De RS3 Screenshotcompetitie

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Dieren!

Bericht door Zeekoe »

Afbeelding
Het zijn twee jaguars die ik als huisdier heb en na een dag werken in de dierentuin kom ik thuis en mogen ze van hun matje (links) af om buiten te komen spelen.

Has eigenlijk de scène uit Jurassic World willen naspelen, maar dat lukte niet, dus dan ben ik voor dit gegaan.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Dieren!

Bericht door Bearserk »

Zojuist mijn beoordeling ingestuurd, de resultaten zouden er nu spoedig moeten zijn!
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend

Bericht door Ru ben ik »

Jurering thema Dieren


Ceecs Clan:
In- of uitklappen • KingBartt2
Afbeelding
7,0
Duidelijk een screenshot met dieren op en 'the thing'. Ervaren spelers denken dat er ook pinguïns op deze screenshot staan en daar kunnen ze gelijk in hebben ;) Ook is er een leuke molen te zien in de achtergrond en ook veel bomen wat voor een panoramisch uitzicht zorgt. Voor mij krijgt Bartt voor deze foto een 7/10.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
6,5
Oooo hoe lief, 2 kleine konijntjes :wub: Helaas is er verder niet veel op de screenshot als wat stenen en een kapotte boom. Ik geef een 6,5/10 vooral door de schattigheid van de konijntjes!
In- of uitklappen • Jelmer
Afbeelding
6,0
Deze avonturier is helemaal door de woestijnen gelopen voor zijn screenshot. En op deze foto zie je dan drie soorten dieren voor de opmerkzame onder ons. Toch is het leuk dat er iemand aan deze dieren dacht maar ik vind dat hier de zandkleur een beetje teveel opvalt en daardoor een screenshot hebt waar je snel bent op uit gekeken. Daarom geef ik een 6/10.
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
6,5
Voor deze screenshot is men naar de boerenbuitje getrokken. (snap je hem hihi :lol: ). Er zijn dus koeien, kalfjes en varkens te zien en een boer als je heel goed kijkt. De dikke starwarsbeam op de achtergrond vind ik niet zozeer een meerwaarde brengen aan de achtergrond maar wel leuk dat die er is. Voor deze screenshot van de dieren op een boerderij geef ik een 6,5/10.
In- of uitklappen • Shadowtje
Afbeelding
7,0
Een logische plek om dieren te vinden is een dierentuin uiteraard. Op deze screenshot staan dan ook de meeste verschillende dieren en er is ook een mooie diverse achtergrond. De 3rd person view vind ik hier wel bij passen maar centraal had meer kunnen gedaan worden met het bruggetje. Voor deze screenshot geef ik een 7/10.
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
8,0
Het verhaal erbij vind ik wel leuk van iemand die thuis met zijn wilde katten speelt. Welke man wil dat nou niet :fluit: Ook is dit een foto in hoge detail en klopt het hele verhaal. Ook leuk is dat zijn character zelf ook een beetje bij het thema past. Omdat dit een all-round ervaring is geef ik een 8/10.


Ru ben ik:
In- of uitklappen • KingBartt2
Afbeelding
8,0
Dieren die een dier imiteren. Veel beter kan een screenshot niet bij het thema passen! Daarnaast is het idee natuurlijk ook gewoon origineel. In plaats van de eerste de beste weide met schapen heb je een screenshot gemaakt van een weide die nèt wat bijzonders heeft! Een verbeterpunt vind ik dat er vrij veel lege lucht op je screenshot te zien is. Door een net wat andere invalshoek te kiezen denk ik dat je dat iets had kunnen beperken zonder meteen de pinguïns minder zichtbaar te maken.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
6,0
Tsja... Het belangrijkste onderdeel van je screenshot zijn duidelijk de konijnen, en dus zit de link met het thema wel snor. Helaas is dat ook zo ongeveer het enige onderdeel van je screenshot. Verder is er niet veel interessants te zien, wat ervoor zorgt dat het totaalplaatje een beetje saai aandoet. Dat is dan gelijk ook mijn verbeterpunt voor jou: zorg dat er de volgende keer wat meer op je screenshot te zien is!
In- of uitklappen • Jelmer
Afbeelding
7,5
Je screenshot is zeker niet saai om naar te kijken doordat er her en daar wat cactussen op staan en de horizon ook niet leeg is vanwege de berg die je erop hebt gezet. Daarnaast is het gebied dat je uitgekozen hebt een leuke afwisseling op al het groen van de andere deelnemers. Ik wil nog wel een verbeterpuntje noemen: er staan weliswaar aardig wat dieren op je screenshot, maar als je me deze screenshot zou voorleggen en vragen wat het thema was, zou ik net zo goed ‘woestijn’ kunnen zeggen. De link met het thema kan dus wel wat duidelijker.
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
6,0
Net als de screenshot van Kingbartt2 zit er in jouw screenshot aardig wat lege lucht. De enige opvulling die nog in die ruimte zit is de ‘starwarsbeam’ die je zelf al noemt, maar die draagt niet echt bij aan de sfeer van de screenshot of de link met het thema. De link met het thema is er natuurlijk wel, in de vorm van de koeien, maar het is wel een beetje basic allemaal. Niet echt origineel. Daar vallen dus wel wat extra puntjes te behalen. Het tweede verbeterpunt is de uitvoering. Zowel de al eerder genoemde achtergrond als de invalshoek laten een beetje te wensen over.
In- of uitklappen • Shadowtje
Afbeelding
8,0
Wellicht een van de dingen die vrij snel in je opkomt als je aan het thema ‘dieren’ denkt: de dierentuin. Maar zie die maar eens goed op een screenshot te zetten! Ik moet toegeven dat ik vind dat dat jou aardig goed gelukt is! Helaas zijn er aan de bovenkant van je screenshot wel aardig wat dingen te zien die niet meer onder de dierentuin vallen. Daar valt dus nog wat verbetering te halen. Ik vind het desondanks wel knap dat je alsnog zo’n groot deel van de dierentuin op je screenshot hebt weten te krijgen.
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
8,5
Leuk idee, het uitbeelden van de genegenheid die huisdieren tonen als je na lange afwezigheid weer thuiskomt! Dat je screenshot voor een groot gedeelte uit muur bestaat vind ik in dit geval niet storend, waarschijnlijk omdat het rode matje toch voor voldoende contrast zorgt. De beweging die te zien is bij de huisdieren geeft de screenshot wat dynamiek, wat het geheel altijd een stuk leuker maakt om naar te kijken. Goed gedaan dus! Om je screenshot nog verder te verbeteren had je eventueel nog een bijpassende emote kunnen doen.


Bearserk:
In- of uitklappen • KingBartt2
Afbeelding
7,5
Op het eerste gezicht lijkt het gewoon een plaatje van schapen in hun weide bij de molen, maar de welbekende penguins voegen een grappig onverwacht element toe dat het leuker maakt. Daarbij vind ik de kleuren en compositie met de molen ook gewoon heel mooi.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Interessante foto, je hebt gekozen voor een soort ingezoomd stilleven van de konijntjes zonder moeilijke vergezichten of onnodige details, gewoon een leuk plaatje in een grafisch mooie omgeving. Dit is het soort foto dat je rustig op de badkamer kunt hangen.
In- of uitklappen • Jelmer
Afbeelding
6,5
Als ik naar deze screenshot kijk zou ik denken dat het thema "woestijn" o.i.d. was in plaats van dieren. Er staan weliswaar dieren op het plaatje, maar mijn aandacht gaat meer uit naar de cactussen en berg(heuveltje) op de achtergrond. Omdat ik de kleuren en compositie wel zeer goed gelukt vind krijg je alsnog een 6.5/10
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
5,5
Een simpel plaatje van een aantal dieren. Ik vind het jammer dat de screen zo klein is. Als hij groter was had je waarschijnlijk hetzelfde effect als Jelmer dat het idee van het thema verloren gaat. De achtergrond met strakblauwe lucht en beam vind ik een matige keuze. Als je geen achtergrond kan vinden zoals Jelmer of Bart die het plaatje versterkt, dan zou ik kiezen voor een neutrale achtergrond en die beam dus net buiten beeld laten.
In- of uitklappen • Shadowtje
Afbeelding
6,0
Ik ken de frustaties van screenshots maken in de ardougne zoo, ze komen er nooit echt leuk op zoals in je hoofd. Je hebt er voor gekozen om zoveel mogelijk van de dierentuin te laten zien wat voor het thema zeker helpt, maar waardoor het inclusief de achtergrond met verschillende huizen en boten toch iets te druk is. Omdat je screen wel helemaal vol staat met dieren en goed aansluit op het thema geef ik een 6/10.
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
7,5
Ik bedoelde niet letterlijk een verhaal erbij schrijven (zoals Meleepro in zijn edit later heeft gedaan) maar de foto een verhaal laten uitbeelden. Zelfs zonder je toegevoegde tekst is het duidelijk wat hier gebeurt, je staat in de deuropening en de jaguars rennen blij naar je toe. Ook goed dat je moeite hebt gestoken om je outfit aan te passen. Je hebt gekozen om de focus van je screen helemaal rechts te leggen, maar toch is de rest van het beeld een goede toevoeging aan het geheel, het doet me ook denken aan het "opsluiten" van de jaguars in huis totdat ze weer naar buiten kunnen. Ook deze krijgt een 7.5/10.

Totaal:

DeelnemerPuntentotaal
KingBartt222,5
Meleepro NL19,5
Jelmer20,0
Buitje18,0
Shadowtje21,0
Zeekoe24,0

Zeekoe, wederom gefeliciteerd met het winnen van de Screenshotcompetitie! Je behoudt je tijdelijke rang en zal nogmaals worden opgenomen in de Hall of Fame!

De jury bedankt alle deelnemers voor het deelnemen aan deze Screenshotcompetitie. We hopen dat jullie ook weer mee zullen doen bij volgende thema's. Eventuele feedback of opmerkingen over de jurering, het thema of de competitie kan gewoon in dit topic geplaatst worden. Ideeën voor een volgend thema zijn altijd welkom. Het volgende thema of een poll daarvoor zal binnenkort verschijnen.
Afbeelding
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Meleepro NL »

Was weer eens leuk om te lezen :)
Stuur mij 200 euro op en je krijgt een schilderij met mijn afbeelding erop ingelijst hoor, voor in de badkamer.
ohja, nog gefeliciteerd met de overwinning, Koe :)
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Yay, bedankt! Ik vind het ook erg fijn om te zien dat er terug 3 juryleden zijn en een hoop inzendingen, ook de kwaliteit van de jurering ligt erg hoog. Het is leuk dat jullie er altijd goede feedback in steken.
@Ruben, oorspronkelijk wou ik nog een emote doen, maar die beesten zijn echte krengen om goed in beeld te krijgen. Dus dat timen + een emote is quasi onmogelijk. :P
Ook mooi om te zien dat jullie de betekenis achter dat matje links in beeld zagen. Ik had het er in gelaten omdat het het matje van de jaguar moet voorstellen, die donkere muur is dan de donkere binnenkant, wat ideaal was om de screenshot wat lengte te geven.
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door buitje »

Gefeliciteerd!
Hopelijk lukt het me de volgende keer een iets mooiere screenshot te maken :) ben benieuwd naar het thema!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
KingBartt2
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 15 augustus 2014, 15:00
RS: Bartt (p2p)
Clan: The Order of War
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door KingBartt2 »

Gefeliciteerd Zeekoe!
Thanks voor de feedback Ceecs, Ruben en Bear,
Ben benieuwd wat het nieuwe Thema gaat worden, maar ik zal er zeker weer aan meedoen
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Bedankt! Voor het nieuwe thema zou ik nog eens Game of Thrones en "thuis" willen voorstellen.
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Ru ben ik »

Er is weer een poll gestart voor het volgende thema. Jullie hebben wederom 2 dagen om te stemmen!

Zoals jullie zien is het thema Mahjarrat terug voor een herkansing, omdat het de vorige keer gelijk eindigde met Spreekwoorden en gezegden.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Jelmer »

Ik heb voor Mahjarrat gekozen, al weet ik nog niet goed hoe ik daarbij een mooie screenshot ga krijgen. De rest van de thema's vond ik nog minder interessant. Ik wil voor de volgende keer ook thuis of huizen in de poll, wat Zeekoe ook al voorstelde. ^_^
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Ru ben ik »

Jelmer schreef: maandag 1 mei 2017, 18:36 Ik heb voor Mahjarrat gekozen, al weet ik nog niet goed hoe ik daarbij een mooie screenshot ga krijgen. De rest van de thema's vond ik nog minder interessant. Ik wil voor de volgende keer ook thuis of huizen in de poll, wat Zeekoe ook al voorstelde. ^_^
Zeekoe schreef: zondag 30 april 2017, 17:44 Bedankt! Voor het nieuwe thema zou ik nog eens Game of Thrones en "thuis" willen voorstellen.
Staat genoteerd! Voor de huidige poll hebben wij als jury zelf wat ideeën geopperd, maar jullie kunnen erop rekenen dat jullie ideeën binnenkort weer aan bod komen :D
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Ru ben ik »

Het huidige thema: Mahjarrat

Nadat het twee competities geleden door loting nèt niet het thema geworden is, heeft 'Mahjarrat' dit keer met 6 stemmen de poll gewonnen. Dit lijkt me een thema met een wat gelimiteerd aantal opties, dus het wordt vast een uitdaging voor jullie om toch voor de nodige variatie in de inzendingen te zorgen! De jury wenst jullie allemaal veel succes!

Inzenden is mogelijk tot 14-05-2017 23:59.

Afbeelding
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Daan »

Hierbij hebben mensen die Mahjarratquests nog niet gedaan hebben wel echt een enorm voordeel.. :P
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door buitje »

Ik heb echt niks met die lore van rs. Weet er echt helemaal niks van. Weet dat de mahjarrat bestaat maar daar houdt het voor mij op. Misschien dat ik nog wat leuks verzin als ik me er in verdiep, anders laat ik deze schieten voor deze keer :(
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Siddy00 »

Misschien heb je nog wat aan deze pagina? https://www.lunagang.nl/lore/mysteries- ... mahjarrat/ Lees hem op eigen risico, hij bevat een hoop spoilers over quests ;)
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Daan »

buitje schreef: donderdag 4 mei 2017, 7:33 Ik heb echt niks met die lore van rs. Weet er echt helemaal niks van. Weet dat de mahjarrat bestaat maar daar houdt het voor mij op. Misschien dat ik nog wat leuks verzin als ik me er in verdiep, anders laat ik deze schieten voor deze keer :(
De lore is juist het vette van RuneScape man. Iets dat andere games niet zo uitgebreid hebben (althans, dat vind ik).
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Zeekoe »

Afbeelding
Een triestige Mahjarrat die zijn frustratie en verdriet uitschreeuwt over de dood van zijn moeder onder Freneskae's maanlicht.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Bearserk »

Daan schreef: donderdag 4 mei 2017, 14:04
buitje schreef: donderdag 4 mei 2017, 7:33 Ik heb echt niks met die lore van rs. Weet er echt helemaal niks van. Weet dat de mahjarrat bestaat maar daar houdt het voor mij op. Misschien dat ik nog wat leuks verzin als ik me er in verdiep, anders laat ik deze schieten voor deze keer :(
De lore is juist het vette van RuneScape man. Iets dat andere games niet zo uitgebreid hebben (althans, dat vind ik).
elder scrolls maar daar meot je moeite voor doen
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door buitje »

Fotootje van mij en mijn beste vriend: mahjar
Afbeelding

Nah joke, ik weet helaas niks te verzinnen voor deze keer. Hopelijk komen er nog wat betere inzendingen :P
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Meleepro NL »

Afbeelding
Mijn inzending :)
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie