De RS3 Screenshotcompetitie

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Zeekoe »

Het doel was eigenlijk om de zijkant transparant te maken, maar dat is niet mogelijk met paint, dus heb ik maar geprobeerd om de kleur van het forum over te nemen om hetzelfde effect te creëren
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Ru ben ik »

Hank1705 schreef: vrijdag 24 maart 2017, 17:55 Ik vind een screen bijwerken met grijze verf niet hetzelfde als bijsnijden eerlijk gezegd :-k
En photoshoppen vind ik helemaal niet kunnen :-({|=

Maar goed, ik zit niet in de jury dus het is niet aan mij i guess =P
Daar ben ik het mee eens. Meleepro, jouw tweede screen is duidelijk ge-edit en dus zal je eerste screen beoordeeld worden.
Zeekoe, jouw screenshot is ook te veel ge-edit. Een vierkant/rechthoekig deel uitknippen is nog acceptabel, omdat hetzelfde doel bereikt zou kunnen worden door gewoon in te zoomen in-game, maar jouw bewerking gaat toch te ver. Als je toch wilt dat je screenshot beoordeeld wordt, moet je de originele versie posten of een vierkant/rechthoek uitknippen.
Zeekoe schreef:
Meleepro NL schreef:
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Zeekoe »

Oké, will do
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Zeekoe »

Nieuwe inzending: "De beste stuurlui staan aan wal"
Afbeelding

Toegevoegd na 9 minuten en 22 seconden:
Gio schreef: vrijdag 24 maart 2017, 16:03 Rip idee, wou de appel valt niet ver van de boom doen.
Appel valt niet ver van de boom kan je nu terug gebruiken. :P
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Bearserk »

die screen zal wel winnen tbh denk ik


moderne graphics gebruiken is een scam@@@@@@@
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Zeekoe »

Dat is eigenlijk altijd het eerste wat ik doe: kijken of mijn idee uit te voeren is in een gebied met vernieuwde graphics. 8-[
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Meleepro NL »

Mooie inzending, Koe :)
Denk dat de kans om te winnen voor de anderen ineens een stuk kleiner is geworden
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Bearserk »

Misschien maak ik vanmiddag nog wat beters
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Zeekoe »

Meleepro NL schreef: zondag 26 maart 2017, 3:51 Mooie inzending, Koe :)
Denk dat de kans om te winnen voor de anderen ineens een stuk kleiner is geworden
Bedankt! :)
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Hank1705 »

Afbeelding
Combinatie van "Eigen haard is goud waard.", "Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens." en "De schouders ophalen."
Afbeelding
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Bearserk »

Ik vind het best wel middelmatig als je beetje willekeurige spreekwoorden bij elkaar gooit alsof het iets betekent
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Hank1705 »

Dat mag je uiteraard vinden. Persoonlijk vond ik ze in deze setting wel bij elkaar passen, waardoor ik deze screen verkoos boven enkele andere pogingen. Wilde bovendien liever spreekwoorden combineren dan een enkel spreekwoord kiezen (waar ik ook niet echt een geschikte plek voor kon vinden :c ) dat eruitsprong.
Afbeelding
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Ru ben ik »

Wegens persoonlijke omstandigheden van mijn kant is de beoordeling dit keer wat later dan normaal :(
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Hank1705 »

No problem, succes en sterkte irl!
Dankjewel dat je het even laat weten, dit heeft niet zó'n haast natuurlijk, dus neem rustig je tijd :)
Afbeelding
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden

Bericht door Ru ben ik »

Jurering thema Spreekwoorden en gezegden


Ceecs Clan:
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
7,0
Duidelijk om welk spreekwoord het gaat ('een naald in een hooiberg zoeken'). Zelfs Runescape maakt hier een reference naar. Alleen is er weinig te zien op je plaatje buiten jezelf en het hooi. Het zoeken had je misschien beter kunnen benadrukken door gebruik te maken van de 'explore' emote of 'Magnifying glass'. Toch geef ik een welverdiende 7/10.
In- of uitklappen • Bearserk
Afbeelding
7,0
Mooie kwaliteit van het plaatje. Ik snap wat je bedoelt met wat lekkers op de grond doen om je spreekwoord te veruidelijken maar enkel de cakes en je purple sweet zie je goed. Dat andere is een sandwich of corn. Je ziet jezelf ook niet thuiskomen wat ik weer jammer vind. Toch geef ik een welverdiende 7/10.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Ik beoordeel het eerste plaatje aangezien het editen buiten misschien bijknippen eventueel me niet lijkt toegestaan. Desondanks nog een hoge kwaliteit van je plaatje en goed gevonden spreekwoord waarmee je gebruik maakt van de 'surge' ability. Maar de plek om het te doen vind ik raar gekozen omdat het spreekwoord meer slaat dat als je iets te snel doet je je doel mist volgens mij. Je NPC valt ook heel erg op door dat wit en je gebruikt maakt volgens mij van bloom. In dit geval vind ik het iets te hard opvallen. Toch geef ik een welverdiende 7/10.
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
9,0
Goed dat je een 2e plaatje hebt ingestuurd. Zeer mooie kwaliteit zonder het te hoeven editen. De reference naar je spreekwoord is spot on als je denkt aan de Arc miniquests. Daarnaast ben je nog zelf verkleed als een kapitein wat ik een pluspunt vind. Ik geef je een welverdiende 9/10.
In- of uitklappen • Hank1705
Afbeelding
8,0
Soms moet een plaatje niet moelijk zijn als de references goed zitten. Je 1e spreekwoord had je in mijn ogen kunnen verduidelijken door wat goud of coins te droppen ervoor. Je 2e spreekwoord zit wel goed maar dat is ook alles dat je kan zeggen van een klok in je huis. Je 3e spreekwoord zit ook weer goed en je kan duidelijk zien dat je je schouders ophaalt. Toch heb ik het gevoel dat er nog iets mist om te zeggen dit is goed gevonden als je snapt wat ik bedoel. Toch geef ik een welverdiende 8/10.


Ru ben ik:
In- of uitklappen • Buitje
Afbeelding
6,5
Je gaf het zelf ook al enigszins aan, maar ik vind het idee niet heel erg origineel. Dit is wel een van de eerste dingen die je tegenkomt als je een rondje loopt door Gielinor en op zoek gaat naar iets wat met spreekwoorden te maken heeft. Daarnaast zijn er weinig andere aspecten die je screenshot echt bijzonder maken. Niettemin is het (ondanks dat je het er niet bij hebt gezet) voor mij duidelijk welk spreekwoord je uitbeeldt en past de screenshot goed bij het thema. Je krijgt van mij een 6,5.
In- of uitklappen • Bearserk
Afbeelding
7,5
In eerste instantie zag ik alleen de portal en het huis en vond ik deze screenshot dan ook niet hoog scoren op originaliteit. Maar toen ik wat beter keek zag ik het voedsel op de grond waarmee je ‘sweet’ nog eens extra benadrukt. Een leuke (wellicht wat flauwe :P) touch, waardoor je screenshot toch wat bijzonderder wordt. Je krijgt daarvoor van mij een 7,5.
In- of uitklappen • Meleepro NL
Afbeelding
7,0
Visueel vind ik deze screenshot zeker goed gelukt! De bomen zien er op deze plek goed uit, de belichting is mooi en je kunt mooi ver kijken waardoor er genoeg te zien is op de screenshot. Ik zie alleen niet in op welke manier deze screenshot gekoppeld is aan ‘Haastige spoed is zelden goed’, en de link met het thema is toch vrij belangrijk in deze competitie. Vandaar dat je van mij een 7,0 krijgt.
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
9,5
Wauw, wat een dijk van een screenshot! De details in de karakters, plek en belichting zorgen ervoor dat ook deze screenshot visueel erg aantrekkelijk is! De karakters op de screenshot zijn duidelijk zeelieden, dus de link met het thema is goed duidelijk! Door de boot op de achtergrond wordt het contrast tussen ‘aan wal staan’ en ‘aan boord zijn’ nog eens extra uitvergroot, wat je wat mij betreft nog extra bonuspunten oplevert! Je krijgt van mij een 9,5.
In- of uitklappen • Hank1705
Afbeelding
6,0
De combinatie van ‘eigen haard is goud waard’ en ‘zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens’ begrijp ik. Maar ik begrijp niet zo goed hoe 'de schouders ophalen’ daarbij past. Daarnaast zijn de eerste twee spreekwoorden die je noemt bedoeld om te benadrukken hoe fijn het thuis is. Je karakter kijkt niet bepaald blij, en de screenshot ziet er ook nogal donker uit, wat ook niet bepaald bijdraagt aan de positieve sfeer. Hierdoor begrijp ik weliswaar welke gezegden je uit wil beelden, maar vind ik deze voor de rest niet echt goed bij de screenshot passen. Je krijgt daarom van mij een 6,0.

Totaal:

DeelnemerPuntentotaal
Buitje13,5
Bearserk14,5
Meleepro NL14,0
Zeekoe18,5
Hank170514,0

Gefeliciteerd Zeekoe met het winnen van deze Screenshotcompetitie! Je krijgt een tijdelijke rang en zal worden opgenomen in de Hall of Fame!

De jury bedankt alle deelnemers voor het deelnemen aan deze Screenshotcompetitie. Leuk om te zien dat er zoveel deelnemers waren dit keer! We hopen dat jullie ook weer mee zullen doen bij volgende thema's. Eventuele feedback of opmerkingen over de jurering, het thema of de competitie kan gewoon in dit topic geplaatst worden. Het volgende thema zal binnenkort verschijnen.

PS: Nogmaals mijn excuses voor de late beoordeling.
PS2: Ik heb de regels en tips in de beginpost wat aangepast om te verduidelijken welke bewerkingen wel en niet zijn toegestaan. Neem vooral een kijkje in de beginpost als het voor jou nog niet helemaal duidelijk is.
Laatst gewijzigd door Ru ben ik op zondag 9 april 2017, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden - Uitslag bekend!

Bericht door Bearserk »

2e!!

Toegevoegd na 1 minuut en 9 seconden:
Ceecs misschien iets doen aan je stijlfiguren ipv elke alinea enige met "een welverdiende x"

Toegevoegd na 17 seconden:
ruben overigens precies hetzelfde


Wil overigens niet te veel klagen op de jury omdat het al zeer goed is dat jullie hier tijd voor nemen, maar de screen van meleepro is heel duidelijk als je zelf meer dan een uur RS3 hebt gespeeld (hij doet de surge ability terwijl er een boom in de weg staat, waardoor hij niet vooruit komt).

Ook vind ik het raar dat jullie meermaals zeggen dat er iets "mist" aan de screenshot. Jullie snappen zelf goed dat zeker bij een specifiek thema het moeilijk genoeg is om een leuke plek te vinden, en de achtergrond in RS is niet altijd optimaal. Je zou moeten kijken naar wat de kunstenaar heeft gekozen om af te beelden, niet wat je zelf zou denken dat er bij moet.

Bij deze wil ik me aanmelden als jurylid btw
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Bedankt voor de jurering en bedankt aan de andere deelnames. 't Is toch altijd stukken leuker als er veel inzendingen zijn! Ben natuurlijk erg blij om te winnen. :D

Volgend topic: "huizen" of "thuis"?
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden - Uitslag bekend!

Bericht door Jelmer »

Of het thema 'dieren'? Is net als 'huizen' of 'thuis' een lekker breed thema, waardoor er veel inspiratie voor screenshots is. ^_^
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden - Uitslag bekend!

Bericht door buitje »

Helaas niet gewonnen :P
Zal volgende keer iets beter mn best doen!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Spreekwoorden en gezegden - Uitslag bekend!

Bericht door Ru ben ik »

Ik heb een poll aangemaakt voor het nieuwe thema. Jullie hebben 2 dagen de tijd om te stemmen!


Bearserk schreef: zondag 9 april 2017, 12:34 ruben overigens precies hetzelfde
Hé verrek... Het viel me bij Ceecs' stukjes wel op, maar nu je het zegt zie ik dat ik zelf net zo goed schuldig ben :P
Bearserk schreef: zondag 9 april 2017, 12:34 Wil overigens niet te veel klagen op de jury omdat het al zeer goed is dat jullie hier tijd voor nemen, maar de screen van meleepro is heel duidelijk als je zelf meer dan een uur RS3 hebt gespeeld (hij doet de surge ability terwijl er een boom in de weg staat, waardoor hij niet vooruit komt).
Oké, ik moet toegeven dat ik de surge ability inderdaad niet herkend had, en dat zou inderdaad te maken kunnen hebben met het feit dat ik al een tijdje niet meer actief ben op RS3. Ik heb overigens zeker wel lange tijd RS3 gespeeld en ken de surge ability dus wel, maar ik heb hem gewoon niet herkend op de screenshot. Excuses hiervoor Meleepro.
Bearserk schreef: zondag 9 april 2017, 12:34 Ook vind ik het raar dat jullie meermaals zeggen dat er iets "mist" aan de screenshot. Jullie snappen zelf goed dat zeker bij een specifiek thema het moeilijk genoeg is om een leuke plek te vinden, en de achtergrond in RS is niet altijd optimaal. Je zou moeten kijken naar wat de kunstenaar heeft gekozen om af te beelden, niet wat je zelf zou denken dat er bij moet.
Uiteraard is het voor sommige spreekwoorden gewoon onmogelijk om een goede plek te vinden binnen het beperkt aantal plekken in Gielinor. Maar het draait in deze competitie uiteindelijk toch om het totaalplaatje, en niet alleen om het idee. Vandaar dat het in zulke gevallen wellicht beter is een ander spreekwoord of ander idee te kiezen.
Bearserk schreef: zondag 9 april 2017, 12:34 Bij deze wil ik me aanmelden als jurylid btw
Hierover neem ik even via PB contact met je op :)

Toegevoegd na 39 minuten en 26 seconden:
Namens de juryleden wil ik met vreugde mededelen dat Bearserk vanaf heden lid is van de jury! :D
Afbeelding
Plaats reactie