~ All in Dungeoneering guide ~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

~ All in Dungeoneering guide ~

Bericht door Scyfer »

Hoi, welkom op mijn guide over Dungeoneering. Ik had al vrij snel level 30 behaald (2 dagen na de release), nu ben ik level 90 en zeer binnenkort ga ik ook voor level 99. Door de vele aanvragingen heb ik toen maar besloten een mooie en volledig guide erover te maken. Als je nog wat op te merken hebt post dat dan even.

Deze guide is nog niet af, ik wilde hem vast online zetten omdat vele mensen daar alvast om vroegen. Ik maak hem zo snel mogelijk af, hieronder zal ik bijhouden wat er nog moet komen, en wanneer ik daar mee begonnen/klaar ben.
  • Wat is Dungoneering
  • Hoe er te komen
  • Daemonheim, hoe een party te beginnen
  • Het "Spel", de dungeons
  • Smuggler
  • Skills gebruiken
  • Puzzels
  • Bosses
  • Rewards
  • Samenvatting, wat is de beste manier?
  • Het sneltrainen (prestige etc.)
Wat is Dungeoneering eigenlijk?

Dungeoneering is de nieuwste skill die Jagex op 12 april in het spel bracht. Hij is zowel voor f2p als voor members, alleen hebben members natuurlijk veel meer mogelijkheden binnen de skill. De skill train je maar op één plaats, dat is de plek waar het nieuwe kasteel in de Wilderniss terecht is gekomen, genaamd Daemonheim. Dit kasteel heeft 35 "Floors".

Floors: Verdiepingen steeds verder de diepte in

Door al je skills te gebruiken, monsters te verslaan en puzzels op te lossen kan je een Floor voltooien. Hiervoor krijg je dan tenslotte je xp.
Afbeelding
Hoe kom je op Daemonheim?
[/color]

Dungeoneering kan je alleen trainen op Daemonheim. Dit is een zeer groot eiland in de zee ten oosten van de Wilderniss. Ik zal een paar manieren vertellen om er te komen.
  • Afbeelding Teleporteer met een ring of dueling naar de Duel Area in Al-Khairad. Loop vervolgens naar de oase die je ziet in het westen, loop dan verder naar het zuiden totdat je bij de bank komt.
  • Afbeelding Teleporteer naar Lumbridge met home teleport, of gebruik de spreuk Lumbridge Teleport (level 31 magic nodig). Hiervoor heb je één law, air en earth rune nodig. Als je in Lubridge bent steek je in het oosten de rivier over, ga door de poort met bewakers, en loop je vervolgens langs het hek naar het zuiden, je zult vanzelf de bank tegenkomen.
  • Afbeelding Met een Broomstick kan je naar Sorcress’s Garden teleporteren. Deze kan je alleen krijgen uit de Halloween-quest Swept Away. Eenmaal hier drink je uit de fontein die in het midden staat, en je wordt naar een huisje in Al-Khairad geteleporteerd. Loop nu vervolgens naar het noord-westen, je komt nu bij de bank van Al-Khairad.
Maar waarom steeds naar de bank van Al-Khairad? Omdat er bij de bank een pad loopt naar de achterkant van de bank, en in de zee staat sinds kort een pier daar. Daar staat een Fremennik die je gratis en voor niets naar Daemonheim wilt varen. Kijk op de kaart onder de volgende manier om te kijken hoe je vervolgens moet lopen.
  • Afbeelding Een andere manier is om naar Clan Wars te teleporteren, dit doe je met een Games Necklace. Loop eenmaal in Clan Wars naar het oosten, je komt nu bij de Black Salamanders. Loop nog verder naar het oosten, totdat je bij de kustlijn komt. Loop nu langs de kust naar het zuiden, uiteindelijk zul je in level 7 van de Wilderniss een poort zien met 2 Fremenniks, hier kan je Daemonheim in. Vervolgens loop je de stippellijn op de kaart hieronder om te beginnen.
Rode stippellijn: Vanaf de Wilderniss en Clan Wars naar de lobby.
Paarse stippellijn: Vanaf de boot uit Al-Khairad naar de lobby.

Plaatje
Legenda van de nummers op de kaart
1) Hier staat een Fremennik van de Rewards. Als je een floor voltooid hebt, krijg je xp én tokens. Deze tokens kan je hier voor rewards inwisselen. Meer informatie over Rewards staan aan het einde van deze guide.
2) Voor het kasteel staan 2 belangrijke NPC's. Nummer 2 is een banker. Hier kan je zoals bij een gewone bank je bank zien, returned items ophalen en Grand Exchange offers bekijken. Je moet alles uit doen als je de grotten in wilt, dus hier kan je alles mooi banken.
3) Naast de Banker staat ook een Fremennik van de Turtorail. Hier kan je een ring ophalen, die je nodig hebt om een ronde te beginnen. Vervolgens kan hij je ook alle basis informatie geven die je nodig hebt voor Dungeoneering.
4) In het kasteel zijn een aantel ruimten. Bij nummer 4 staan spelers die een team willen vormen. Hoe je dat doet lees je hieronder. Om hier te staan moet je al je armour uit, en niets in je inventory hebben (behalve de ring).
5) In de kamer daarachter (in de sneeuw) is een speciale ruimte die FFA wordt genoemd (FreeForAll). Als je hier in gaat staan zal er samen met alle andere mensen die in deze ruimte staan een team gevormd worden.

Nu je er eenmaal bent, kan je in principe met een ronde beginnen. Een ronde of spel wordt in de grotten van Daemonheim een Party genoemd. Je moet nu eerst beslissen of je alleen, of in een Party wilt spelen. Met de ring die je hebt gekregen van de Fremennik Turtor, de ring of Kinship, kan je beginnen met een Party. Je klikt eenmalig op de ring of je selecteert de optie "Open Party Interface" met je rechtermuisknop op de ring. Je zult nu het scherm hieronder zien. Als je klikt op "Form Party", zal je een eigen team beginnen. Als je alleen wilt spelen ga je meteen de Dungeon in. Nu je een team gevormd hebt, kan je andere spelers in je team uitnodigen. Dit gebeurd in de ruimte (4) op de kaart hiernaast. Je klikt simpelweg op een persoon, en selecteert de optie "Invite..." met je rechtermuisknop. Hij of zij zal een uitnodigen krijgen in zijn Chatscreen (net als in de Duel Area). Als hij of zij hier op klikt zal je een scherm te zien krijgen met de Dungeoneering levels, combat levels en hoogste level van je teamleden zien. Als je accepteert zit je in de Party. Een party kan maximaal 5 spelers hebben. Alle icoontjes onder je Inventory, zoals Friend List, Options en Clanchat, zullen er nog gewoon staan, en het Quest-icoontje zal worden veranderd in een ring. Als je hierop klikt kom je ook in de Party interface.

Yay2you, je kan nu eindelijk beginnen met het trainen. Ga alleen of met je team in de spleet in het oosten van de wachtkamer. Nu moet je selecteren in welke Floor en in welke Complexity wilt spelen. De floor weet je inmiddels al, ik zou kiezen voor de beste Floor die je op dat moment kan doen. Complexity is weer wat anders. Je kan nu uit 6 verschillende soorten Party's kiezen. Ik zal ze hieronder onder elkaar zetten.
In- of uitklappen • Plaatjes van het opstarten van een team, Floors + Complexity
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ComplexitySkills te gebruiken in de PartyPenalty
Complexity 1
  • Melee only met Range en Magic
50%
Complexity 2
  • Melee met Range en Magic
  • Cooking, Firemaking, Woodcutting, Fishing
45%
Complexity 3
  • Melee met Range en Magic
  • Cooking, Firemaking, Woodcutting, Fishing
  • Smithing, Mining, Runecrafting
40%
Complexity 4
  • Melee met Range en Magic
  • Cooking, Firemaking, Woodcutting, Fishing
  • Smithing, Mining, Runecrafting
  • Farming, Crafting, Hunter
35%
Complexity 5
  • Melee met Range en Magic
  • Cooking, Firemaking, Woodcutting, Fishing
  • Smithing, Mining, Runecrafting
  • Farming, Crafting, Hunter
  • Farming seeds, Thieving, Herblore
30%
Complexity 6
  • Melee met Range en Magic
  • Cooking, Firemaking, Woodcutting, Fishing
  • Smithing, Mining, Runecrafting
  • Farming, Crafting, Hunter
  • Farming seeds, Thieving, Herblore
  • Summoning
0%
Uitleg: Complexity 1 is de makkelijkste dungeon. Je kan alleen maar vechten, en je krijgt alle benodigde spullen als je begint. De party zal het snelst afgelopen zijn. Hoe hogere Complexity je doet, hoe langer de Party, hoe meer Skills je kan gebruiken en trainen en hoe meer xp je krijgt. Als je namelijk Complexity 1 doet, zal er 50% van je totale reward afgaan. Dit is best jammer, als je op het eind bijvoorbeeld 100 xp zou krijgen krijg je er nu nog maar 50. Hoe hogere Complexity je kiest, des te minder % zal er van je eind-XP afgaan. Bij Complexity level 6 heb je helemaal geen penalty meer.

De Dungeon/het spel
[/color]
Afbeelding
Gefeliciteerd, je bent nu klaar om te beginnen met trainen. Je krijgt pas expierience als je de hele grot uitgediept hebt. Je zal beginnen op het plaatje hierboven. Dit is een veilige ruimte, geen monster die je wat kwaad wilt doen. Je zult een paar spullen zien op de tafels, dit zijn de spullen om te beginnen. Pak ze allemaal op, je zult ze later nodig hebben. Je zult ook in deze kamer uitkomen als je dood gaat, en hier kan je ook de Floor verlaten.

Een dungeon bestaat uit een aantal kamers met deuren. Jouw doel is om zo veel mogelijk kamers te ontdekken. Als je uiteindelijk alle kamers hebt gevonden, zal je uitkomen bij de kamer van de Boss. Als je deze verslaat krijg je je Xp.

Een deur kan een gewone deur zijn. Als je op de optie "Open" klikt, zal je de kamer achter die deur zien. Er zijn deuren die wat moeilijker open te krijgen zijn, iets blokkeert de deur dan. Dit kunnen verschillende dingen zijn. Voor deze deuren heb je vaak iets nodig om ze open te maken. Voorbeeld: Er is een deur waar allemaal logs voor liggen die de weg versperren. Je koopt een Tinderbox en steekt de boomstammen aan. Je zult ze verbranden, het hout verandert in as en je zal dan door de deur kunnen. Zo zijn er nog veel meer blokkades voor deuren. Voor sommige deuren heb je een Skill eis nodig. Dit kan bijvoorbeeld 70 Firemaking zijn. Er zijn echter ook deuren die een wat grotere eis hebben. Bijvoorbeeld 102 Woodcutting. Hoe je dit voor elkaar krijgt vertel ik in Skills > Herblore. Ook zijn er een heleboel deuren die je alleen met een key kan openen. Als je een sleutel ziet liggen in een kamer, pak hem dan meteen op! Anders zou je niet verder kunnen komen. De kleur van de key is gelijk aan de kleur van het slot voor de deur. Aan de andere kant van de deur zal je een kamer vinden. Een kamer kan bestaan uit de volgende dingen:
Afbeelding
Een deur waar alleen een blauwe, zelfde soort vorm sleutel op past
  • Een gewone, lege kamer. Hier kan een sleutel in liggen, of er kan iets zijn waarmee je iets kan trainen. Bijvoorbeeld een Fishing pool of een woodcutting tree. Deze kunnen echter ook in andere kamers zijn.
  • In een andere kamer, die het meeste voorkomt, kunnen monsters zitten. Het is handig om deze te verslaan, met de wapens die je in het begin gevonden hebt. Soms moet je alle monsters doden in een kamer om door de volgende deur te mogen. Let op, monsters kunnen erg sterk zijn! Ik adviseer om eerst magers te killen, die hitten het meest als je met melee vecht.
  • Een laatste soort kamer is een puzzel. Er zijn verschillende soorten Puzzelkamers, je moet de puzzel oplossen om door de volgende deur te mogen. Alles over puzzels vertel ik later onder de kop "Puzzels"
Smuggler
De enige NPC in deze dungeon die jou goedgezind is, is Smuggler. Hij is een Fremennik. Met hem kan je praten over Dungeoneering, en het allerbelangrijkste, traden. Hij verkoopt spullen die je nodig zal hebben tijdens het oplossen van de dungeon. Dit verkoopt hij allemaal:

Plaatje Van links naar rechts
Ores voor Mining en Smithing: Novite ore - Bathus ore - Marmaros ore - Krantonium ore - Fractite ore - Zephyrium ore - Argonite ore - Katagon ore - Gorgonite ore - Promethium ore

Ingrediënten voor het maken van magic robes: Salve Nettles - Wildercress - Blightleaf - Roseblood - Bryll - Duskweed - Soulbell - Ectograss - Runeleaf - Spiritbloom

Ingrediënten voor het maken van ranged armour: Protomastyx hide - Submastyx hide - Paramastyx hide - Archaemastyx hide - Dromomastyx hide - Spinomastyx hide - Gallimastyx hide - Stegomastyx hide - Megamastyx hide - Tyrannomastyx hide

Voedel: Raw heim Crab - Raw redeye - Raw dusk eel - Raw giant flatfish - Raw Shortfinned eel - Raw web snipper - Raw Bouldabass - Raw Salve Eel - Raw blue crab - Raw cave moray

Wood/hout: Tangle gum branches - Seeping elm branches - Blood spindle branches - Utuku branches - Spinebeam branches - Bovistrangler branches - Thigat branches - Corpsethorn branches - Entgallow branches - Grave creeper branches

Seeds voor potatoes (food): Cave potatoe seed - Gissel mushroom spore - Edicap mushroom spore

Runecrafting/Arrows/Summoning/Herblore: Rune essence - Novite arrows - Bathus arrows - Marmaros arrows - Krantontite arrows - fractite arrows - Pouch - Spirit Shards - Void dust - Firebreath Whiskey - Red Moss - Misshapen Claw

Tools: Tangle gum shortbow - Tangle gum longbow - Tangle gum staff - Novite rapier - Novite kiteshield - Novite pickaxe - Bathus pickaxe - Marmaros pickaxe - Novite hatchet - Bathus hatchet - Marmaros hatchet - Hammer - Tinderbox - Fly fishing rod - Knife - Bow strings - Needle - Thread - Potion - Feathers - Antipotion


Skills gebruiken
Als er staat >Cooking, betekent dat een link naar de Cooking guide
Zonder je skills te gebruiken zal je je Dungeoneering niet kunnen trainen. Vrijwel alle skills worden in de game gebruikt. Je hebt ze nodig voor deuren, armour, voedsel, Summoning familiars etc. Hieronder zal ik alle skills één voor één beschrijven.
Complexity 2: Cooking, Fishing, Woodcutting en Firemaking
Afbeelding Cooking Afbeelding
Veel voedsel dat je vind in Daemonheim zal al gekookt zijn, bijvoorbeeld drops van monsters. Zo niet, dan is er altijd nog de mogelijkheid om food te vissen (zie Fishing skill hieronder). Vissen kan je zoals gewoonlijk gewoon op een vuurtje koken, hier heb je een willekeurige log voor nodig. Het maakt niet uit welke. Je klikt gewoon op het food en vervolgens op het vuurtje, en je typt in hoeveel je er wilt koken.

Je kan ook vissen op een range (fornuis) koken. Je moet er dan natuurlijk wel een tegenkomen, niet in elk level zit in een range, dus als hij er niet zit zal je het met een gewoon vuurtje moeten doen. Als je er wel een vindt, zal ik hem dan ook gebruiken. Hij verkleint namelijk de kans op het verbranden van je vis. Voordat je begint te koken op een range, moet je er hout in doen. Dit kan een willekeurige houtsoort zijn, gekocht van Smuggler of zelf gehakt. Vervolgens steek je het aan met een Tinderbox en kook je je food. De voedseltabel staat hieronder.

Naast vissen kan je ook potatoes maken. Dit kan je alleen pas vanaf Complexity 5 doen. Ze staan erom bekend dat ze ook aardig wat healen. Potatoes maak je door een Cave potato seed te planten in een farming patch. Deze seeds zijn te koop bij Smuggler. Dit duurt niet lang, hoogstens 5 minuten. Je krijgt nu cave potatoes. Ga naar een range zoals hierboven uitgelegd staat, en kook je Potato. Vervolgens kan je er mushrooms op doen en/of een willekeurige vis. Kijk hier hoeveel de potatoes healen. De vissen staan hieronder.

Afbeelding Heim Crab: Healt 20 life points. Cooking level 1 nodig. Vergelijkbaar met een Shrimp.
Afbeelding Red-Eye:Healt 50 life points. Cooking level 10 nodig. Vergelijkbaar met een Herring.
Afbeelding Dusk Eel: Healt 70 life points. Cooking level 20 nodig. Vergelijkbaar met een Trout.
Afbeelding Giant Flatfish: Healt 100 life points. Cooking level 30 nodig. Vergelijkbaar met een Tuna.
Afbeelding Short Finned Eel: Healt 120 life points. Cooking level 40 nodig. Vergelijkbaar met een Lobster.
Afbeelding Web Snipper: Healt 150 life points. Cooking level 50 nodig. Vergelijkbaar met een Monkfish.
Afbeelding Bouldabass: Healt 170 life points. Cooking level 60 nodig. Vergelijkbaar met een Monkfish.
Afbeelding Salve Eel: Healt 200 life points. Cooking level 70 nodig. Vergelijkbaar met een Shark.
Afbeelding Blue Crab: Healt 220 life points. Cooking level 80 nodig. Vergelijkbaar met een Rocktail.
Afbeelding Cave Moray: Healt 250 life points. Cooking level 90 nodig. Niet vergelijkbaar :D.

Afbeelding Fishing Afbeelding
De vissen die je hierboven hebt gezien, kan je vangen. Ze zwemmen in verschillende poelen in Daemonheim. Je kan in één pool maar één soort vis vangen. Al deze vissen kan je koken. Je hebt voor alle vissen alleen maar een Fly fishing rod en feathers nodig, wat anders is dan in Runescape (Daar heb je per vis zo'n beetje een andere vistacktiek). Al deze spullen zijn te halen bij Smuggler. Kijk in de voedseltabel hierboven voor alle vissen.

Afbeelding Woodcutting Afbeelding
Daemonheim is overwoekerd met planten, doordat het zo diep in de grond is. Deze "planten" worden gezien als bomen, en jij kan je woodcutting skill gebruiken om ze te winnen. Zoals altijd heb je hier ook een hatchet nodig. Deze worden gemaakt met smithing. Je kan t/m Marmaros hatchet bij Smuggler kopen. Het hout wordt voor veel dingen gebruikt:
  • Om bogen en pijlen mee te maken (> Fletching)
  • Om magic staves mee te maken (> Runecrafting)
  • Om hunter traps te maken (> Hunter)
  • Voor Summoning familiars (> Summoning)
Afbeelding Tangle gum branches: Woodcutting level 1 nodig
Afbeelding Seeping elm branches: Woodcutting level 10 nodig
Afbeelding Blood spindle branches: Woodcutting level 20 nodig
Afbeelding Utuku branches: Woodcutting level 30 nodig
Afbeelding Spinebeam branches: Woodcutting level 40 nodig
Afbeelding Bovistrangler branches: Woodcutting level 50 nodig
Afbeelding Thigat branches: Woodcutting level 60 nodig
Afbeelding Corpsethorn branches: Woodcutting level 70 nodig
Afbeelding Entgallow branches: Woodcutting level 80 nodig
Afbeelding Grave greeper branches: Woodcutting level 90 nodig

Afbeelding Firemaking Afbeelding
Helaas is er niet zo heel veel te doen met Firemaking, ik zal dus snel hier mee klaar zijn. De logs die je hierboven hebt gezien, kan je met een Tinderbox aansteken. Je zult nu een ordinair houtvuur krijgen. Je kan met logs ook Ranges aansteken (> Cooking guide). Als je voor een log 60 Woodcutting nodig hebt, heb je ook 60 Firemaking nodig. Op het vuur kan je vissen koken. Zowel logs, tinderboxes en vissen zijn te koop bij Smuggler. Na het doen van de miniquest Babarian Training kan je ook hier een vuur maken met een Short- of Longbow.

Complexity 3: Cooking, Fishing, Woodcutting, Firemaking, Mining, Smithing en Runecrafting
Afbeelding Mining Afbeelding
Mining is éen van de meest benodigde en gebruikte skills in Dungeoneering, naast Smithing. Om grondstoffen te minen, heb je natuurlijk wel een Pickaxe nodig. Deze kan je kopen bij Smuggler, maken met >Smithing of met een drop van een monster krijgen. Net als alle ores zijn er ook 10 verschillende soorten pickaxes, net als bij woodcutting. Als je voor Katagon 70 Mining nodig hebt, heb je voor een katagon pickaxe ook 70 Mining nodig. Je kan ores minen bij een Rock in een level. Dit zal een rots zijn van één vakje, hij zal er uit zien als een Gem rock in Shilo Village, maar dan met de kleur van de ore. Het verschilt hoeveel ores je uit één rock haalt (ongeveer 1 t/m 5). Als je de rock leeggemined hebt, zullen er geen nieuwe ores in komen. Je zal dus een nieuwe rock moeten zoeken.

Afbeelding Novite ore: Mining level 1 nodig
Afbeelding Bathus ore: Mining level 10 nodig
Afbeelding Marmaros ore: Mining level 20 nodig
Afbeelding Kratonite ore: Mining level 30 nodig
Afbeelding Fractite ore: Mining level 40nodig
Afbeelding Zephyrium ore: Mining level 50 nodig
Afbeelding Argonite ore: Mining level 60 nodig
Afbeelding Katagon ore: Mining level 70 nodig
Afbeelding Gorgonite ore: Mining level 80 nodig
Afbeelding Promethium ore: Mining level 90 nodig
Afbeelding Smithing Afbeelding
Met de ores die je gevonden hebt in de Dungeon (>Mining), kan je wapens maken. Je zult er, net als in de normale wereld, bars van moeten maken. Eén ore geeft één bar van dezelfde soort. Je hebt geen andere ore nodig zoals Coal. Om te smeden heb je een hamer nodig. Deze kan je bij Smuggler kopen. Je kan smeden bij een bepaalde soort opstelling. Deze zal er altijd zijn (vanaf Complexity 3) in de veilige basis waar Smuggler is. Dit zal in een hoekje van de room zijn. Er is daar een kwartcirkel met lava, en anvils er meteen naast. Zo kan je je ore snel smelten, en er een wapen van maken zonder maar één hokje te lopen. Ze kunnen natuurlijk ook in andere rooms zitten.

Er zijn een hele hoop wapens en armour die je kan maken. Hieronder staan ze allemaal in een tabel. In de eerste kolom staat het plaatje van dat wat je gaat maken. Dit kan natuurlijk verschillende kleuren hebben, afhankelijk van je soort bar.
Level nodigAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Bolt tips
1112131415161718191
Afbeelding
Dagger
1112131415161718191
Afbeelding
Boots
1112131415161718191
Afbeelding
Gauntles
1112131415161718191
Afbeelding
Hatchet
2122232425262728292
Afbeelding
Pickaxe
2122232425262728292
Afbeelding
Warhammer
3132333435363738393
Afbeelding
Rapier
3132333435363738393
Afbeelding
Longsword
4142434445464748494
Afbeelding
Full helm
5152535455565758595
Afbeelding
Battleaxe
5152535455565758595
Afbeelding
Kiteshield
6162636465666768696
Afbeelding
Chainbody
6162636465666768696
Afbeelding
Platelegs
7172737475767778797
Afbeelding
Plateskirt
7172737475767778797
Afbeelding
Spear
7172737475767778797
Afbeelding
Maul
8182838485868788898
Afbeelding
2h Sword
8182838485868788898
Afbeelding
Platebody
9192939495969798999
Afbeelding Runecrafting Afbeelding
Ook kan je je Runecrafting-skills gebruiken in Dungeoneering. Je kan runes maken, alle runes die tot nu toe in het spel zijn. Hiervoor heb je gewoon de levels nodig die je in de echte wereld ook nodig hebt. Runes kan je maken op een zogenaamd Runecrafting-altar. Zoals je gewend bent is er voor elke rune een ander alar. Gelukkig kan je in Dungeoneering alle runes maken op één altar. Zoiets als het ZMI altar, alleen kan je nu kiezen welke runes je gaat maken. Rune Essences kan je vooral krijgen van monsterdrops. Ze zullen stakeable zijn, dat wil zeggen dat je er meerdere in één inventoryplaats kan hebben, net zoals echte runes of arrows. Ze zijn ook bij Smuggler te koop voor slechts 50gp per Essence. Er staat ook atlijd zo'n altar in de veilige basis van Smuggler. Meestal ergens in het midden van de muur.

Ook kan je staven maken op zo'n altar. Hiermee bedoel ik elemental staves: Air staff, Water staff etc. Voor deze staven heb je logs nodig (>Woodcutting guide). Met een knife (te kopen bij Smuggler) kan je van de log een stok maken. Deze moet je vervolgens betoveren tot een bepaalde soort staf. LET OP: Van de tangle gum log kan je alleen een water staff maken. Van sleeping elm branches kan je alleen maar water en earth staff maken. Van die log die daar op volgt alleen water, earth en fire, en van de Utuku branches kan je ze alle vier maken. Er zal een optie op het altar zitten waarop je kan kiezen welke staff je wilt maken. Als je staves maakt van hogere branches, zullen de staven meer magic bonus krijgen. Je hebt hier wel een steeds hoger Runecrafting level bij nodig!

Afbeelding AfbeeldingTangle gum branches (1): Water staff
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Seeping elm branches (2): Water staff + Earth staff
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Blood spindle branches (3): Water staff + Earth staff + Fire staff
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Utuku branches (4): Water staff + Earth staff + Fire staff + Air staff

Complexity 4: Cooking, Fishing, Woodcutting, Firemaking, Mining, Smithing, Runecrafting, Farming, Hunter en Crafting
Afbeelding Farming Afbeelding
Farming is ook all-inclusive in de dungeons van Daemonheim. Je kan verschillende soorten dingen planten, dit zijn mushrooms, textiles en herbs. Je hebt in de dungeons geen farming spullen nodig, enkel een patch waar het in kan groeien! Je hoeft ze geen water te geven of ze te genezen van ziektes, want die kunnen ze toch niet krijgen. Ook zal het een stuk sneller gaan dan in de normale wereld, een plant is vaak binnen 2 minuten al uitgegroeid. Zaadjes kan je krijgen van monsterdrops, net als de eindproducten van het tuinieren. De patches zullen niet als normale velden vertoond worden, maar als bruine plantenbakken. Hierin kan je alle zaden planten, ze zitten in veel kamers.

Mushrooms: Je kan drie soorten paddestoelen planten in de patches. Dit zijn Cave potatoes (level 1), Gissel mushrooms (level 34) en Edicap mushrooms (level 68). Als je zo'n seed van een monster hebt gekregen use hem op een patch en wacht een paar minuten. Je zult tussen de 4 en 8 potatoes/mushrooms krijgen. Hiermee kan je de potatoes maken die in de >Cooking guide uitgelegd zijn. Al deze seeds verkoopt Smuggler ook.

Textiles: Ja, textiel. Deze zullen niet in patches groeien en er zullen geen seeds van zijn, maar kunnen net als een boom los als plant voorkomen in Daemonheim. Je zult ze met je farming level kunnen oogsten. Met de planten, kan je uiteindelijk Magic robes maken. Kijk hiervoor in de Crafting guide hieronder. De plantjes zijn van laag naar hoog (plaatjes komen later nog):
  • Salve Nettles: level 1 Farming nodig.
  • Wildercress: level 10 Farming nodig.
  • Blightleaf: level 20 Farming nodig.
  • Roseblood: level 30 Farming nodig.
  • Bryll: level 40 Farming nodig.
  • Duskweed: level 50 Farming nodig.
  • Soulbell: level 60 Farming nodig.
  • Ectograss: level 70 Farming nodig.
  • Runeleaf: level 80 Farming nodig.
  • Spiritbloom: level 90 Farming nodig.
Herbs: Ook herbs zullen gepland kunnen worden in Daemonheim. Dit doe je weer gewoon in de patches waar je ook Mushrooms in deed. Er zijn in het totaal 9 soorten Herb seeds, deze worden allemaal gedropt door monsters, maar niet zo vaak. Je krijgt gemiddeld 4 of 5 herbs in Patches. Met deze herbs, kan je soms hele goede en handige potions maken (> Herblore guide).

Afbeelding Hunter Afbeelding
Plaatje In sommige kamers komen beesten op -mastyx voor. Dit zijn monsters met verschillende kleuren en levels, waarop je kan hunten. Als je een hoog genoeg hunter level hebt voor het beest, kan je van een willekeurige soort branches een val maken. Doe dit door er een knife op te usen en voor de trap optie te kiezen. Je zal nu, een enorm grote box trap maken. Als je deze in de buurt van de mastyx zet, zal hij erop af gaan. Hoe lager de branches waren, des te meer kans dat het minslukt. Maar als het lukt, zal het beestje onthoofd worden en krijg je een aantal Mastyxhides. Deze kan je met >Crafting gebruiken om Mastyxhides (net zoiets als dragonhides) van te maken. Je kan ze ook doden, maar je loopt dan de kans om geen, of maar 1 hide te krijgen. Ze zijn absoluut niet sterk. Er zijn 10 verschillende soorten Mastyx met een bijbehoord level.

Protomastyx: Hunter level 1 nodig.
Submastyx: Hunter level 10 nodig.
Paramastyx: Hunter level 20 nodig.
Archaemastyx: Hunter level 30 nodig.
Dromomastyx: Hunter level 40 nodig.
Spinomastyx: Hunter level 50 nodig.
Gallimastyx: Hunter level 60 nodig.
Stegomastyx: Hunter level 70 nodig.
Megamastyx: Hunter level 80 nodig.
Tyrannomastyx: Hunter level 90 nodig.
Afbeelding Crafting Afbeelding
Net als Smithing is crafting net zo belangrijk. Met de Mastyxhides die je bij >Hunter hebt gezien, en de Textiles bij >Farming, kan je met je Crafting level Mastyxhides (ranged armour) en robes (magic armour) maken. Misschien heb je al wel gezien dat je voor elk level hoger, 10 levels nodig hebt. Als je je armour uiteindelijk gemaakt hebt, kan je ze dus pas dragen als je Ranged of Magic gelijk is aan het level van de Hide. Zo heb je bijvoorbeeld 70 Ranged nodig om Stegomastyx hides te dragen. Welk crafting level je nodig hebt om de hides te maken, kan je ook weer in de tabel hieronder aflezen. Je maakt van hides armour door ze te naaien met naald en draad (needle and threat). Deze dingen zijn voor een goedkope prijs te koop bij Smuggler.

Er zijn bij Magic en Ranged robes/hides natuurlijk weer veel mogelijkheden. Hieronder staan ze weer allemaal in een tabel. In de eerste kolom staat het plaatje van dat wat je gaat maken. Dit kan natuurlijk verschillende kleuren hebben, afhankelijk van je soort hide/flower.
Level nodigAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
-mastyx Vambraces
1112131415161718191
Afbeelding
-mastyx Boots
3132333435363738393
Afbeelding
-mastyx Coif
5152535455565758595
Afbeelding
-mastyx Chaps
7172737475767778797
Afbeelding
-mastyx Chest
9192939495969798999
Complexity 5: Cooking, Fishing, Woodcutting, Firemaking, Mining, Smithing, Runecrafting, Farming, Hunter, Crafting, Thieving en Herblore
Afbeelding Thieving Afbeelding
Thieving is niet een uitgebreide skill in Daemonheim. In een kamer kan je een Chest tegenkomen. Deze zal enkel één vakje innemen. Als je een hoog genoeg Thieving level hebt, zou je die chest open kunnen maken. Er kan verschillende soorten loot uitkomen, zoals Charms, coins, seeds of food.
Afbeelding Herblore Afbeelding
Herblore is niet de meest getrainde skill in Dungeoneering, maar kan wel ontzettend handig zijn tegen bijvoorbeeld de bosses of voor skills waar je geen hoog genoeg level voor hebt. Er zijn 9 verschillende soorten herbs. Deze herbs kan je cleanen. Vervolgens koop je een vial of water bij Smuggler voor 20gp en vul je die bij een kraan. Als je je herb erin doet, zal je een unfinished potion krijgen. Doe je er nog een tweede ingrediënt bij, dan krijg je een potion. Hieronder zal een overzicht staan met de potions. Je hebt 3 groepen potions, namelijk weak potions, potions en strong potions.

Alle potions kan je hier vinden. Je zult ook zien wat ze allemaal voor effect hebben. Soms zal je voor een puzzel of een deur een Skill-eis nodig hebben. Soms kan dit boven de 99 zijn, bijvoorbeeld 103. Als je hem dan toch wil doen, moet je een potion maken waarmee je je skill boost. Het is dan wel verplicht die skill (rond de) 99 te hebben.
Complexity 6: Cooking, Fishing, Woodcutting, Firemaking, Mining, Smithing, Runecrafting, Farming, Hunter, Crafting, Thieving, Herblore en Summoning
Afbeelding Summoning Afbeelding
Summoning kan een hele handige skill zijn die je kan gebruiken in Dungeoneering. Er zijn allerlei verschillende soorten Familars. Ze hebben net als in de normale wereld een charm, een pouch, wat spirit shards en een tweede ingrediënt nodig. De middelste 2 dingen zijn te koop bij Smuggler, een pouch voor 1gp en een spirit shard voor 25gp. Charms kan je alleen maar van Monsterdrops krijgen. Als je alles hebt, zoek je een obelisk op. Deze zal sowieso altijd in de basis staan waar Smuggler is, maar ze kunnen ook in rooms staan. Door erop te klikken krijg je een lijst met alle pouches die je kan maken. Als de pouch eenmaal gemaakt is, kan je hem oproepen door gewoon met je rechtermuisknop op Summon te drukken. Hier een rijtje met de soorten familiars die er zijn:

Bloodragers - Familiar die attackt met Melee, als 2e ingrediënt een ore nodig.
Deathslingers - Familiar die attackt met Ranged, als 2e ingrediënt branches nodig.
Stormbringers - Familiar die attackt met Magic, als 2e ingrediënt een flower nodig.
Hoardstalkers - Familiar die je helpt bij het skillen, en kan items maken, als 2e ingrediënt een -mastyx hide nodig.
Worldbearers - Beast of burden, een Familiar die je spullen op kan slaan (Terrorbird, Pack Yak), als 2e ingrediënt een zogenaamde "bag" nodig. Deze worden vaak door monsters gedropt.
Skinweavers - Een Familiar die je Healt (wel scrolls nodig), als 2e ingrediënt een fish nodig, soms 2.

Voor een overzicht van alle Summoning familiars klik je hier. Het is voor mij namelijk te veel werk om ze allemaal hier neer te zetten.

Puzzelkamers
[/b][/size]

Denk maar niet dat er alleen maar monsters in een kamer kunnen zitten, er kan ook een (soms hele lastige!) puzzel in zijn. Voor sommige puzzels heb je Skill levels nodig. Hieronder zal ik alle puzzel onder elkaar zetten, en hoe je ze op moet lossen. Zorg ervoor dat je wat coins klaar hebt staan om spullen te kopen die je nodig hebt om de puzzel op te kunnen lossen!
Afbeelding
Ferret on Island: Je zult een Ferret zien in een gesloten gebied. Hieromheen ligt water. De deuren gaan pas open zodra de Ferret op het panneel is aan de andere kant. Jij moet hem hierheen lokken. Er zal een fishing spot zijn, en een vuurtje dat nooit uit gaat. Koop, als je die nog niet bij je had, visspullen bij Smuggler. Dit betekent een Fly Fishing rod, en wat feathers.

1) Koop een Fly fishing rod en een paar veren. 10 moeten er genoeg zijn.
2) Loop naar de fishing spot en probeer een stuk of 5 vissen te vangen. Dit zullen Raw vile fishes zijn. Het kan soms mislukken, dan kan je (hoog) gehit worden. Meestal lukt het wel.
3) Als je de vissen hebt, loop je naar het vuurtje en kook je ze daarop. Je kan ze verbranden, maar je zult dan niets gehit worden.
4) Gooi de vis naar een tegel bij de Ferret. Waar jij hem neergooit, zal hij heenlopen om hem om te eten. Let op, de blauwe, groene of gele gaten in de vloer mag hij niet komen! Gooi er dus om heen, zodat hij er niet in valt. Als hij er in zal vallen, komt hij weer heel ergens anders uit. Zo kan het wel eeuwig duden voordat je hem hebt waar je hem hebben wil.
Als de Ferret op de drukplaat staat, zullen de deuren in de room opengemaakt worden.
Afbeelding
Ferret Hunter: Je zult weer dezelfde Ferret aantreffen in een kamer vol met muren. In de muren en de vloer zitten de bekende gaten. Als je hem probeert te pakken (op hem klikken) zal hij wegrennen. Doordat hij steeds in de gaten vlucht, en weer bij een ander gat uitkomt, is het moeilijk om hem met de hand te vangen. Het kan wel! Het is dan wel erg handig als je hunter level boven de 80 is. Met meerder mensen is het natuurlijk nog makkelijker. Wat te doen als je niet zo'n hoog hunter hebt?

1) In de kamer zal een dood boompje zijn. Als je deze met een hatchet hakt, zul je death branches krijgen.
2) Maak met de knife maak je van het hout hunter vallen. Maak er zo'n 5 tot 6.
3) Het makkelijkste is nu om vallen om een gat in de vloer te zetten. Je kan ze er niet op zetten. Zet dus 4 vallen om een gat heen, en jaag hem op totdat hij gevangen is. Als je hem uit zijn val haalt zullen de deuren opengaan.
Afbeelding
Sliding Statues: Je zult een kamer aantreffen met 4 grote vloerkleden. Op elk vloerkleed zullen 2 standbeelden staan. Je kan op 2 tapijten de standbeelden verschuiven. Jouw doel is om ze zó te zetten zoals de standbeelden staan die je niet kan verschuiven. Als dat gelukt is zullen alle deuren in de kamer open gaan.

1) Kijk welke standbeelden je kan verschuiven, en kijk hoe de standbeelden aan de overkant staan.
2) Zet ze nu, door te schuiven, precies zo neer als hoe ze aan de overkant staan. Kijk in de uitklaptag hieronder voor een voorbeeld.

Three statue weapons: Je ziet een kamer met 3 grote standbeelden in een driehoekje staan. Het is een meleeër, een ranger en een mager. 2 van deze drie standbeelden zullen hun wapens al hebben. Voor de laatste, die zijn wapen nog niet heeft, moet jij het voor hem maken.

1) Je hebt een pickaxe nodig. Maak hem met Smithing, koop er een van Smuggler of zorg ervoor dat je er een van een monster krijgt. Ergens in deze kamer zal een plaats zijn waar je rocks kunt minen. Hier heb je soms een mining level voor nodig. Je zult nu een Stone block krijgen. Ook hier kan je uitschieten of stenen op je krijgen, waardoor je gehit wordt.
2) In het midden van de kamer ligt een Chisel, pak deze. Koop ook alvast een hamer van Smuggler. Door op de stone te klikken, kan je ervan een wapen maken. Klik op het juiste wapen om het te maken, ook hier kan je weer failen. Meleeër: Sword l Mager: Staff l Ranger: Bow
3) Use hem op het standbeeld om de deuren open te krijgen.
Afbeelding
PlaatjeTen statue weapons: Eigenlijk is dit een soortgelijke puzzel met die van hierboven. Alleen zal je nu geen 3 standbeelden zien, maar 2 rijen van 5 standbeelden naast elkaar. Eén van die 2 rijen standbeelden hebben wapens, de andere rij niet. Jij moet ze de juiste wapens geven met behulp van de Combat triangle.

1) Je hebt ook nu weer een Pickaxe nodig. Kijk hierboven hoe je er een kan krijgen. Ook hier zit een gat in de muur waar je Stone rocks kan minen. Doe dit.
2) Pak ook in deze kamer weer een chisel en neem een hamer mee. Maak van de Stone rocks wapens. Kijk welke je moet maken hiernaast >
3) Als er dus een meleeër staat, moet je het standbeeld ertegenover een staff geven. Als er een ranger staat moet je hem een sword geven, en als er een mager staat een bow. Doe je dit bij alle 5 de standbeelden dan zullen ze elkaar verslaan en gaan de deuren open.

Follow the leader: Er zal een kamer zijn met 5 grondvlakken, en daar tegenover een hoopje staal of een mooi standbeeld (ligt eraan met hoeveel speler je een dungeon doet). De bedoeling is dat iedereen op één grondvlak gaat staan. Je zal het standbeeld na moeten doen.

1) Iedereen gaat op één grondvlak staan. Er zijn er maximaal 5, als je met 5 spelers een dungeon doet. In je eentje zullen er ook 5 zijn, neem dan gewoon degene waar het standbeeld tegenover staat.
2) Het standbeeld zal 5 verschillende emoties kunnen doen. Dit zijn:
  • 1. Wave (zwaaien)
  • 2. Nod head (ja knikken)
  • 3. Shake head (nee schudden)
  • 4. Laugh (laggen)
  • 5. Cry (huilen)
Als hij een van deze emoties doet, moet jij in je chatscreen uit een van deze opties kiezen. Kies dan de emote die het standbeeld ook deed. Als je het fout doet, zal je een flinke hit op je krijgen. Als je 3 emoties goed hebt mag je door de deur(en).
Afbeelding
Flip tiles: In deze kamer zal een soort grondpuzzel liggen. De bedoeling is om van alle 25 vakjes één kleur te maken. Dit kan je doen door ze om te draaien. Is de hele vloer geel of groen, dan openen de deuren in de room. Er is niet echt een vaste tactiek voor. Als je een tegel omdraait door erop te klikken, zullen de tegels erom heen ook omdraaien. Bijvoorbeeld de middelste en de 4 vlakken die er tegenaan liggen (dus niet de schuine!) Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk tegels van één kleur gelegd hebt. Het is moeilijk om alles in één keer goed te doen, dus daarom kan je met je rechtermuisknop op een tegel klikken en voor de optie Force kiezen. Je zal nu alleen die tegel omdraaien. Er komt hier wel een heleboel energie mee vrij, dus let op je Lifepoints!
Afbeelding
Monolith: Er staat een groot bouwwerk in het midden. Als je erop zal klikken, zal hij zich beginnen te chargen. Als hij helemaal full is zal je door de volgende deur kunnen. Maar zo makkelijk zou het niet mogen zijn in Daemonheim, daarom spawnen er een heleboel shades omheen die de Monolith's charges weer naar beneden haalt. Als hij weer helemaal gedraind naar 0 is moet je opnieuw beginnen. Je moet de shades daarom afleiden door ze te attacken. Ze zullen zich dan focussen op jou in plaats van de Monolith. Let wel op, shades kunnen erg sterk zijn, en het zal niet gek zijn als ze je doden. Het is daarom verstandig om goede Dragonhides aan te doen en range te prayen. Ze attacken namelijk met magic en range, en ze hitten vaak. Let dus goed op je Lifepoints. Als er een spawnt attack hem dan meteen, dan ben je het snelste klaar.

Switch trap: In een lege kamer zal je een aantal hendels zien. Probeer deze zo snel mogelijk allemaal over te halen. Als je dit niet op tijd doet, of als je de lever perongeluk 2 keer overhaalt, kan je flink veel schade oplopen.
Afbeelding
Suspicious grooves: Je zult een aantal gaten in de vloer zien zitten, in het totaal 3 rijen van 4. De deur is gewoon aan de overkant, maar helaas zullen er punten uit de vloer steken als je het fout doet. Kies dus het juiste pad, je moet maar gokken. Als hij fout is, zal je gehit worden door de Spikes. Zo niet, dan is hij goed en ga je door met de volgende rij. Als je over de laatste rij bent kan je gewoon de deur openen.

Crystal Puzzel: Er zal een groot kristal in het midden staan met 4 lijnen eromheen. Allereerst moet je alle 4 de rijen activeren door de stenen aan de zijkant (Je hebt vaak een magic level nodig (Er kunnen al rijen geactiveerd zijn)). Je moet er nu voor zorgen dat alle 4 de kleuren tegelijk bij het Kristal komen. Dit kan je doen door op het uiteinde van de rij, op de preassure plate te gaan staan. Hierdoor zal de kleur even stoppen, als je eraf gaat zal hij doorgaan. Probeer op deze manier de kleuren gelijk te laten lopen. Als ze elkaar allemaal bij het Kristal ontmoeten gaat de deur open.
Afbeelding
Toxin maze: Je zult een doolhof tegemoet komen waarin je de weg naar het midden moet zoeken (net als het random event maze). Alleen zijn de gangen hier veel dunner, en zullen er obstakels staan. Als je de hendel in het begin overhaalt zal er een tijd gaan lopen. Ben je, als de tijd afgelopen is, nog steeds in het doolhof, dan wordt je vergiftigt met Toxin-gas. Zorg er dan heel snel voor dat je optijd eruit bent of in het midden bent, want je bent zo dood. TIP: Een Orb of Osculus mag je meenemen, hiermee kan je het doolhof van tevoren bestuderen.

Lodestone power puzzle: Je zult een groot zwart gat zien met pilaren in het midden. Gebruik je agility skills om naar de overkant te komen. Pak eerst het paarse Kristal op de grond op. Als je op de eerste pilaar gesprongen bent, zal er een vliegende orb zal je proberen te achtervolgen. Zorg ervoor dat hij niet bij je komt! Dan teleport hij je terug naar het begin en krijg je een hit rond de 400 op je. Jij mag alleen maar noord, oost, zuid en west springen, en de orb kan alleen maar diagonaal. Een goede tactiek is om linksonderin te beginnen. Vervolgens hop je naar de andere kant, horizontaal. Vervolgens spring je in één keer verticaal naar de overkant. Zo zou de orb je niet kunnen pakken aangezien hij alleen maar diagonaal kan. Als je aan de overkant bent doe je het Kristal in de generator, dan zullen alle doors opengemaakt worden. Ook op de terugweg is de orb er nog, dus ga via dezelfde weg terug!

Magical construct puzzel: In de ruimte waar je binnenkomt zit een Magical Construct. De rest van de room zal afgescheiden zijn met deuren. de enige manier om achter die deuren te komen, is door de constructie de deuren te laten openen. Hiervoor moet je hem eerst repareren. Je hebt van tevoren een hamer nodig. Op de grond ligt een chisel, pak die dus ook op. In een chest achter hem moet je een rots pakken. Kijk vervolgens welk deel van zijn lichaam hij mist. Dit kan zijn een arm, een been of het hoofd. Maak het verloren deel van de rots door er op te klikken. Klik nu nogmaals op het lichaamsdeel, om het te betoveren. Vervolgens moet je het op de Magical Construct zetten. Als je hem nu activeert, zal hij de deuren voor je openmaken, waardoor je naar de volgende kamer kan. Je hebt soms dus een hoger Magic of Construction level nodig.

Bosses
[/b][/size]

Voordat je je xp krijgt, moet je aan het einde van elke floor de eindbaas of boss doden. Deze eindbazen zijn moeilijk te verslaan en erg gevaarlijk. Er zijn op dit moment 24 verschillende eindbazen met ieder hun eigen aanvallen en zwaktes. In de monsterdatabase van Lunagang staat perfect beschreven hoe je deze monsters doodt. Klik op de link om naar de guide te gaan.

Frozen
Floors 1 t/m 11
Abandoned
Floor 12 t/m 17
Furnished
Floor 18 t/m 29
Abandoned II
Floors 30 t/m 35
Occult
Floors 36 t/m 47
Rewards
[/color]

Veel mensen vragen zich af waarom je Dungeoneering zou moeten trainen, je hebt er toch niets aan...? Dat is niet waar. Als je maar lang genoeg Dungeoneering traint heb je veel tokens. Van deze tokens kan je hele mooie en nuttige beloningen kopen. Bijvoorbeeld nieuwe prayers en hele sterke wapens, zowel voor meleeërs, rangers en magers. De rewards zijn te koop bij de zittende handelaar voor het kasteel. Alle voorwerpen kan je niet traden.

Dungeoneering xp
  • Afbeelding Token/xp: Elke token die je krijg mag je inwisselen voor één xp. Stel dat je 20.000 tokens hebt, dan kan je die dus inwisselen voor 20k Dungeoneering xp.
Zakken
  • Afbeelding Gem bag: De gem bag kan gekocht worden voor 2.000 tokens. Je hebt ook 25 Crafting en 25 Dungeoneering nodig. In deze tas kan je 100 verschillende soorten gems doen. Niet van iedere soort, maar in het totaal. De gems die je erin kan doen zijn Sapphires, Emeralds, Rubys en Diamonds. Als je dood gaat zal de gem bag met alle spullen daarin verdwijnen en niet in je graf terugkeren! Het kan handig gebruikt worden bij Slayer, Gem mining in Shilo village of bij het powerminen voor meer winst.
  • Afbeelding Coal bag: De andere tas, de coal bag, kan tot 27 coals houden. Je hebt er 35 Mining en Dungeoneering voor nodig. Als je meerder coal ores in je inventory hebt, zullen die in je tas eerder gebruikt worden. Kan handig zijn tijdens het minen van coal en tijdens het trainen van smithing (of Superheat item).
Arcane necklaces
  • Afbeelding Arcane pulse necklace: De zwakste necklace van deze drie is de pulse necklace. Je hebt hiervoor 30 Magic en 30 Dungeoneering nodig en hij kost 6.500 tokens. Wanneer je het draagt krijg je +10 magic attack bonussen en +5 magic damage bonussen.
  • Afbeelding Arcane blast necklace: De middelste necklace is de blast necklace. Je hebt 50 Magic en Dungeoneering nodig om het te kunnen dragen en het kost 15.500 tokens. Wanneer je het draagt krijg je +12 magic attack bonussen en +10 magic damage bonussen. Dit is de beste necklace voor f2p.
  • Afbeelding Arcane stream necklace: Dit is de beste van de drie, en ook nog eens de beste necklace voor magers in het hele spel. 70 Magic en Dungeoneering is nodig om het te kunnen dragen en het kost 30.500 tokens. Wanneer je het draagt krijg je +14 magic attack bonussen en +15 magic damage bonussen.
[Work in Progress]

Sneltrainingsguide
[/color]

Wanneer je een Floor gedaan hebt, komt er een vinkje te staan in de lijst met alle floors die je kan. Dit betekent dat je die Floor gedaan hebt. Voor elke Floor die je gedaan hebt krijg je 1 prestige. Prestige zorgt ervoor dat je meer experience uit een Floor haalt.

Zorg er altijd voor dat je zo diep mogelijk gaat. Hoe meer floors je gedaan hebt, hoe hoger je prestige is en hoe meer experience je krijgt aan het einde van een Floor. Het heeft geen zin om een Floor te doen die je al gedaan hebt (waar dus een vinkje bij staat). Je krijgt die Floor dan geen prestige-xp, dat zal leiden toch ongeveer de helft van de xp dat je normaal gesproken zou krijgen (met prestige). Probeer ook niet dood te gaan! Elke keer dat je dood gaat, gaat er ongeveer 10 tot 15% van je totale xp af, zonde dus.
Afbeelding
Elke twee levels kan je een nieuwe Floor. Als je alle floors gedaan hebt en niet verder kan, heb je je maximale prestige bereikt. Het is dan tijd om te resetten. Deze optie staat in het kader van je ring. Wanneer je gereset hebt, kan je alle floors weer opnieuw doen, de vinkjes zullen verdwijnen. Je prestige wordt dan opgeslagen. Probeer altijd van Floor 1 naar de hoogste Floor die je kan te spelen, dus in één lijn van laag naar hoog. Zo krijg je xp en kan je misschien wel een volgende Floor vrijspelen, waarbij je weer meer prestige haalt. Je reset alleen als je alle floors gedaan hebt die je kan. Zo houd je maximale prestige.

Levels 1 t/m 30
Om te beginnen met trainen moet je eerst met de Dungeoneering tutor praten op Daemonheim, hij zal je een ring of Kinship geven. Deze ring heb je altijd bij je als je een dungeon in gaat. Op level 1 kan je alleen nog maar Floor 1 doen. Volg nu het volgende schema:
  • Doe Floor 1 in je eentje, op complexity 1. Dit kan je instellen als je met een dungeon begint. je krijgt 1 prestige voor het voltooien van één Floor.
  • Open je ring en reset je prestige. Doe nu weer Floor 1.
  • Doe dit net zo lang totdat je Dungeoneering level 3 bent en Floor 2 kan.
  • Voltooi Floor 1 én 2 achter elkaar, en reset aan het eind. Je hebt nu 2 prestige. Herhaal dit.
  • Als je Dungeoneering level 5 bent kan je Floor 3, doe dus Floor 1 t/m 3 en reset aan het eind waardoor je 3 prestige krijgt.
  • etc.
Tijdens je voortgang door de dungeons, is het handig om een goed wapen te binden. Als je een item bind zorg je ervoor dat je het elke dungeon bij je houdt. Je kan een goed wapen van een monsterdrop krijgen, of je maakt zelf een goed wapen (met behulp van mining en smithing), en als je daar de levels niet voor hebt laat je het een vriend voor je doen. Goede wapens zorgen voor snellere kills. Ook kan je naast je wapen 125 runes of arrows binden.

Levels 30 t/m 60
Je kan het beste doorgaan alle floors te doen. Vanaf dit level kan je ook goed medium floors doen voor meer xp. Je kan nu een team gaan beginnen waardoor je nog meer xp per Floor krijgt, en ze gaan ook nog eens sneller. Voor de lagere floors (1 t/m 5 bijvoorbeeld) geldt dat je er niet zo veel xp meer voor krijgt vergeleken met de hogere floors die je nu kan. Daarom kiezen sommige spelers ervoor om die floors te rushen. Reset weer elke keer als je niet meer verder kan.

Rushen doe je meestal in een kleine Floor (small). Er kan gekozen worden voor complexity 1. Dat zorgt ervoor dat je de floor snel klaar hebt, maar je krijgt er weinig xp voor (50% penalty). Als je rusht op complexity 6, duurt het wat langer maar krijg je er wel meer xp voor. Rushen wilt zeggen dat je zo snel mogelijk de boss zoekt, en alleen de monsters doodt in kamers met guardian doors.

Op level 50 kan je een 2e voorwerp binden, bijvoorbeeld een goede platebody.

Levels 60 t/m 99/120
Nu begint het echte werk. Je kan nu al bij de floors Abandoned 2 en later ook bij de floors Occult komen, die het waard zijn om op large te spelen. Een grote dungeon bestaat uit een team van 4 of 5 man. Eén iemand zorgt ervoor dat hij alle sleutels bewaart en een weg door de dungeon vrij maakt, de keyer of keyman. Deze persoon opent ook alle deuren. De toolman of tooler zorgt ervoor dat hij alle mogelijke tools bij zich heeft, zodat deuren met een eis in een skill zo geopend kunnen worden. Meestal is dit degene met de hoogste skills en hoogste Total level. Alle tools kunnen bij Smuggler gekocht worden in een doos voor 1320 coins.

Het ene team doodt alle monsters die ze tegenkomen, en de andere rusht er door heen en doodt alleen de monsters in een guardian room. Alle kamers monstervrij maken zal leiden tot een verhoging van 10% op je xp aan het eind van de dungeon. Bij een rush gaat het weer sneller, maar krijg je minder xp. De groupgatestone (ggs) kan de keyman het beste bij zich houden, want hij heeft “de leiding” in een dungeon. De eindbazen kunnen erg moeilijk zijn met een hoog combat level (500+), dus een volle inventory met voedsel is aangeraden. Veel food kan gekregen worden door monsterdrops. Een gemiddelde grote dungeon duurt een uur en je krijgt tussen de 35k en 100k xp (afhankelijk van de Floor, hoe hoger de Floor hoe meer xp).

De snelste xp vanaf level 60:
  • Rush Floor 1 t/m 15 op een kleine kaart met complexity 1.
  • Floor 16 t/m 25 kan je ook rushen op een kleine kaart, maar vanaf deze Floors wel alles voltooien met complexity 6.
  • Eventueel Floor 25 t/m 30 op een gemiddelde kaart, kan ook op large als je meer xp wil.
  • Floor 30+ op een grote kaart spelen.
Vergeet niet te resetten wanneer je alle mogelijke floors gedaan hebt. Begin dan weer in een rush bij Floor 1. Op deze manier baan je je een weg totdat je alle 47 floors ontdekt hebt.
Laatst gewijzigd door Scyfer op vrijdag 29 oktober 2010, 7:55, 7 keer totaal gewijzigd.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door jan951 »

Ik ben er even snel doorheengelezen. Al is hij WIP toch een dikke vette 9.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Gebruikersavatar
Roc__
Berichten: 38
Lid geworden op: vrijdag 9 oktober 2009, 15:16

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door Roc__ »

Tot nu al een zeer mooie guide 9. :o
HOI
XOII
Berichten: 2152
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 22:29
RS: XOII (OSRS)
Oude naam: I Orly o_0

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door XOII »

even snel naar beneden ge-scrolt.

't ziet er prachtig uit, kan niets anders zeggen.
Heath Ledger schreef:"If you're good at something, never do it for free."
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door raoul268 »

Mooi! 10/10 alvast!

Misschien iets voor de Lunagang site?
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door Ricardoolden »

Nice guide, en mooie plaatjes :) .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
macekj
Berichten: 1474
Lid geworden op: zondag 1 maart 2009, 21:17

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door macekj »

mooie guide, weet nu eindelijk hoe je pots maakt:$
Afbeelding
RiPx

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door RiPx »

WOW.

Top guide 10/10. :fluit:
Synchr0ne
Berichten: 280
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 20:35
Clan: Geen
Contacteer:

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door Synchr0ne »

Ik begon met lezen en viel al bijna van men stoel ...

De gemakkelijkste manier om er te geraken is toch met de ring of Kinship?

Of ben ik nu verkeerd?
Afbeelding
Youri
Berichten: 2748
Lid geworden op: woensdag 9 augustus 2006, 15:26
RS: Vlaardingen (p2p)
Clan: Team 010

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door Youri »

Wow nice :O , hier trouwens een spelfout ;) :
Afbeelding Teleporteer met een ring of dueling naar de Duel Area in Al-Khairad. Loop vervolgens naar de oase die je ziet in het westen, loop dan verder naar het zuiden totdat je bij de bank komt.
████████████
████████████
████████████
timmieboy00
Berichten: 878
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 23:19
Clan: geen

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door timmieboy00 »

Heb het lekker doorgelezen. Echt een professionele guide. Echter zeer netjes, overzichtelijk en ga zo maar door

een 9,5/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
de eerste3
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 22 februari 2010, 22:20
Clan: army of sara

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ !Groot! [WIP]

Bericht door de eerste3 »

Prima guide =D> maar bij prayer staat da je ook tasks kan doen,hoest dat dan
Hydro
Berichten: 1021
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:28
Oude naam: Hydro Cutter

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door Hydro »

Nu al een 10/10! ;)
Afbeelding
Afbeelding
' Stef
Berichten: 927
Lid geworden op: donderdag 7 februari 2008, 15:36
RS: Suarez (p2p)
Clan: Ellte

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door ' Stef »

jij bent te goed voor deze wereld :o

zeer mooie guide scyfer ga zo door! :mrgreen:
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door SkyTeam »

Handige guide!
Gebruikersavatar
TFWRacerZ
Berichten: 2087
Lid geworden op: dinsdag 8 april 2008, 19:38
Clan: -

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door TFWRacerZ »

Een 9,5 als hij af is een 10:P

oja, nog een foutje
Herblore is niet de meest getrainde skill in Dungeoneering, maar kan wel ontzettend handig zijn tegen bijvoorbeeld de bosses of voor skills waar je geen hoog genoeg level voor hebt. Er zijn 9 verschillende soorten herbs. Deze herbs kan je cleanen. Vervolgens koop je een vial of water bij Smuggler voor 20gp en vul je die bij een kraan. Als je je herb erin doet, zal je een unfinished potion krijgen. Doe je er nog een tweede ingrediënt bij, dan krijg je een potion. Hieronder zal een overzicht staan met de potions. Je hebt 3 groepen potions, namelijk weak potions, potions en strong potions.
Moet zijn: Vervolgens koop je een vial bij Smuggler voor 20 gp en vul je die bij een kraan
Afbeelding
Ik ben stapelgek, slaap op stacks, stapelbed.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door Rems »

Ik heb eigenlijk een algemene vraag over dungeoneering, wat zijn die bags die monsters vaak droppen? ik dacht eerst dat je er armor mee kon maak ofzo maar ik wist niet hoe.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door Halle »

Lol, ik vind het nu al de beste guide :), erg knap werk!
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door 3dxbox »

Omg Scyf :O !

Pro guide hoor, nu al 10, niks op aan te merken, alleen dat ie niet af is. Maar dan zal het nog steeds even mooi zijn denk ik =).
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: ~ All in Dungeoneering guide ~ [WIP]

Bericht door jan951 »

Remss schreef:Ik heb eigenlijk een algemene vraag over dungeoneering, wat zijn die bags die monsters vaak droppen? ik dacht eerst dat je er armor mee kon maak ofzo maar ik wist niet hoe.
Deze bags zijn speciaal voor summoning. Koop een pouch en shards en pak een charm op en je kan summoning monsters oproepen.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Plaats reactie