RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gesloten
Wieke
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 13:20

RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Wieke »

Introductie.

Hallo ltf'ers,
Ik ben Wieke, ik speel RuneScape sinds ~2006 en heb dus wel het een ander qua ervaring :$.
Ik gebruik Lunagang al lange tijd voor quests, skillguides etc. en dacht ''laat ik het ook eens proberen, z'n mooie guide te schrijven voor de mensen op lunagang.''


- Table of Contents -
1 - Waarom nou precies Fishing?
2 - Experience boosts & Fishing XP Quests
3 - Levels 1 - 5
4 - Levels 5 - 20
5 - Levels 20 - 48 ( 99 F2P )
6 - Levels 48 - 90 [ WIP ]
7 - Levels 90 - 99 [ WIP ]
8 - Eindelijk de Skillcape! [ WIP ]
9 - Tips [ WIP ]
10 - Things to do
1 - Waarom nou precies Fishing?

Tja, heel leuk enzo dat vissen, maar waarom nou precies fishing?
fishing is eigenlijk als je het bedenkt een hele saaie skill: steeds opnieuw de zelfde vis vangen en dan? wat doe je er dan precies mee?
de motivatie die ik had tijdens het bereiken van 90 fishing ( Ja ik heb pas level 90 en niet 99 ) is dat het je ten eerste heel veel geld kan op leveren, ten tweede heeft het een leuke mini-game genaamd ''Fish Flingers'' en als derde punt wat iets is wat ik zelf vind is dat de cape er fantastisch uit ziet.

2 - Experience boosts & Fishing XP Quests

Er zijn natuurlijk ook een paar items/familiars etc. waar je een experience boost van kan krijgen wat erg zult helpen als je helemaal naar level 99 wilt dus deze raad ik zeker aan alhoewel ik ze zelf niet heb gebruikt wegens de requirements.

1: Afbeelding de fishing hat is verkrijgbaar in de shop van de D&D Fish Flingers en geeft een XP boost van +1%
2: Afbeelding de fishing jacket is verkrijgbaar in de shop van de D&D Fish Flingers en geeft een XP boost van +1%
3: Afbeelding de fishing waders is verkrijgbaar in de shop van de D&D Fish Flingers en geeft een XP boost van +1%
4: Afbeelding de fishing boots is verkrijgbaar in de shop van de D&D Fish Flingers en geeft een XP boost van +1%

Bij het dragen van de hele outfit zul je nog is een 1% XP Boost erbij krijgen wat er dus voor zorgt dat je met alle items al op een boost van 5% zit!
------------------------------------------------------------
Ook kun je een boost krijgen van de volgende summoning familiars:
1: Afbeelding voor de Granite Crab heb je een summoning level van 16 nodig en het geeft een boost van +1%
2: Afbeelding voor de Ibis heb je een summoning level van 56 nodig en het geeft een boost van +3%
3: Afbeelding voor de Granite Lobster heb je een summoning level van 74 nodig en het geeft een boost van +4%
------------------------------------------------------------
Ook zul je het een en ander krijgen van deze familairs.
van de Granite Crab krijg je Oysters, cod, seaweed & pike.
van de Ibis krijg je Swordfish & Tuna.
en van de Granite Lobster krijg je Sharks & Swordfish.
Let echter wel op dat:
Als je bij Shilo village, de Piscatoris Fishing Colony, Burgh de Rott of bij de Living Rock Caverns vist krijg je van de Ibis alleen maar Swordfish en van de Granite Lobster alleen maar Sharks.
------------------------------------------------------------
Vervolgens zijn er ook quests die fishing exp geven:
Recipe for Disaster - 1K exp
The Fremminik Trials - 2.8k exp
Fishing Contest - 2.4K exp
Land of the Goblins - 3K exp
Tai Bwo Wannai Trio - 5K exp
Rum Deal - 7K exp
Sea Slug Quest - 7.2K exp
Swan Song - 10K exp
Deadliest Catch - 70K exp

Als je al deze quests dus hebt gedaan kom je al op 108,4K experience neer.

3 - Levels 1 - 5
Hehe, daar zijn we dan eindelijk wat moet je nou precies vangen?
nou raad het maar we beginnen natuurlijk met Shrimps Afbeelding, Ik raad aan om deze te vangen in Draynor Village naast de bank.

Voor het vangen van de Afbeelding heb je een Small Fishing Net Afbeelding nodig deze kan je aan je toolbelt vast maken.

4 - Levels 5 - 20
Voor de levels 5 tot 20 gaan we Sardines Afbeelding & Herring Afbeelding vangen.
Ik raad aan dat je dit in Draynor Village doet naast de bank.
Voor het vangen van Afbeelding & Afbeelding heb je een Fishing Rod Afbeelding & Bait Afbeelding nodig.
de Afbeelding kan je aan je toolbelt vast maken maar de bait zul je helaas gewoon in je inventory moeten houden.

5 - Levels 20 - 48 ( 99 F2P )
Voor de levels 20 tot 48 als je pay 2 play speelt of 99 als je free 2 play speelt, gaan we Trout Afbeelding & Salmon Afbeelding vangen.
Ik raad dit aan in Shilo Village of Barbarian Village te doen.
Voor het vangen van Afbeelding & Afbeelding heb je een Fly Fishing Rod Afbeelding ( persoonlijk weet ik niet zeker of je deze nou wel of niet aan je toolbelt kan doen ik denk het eigenlijk van niet als iemand mij dit wilt laten weten danku ) en Feathers Afbeelding nodig, Afbeelding moet je helaas net zoals Afbeelding gewoon in je inventory houden.

6 - Levels 48 - 90 [ WIP ]
- Word aan gewerkt.

7 - Levels 90 - 99 [ WIP ]
- Word aan gewerkt.

8 - Eindelijk de Skillcape! [ WIP ]
- Word aan gewerkt.

9 - Tips [ WIP ]
- Word aan gewerkt.

10 - Things to do
Het een ander aan plaatjes, hoofstuk 6 tm 8 ( het members gedeelte) afmaken en de experience rates berekenen.

Tenslotte wil ik jullie allemaal bedanken voor het lezen van deze guide, tips, verbeteringen etc. zijn altijd welkom.
Mocht je mij willen bereiken in-game PM dan naar Almighty_y J ( mijn main account ) of naar Wieke ( mijn 2de account die ik aan het levelen ben ), Ik ben morgen (3 april) jarig en zal morgen dus weinig tot niks aan de guide doen.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Renschmov »

Maak je guide eerst af voordat je hem post. Voor de eerste levels heb je niet veel guide nodig; het belangrijkst zijn de hogere levels imo.
Afbeelding
Wieke
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 13:20

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Wieke »

Renschmov schreef: Maak je guide eerst af voordat je hem post. Voor de eerste levels heb je niet veel guide nodig; het belangrijkst zijn de hogere levels imo.
Ik dacht ''dan hebben de f2p players er in ieder geval alvast wat aan'' maar de hogere levels zijn inderdaad wel wat belangrijker, hoopte wat feedback te krijgen over de lay-out etc.
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door JochemRS »

Wieke schreef:
Renschmov schreef: Maak je guide eerst af voordat je hem post. Voor de eerste levels heb je niet veel guide nodig; het belangrijkst zijn de hogere levels imo.
Ik dacht ''dan hebben de f2p players er in ieder geval alvast wat aan'' maar de hogere levels zijn inderdaad wel wat belangrijker, hoopte wat feedback te krijgen over de lay-out etc.
90% van de content uit deze guide is member. Maar de guide ziet er tot nu toe goed uit. Ben zelf niet zo" n fan van fishing, ik hou hem wel op 60/train met lamps.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Slay a Stone »

Alle fishing items zitten op je toolbelt :P
Afbeelding
XBearBoyX
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 22 april 2013, 15:52

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door XBearBoyX »

Het is beter om te trainen in Lumbridge als je free bent, want daar kun je de bank deposit box van de Combat Academy gebruiken. Als je echt alleen maar wilt trainen maakt het niet uit waar. Toch wel een goede guide maar maak hem echt af; ik geef je een 7/10 maar als je hem afmaakt en nog extra informatie erbij doet kan je echt wel hogere cijfers verwachten (Ik zou je een 9/10 geven). :P
Ducktape
Verbannen
Berichten: 100
Lid geworden op: maandag 8 juli 2013, 15:27

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Ducktape »

Laatste online, 22 april, slotje?
general
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 12:10

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door general »

hmmm... Raar dat mijn Eset smart Security een adress blokkeert, wanneer ik deze guide open:

Afbeelding :-s
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Burn the Sof »

general schreef: hmmm... Raar dat mijn Eset smart Security een adress blokkeert, wanneer ik deze guide open:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
:-s
Waarschijnlijk een avatar van iemand.
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: RuneScape EoC - 1-99 Fishing Guide - [WIP]

Bericht door Chris »

Guide gaat dicht, hij is nu inmiddels dik 2 maanden open zonder dat je er ook maar iets aan gedaan hebt. Normalitair is het ook de bedoeling dat je een guide pas post wanneer hij klaar is en niet eerder. :P
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Gesloten