jullie verteld en weten jullie voldoende om zelf 99 Hunter te trainen en veel geld te verdienen. Als je nog vragen of tips hebt hoor ik die graag, hierdoor kan ik de guide verbeteren zodat meer mensen er wat aan hebben. Omdat ik zelf geen Summoning train heb ik de plaatjes van de Summoning familiars niet zelf kunnen maken, ik ben erg blij dat Mtotheax en Jelle me daarmee hebben kunnen helpen! Nogmaals bedankt!

hunter, training, 1, 99, 1-99, Rs, RuneScape, JaGeX, fast, exp, xp, experience, hunte, hunt, huntur, guide, chins, per, hour, 200, 500, 100, 1M, new, nieuw, goed, snel, hoe, impling, dragon, kingly, royal, money, geld, cash, veel, mooi, Puro Puro, zezima, 1, k, omg, best, jagen, cheap, Feppie64, cheese, lure, uitleg, nieuw, nieuwe[/center]
Laatst gewijzigd door Puma op zondag 17 maart 2013, 16:18, 56 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Army of the pharaohs
Berichten: 2856
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 13:47
Oude naam: moneyf2p

Re: Hunter guide

Bericht door Army of the pharaohs »

niet zo heel orgineel he O:)
maar deze guide, zoals al jou guides zijn zooo overzichtelijk
10/10 from me :mrgreen: ik zal hem binnenkort gebruiken :P
"Hence forth, step within my psychoanalysis
Callouses upon my mind make me strain for my lines
Out I ripped it squeezed the brain, it made some liquid
Drained it in a cup and then I sipped it." - Slug
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Hunter guide

Bericht door Puma »

Is goed. ;) Binnenkort komt er nog een guide over een wat origineler onderwerp.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: Hunter guide

Bericht door raoul268 »

Alweeeeeer een te mooie guide van Puma =]

de plaatjes, tekst, kopjes, layout, blablabla

alles klopt gewoon meer dan 100%
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: Hunter guide

Bericht door Extreme Salt »

Jou guides zijn altijd de mooiste 2 fouten ontdekt:

Rechts de Hunter cape en links de Hunter cape (t)
Rechts is (t)

Swamp lizars

9.9/10 :) Nogmaals mijn complimenten, iedereen geniet van je guides dat weet ik zeker!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TFWRacerZ
Berichten: 2087
Lid geworden op: dinsdag 8 april 2008, 19:38
Clan: -

Re: Hunter guide

Bericht door TFWRacerZ »

Eerste guide, die ik ooit helemaal af heb gelezen:p

Duidelijk 10/10
Afbeelding
Ik ben stapelgek, slaap op stacks, stapelbed.
Jelle
Ex-chatmoderator
Berichten: 3021
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 18:00
RS: Jelle (p2p)
Clan: Echo of Silence
Oude naam: Sylverus
Contacteer:

Re: Hunter guide

Bericht door Jelle »

Zeer mooie guide Puma!
Petje af :)
"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow."
ex-Dutch Generation Council, ex-Leader of Euphoria
17th to Untrimmed Slayer Cape
Afbeelding
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Hunter guide

Bericht door MrZero »

Ai herd joe laaik toe meek preu gaaids?

Jij moet echt stoppen met zo'n guides te maken, iedereen wordt gedemotiveerd om nog een guide te maken als ze de jouwe zien! :-({|=
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Hunter guide

Bericht door Yannis »

thx, zoals je zij moet ik mn total ophoog halen, dus hunter kan daarbij handig zijn Tja wat had je verwacht,

10/10
Afbeelding
npbruna
Berichten: 252
Lid geworden op: zaterdag 17 januari 2009, 11:56

Re: Hunter guide

Bericht door npbruna »

Lol ik dacht wat worden er tegenwoordig veel guide gespamt, maar toen zag ik dat er één van puma bijzat. En die ben ik natuurlijk gelijkgaan lezen en je stelt me nooit teleur! Perfecte guide zeker één van de best drie van LunaGang. Perfect! 10/10.
Silfy
Berichten: 264
Lid geworden op: zaterdag 19 december 2009, 14:58

Re: Hunter guide

Bericht door Silfy »

Zoals altijd weer een perfecte guide. Echt alles staat erin! Ook veel plaatjes zoals altijd. De tekst is goed geschreven en wordt afgewisseld met rode titels en plaatjes. Wel heb ik een klein spellingsfoutje ontdekt, zie de spoiler.
In- of uitklappen •
8. Implings

Algemene informatie over implings

Waarschijnlijk heb je ze al eens zien rondvliegen, kleine beestjes genaamd implings. Deze kun je vangen als je het Hunter level hebt wat je ervoor nodig hebt (variërend van level 17 tot 91) en een lege Impling jar in je inventory hebt. Dit klinkt erg simpel maar toch zal ik jullie er even alles over vertellen. Als je een wat hoger Hunter level hebt kun je er ook nog aardig wat geld mee verdienen. Als je er echt geld mee wil gaan verdienen raad ik level 83+ aan, je hebt dan geen Hunter potions nodig om Dragon implings te vangen. Het beste is natuurlijk level 91 zodat je ook Kingly implings kan vangen.

Je kunt implings zowel met je blootte handen vangen als met een Butterfly net, ik raad je aan om er een Butterfly net voor te gebruiken en dan het liefst een Magic butterfly net. Een normaal Butterfly net kun je kopen in een Hunter shop of in de Grand-Exchange. Een Magic butterfly net kan je kopen van Elnock Inquisitor (hij bevind zich op Puro Puro), je kan ze alleen kopen door middel van gevangen implings. Je hebt 3 Gourmet, 2 Earth en 1 Essence implings voor nodig. Als laatst kan je ze ook nog vangen met een Sacred clay net, deze kan je krijgen in de Stealing Creation minigame.
blootte handen moet blote handen zijn ;)
Verder geweldige guide (11 op een schaal van 1 tot 10)

Ik heb een vraagje: Ik wil 99 hunter, maar ik heb verschrikkelijk doorzettingsvermogen. Wel vind ik hunt leuk, dus ik hoop dat het me lukt. Hoe kan ik het SNELST trainen? Het geld boeit me niet zoveel. Momenteel heb ik 72 hunter en train ik bij red salamanders. Wat zal ik hunten op welke levels?
kanem0chi
Berichten: 394
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 15:50

Re: Hunter guide

Bericht door kanem0chi »

zeer mooie guide! alleen bij desert lizards, het plaatje waar je ze kan vangen staat verkeerd, er staat nu een plaatje van waar je de green lizards kan vangen.

Succes, mooie guide!
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Hunter guide

Bericht door Slay a Stone »

mooie guide alles goed vertelt
9,9/10

iets wat volgends mij veranderd moet worden

bij het stukje van
Level 47-59 Orange salamanders (desert)
staat er een plaatje van de locatie maar dat is de locatie van zwamp lizards

voor de rest TOPPIE :D
Ik ga hem zekerzz gebruiken :D
Afbeelding
macekj
Berichten: 1474
Lid geworden op: zondag 1 maart 2009, 21:17

Re: Hunter guide

Bericht door macekj »

nice guide man, alles staat er in wat er in hoort:)
Afbeelding
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Hunter guide

Bericht door SjoerdDonsje »

Echt een FANTASITSCH mooie Guide! Natuurlijk weer een 10/10 voor jou. ;)

En wat leuk dat je mijn Guide er bij hebt gezet! :)
Afbeelding
Morris
Berichten: 611
Lid geworden op: zondag 22 maart 2009, 19:55
Oude naam: Doomed Hunts

Re: Hunter guide

Bericht door Morris »

geweldige guide! wel klein spellingsfoutje gevonden:
er staat spoted cape, dat is spotted cape lijkt me.
Dclaws Lover
Berichten: 98
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 14:41
Clan: Lunatip
Oude naam: sunfair

Re: Hunter guide

Bericht door Dclaws Lover »

Zoals altijd weer een prachtige guide! Maar kben te lui voor hunter :fluit:


1337/1337
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Hunter guide

Bericht door Puma »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een aantal spellingsfoutjes verbeterd en de goede kaart waarop te zien is waar Orange salamanders zitten erin gezet. ;)
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Mtotheax
Ex-chatmoderator
Berichten: 3684
Lid geworden op: dinsdag 30 oktober 2007, 17:18
RS: Mtotheax (p2p)

Re: Hunter guide

Bericht door Mtotheax »

Petje af :O.
Super nice guide, één van de beste hunter guides!
Afbeelding
Mudkip Yvar
Berichten: 532
Lid geworden op: zondag 26 oktober 2008, 13:15
Oude naam: Keizer Yvar

Re: Hunter guide

Bericht door Mudkip Yvar »

Alweer zoon super pro puma guide :D 10/10
Plaats reactie