(F2p) Fishing Guide 1-99

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
wesselrbc
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 26 januari 2011, 18:25

(F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door wesselrbc »

1-99 Fishing Guide
Let op: In deze guide staan geen prijsberekingen, omdat de prijzen per dag kunnen verschillen. Ik geef de links naar de prijs van die dag.

Inhoud:
- Inleiding
- Wat gaan we doen en wat hebben we ervoor nodig?
- 1-99
- Werken met Urns
- De skillcape
- Slot


Inleiding:
Hoi! Welkom bij mijn eerste guide, die gaat over Fishing. Ik wilde graag een guide maken over een skill, maar ik wist nog niet welke. Toen begon ik op RuneScape te fishen en dacht ik dat ik daar wel een guide over kon maken. Dit is mijn eerste, dus ga hem A.U.B. niet afkraken, maar geef me gewoon tips om hem te verbeteren. Verder geef ik geen prijsberekeningen, omdat de prijzen per dag kunnen verschillen. Laten we nou maar eens beginnen.
Veel leesplezier!


Wat gaan we doen en wat hebben we ervoor nodig?
In- of uitklappen • Wat we dus gaan doen en wat we ervoor nodig hebben
01-5 Crayfishes/Shrimps - Crayfish cage/Small fishing net

5-20 Sardine & Herring - Fishing rod & bait

20-45 Trout en Salmon - Fly Fishing rod & feathers

20-99 Trout en Salmon - Fly Fishing rod & feathers

45-99 Lobsters - Lobster pot

45-99 Swordfish en Tuna - Harpoon
1-5 Crayfish/Shrimps
Nou kan het echte vissen beginnen, en dat doen we door Crayfishes te vangen. Sommigen zullen denken: Waarom Crayfish, en waarom geen Shrimps? Dat komt omdat Crayfish duurder is en je er precies evenveel van moet om level 5 te worden. Je kunt natuurlijk ook Shrimps gaan vangen. Om Crayfish te vangen hoef je alleen een Crayfish cage te hebben, voor Shrimps een small fishing net. Die kunnen aan je Toolbet. Als je de Crayfish wil verkopen, zou ik ze banken. Het kaartje staat wat verder naar beneden. De zwarte lijn brengt je van de fishing spot naar Al Kharid bank. De witte lijn brengt je naar de plek waar je Shrimps kunt vangen. Shrimps is dichter bij de bank, maar levert een stuk minder geld op. Je kunt Shrimps ook nog vangen in Draynor Village. Dan moet je de zwarte lijn op het rechtse kaartje volgen.
Je hebt 388 XP nodig, en aangezien ze beiden 10 XP per stuk op leveren moet je er 39. Druk op Crayfish om de prijs te zien van de Crayfish, op Shrimps voor de Shrimps.

5-10 Sardine
Vanaf level 5 tot en met level 10 gaan we Sardines vangen, wederom 39 stuks. Je kunt ze gaan vangen op dezelfde plek als waar je Shrimps kunt vangen, maar je kunt ze ook in Draynor Village vangen. In Draynor Village is het iets dichter bij de bank, maar als je toch al in Al Kharid was om Crayfish of Shrimps te vangen zou je daar ook kunnen blijven want veel verschil zal het niet zijn. Als je het kunt betalen zou ik alvast ongeveer 175 Fishing bait kopen, want die heb je zometeen ook nog nodig om Herring te vangen. De prijs van de Sardines kun je hier vinden.

10-20 Herring
Om level 20 te halen zou je eigenlijk 110 Herring moeten vangen, maar terwijl je op Herring vist vang je ook nog Sardines. Van Sardines moet je er 165 om level 20 te halen dus ga er maar vanuit dat je ongeveer 140 Fishing bait nodig hebt. Herring vang je dan ook op dezelfde plek als Sardines, in Draynor Village of in Al Kharid. Klik hier om de prijs van Herring te zien.
Afbeelding Afbeelding

20-30 Trout - 30-45 Salmon
Gefeliciteerd, Je bent 20 Fishing! Nu gaan we Trouts vangen. Voor level 30 heb je 178 trouts nodig, dus koop je 178 feathers. Je moet ook een hengel hebben dus koop je ook een Fly Fishing rod. Als je level 30 hebt gehaald, komen ook Salmons tussen je Trouts te zitten. Deze geven meer xp en zijn meer waard. Voor level 45 heb je 963 Trouts of 688 Salmons nodig. Aangezien je er van allebei krijgt, kun je er van uitgaan dat je ongeveer 850 feathers nodig hebt. De plek waar je het beste kan vissen zie je hieronder. Ook voor dit plaatje geldt, de zwarte streep is de weg naar de bank. Hier kan je de prijs van de Trouts en Salmons zien: Trout en Salmon
Afbeelding


45 - 99 Lobster (Manier 1)
Zelf vind ik dit de handigste manier. Ik ben op deze manier zelf 99 fishing geworden. Je gaat Lobsters vangen op Karamja. Het enige wat je hier voor nodig hebt is 30 coins om op Musa Point te komen en een Lobster pot. Voor level 99 moet je, schrik niet, 142976 Lobsters vangen. Dit is en lijkt veel, maar als je kijkt wat je ermee verdient valt dit best mee. De weg en het kaartje staan wat naar beneden zodat manier 2 ook op hetelfde kaartje kon. Voor de prijs van de Lobster klik je hier.


45 - 55 Lobster 55 - 99 Tuna & Swordfish (Manier 2)
Deze manier geeft waarschijnlijk meer geld, maar duurt langer. Je gaat eerst 10 levels lobsters fishen. Je moet er 1169. Als je 55 fishing bent ga je tot 99 Tuna's en Swordfishes vissen. Het liefst vis je natuurlijk Swordfishes, maar je krijgt er automatisch Tuna's bij. Voor 99 Fishing heb je 128678 Swordfishes nodig of 160848 Tuna's. Omdat je ze allebei vangt moet je er maar vanuit gaan dat je ongeveer 140000 vissen moet vangen. Dit doe je op dezelfde plek als je gewoon Lobsters vangt. Het kaartje staat hieronder. Als je 65 fishing bent en als je 200 Fist of Guthix tokens hebt, kun je bij de Fist of Guthix Swordfish gloves halen. Deze geven 100 xp meer per gevangen swordfish, maar verdwijnen als je 1000 swordfishes hebt gevangen. Hier zie je de prijs van de Tuna's en Swordfishes: Tuna en Swordfish.
Afbeelding

Bovenin zie je de weg vanuit Falador, Cabbage field teleport, Draynor Village bank, de Draynor Village lodestone en de Port Sarim lodestone naar het schip dat je naar Musa Point brengt. Als je naar deze plaats loopt, lopen daar een aantal zeemannen. Als je met je rechtermuisknop op een van hen drukt, komt er te staan: pay fare. Druk daarop. Je ziet een kaartje waar een schip overheen vaart. Als je op Musa Point bent aangekomen sta je nog op de boot. Loop er via de loopplank af en loop volgens de zwarte streep links onderin op het kaartje naar de fishingspots. Als je bag volzit, hoef je niet helemaal terug te gaan naar Falador of Draynor Village. Je volgt dan de witte streep. Je komt dan bij Stiles, een man die visnetten zit te maken. Praat met hem. Hij zal al je vissen noten. Ze staan dan allemaal op een papiertje in je bag. Dit kan je blijven doen.


45 - 99 Trout en Salmon (Manier 3)
Deze manier is voor degene die snel voor 99 Fishing willen gaan. Je gaat door met Trouts en Salmons vissen totdat je 99 fishing bent. Dit doe je op dezelfde plek alsdat je hiervoor deed. Je moet ongeveer 225000 feathers hebben om aan 99 Fishing te raken. Succes alvast!(Tip: Bank ze niet, je bent veel te lang bezig en het kost toch niet zo heel veel om die feathers te kopen. Met de nieuwe actionbar kun je ze gemakkelijk droppen; als je je Trout in quick-inventory A zet en Salmon in quick-inventory B, kun je ze door er simpelweg in de actionbar op te drukken droppen!) De prijzen zijn hetzelfde als die van de trouts en salmons die je net hebt gevist, zoals logisch is.

De skillcape
Daar zit je dan! 99 Fishing, maar geen skillcape. En ik zal je moeten teleurstellen, want je zult member moeten worden om de skillcape te kopen. Deze kost 99k, en is te halen bij de master Fisher, die te vinden is in de Fishing Guild. Die is in de member wereld, dus voor F2p-ers niet te bereiken. Mocht je ooit nog eens member worden, dan kun je hem daar kopen.

Werken met Urns
Als gratis speler, is de beste Fishing urn die je kan krijgen de 'normale' Fishing urn. Als je zo'n urn in je inventory hebt, wordt deze als het ware gevuld elke keer dat je een vis vangt. Dat betekent niet dat je vis erin verdwijnt, maar er gaat eigenlijk alleen maar extra xp in die je normaal niet zou krijgen. Als je urn vol is, kun je hem weg teleporteren.
Voor de Cracked Fishing Urn krijg je 150xp als je hem weg teleporteert, maar er gaat alleen vis tot en met level 10 in, dus Crayfish.
Voor de Fragile Fishing Urn krijg je 350xp, en hier kan vis in tot en met level 30. Dat betekent dus onze Crayfish en de Trout.
Voor de 'normale' Fishing Urn krijg je zelfs 500xp. Hier kan vis in tot en met level 50, oftewel Crayfish, Trout, Salmon en Lobsters.

Slot:
Ik vond het erg leuk om deze guide te maken en ik hoop dat jullie het ook leuk vonden. Ik heb nu 99 Fishing en misschien gaan jullie dat ook wel doordat jullie deze guide hebben gelezen. Als ik ooit nog eens member word, ga ik deze guide updaten met een P2P gedeelte, beloofd!

Tips, spelfouten en vragen zijn altijd welkom! Nu heb ik ook nog een vraag voor jullie: Over welke skill zouden jullie graag een guide zien? Dan kan ik weer een nieuwe maken.
Bedankt voor het lezen!
Laatst gewijzigd door wesselrbc op vrijdag 30 augustus 2013, 16:36, 8 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ludo813
Berichten: 118
Lid geworden op: maandag 20 december 2010, 19:54
RS: ludo813 (f2p)

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door ludo813 »

mooie guide

hier een paar tips

- crayfish kan je ook vangen in taverly, dit is naast de fishing tutor en bij hem kan je ook je crayfish verkopen, dit is veel dichterbij vergeleken met lumbrigde.
De bank is ook dichterbij in taverly
- misschien kan je uitleg geven over hoe je snel vis kan droppen met je action bar
- met lodestone van port sarim kom je dicht bij de boot naar karamja, dit kan je ook nog vermelden
wesselrbc
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 26 januari 2011, 18:25

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door wesselrbc »

ludo813 schreef: mooie guide

hier een paar tips

- crayfish kan je ook vangen in taverly, dit is naast de fishing tutor en bij hem kan je ook je crayfish verkopen, dit is veel dichterbij vergeleken met lumbrigde.
De bank is ook dichterbij in taverly
- misschien kan je uitleg geven over hoe je snel vis kan droppen met je action bar
- met lodestone van port sarim kom je dicht bij de boot naar karamja, dit kan je ook nog vermelden
Bedankt voor de tips, ik heb ze gelijk verwerkt! Heb alleen nog niet uitgevonden hoe je de vis bij de Tutor kan verkopen, als je me dat even zou willen uitleggen?
Bvd
Afbeelding
skykilling
Berichten: 232
Lid geworden op: donderdag 9 augustus 2012, 19:09
RS: Puur Water (p2p)

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door skykilling »

methode 3:met of zonder kudt urns?
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door C0RPOREAL »

wesselrbc schreef:
ludo813 schreef: mooie guide

hier een paar tips

- crayfish kan je ook vangen in taverly, dit is naast de fishing tutor en bij hem kan je ook je crayfish verkopen, dit is veel dichterbij vergeleken met lumbrigde.
De bank is ook dichterbij in taverly
- misschien kan je uitleg geven over hoe je snel vis kan droppen met je action bar
- met lodestone van port sarim kom je dicht bij de boot naar karamja, dit kan je ook nog vermelden
Bedankt voor de tips, ik heb ze gelijk verwerkt! Heb alleen nog niet uitgevonden hoe je de vis bij de Tutor kan verkopen, als je me dat even zou willen uitleggen?
Bvd
Je vist ze, je doet "trade" bij tutor en dan rechtermuisknop op een crayfish "sell all" of "sell 50" ofzo.

Ik herinner me nog hoe ik met lobsters 99 fish heb gedaan :D . Alleen waren lobsters toen het dubbel waard...
Afbeelding
wesselrbc
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 26 januari 2011, 18:25

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door wesselrbc »

C0RPOREAL schreef:
wesselrbc schreef:
ludo813 schreef: mooie guide

hier een paar tips

- crayfish kan je ook vangen in taverly, dit is naast de fishing tutor en bij hem kan je ook je crayfish verkopen, dit is veel dichterbij vergeleken met lumbrigde.
De bank is ook dichterbij in taverly
- misschien kan je uitleg geven over hoe je snel vis kan droppen met je action bar
- met lodestone van port sarim kom je dicht bij de boot naar karamja, dit kan je ook nog vermelden
Bedankt voor de tips, ik heb ze gelijk verwerkt! Heb alleen nog niet uitgevonden hoe je de vis bij de Tutor kan verkopen, als je me dat even zou willen uitleggen?
Bvd
Je vist ze, je doet "trade" bij tutor en dan rechtermuisknop op een crayfish "sell all" of "sell 50" ofzo.

Ik herinner me nog hoe ik met lobsters 99 fish heb gedaan :D . Alleen waren lobsters toen het dubbel waard...
Dankjewel! Heb heel de tijd met zijn buurman staan praten, maar dat is niet de Fish tutor maar gewoon een fisherman...

Deze guide is ook geupdate want het was een oude, en er stond nog in dat Lobsters gemiddeld 210 coins waard waren. Was het maar zo...
skykilling schreef: methode 3:met of zonder kudt urns?
Zou je kunnen doen, het lijkt me zelf wel handig maar je hebt dan wel minder plek in je inventory en als je je urn hebt weg geteleporteerd, moet je terug naar de bank om nieuwe te halen of je moet meerdere urns meenemen maar dan heb je dus weer minder plek in je inventory.
SkyTeam schreef: Nog even een verbetering op het gebied van de urns: Wat ik uit jouw tekst opmaak lijkt het alsof jij denkt dat bijv. de Normal Fishing urn werkt totdat JIJ level 50 ben, maar het fishing level waarop je de vis kan vangen telt. Als jij level 90 bent kan je gewoon een fragile fishing urn gebruiken, zolang de vis die je vangt maar beschikbaar kwam op level 10 of lager.

Verder goed en duidelijk uitgelegd. Zeker ook met die plaatjes met de plaatsen.
Klopt, heb het al veranderd. Was er zelf al wel achtergekomen maar was vergeten dat ik het zo in de guide had staan. Sorry voor het ongemak!
Laatst gewijzigd door wesselrbc op donderdag 22 augustus 2013, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door SkyTeam »

Nog even een verbetering op het gebied van de urns: Wat ik uit jouw tekst opmaak lijkt het alsof jij denkt dat bijv. de Normal Fishing urn werkt totdat JIJ level 50 ben, maar het fishing level waarop je de vis kan vangen telt. Als jij level 90 bent kan je gewoon een fragile fishing urn gebruiken, zolang de vis die je vangt maar beschikbaar kwam op level 10 of lager.

Verder goed en duidelijk uitgelegd. Zeker ook met die plaatjes met de plaatsen.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door Renschmov »

Ik mis Rocktails en Barbarian Fishing, verder wel een mooie guide.
Laatst gewijzigd door Renschmov op vrijdag 23 augustus 2013, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door Zeekoe »

Rocktails in F2P? #-o
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door Renschmov »

Nvm :mrgreen:
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door Wesley »

De master fisher van de fishing skillcape staat toch in de fishing guild? :X en dat is zuiden van seer's village
Zo he dat is lang geleden
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: (F2p) Fishing Guide 1-99

Bericht door Siddy00 »

Ziet er goed uit, zeker voor een eerste guide erg mooi gedaan! :D

Je hebt in F2P weinig keus, maar je hebt de keuzes die je wel hebt mooi uitgestald. Dit is waarschijnlijk ook hoe ik het zelf zou doen mocht ik ooit nog in F2P Fishing willen trainen. Alleen bij level 1-20 nog een vraagje, en eentje algemeen ^^

Is er nog een reden om Crayfish te doen tot level 20 en niet op level 5 over te stappen op sardines/herrings in Draynor? Dat verschil in XP vond ik zelf in ieder geval groot genoeg om het toch te doen toen ik een nieuw account maakte. Uiteraard is level 1-20 niet bijzonder veel XP, maar het kan het misschien net iets draagbaarder maken.

Overigens heb ik hier geen ervaring mee in F2P, dus misschien een domme vraag, maar hoe zit het met C2 Fishing in Dungeoneering? Ik weet dat het op hogere levels in P2P zeker de moeite waard is, maar is dit ook nog het geval in F2P of zijn de xp-gains daar dusdanig laag dat gewoon salmon/trout/lobster/tuna/swordfish/?? toch beter is? :P

Hoe dan ook mijn complimenten, en heel veel succes als je nog een derde guide wilt maken! :bier:
Plaats reactie