De RS3 Screenshotcompetitie

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Zeekoe »

Morgen is alweer de laatste dag, hopelijk komen er nog wat inzendingen!
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Bearserk »

Ik betwijfel het met een thema waar de enige optie 1 emote is
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Daan »

Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Zeekoe »

Bearserk schreef: zaterdag 13 mei 2017, 13:16 Ik betwijfel het met een thema waar de enige optie 1 emote is
True, daarom snap ik ook niet waarom dit thema gekozen is. Sowieso vind ik dat mensen die niet van plan zijn om deel te nemen, beter niet stemmen op de thema's. Zo verpesten ze het voor de deelnemers.
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door buitje »

Sorry koetje, grafisch vind ik die van jou mooier hoor :)

Toegevoegd na 1 minuut en 1 seconde:
Al was lalaland toch de allermooiste hier
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Gio »

Afbeelding
Mijn inzending. Kon niets anders verzinnen.
KingBartt2
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 15 augustus 2014, 15:00
RS: Bartt (p2p)
Clan: The Order of War
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door KingBartt2 »

Ik ben het met zeekoe eens, ik skip deze omdat ik gewoonweg geen idee had over hoe ik die foto van zeekoe moet overtreffen.
Bovendien ben ik niet van de lores, dus heb ook geen idee wat er allemaal bij het thema Mahjarrat hoort..

Om misschien alvast wat suggesties te geven over wat thema's

- Steden in Runescape (Ik zie in de lijst met previous thema's dat er naast ardougne en Varrock niet echt andere steden gebruikt zijn
- NPC groepen; Elves / Barbarian / Gnomes / Fremmenik / Vampires etc.
- Beroepen
- Printscreens met bepaalde items (bijv. Herbs) waarbij je verplicht bent om Herbs in je screen te verwerken, maar op welke manier dat volkomen aan jou is
- "Forgotten Places" (Spreekt voor zich; plekjes waar je tegenwoordig niet meer echt komt, of in de loop van de tijd "worthless" zijn geworden door betere traningsmethods
- Zaken als Contrast (bv een lichtpunt in een donkere grot / Kleur tegenover Zwart wit) of Perspectief
-
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Zeekoe »

Goede thema's!
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door buitje »

Door nieuwe skybox-update verwacht ik wel mooie screenshots in de toekomst. Leuke thema's ook!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Daan »

Zeekoe schreef: donderdag 4 mei 2017, 20:27 Afbeelding
Een triestige Mahjarrat die zijn frustratie en verdriet uitschreeuwt over de dood van zijn moeder onder Freneskae's maanlicht.
Tbh, niet om dit plaatje omlaag te praten of iets dergelijks, maar volgens mij vonden de Mahjarrat het nou niet bepaald erg dat Mah stierf.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Dexter »

Wacht, Daan, je speelt effectief nog RuneScape? oO
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Daan »

Tuurlijk?
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Bearserk »

Voor de volgende competitie stel ik voor om de nieuwe skyboxes als thema te gebruiken.

Dus het thema is geheel freestyle, zolang je maar een van de nieuwe skyboxes aan hebt staan.
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Mahjarrat!

Bericht door Ru ben ik »

Jurering thema Mahjarrat


Ceecs clan:
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
7,5
De Mahajaratt staat hier niet echt centraal maar eerder de Elder God Maa. Maar ik snap de reference er naar. De Skybox achtergrond vind ik goed. Daarom geef ik deze screenshot een 7,5/10.
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
1,0
Geen reference naar het thema maar voor de moeite geef ik een 1/10.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Duidelijk een Mahjaratt te zien op je screenshot. De sparkles achter hem hadden er beter niet bij geweest voor mij. Ook is deze screenshot genomen op Ketshi, waar volgens mij Lucien nooit is geweest. Toch geef ik een welverdiende 7/10.
In- of uitklappen • Daan
Afbeelding
8,0
Een tragisch event in de geschiedenis van Gielinor D :cry: uidelijk dat er een Mahjaratt opstaat en vind het een mooie screenshot. Daarom geef ik een 8/10.
In- of uitklappen • Gio
Afbeelding
8,0
2 Mahjaratts is beter als 1 dacht je zeker. De lucht is mooi en alles beetje in zelfde stijl. Ik vind wel goed gevonden en geef een 8/10.


Ru ben ik:
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
8,5
Misschien niet de meest originele screenshot, maar zeker wel een goede inzending! De plek die je uitgekozen hebt ziet er gewoon mooi uit en de link met het thema is prima. Daarnaast wordt er ook een actie uitgebeeld in je screenshot, wat naar mijn mening de kwaliteit van de screenshot vaak ten goede komt. Ik weet niet genoeg van de lore af om te bepalen of de actie nou echt past bij de screenshot of niet (zie ook de reactie van Daan), maar omdat je het gezicht van de Mahjarrat niet ziet zou je eventueel ook nog kunnen zeggen dat hij staat te juichen op de screenshot.
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
3,0
Erg flauwe grap, je krijgt toch een 3 omdat je de moeite hebt genomen de screenshot te maken en er een grap bij te verzinnen :P
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Dit is waar ik aan denk bij het woord ‘Mahjarrat’. Er staat uiteraard een Mahjarrat op de screenshot, maar er zijn ook andere delen van de screenshot die bij het thema passen, zoals de staf en de afbeelding op de muur. Helaas valt er verder niet veel te zien op je screenshot. Je zou meer punten van mij krijgen als je screenshot echt een gebeurtenis of een verhaal vertelt. Dit is hier niet het geval, je ziet puur een Mahjarrat die ergens om staat te lachen.
In- of uitklappen • Daan
Afbeelding
8,5
De link met het thema is in deze screenshot in elk geval duidelijk. Dit is een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Gielinor waarbij een Mahjarrat betrokken was. Het is ook duidelijk dat je moeite hebt gedaan voor de screenshot, door het gebruik van de cutscene. De achtergrond is wellicht wat saai, maar aan de andere kant komt daardoor wel de gebeurtenis waar het om gaat duidelijk naar voren.
In- of uitklappen • Gio
Afbeelding
7,5
Leuk om te zien dat je de moeite hebt genomen een bijpassende outfit aan te trekken voor deze screenshot! Dat levert bonuspunten op! Waar je wel nog wat extra punten op zou kunnen scoren is in het uitbeelden van een bepaalde gebeurtenis of beweging. Nu is het gewoon een soort stilleven van twee Mahjarrat op een muur. Als de screenshot nou op een andere manier heel bijzonder was geweest, zou de afwezigheid van een beweging niet eens zo erg zijn. Maar deze screenshot springt er voor de rest niet echt uit, vandaar dat ik het bij een 7,5 houd.


Bearserk:
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
7,0
Je screenshot is vooral goed gelukt door de mooie omgeving die je hebt gekozen, alhoewel ik het wel vrij donker vind. De emote was al verwacht maar je hebt wel een plek gekozen die bij het thema hoort.
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
6,0
Geen idee of ik deze screen ook moet beoordelen. 6/10 voor de moeite omdat het een stom thema is.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Zelfde verhaal als zeekoe, de mahjarrat emote op een plaats die daar enigszins logisch voor is. De achtergrond spreekt me persoonlijk iets meer aan dan die van Zeekoe, alleen jammer dat er verder weinig gebeurt op de screen. Van mij krijg je ook een 7/10.
In- of uitklappen • Daan
Afbeelding
7,5
Zeer leuk idee om de cutscene replay optie te gebruiken voor een unieke screenshot. Ook een goede plek gekozen die echt iets laat zien over wat de mahjarrat zoal uitspoken. +guthixfeels dus 7.5/10
In- of uitklappen • Gio
Afbeelding
6,5
Op het eerst oog een leuke screenshot. De compositie is een beetje apart (vlag zo op de voorgrond, open lucht terwijl je in een gebouw staat) maar verder ziet het er goed uit. Zomaar een ingeving, Misschien was het grappig geweest als je de bobblehead zemouregal naast je had.


Totaal:

DeelnemerPuntentotaal
Zeekoe23,0
Buitje10,0
Meleepro NL21,0
Daan24,0
Gio22,0

Gefeliciteerd Daan met het winnen van de Screenshotcompetitie! Jij krijgt de tijdelijke rang en zal worden opgenomen in de Hall of Fame!

De jury bedankt de deelnemers voor hun deelname aan deze Screenshotcompetitie. We hopen dat jullie ook weer mee zullen doen bij volgende thema's. Eventuele feedback of opmerkingen over de jurering, het thema of de competitie kan gewoon in dit topic geplaatst worden. Het volgende thema of een poll daarvoor zal binnenkort verschijnen.



Bart, dankjewel voor je thema's! Ik zal ze noteren en binnen niet al te lange tijd komen ze terug in de poll :)
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Daan »

Heuj.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Proficiat, Daan! Volgende ronde wil ik wel mijn rang terug. :twisted:
Ben benieuwd naar de nieuwe poll, hopelijk wat leuke thema's

Ik stel er nog eentje voor: "gevaar"
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Gio »

Gefeliciteerd Daan!
Ik was die Bobblehead helemaal vergeten.

Volgende thema: skybox
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Meh, skyboxen kunnen wel mooi zijn, maar het is moeilijk om een verhaal te vertellen met zo'n thema.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Bearserk »

Je kan juist alles screenshotten wat je maar wil zolang de lucht er een beetje mooi uitziet. Op reddit zie je bv veel posts met die rode skybox over de apocalypse of dingen 's nachts, persoonlijk denk ik dat je veel kan doen.
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Uitslag bekend!

Bericht door Gio »

Als skybox het wordt weet ik al een leuke plek om te pakken. Niet alle screenshots hoeven een verhaal te hebben imo.
Plaats reactie