The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

Inleiding:Hey iedereen! ik ga dus zoals je wel aan de titel kan zien, een agility guide maken. Waarom ik dit nu doe? Ik ga zelf namelijk ook 99 agility halen, en ik dacht: Als ik de rest nu eens help, dan komen er misschien nog 99 agility'ers! Dus begon ik hieraan! Hopelijk helpt het!

Aryaya :D

Level 1-35, Gnome Parcour

Hier komen alle beginners, het Gnome Parcour!!! Op dit parcour zal je nooit vallen, dit parcour moet je doen tot je level 35 bent. Dit parcour ligt in de tree gnome stronghold. het ligt tegen de oostelijke muur.

De weg:
1.Log: 7.5 xp, je valt nooit
2.Net: 7.5 xp, je valt nooit
3.Tree branch: 5 xp, je valt nooit
4.Rope: 7.5 xp, je valt nooit
5.Tree branch: 5 xp, je valt nooit
6.Net: 7.5 xp, je valt nooit
7.Pipes: 7.5 xp, je valt nooit (vallen in pipes? :D )
Bonus: 39 xp (doe altijd het hele parcour! anders zul je heel weinig xp krijgen!)
Totaal: 86.5 xp

Xp per uur: 34 seconden per rondje = 105 rondjes per uur
86.5x105= 9.200 xp per uur (dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)

Afbeelding


Level 35-40, Barbarian Parcour

Tijd om iets moeilijkers te doen! Het befaamde Barbarian parcour! Hier kun je wel vallen. Dit parcour moet je tot level 40 doen. Dit parcour ligt vlakbij barbarian assault, je moet the barcrawl card hiervoor hebben gedaan. Het is een kort durende miniquest waarbij je verschillende drankjes moet proeven, een guide hiervoor vind je op lunagang! :)

De weg:
1.Rope swing: 22 xp, als je valt kom je in een put terecht, klim eruit met de ladder en begin opnieuw
2.Log: 13.7 xp, als je valt val je in het water met bijtende vissen, je zwemt er vanzelf uit en doet de log opnieuw, anders geen bonus!
3.Net: 8.2 xp, je valt nooit
4.Ledge: 22 xp, als je valt val je op pieken beneden in het huisje, klim het net terug op en probeer nog eens
5.Crumbling wall(voor elke wall apart): 13.7+13.7=27.4 xp, je valt nooit (of je moet struikelen :D joke!
Bonus: 46.2 xp
Totaal: 153.2 xp

Xp per uur: 31 seconden per rondje = 116 rondjes per uur
153.2x116= 17.771 xp per uur(dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)
Afbeelding


Level 40-52, Brimhaven Agility Dungeon

Dit kennen de meeste wel, de Brimhaven Agility Dungeon! Dit is wel een uitzondering, want hierbij moet je niet heel de tijd rondjes lopen, maar tickets verzamelen! Dit parcour ligt op karamja in de stad brimhaven. je kunt het zien aan het agility teken, het staat vlakbij de oostelijke muur die f2p en p2p van elkaar scheidt. Ik ga wel even uitleggen hoe het werkt: Om het parcour binnen te gaan moet je 200 gp betalen. als je binnen bent zul je op je minimap een flikkerende pijl zien, die geeft aan welke pilaar je moet aanraken, om er te geraken moet je allerlei obstakels doen. je hebt 1 minuut om de pilaar aan te raken, anders zul je de volgende moeten proberen, als je een pilaar mist (je bent te laat) dan zal je nog 2 pilaren moeten aanraken voor 1 ticket, vanaf dan is het terug normaal. (dit geldt ook voor als je buiten de arena bent, dus als je binnengaat zul je altijd eerst 1tje moeten doen voordat je tickets krijgt) je kan de arena al doen vanaf level 1 maar dan zul je het nooit halen, vanaf level 20 kan je al wat meer obstakels maar je zult te vaak vallen, pas vanaf level 40 is het echt doenbaar.

De obstakels:
1.Monkey bars: lvl 1, 14 xp, als je valt moet je de ladder op
2.Low wall: lvl 1, 8 xp, als je valt schuif je gewoon het muurtje af
3.Plank: lvl 1, 6 xp, als je valt moet je de ladder op
4.Floor spikes: lvl 1, 24 xp, het mislukt als de spikes uit de grond komen, gewoon opnieuw proberen.
5.Balacing rope: lvl 1, 10 xp, als je valt moet je de ladder op
6.Balacing ledge: lvl 1, 16 xp, als je valt moet je de ladder op
7.Rope swing: lvl 1, 20 xp, als je valt moet je de ladder op
8.Pillars: lvl 1, 18 xp, als je valt moet je de ladder op
9.Log balance: lvl 1, 12 xp, als je valt moet je de ladder op
10.Pressure pad: lvl 1, 26 xp, als het mislukt vallen er stenen op je, gewoon opnieuw proberen
11.Hand holds: lvl 20, 22 xp, als je valt moet je de ladder op
12.Blade: lvl 20, 0 xp, als het mislukt komt er een mes uit de grond en raakt het je, gewoon opnieuw proberen
13.Spinning blade: lvl 40, 28 xp, als het mislukt hakt het mes je in 2 stukken en ben je dood (grapje :D ) nu serieus: als het mislukt raakt het mes je, gewoon opnieuw proberen
14.Stat dart: lvl 40, 30 xp, als het mislukt raken pijltjes je en gaan er wat agility levels van je af, gewoon opnieuw proberen (als het lukt doe je de matrix move :D )

Xp per uur: Dit is een beetje moeilijk, welke obstakels je doet verschillen altijd, dus ik reken gewoon de xp van de tickets uit: 1 minuut per ticket = 60 tickets per uur, 16 uur 40 minuten voor 1000 tickets = 320k xp, 320:16.4= 19500 xp per uur, met karamja gloves krijg je 10% meer xp, dan krijg je 21.400 xp per uur


Afbeelding

Level 52-70/80, Wilderness Parcour

Dit parcour is het gevaarlijkste van allemaal, het Wilderness Parcour! Vroeger was het gevaarlijk omdat er revenants hier rondvlogen, nu zijn dat andere spelers. Als je dit parcour doet raad ik je ten sterkste aan om maar 3 dingen mee te nemen. Als de pvp'ers zien dat je niets waardevols bij hebt en alles toch bijhoudt zullen ze je niet snel aanvallen. Dit parcour ligt helemaal in het noorden van de wilderness, op level 52, naast de boot. Dit parcour moet je doen tot level 70, als je monkey madness niet af hebt, moet je het doen tot level 80!

om binnen te gaan moet je over een balance ledge, die geeft 20 xp

De weg:
1.Pipe: 12.5 xp, je valt nooit
2.Rope swing: 20 xp, als je valt kom je in een put terecht, klim de ladder op om eruit te gaan en doe de rope swing opnieuw
3.Stepping stones: 20 xp, als je valt kom je in de lava terecht, doe de stones opnieuw
4.Log: 20 xp, als je valt kom je in dezelfde put terecht als met de rope swing maar nu verder, klim de ladder op en begin terug van de rope swing
5.Rock: 0 xp, je valt nooit
Bonus: 498.9 xp
Totaal: 571.4 xp

Xp per uur: 39 seconden per rondje = 92 rondjes per uur
571x92= 52.707 xp per uur(dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)

Afbeelding

Level 70-80, Ape Atoll Parcour

Ja, het is zover, het Ape Atoll Agility Parcour!!! Vroeger was dit het beste parcour om te trainen, maar dat is niet meer. Om dit parcour te doen moet je monkey madness af hebben en een ninja monkey greegree hebben. Hier val je vanaf level 75 niet meer. dit parcour ligt op het eiland ape atoll ten zuiden van de monkey stad

De weg:
1.Stepping stones: 40 xp, als je valt kom je in het water terecht, je moet herbeginnen
2.Tropical tree: 40 xp, als je valt kom je in het water terecht, je moet herbeginnen
3.Monkey bars: 40 xp, als je valt kom je in het water terecht, je moet herbeginnen
4.Skull slope: 60 xp, als je valt glij je terug naar beneden, probeer opnieuw
5.Rope: 100 xp, als je valt kom je in het water terecht, val je van de waterval (AW! :shock: ) en moet je herbeginnen
6.Zip line: 100 xp, als je valt val je recht op je hoofd op de grond, je krijgt nu de bonus en xp van de zipline niet, vervelend als het gebeurt!
Bonus: 200 xp
Totaal:580 xp

Xp per uur: 37 seconden per rondje = 97 rondjes per uur
580x97= 56.432 xp per uur(dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)

Afbeelding

Level 80-85, Gnome Extended Parcour

Je eerste uitgebreidt parcour, het Gnome Extended Parcour!!! Als je je hierheen hebt gewerkt, dan ben je al goed opweg! :D Misschien denk je nu: Voor dat parcour heb je toch 85 nodig?!? tja, dat is waar, MAAR tegenwoordig bestaan er ook pot ups he :D en wij gaan summer pie gebruiken! de prijs per taart is ongeveer 500gp, ze bestaan uit 2 stukken en geven +5 agility (precies wat we nodig hebben :D ) Dit parcour ligt op dezelfde plek maar nu moet je nog een tak omhoog en niet over de balacing rope!
als je 250 rondjes foutloos hebt afgelegd op dit parcour, kan je agile legs ophalen bij 1 van de gnomes, deze geven wat defence en -10kg!

De weg:
1.Log: 7.5 xp, je valt nooit
2.Net: 7.5 xp, je valt nooit
3.Tree branch: 5 xp, je valt nooit
4.Tree branch: 25 xp, je valt nooit
5.Signpost: 25 xp, als je valt kan je je nog net vastgrijpen aan de signpost en klim je verder
6.Poleswing: 25 xp, je valt nooit
7.Go-down pipe: 630 xp, je valt nooit
Bonus: 0 xp
Totaal: 725 xp

Xp per uur: 40 seconden per rondje = 90 rondjes per uur
725x90= 65.250 xp per uur(dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)

Afbeelding

Level 85-99, Barbarian Extended Parcour

En dan, na weken zwoegen, rondjes lopen, is het zover. Het Barbarian Extended parcour!!! Dit is het moeilijkste parcour van allemaal. Nu denk je misschien alweer: Moet je niet 90 agility hebben? Nou, zelfde antwoord als bij gnome, summer pies!!! Als je 250 rondjes foutloos hebt afgelegd op dit parcour, kan je agile top bij gunnjorn ophalen, deze geven wat defence en -12kg! dit parcour ligt op dezelfde plek als het normale barbarian parcour, maar nu moet je het net niet opklimmen, maar de muur oplopen!

De weg:
1.Rope swing: 22 xp, als je valt kom je in de put terecht, klim de ladder op en probeer opnieuw
2.Log: 13.7 xp, als je valt kom je in het water terecht met bijtende vissen, doe de log opnieuw
3.Wall run: 15 xp, je valt nooit
4.Wall climb: 15 xp, je valt nooit
5.Spring device: 15 xp, je valt nooit
6.Balance beam: 15 xp, als je valt is dat op een pijnlijke plaats( :lol: ), daarna kruip je terug, gewoon opnieuw proberen
7.Jump: 15 xp, je valt nooit
8.Roof slide: 630 xp, je valt nooit
Bonus: 0 xp
Totaal: 740.7 xp

Xp per uur: 37 seconden per rondje = 97 rondjes per uur
740.7x97= 72.000 xp per uur(dit is het maximum als je heel de tijd bezig bent en goed klikt, anders zal het lager zijn)

Afbeelding

nog enkele tips:
-Het is handig om een penace horn van barbarian assault te gebruiken, deze geeft dubbele xp!!
-Als je het brimhaven agility parcour doet, kan je misschien alch spullen meenemen, dan train je mage terwijl je wacht op de volgende pilaar!
-Als je je verveelt tijdens agility, doe dan even een andere saaie skill (runecrafting bijvoorbeeld), want als je die skill saai begint te vinden is agility opeens weer super leuk!
-Soms heb je leuke bewegingen bij agility, het is altijd leuk om daar een screenie van te maken en die op een website van bijvoorbeeld je clan te zetten! :D
-Doe eens een distraction and disversion. Met het circus of penguin hide and seek kan je op een leuke manier snel wat agility xp binnnenhalen.

Zo dat was dat, ik heb hier 3 uur aan gewerkt, gerekend, getest, gecheckt (veel ge :D ) Ik hoop dat dit jullie allemaal kan helpen met agility trainen, vragen kan je hier stellen :D 8) ik heb deze guide helemaal alleen gedaan met mijn agility kennis, geen hulpdingen gebruikt, dus ik hoop dat het een goede is want het kostte me veel werk!

Aryaya
Laatst gewijzigd door Aryaya op zondag 3 februari 2013, 12:55, 8 keer totaal gewijzigd.
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Burn the Sof »

nice!
10/10

-lachen-
Afbeelding
coolboy00116
Berichten: 37
Lid geworden op: dinsdag 23 juni 2009, 21:16

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door coolboy00116 »

nice guide!!! 10/10
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Ricc »

6/10.

De opmaak zou wel in een betere richting kunnen. De plaatjes mogen ook wel gecropped worden. Verder valt het goed mee met de inhoud.
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

.
Laatst gewijzigd door Aryaya op zaterdag 26 juni 2010, 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
bigtuner
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2008, 23:19
RS: bigtuner (p2p)
Clan: geen

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door bigtuner »

inderdaad;)

mooi guide vooral berekeningen 9,9/10
Afbeelding
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

bedankt bigtuner :D
Astronaut
Berichten: 1425
Lid geworden op: zondag 1 juni 2008, 12:23
Oude naam: Frikandelle

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Astronaut »

swsn3 schreef:lol? maak je een grap? van heel men clan goeie reacties, hier 2 goeie, en jij geeft bijna een buis (nog examen gevoel)
Dude, je moet hier alleen posten als je niet vies van commentaar bent.
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

ik kan er gewoon niet aan uit hoe hij aan 6/10 komt... ok, de plaatjes konden gecropt worden. maar ik zie niet wat er mis is met de opmaak, en goed meevallen van de inhoud? volgens mij gaat het er toch om dat iemand die de guide leest hem kan gebruiken, toch?
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Paulus »

alleen zou er nog een betere inleiding kunnen komen, waar staat wat er waar is. Bijvoorbeeld
I: 1-35
II: 35-40
III: 40-52
enz.
en misschien de kopjes met een kleurtje, maar voor de rest vind ik het een goede guide, maar er zijn er al veel van dus geef ik nog een 8/10 ;)

Toegevoegd na 1 minuten:

en je kan btw ook nog zeggen dat bij dat ape atoll parcour, zo'n pineapple plant is, dus als je een knife meeneemt dat je dan free food hebt ;)
hoi
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

Toegevoegd na 5 minuten:
Paulus schreef:alleen zou er nog een betere inleiding kunnen komen, waar staat wat er waar is. Bijvoorbeeld
I: 1-35
II: 35-40
III: 40-52
enz.
en misschien de kopjes met een kleurtje, maar voor de rest vind ik het een goede guide, maar er zijn er al veel van dus geef ik nog een 8/10 ;)

Toegevoegd na 1 minuten:

en je kan btw ook nog zeggen dat bij dat ape atoll parcour, zo'n pineapple plant is, dus als je een knife meeneemt dat je dan free food hebt ;)
ja dat klopt, maar op lunagang staat bijvoorbeeld dat je er ook kan vissen, maar das echt dom, de schorpioenen vallen je aan en dan ben je dood door poison ofzo...
Tell That
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 24 juni 2010, 15:27
Clan: Geen

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Tell That »

Ziet er goed uit.
8,5/10
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Eend »

De plaatjes mogen inderdaad wat kleiner.

Maar voor de rest goed. 8/10
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

ok in men volgende guide, plaatjes croppen ;) :D
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Chaossie »

9/10 pro guide, er is niet veel op aan te merken. Ga je er nog meer maken?
Boe!
flipyboy
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 13 augustus 2009, 21:11
Clan: flipyboy

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door flipyboy »

nice 10/10 ik ga dit zeker gebruiken als ik later dat agility armour ga halen en misschien voor 99
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Aryaya »

chaossie schreef:9/10 pro guide, er is niet veel op aan te merken. Ga je er nog meer maken?
nog een paar monsterhunt guides, een mage guide en nog een andere skill guide, weet niet wanneer ik die ga maken :D
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Inverney »

De exp per uur etcetera is zeer goed uitgewerkt vind ik. Verder zou je alleen wel dingen toe kunnen voegen zoals wat voor gear je kan gebruiken(denk aan gewichtverlagende spullen bij courses waar je valt, manieren om te healen(regenbrace), etcetera). Ook kan je skills met agility combineren :) Ook een idee misschien?
8/10.
Runieboss
Berichten: 312
Lid geworden op: donderdag 8 oktober 2009, 19:50
RS: Runie (p2p)

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Runieboss »

De guide ziet er mooi uit en duidelijke plaatjes maar er ontbreekt nog wel wat informatie vind ik. Een aantal dingen die je nog toe zou kunnen voegen is: Peneance horns, fail rates (bijv 0% @ lvl 92 bij gnome advanced) en een soort betoog waarom je Agility zou trainen en wat je er misschien aan hebt? =p wat info als hoeveel mensen 99 enzo hebben is misschien ook wel leuk ;)
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: The Ultimate Agility 1-99 guide!!!

Bericht door Amneys »

Leuk dat je een guide maak maar echt orgineel is het niet. Er zijn al, in mijn ogen, genoeg Agility guides. Ook had je de pics wel mogen croppen en de Lay-Out mag ook wel wat mooier.

6.5/10.
Afbeelding
Plaats reactie