[SiM0`]~Tha firemaking guide~ [f2p]

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

[SiM0`]~Tha firemaking guide~ [f2p]

Bericht door SiM0` »

Afbeelding
AfbeeldingTha firemaking guide!Afbeelding
Hoi en welkom bij mijn eerste guide: Mijn firemaking guide. Ik ben nu 99 firemaking en ik heb op het gebied van tips en tricks toch wel veel kennis al zeg ik het zelf. :P Ik doe goed mijn best op deze guide en als je iets gevonden hebt wat fout is of iets wat ik nog kan toevoegen mag je mij altijd een pb sturen of je zet het hier neer. Laten we beginnen met de guide.


inhoud
[1]Wat is firemaking en wat kan je ermee?
[2]Welke logs zijn er en hoeveel exp geven ze?
[3]Hoe gaan we naar 99?
[4]Plekken en manieren om firemaking te trainen
[5]Tips en Tricks
[6]Anti verveling tips
[7]Hoe kan ik het geld voor 99 firemaking verzamelen?
[8]Slot


[1] Wat is firemaking en wat kan je ermee?
Firemaking is een skill zoals alle anderen, je moet logs verbranden met een tinderbox om er xp in te krijgen. Eigelijk zegt het al zelf fire = vuur, making = maken. Het is dus eigenlijk vuurmaken. Firemaking is soms een handige skill als je een gezellig vuurtje wil of als je de ijskappen sneller wil doen smelten. :P Onthoud wel altijd 1 ding: firemaking is een dure skill maar hij traint wel snel.

[2] Welke logs zijn er en hoeveel exp geven ze?
Er zijn verschillende soorten logs, dat weten we allemaal. Maar welke zijn er nu precies en hoeveel exp geven ze? Dat ga ik jullie in deze tabel uitleggen. ^_^

Afbeelding
[3] Hoe gaan we naar 99?
Nu we weten wat firemaking is en wat we ermee zijn willen we het natuurlijk ook trainen, en misschien zelfs tot 99! Laten we bij het begin beginnen.

level 1 t/m 20
Afbeelding Nu gaan we gewone logs verbranden, ook wel regular logs genoemd. Je moet er 112 verbranden om level 20 te worden. Dit gaat je 4.256 gp kosten, niet zo veel dus.

level 20 t/m 35
AfbeeldingNu gaan we oak logs verbranden omdat dit nu gewoonweg het snelste gaat en zelfs gekoper is dan regular logs. Voor level 35 te worden moet je 229 oak logs verbranden. Dit gaat je 10.305 gp kosten. In totaal gaat 35 firemaking je dus 14.561 gp kosten, dat is nog altijd niet zo veel.

level 35 t/m 50
AfbeeldingDit gaan we doen met willow logs. Het is nog goedkoper dan oak of regular logs dus dat is fijn! Om level 50 te worden moet je 877 willow logs verbranden. Dit gaat je 7.893 gp kosten. In totaal kost 50 firemaking al 22.454 gp, dat telt toch al redelijk op!

level 50 t/m 99
AfbeeldingNu begint het echte werk, maar ook het duurste werk! We gaan nu maple logs verbranden. Om level 99 te worden moet je 95.801 maple logs verbranden! Dit gaat je 2.778.229 gp kosten! Dat is dus heel duur! In totaal om 99 firemaking te worden gaat het je 2.800.683 gp kosten. Daarvoor mag je al even sparen toch? :P



[4] Plekken en manieren om firemaking te trainen
Er zijn verschillende plekken in runescape waar je je firemaking goed kan trainen, ik zet ze in categoriën f2p en p2p.

f2p:

1) In falador, kijk op het plaatje voor meer info
Afbeelding

2) In Draynor village, hieronder kan je zien hoe je kan firemaken.
Afbeelding

3) Varrock, Hier heb je 2 keuzes. Je kan de dure maar snelle manier gebruiken, ofwel de wat tragere maar goedkopere manier.
-dure manier

Afbeelding
blauw: teleport varrock

-tragere manier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

4) edgeville, ook hier heb je 2 keuzes, kijk op de plaatjes hieronder voor informatie.
Afbeelding

Afbeelding

5) Grand exchange, kijk op het plaatje hieronder.
Afbeelding

6) Duel arena, Kijk op het plaatje voor meer info.
Afbeelding

7) Fist of Gutix, kijk op het plaatje voor meer info. (ty tommyxtreme voor het plaatje)
Afbeelding

p2p:

1) Camelot, op het plaatje vind je meer informatie.
Afbeelding

2) yanille, bekijk het plaatje.
Afbeelding

3) Neitiznot, je hebt de fremmenik isles quest nodig om hier te komen.
Afbeelding

4) Jatizso, je hebt de fremmenik isles quest nodig om hier te komen.
Afbeelding

Zo dit waren de manieren en plaatsen maar nu zal ik nog wat meer uitleg geven over die "dure manier" bij varrock. Als je bij varrock voor de dure manier hebt gekozen heb je ook een level nodig, 25 magic voor varrock teleport. Je kan sneller firemaking trainen in varrock omdat je niet heel de tijd hoeft te lopen. Je bankt bij varrock west bank, doet varrock teleport, verbrand al je logs, bankt weer, enzovoort.


[5] Tips en tricks
Bij het firemaken zijn er natuurlijk ook een aantal tips en tricks voor als mensen je spot willen stelen. Als jij op je lijn wil gaan firemaken en je ziet iemand anders die een rij vuurtjes aan het maken is, denk je natuurlijk "hé goser! dit is mijn spot!". Natuurlijk als je het gewoon zegt gaan ze niet naar een andere spot of veranderen ze niet van world. Dat moet je anders oplossen.

Maak gewoon een nieuw vuurtje voor zijn rij vuurtjes en maak een hele rij, natuurlijk kan hij nu geen vuurtjes meer maken omdat er al een vuurtje is van jou, dus gaat hij weer voor jou lopen en doet het zelfde als jij deed. Als je echt je spot niet wil verliezen moet jij dit het langste volhouden en overal waar hij een vuurtje maakt jij ook een maken. Meestal schelden ze je dan uit voor noob en gaan weg of veranderen van world. Congratz je heb zojuist je eigen spot beschermd! Als je het nog altijd niet zo goed begrijpt kan je even kijken op het plaatje hieronder.

Afbeelding


[6]Anti verveling tips
Firemaking is natuurlijk niet leuk, en dat vind iedereen. Daarom ga ik jullie in dit deel een paar tips geven zodat het toch aangenamer word.

tip 1: Luister muziek, je kan bijvoorbeeld youtube openen en daar je favoriete liedjes op luisteren maar je kan natuurlijk ook gewoon muziek downloaden.

tip 2: Kijk naar tv, als je een tv bij je computer hebt staan kan je ondertussen natuurlijk tv kijken. Kijk naar iets wat niet rap verveeld, dus geen belspelletjes.

tip 3: Praat met andere mensen, iedereen kan gewoon in de clanchat van lunatip gaan, daar zitten bijna alle mensen samen om een gezellig praatje te houden. Je kan ook in irc chat #ltf gaan, daar zijn ook mensen om een praatje mee te houden. Om in de irc chat te kunnen moet je eerst hierheen gaan en downloaden of wel gebruik je swiftkit

tip 4: Kijk filmjes, op youtube staan miljoenen filmpjes die jij allemaal kan bekijken. Kies leuke filmpjes uit, deze moeten niet persee over runescape gaan.

tip 5: Koop alle logs al die je nodig hebt voor je doel, telkens als je dan moet banken om logs bij te halen zie je de hoeveelheid logs die je nog moet doen en denk je, ik ga goed vooruit, ik ga blijven verderdoen.

[7]De cape en de emote
Als je dat toch uiteindelijk 99 firemaking hebt gehaald, kan je ook een cape kopen. Je kan hem kopen onder camelot voor 99.000 gp. Niet echt veel dus.

De cape ziet er zo uit:
Afbeelding

en de emote is deze:
Afbeelding


Nu weet je toch waar je het eigelijk allemaal voor doet. :P


[8]Hoe kan ik het geld voor 99 firemaking verzamelen?
4.431.935 gp kost 99 firemaking, dat weten jullie wel maar jullie weten nog altijd niet hoe je ooit aan al dat geld kan komen. Dat ga ik jullie nu hier uitleggen.


0 - 6.000 gp

Onze eerste 6.000 gp gaan we verdienen door chickens te doden en de feathers op te rapen. Een feather is 4gp waard dus gaan we 1500 feathers verzamelen. Chickens kan je hier vinden: Afbeelding


Als je 1500 feathers hebt verzameld ga je naar de grand exchange, die ligt hier:
Afbeelding

Gefeliciteerd, je hebt je eerste 6.000 gp verdient daarmee kan je al 20 firemaking mee halen maar dat gaan we niet doen, we gaan van dat beetje geld veel meer geld maken.


4.000 - 120.000 gp

We hebben 4.000 gp, dat moeten we nog 1025 keer gaan verdienen om 99 fm te kunnen betalen. We gaan dat niet meer doen met chickens maar met eye of newts. dit verdient ongeveer 50-70k per uur, dat gaat dus al heel wat sneller dan chickens.

Eerst ga je naar draynor village en pak je daar 3.000 gp van de bank.Daarna wandel je naar je magic shop in port sarim en koop je daar 27 eye of newts. Dan wandel je terug naar de bank in draynor en zet je die 27 eye of newts op de bank en herhaald het steeds opnieuw. Doe dit tot je 2000 eye of newts op je bank hebt staan en dan is je geld waarschijnlijk ook helemaal op. Kijk op het kaartje als je nog niet helemaal weet hoe je precies moet lopen.
Afbeelding

Als je dus 2000 eye of newts hebt ga je weer naar de grand exchange en verkoop je daar je eye of newts, dat gaat ongeveer 130.000 gp opbrengen.

Gefeliciteerd, je hebt al 130.000 gp verdient, daar kan je al 50 firemaking mee halen maar dat gaan we weer niet doen. :)


130.000 - 4.431.935 gp

Nu we 130.000 gp hebben kunnen we 1k cowhides kopen. Koop 1k cowhides en ga dan naar al-kharid. Haal dan 3.000 gp van je bank en 27 cowhides en loop naar de tanner. Vraag aan de tanner als hij je cowhides wil tannen tot hard leather. Als je 27 hard leather heb ga je weer naar de bank en pak je weer cowhides van de bank, doe dit tot je 1000 hard leather hebt. Ga nu weer naar de grand exchange en verkoop de hard leather en koop weer opnieuw 1.000 cowhides. Doe weer hetzelfde als hierboven staat uitgelegd tot je weer 1k hard leather hebt, verkoop ze weer en blijf dit herhalen. Als je dit 96 keer herhaald hebt kan je 99 firemaking betalen. Als je nog niet helemaal snapt hoe je moet lopen kan je even op het kaartje hieronder kijken.
Afbeelding


Gefeliciteerd, je kan 99 firemaking behalen want je kan alle benodigde logs betalen! Succes met 99 firemaking! :)


[9] Slot[/color]
Ik vond het heel fijn deze guide te maken en jullie hopelijk wat bij te leren. Ik werk de guide nog regelmatig bij en zal jullie er dan van op de hoogte houden.
Als je wil laat dan een berichtje achter en rate hem even. :D

mvg
SiM0` 8-)



OPGELET: Deze guide mag niet worden gekopieërt zonder de toestemming van de auteur! Als je de toestemming vraagt krijg je die meestal ook. Word deze guide zonder de auteur's toestemming gekopieërt valt dat onder auteursrechten!
Laatst gewijzigd door SiM0` op zaterdag 25 september 2010, 9:01, 63 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Gijs »

Mooie Guide =D> , ik vond vooral de plekken waar je snel kan trainen heel handig.
Afbeelding
Voorheen Ever121
Robbom
Berichten: 6396
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 11:08
RS: Robbom (p2p)
Clan: Dutch Phoenix
Oude naam: Robbom
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Robbom »

het is wel een goeie guide, darom 7.5/10, maar warom zou je juist over deze skill een guide gaan maken...het is gwoon heel simpel...wat ik wel goed vind, zijn de verbrandplaatsen... :lol:


MVG

~Robbom~
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cristiano Ronaldo
Berichten: 991
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 13:43
RS: Balthazor 12 (OSRS)
Clan: Kratos God of Chaos
Oude naam: Leonidas
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Cristiano Ronaldo »

Dude je vergeet beste plek, n Duel Arena, en ik weet dat dat de beste plek is want dat spreek ik uit ervaring want ik ben zelf ook 99 Firemaking, en ik heb alle plekken uitgeprobeerd.


8/10
Afbeelding
ghosty872
Berichten: 4345
Lid geworden op: zondag 9 december 2007, 14:54

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door ghosty872 »

heele goede guide die snelle manier van de teleport super orgineel!
Afbeelding
Getrouwd met cody 22:51:50-30-9-10
xnewbornxX is zo koooollll! Bedankt voor alles maar weer :D
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

thnx allemaal voor de goede reacties

Ik zal de duel arena ook edditen :D was hem helemaal vergeten ](*,)


EDIT: Duel arena toegevoegd :D/
Afbeelding
Balhaar06
Berichten: 1543
Lid geworden op: vrijdag 17 november 2006, 15:33
Clan: Teak
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Balhaar06 »

Nice guide alleen Firemaking is juist een goedkope skill als je hem tot 99 wil trainen als je het vergelijkt met bijv. Cooking of Fletching.
~ 'You don't have to be faster than the bear, you just have to be faster than the slowest guy running from the bear.~
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

Balhaar06 schreef: Nice guide alleen Firemaking is juist een goedkope skill als je hem tot 99 wil trainen als je het vergelijkt met bijv. Cooking of Fletching.
het is een f2p guide en voor een gemiddelde f2per is het best wel duur denk ik ;)
Afbeelding
Tomplayer
Ex-moderator
Berichten: 4133
Lid geworden op: woensdag 7 februari 2007, 17:32
Clan: Lunagang

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Tomplayer »

Klein spelfoutje eruit gehaald,
ziet er goed uit, alles goed uitgelegd.
8/10
Zeg Jee als je me ziet.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

thnx voor je cijfer :D
Afbeelding
Thedrummaste
Berichten: 853
Lid geworden op: donderdag 29 maart 2007, 19:43
RS: Drummaster (p2p)

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Thedrummaste »

3) Varrock, Hier heb je 2 keuzes. Je kan de dure maar snelle manier gebruiken, ofwel de wat tragere maar goedkopere manier.
-dure manier
Afbeelding

-tragere manier
Afbeelding

Afbeelding
dit stukje vat ik niet helemaal.... want de 2de pic is volges mij niet erg verschillend van de eerste... en toch staat er dat het de trage manier is :D
kun je me dit eens uitleggen

verder een erg goede guide... ondanks dat er over fm weinig valt te vertellen is het goed gedaan :P~ 9/10

~thedrum :bier:
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

thedrummaste schreef:
3) Varrock, Hier heb je 2 keuzes. Je kan de dure maar snelle manier gebruiken, ofwel de wat tragere maar goedkopere manier.
-dure manier
Afbeelding

-tragere manier
Afbeelding

Afbeelding
dit stukje vat ik niet helemaal.... want de 2de pic is volges mij niet erg verschillend van de eerste... en toch staat er dat het de trage manier is :D
kun je me dit eens uitleggen

verder een erg goede guide... ondanks dat er over fm weinig valt te vertellen is het goed gedaan :P~ 9/10

~thedrum :bier:
Dat blauwe stipje wil zeggen dat je naar daar teleporteerd, bij die daaronder loop je gewoon naar die plek. Dus de onderste is een beetje trager ;)

mvg simpie
Afbeelding
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Mr Emmertj »

Zet dat er dan ff bij want dat snapte ik ook niet..
Voorderest nice guide ;)
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

Mr Emmertj schreef: Zet dat er dan ff bij want dat snapte ik ook niet..
Voorderest nice guide ;)

toegevoegd :)

mvg simpie 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
knight windu
Berichten: 240
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2008, 20:57
RS: Ll Bow Wow (p2p)

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door knight windu »

Balhaar06 schreef:
Nice guide alleen Firemaking is juist een goedkope skill als je hem tot 99 wil trainen als je het vergelijkt met bijv. Cooking of Fletching.


lol als je bij fletching yew longs maakt heb je juist winst :P
Afbeelding
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door douder3 »

30000ste post in guides.. woeptiedoe
verder en mooie guide.
orgineel, die ornaje kleur.. 8.5/10
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door SiM0` »

oranje past bij firemaking he :D

thnx voor de goede reacties


mvg simpie 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
spartan dream
Berichten: 35
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 19:26
Clan: the bronze warriors

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door spartan dream »

kost het echt maar maar 4.1m dank je
ma heb j' een idee hoeveel uren het duurt van 46 tot 99 fm
Afbeelding
skill/piscatoris/ranged/85/2kind4you.png[/img][/url]
Afbeelding
Afbeelding
Yur
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 19:31

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Yur »

Zeer goeie guide, overzichtelijk.
Veel plaatjes des te beter.
Redelijk goeie spelling!
Je krijgt van mij een verdiende 9/10.
None of you knows who i am here.
Cristiano Ronaldo
Berichten: 991
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 13:43
RS: Balthazor 12 (OSRS)
Clan: Kratos God of Chaos
Oude naam: Leonidas
Contacteer:

Re: [simpie's guide] ~Tha firemaking guide~

Bericht door Cristiano Ronaldo »

10/10!! Leuk dat oranje :P
Afbeelding
Gesloten