> 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeningen <

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Hugo Baws
Berichten: 542
Lid geworden op: maandag 14 december 2009, 19:57
RS: Hugo Baws (p2p)
Oude naam: I Hugo I

> 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeningen <

Bericht door Hugo Baws »

Firemaking Guide 1-99
[/b]
Hoi allemaal,
Ik heb recentelijk 99 Firemaking gehaald, en aangezien deze skill erg bereikbaar is voor iedereen die (nog) een 99 skill wil hebben een goede keuze is. Het gaat relatief snel, je hebt een mooie skillcape en een tof doel om te stellen! Als je denkt dat deze skill misschien wel jou volgende 99 wordt, of je wilt hem bijvoorbeeld naar een ander level trainen, zoals 80 of een level voor een bepaalde quest. Hoe dan ook, veel leesplezier!

We gaan het in stappen doen, omdat je naarmate je een hoger level wordt je uiteraard meerdere soorten hout kan verbranden. Er zitten prijsberekeningen bij, zodat je wat pixel-geld opzij kunt zetten om je doel te halen. Ook zijn er meerdere routes die je kunt nemen, met gevolgen in de kosten en tijd.

Twee belangrijke puntjes:

- De prijzen van de logs zijn van de Grand Exchange; het gemiddelde van 08 november 2013. Ze kunnen inmiddels veranderd zijn!

- We trainen met behulp van Bonfires, je kunt het vuur ook in rijtjes verbranden, dan zul je wel je eigen berekeningen moeten maken! :)
Level 1 t/m 15

We gaan Normal Logs verbranden. Niet veel gelukkig, 49 stuks en we zijn er al. Ze kosten 282 gp per stuk (verbazend veel voor normal logs vond ik zelf, misschien kun je ze alle 49 zelf wel hakken ;) ) In ieder geval, het gaat je 13818 gp kosten als je ze inkoopt bij de Grand Exchange!
Afbeelding
Level 15 t/m 30

Stap nummer twee, maar ook dit gaat niet lang duren. Dat is altijd goed om te horen. We hebben dit keer Oak Logs nodig. Welgeteld 129 stuks dit maal. Laten we ze dan maar inkopen, dit gaat ons 15996 gp kosten. In verhouding veel goedkoper dan de normal logs!
Afbeelding
Level 30 t/m 45
459 Willow Logs waar we een kleine 9180 voor betalen. Jaja, ze kosten maarliefst 20 gp per stuk! :D
Afbeelding
Level 45 t/m 60/83/99
Vanaf hier ga je keuzes maken. Er zijn drie wegen, ik raad echter af om Maples naar 99 te doen, aangezien het heel erg langzaam gaat. Er zijn echter mensen die dit prefereren, en ik wil niet alles voorkauwen.

Om naar level 60 te gaan heb je 1573 Maple logs nodig, die gaan je 47190 gp kosten. Als je het tot level 60 doet gaat je het vanaf nu meer kosten.
Goedkoper is om het naar 83 te doen, als je dat doet, dan zijn dit je laatste uitgaven voor je cape :D . 19346 Maple logs verbranden gaat langer kosten, maar het kost erg weinig ten opzichte van je volgende opties. 580380 gp, en geloof me, voor een 99 skill is dit niet veel. :)
De laatste optie is om deze goedkope maples naar 99 te doen. 96095 logs maarliefst. 2882850 gp. Doe dit echter niet.
Afbeelding
Level 60 t/m 75/83/99
Yew Logs, dat gaat een paar centjes kosten, maar het schiet al wel lekker op.

Voor level 75 ga je 3747 logs verbranden, dat is niet zo veel. :) 1967175 gp gaat dit kosten.
Als je naar 83 gaat dan kun je 9598 Yew logs verbranden. 5038950 gp. 5M is een hoop geld, maar daarna ben je ook van je uitgaven af!
Tot 99 is duur, maar het kan duurder. 51043 logs met het prijskaartje van 26797575 gp.
Afbeelding
Level 75 t/m 83/99
Om van level 75 naar 83 te komen moet je 4726 Magic Logs verbranden. Deze badboys kosten meer dan 6k, dus deze stap kost al 29003462 gp... Tja. Magic logs hè.
Houd je maar goed vast, want dit wordt echt prijzig en naar mijn mening het geld niet waard. Maar echte richboys kunnen dit vast wel ophoesten. 38204 Magic logs voor de prijs van maarliefst 234457948 gp. Voor degene die discalculie hebben; 234,5 M!
Afbeelding
Level 83 t/m 99
Hier gaan we eindelijk iets anders dan Logs burnen! Eindelijk van die vervelende stukken hout af. Dit wordt veel beter, bewegende lianen uit het plafond van een grot! Dat kan niet beter natuurlijk.

Let bij deze Curly Roots op twee dingen. Ten eerste, je hebt 83 Woodcutting nodig! Ten tweede, als je ze hakt in de grot, zorg dan dat je alleen de gebogen roots hakt. Je krijgt er wel vier per keer dat je er eentje hakt, dus opzich duurt een bag vol hakken niet lang.

De route hierheen heb ik hier onder aangegeven:
Afbeelding

De grot werkt zo:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Een Curly Root levert 378,7 Firemaking xp en een inventory levert dus 10603,6 xp op. Geloof me, dit zijn een hoop inventories vol, maar het is absoluut de moeite waard aangezien het snel gaat en het heel goedkoop is.
Afbeelding
Tips
  • Je kunt met de Beacon Network een ring en een paar handschoenen ontvangen die samen 5% xp bonus geven. Dat is niet meegerekend in de berekeningen hierboven, maar op grote schaal scheelt het een hoop!
  • Koop voor de latere levels steeds maar 1000 of 2000 logs in, dan zit je niet tegen zo'n berg op te kijken.
  • Bonfires met meerdere mensen doen levert extra xp op. Wereld 26 is de Bonfire wereld, dus ook een paar extra procentjes xp zijn er zo uit te slepen.

Gefeliciteerd met het bereiken van je goal, en moge het vuur nog lang in je branden!
Niet dat er echt vuur in je brandt, maar meer dat je gewoon een positieve warmte uitstraalt naar je omgeving ;)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hugo Baws op maandag 11 november 2013, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Verhaert3 <3
Afbeelding
T R I P O
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 19 oktober 2013, 19:15

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door T R I P O »

Leuke guide! Spijtig dat ik al firemaking 99 heb :).
Je zou misschien quests die firemaking xp geven erbij kunnen zetten om je guide nog wat langer te maken.
Afbeelding
Swett
Berichten: 274
Lid geworden op: woensdag 21 augustus 2013, 10:27
Oude naam: Simba

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Swett »

Bij de grot werk zo zou je beter croppen, normaal maakt het me niet uit, maar in een guide ziet dat er mooier uit :)
Wel mooie guide! :p
Een paar QFC voor Legacy mode suggestions: 379-380-253-65431843

Owner of the magic cape since 7/09/2013
Owner of the defence cape since 3/03/2014
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Roy Boy106 »

Interessant. Ook in world 48 (2400 total world, maar neem aan dat de meeste mensen dan al 99 FM hebben, misschien voor xp grinders) is ook een populair spot bij burthrope waar mensen cooken en bonfiren.
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door SkyTeam »

Ik denk dat je de magic pyre logs hebt verward met de magic logs. Magic logs kosten namelijk maar 1,6k ipv 6k. Je kan misschien ook nog wat zeggen over de adze. Verder ziet het er goed uit :) .
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Jerren »

Het stukje Level 83 t/m 99 past bij mij niet helemaal op het scherm :(
RS status: P2p

Afbeelding
Hugo Baws
Berichten: 542
Lid geworden op: maandag 14 december 2009, 19:57
RS: Hugo Baws (p2p)
Oude naam: I Hugo I

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Hugo Baws »

Bedankt voor alle feedback heren, ik ga de plaatjes aanpassen en dan nieuwe magic-log berekeningen maken ;)
Bedankt Verhaert3 <3
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Jerren »

Je guide ziet er nu wel mooi uit 8-) Ook mooi geschreven en goed punten en komma's gebruikt + dat hij heel overzichtelijk is. Al met al een goede guide.

Maar nog steeds past het 83-99 deel niet goed op mijn scherm, ik moet er voor uitzoomen.

Voorbeeld:

Afbeelding
RS status: P2p

Afbeelding
Hugo Baws
Berichten: 542
Lid geworden op: maandag 14 december 2009, 19:57
RS: Hugo Baws (p2p)
Oude naam: I Hugo I

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Hugo Baws »

Ik heb het tijdelijk even in een uitklaptag gedaan, werkt het dan wel?
Bedankt Verhaert3 <3
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Jerren »

Hugo Baws schreef: Ik heb het tijdelijk even in een uitklaptag gedaan, werkt het dan wel?
Zodra ik de Tag open niet meer, maar zonder de tag te openen kan ik het gewoon lezen :)
RS status: P2p

Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: > 1 t/m 99 Firemaking Guide - Inclusief prijsberekeninge

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuke guide. Maar je moet wel rekening houden met prijsveranderingen. Dus het lijkt me beter als je een gemiddelde van de prijzen neemt in plaats van het exacte bedrag. Ook vind ik die tabbelen niet zo lekker lezen. Heb liever gewoon losse kopteksten.
Plaats reactie