| Dungeoneering| - 6 jaar dg!

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.

Legacy dg of EoC dg?

Legacy
24
26%
EoC
68
72%
Beide
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Mart
Berichten: 1717
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 18:05
RS: Mart Fist (p2p)
Clan: Dungeoneering
Oude naam: Martijn VDK

| Dungeoneering| - 6 jaar dg!

Bericht door Mart »

Side note: met dank aan Joa voor het opstellen van het originele topic.

Het Dungeoneeringtopic
Plaatje
Dungeoneering is een skill die uitkwam op 12 april 2010. Deze skill kan beschouwd worden als een avontuur in een dungeon waarin alle skills gebruikt kunnen worden. Dungeoneering is de eerste skill die tot 120 gaat, dus deze skill heeft twee Capes of Accomplishment. De skill speelt zich af in Daemonheim dat te bereiken is via een bootje aan de River Lum in Al Kharid, een bootje in Taverley of de Ring of Kingship. De skill kan getraind worden als individu of in groepen van 2 tot maximaal 5 spelers.

Wat mag in dit topic?

Zie het een beetje als het Player-owned ports topic. Iedereen mag alles wat met Dungeoneering te maken heeft posten.
  • Tijden
  • Wat je gemaakt hebt met je skills
  • Level-ups
  • Wat je tegenkomt in je floor
  • Praten over de rewards
  • Praten over je binds
  • Lore/Sagas
  • Etc...
Wat mag NIET in dit topic?
  • Dit is geen officieel topic waar je teams kan zoeken, daarvoor kan je elkaar pb'en
Lore

Noob heeft hier ooit een mooi topic uitgetypt over de lore van Dungeoneering. De lore is een groot deel van de skill, dus met dank aan Noob kan je daar rustig de lore eens doorlezen! Gelieve het topic wel niet te bumpen.

Peiling
In- of uitklappen • Peiling 1: Hoe snel is jouw snelste large floor
Afbeelding
In- of uitklappen • Peiling 2: Met wie dungeoneer jij meestal
Afbeelding
In- of uitklappen • Peiling 3: Waarom train(de) jij dungeoneering
Afbeelding
In- of uitklappen • Peiling 4: Welke task reward kijk jij het meeste naar uit?
Afbeelding
In- of uitklappen • Peiling 5: Wat is jouw mening over "Hard Mode"?
Afbeelding
In- of uitklappen • Peiling 6: 2k14
Afbeelding
Tips
  • Overload en prayer renewal kunnen zeer nuttig zijn. De eerste vijf minuten zal je aanzienlijk meer hitten, minder damage krijgen en zal je prayer gedeeltelijk restored worden. Dit maakt de floor sneller en zorgt voor minder deaths. Win-win situatie dus. Het kost wel wat, maar het maakt het dungen er zeker aangenamer op. Heb je het geld, dan raad ik je aan het te gebruiken. Gezien je tegenwoordig protect prayers niet echt meer nodig hebt, kan je eventueel ook turmoil gebruiken. Je hit meer, wat weer zorgt dat het sneller gaat en je minder damage ontvangt, en je hebt de prayer points toch.
  • Pak niet teveel in het begin. ~50-70 essence en ~2-3 food is voldoende. Zo ben je niet te traag en heeft iedereen wat, in plaats van dat één iemand bijna alles heeft. In theorie red je het met 40 cosmics (20 essence) en 30 laws, maar voor de zekerheid kan je ook 40-50 laws maken. Tegenwoordig hebben sommigen in plaats van een tweede stijl cosmics of laws binded, dan ben je dus vanzelfsprekend sneller en heb je minder nodig.
  • Zorg dat je altijd een gate hebt. Een gate is altijd beter dan geen gate. Wie weet is er later iets ungated en heb jij toevallig je GT er liggen. Ik gate daarom ook altijd direct de base, gezien daar meestal later nog wel een deur geopend moet worden.
  • Kill reborns/necro's eerst, gezien deze minions spawnen. Deze kunnen dan verdwijnen terwijl je de rest killt in plaats van dat je moet wachten. Ook zijn het mages, die meestal het meeste damage doen.
  • Probeer initiatief te tonen en communiceer. Je kan hierbij denken aan: callen, gaten, moven, draggen, runnen, vragen etc. Het zorgt voor een beter overzicht en maakt het er een stuk gemakkelijker op.
  • Een trucje voor food looten: hit, 2-3 pakken, hit, 2-3 pakken etc. Scheelt weer DPS verlies. Probeer het food ook te verdelen over je team, dat is wel zo eerlijk.
  • Loot kistjes en pak herbs op. Kisten bevatten herbs en geld, zodat indien je een pot deur krijgt, de kans groot is dat je de herb en het geld voor de 2nd al hebt.
  • Maak gebruik van je ring. Het helpt echt. Hoe hoger hoe beter.
(Kleine tip tussendoor. Plaats pots & secondaries in je note-list. Zo moet je niet zitten op te zoeken/te klungelen tijdens een floor!)
In- of uitklappen • voorbeeld
Afbeelding
In- of uitklappen • Riddles Engels
Without me, a deathslinger is merely a gorajo with a stick. Bow string
Though I'm light, I can not illuminate the dark. Feather
The blunt force I provide is surprisingly constructive. Hammer
Completed I can make you dead, but currently I have no head. Headless arrow
From your veins I flow, from essence did I grow. Blood rune
I can get you almost anything you want, but with no one to accept me, I am worthless. Coins
I pluck the denizens of the sea, to serve a salty sailor's tea. Fishing rod
I am cursed with but one eye. And from Haystacks I will spy. Needle
I demonstrate faith in a dark god. Unholy symbol
Born through fire, I'm lost in winds and muddied in water. Ashes
Sticks and stones may break me, exercise may ache me. Bones
Though my friends fly high, I was always destined to protect. Novite kiteshield
Remove my yellow skin, and dine on me within. Banana
I am water that brings fire to your heart. Firebreath whiskey
While many call me mould, some call me savoury. Gissel mushroom
Without me you cannot survive / would perish, but fill a room with me and you would surely die. Vial of water
The slowest of assassins, I'm at home on your blade or in your drink. Weapon poison
A serpent am I, yet on land I would die. Dusk eel/Short-finned eel/salve eel/cave moray
In- of uitklappen • Riddles Duits
Afbeelding
In- of uitklappen • Riddles Frans
Afbeelding
In- of uitklappen • Key afkortingen
A(b)2 = Abandonned floors (F30-F35)
O(cc) = Occult floors (F36-F47)
W(arp) = Warped floors (F48-F60)

Sleutels
Go - Gold
Gr - Green
O - Orange
B - Blue
S - Silver
C - Crimson (Rood)
Y - Yellow
P - Purple

Co - Corner
Cr - Crescent
D - Diamond
P - Pentagon
T - Triangle
R - Rectangle
S - Shield
W - Wedge

Zo krijg je combinaties als Bw (= Blue wedge). Dit kan je roepen als je bv die deur gated hebt of iemands key is gevonden.

In- of uitklappen • Bevelen
Gd - Guardian door (moet gecleared worden)
Gtgd - Teleporteer naar de GGS (Group Gatestone, met laws) en clear de room voor de guardian door
Gtb - Group gatestone voor boss-fight
Gdm - Clear de aangeduide guardian room
Ngdm - Clear de aangeduide guardian room nadat je de huidige gecleared hebt
Gtl - Iedereen NU naar gt voor levers
Gt emotes - Group gatestone voor emote-kamer
Ht - Home teleport
Sgt - Neem de GGS mee naar een nuttige plek (zoals je gate, bvb)
Mgt / Tek - Move de gatestone
Bgt - Geef de GGS
Fg - Free gate (Je hebt geen eigen gatestones ergens staan op dit moment)
Denk - Dead end no key
Dewk - Dead end with key
Side note: er zijn veel verschillende mogelijkheden voor je ability bar(s). We zijn van mening dat het leuker is als iedereen zijn eigen stijl hierin houdt. We zullen deze dus niet hier plaatsen. Wel kan je je eigen bar in het topic plaatsen en vragen om tips. We zullen later misschien wel enkele bind set-ups plaatsen, gezien hier waarschijnlijk iets minder variatie in zit. Het wordt even afwachten wat jullie willen en wat we precies met het topic gaan doen (peilingen bijv.)
Links

Voor de Lunagang DG HoF moet minimaal één LTFer hebben deelgenomen (leechen telt niet).
Verder is niet iedere stijl en ieder thema even populair. Aan de hand van de populariteit wordt besloten of iets wordt opgenomen en in hoeverre. Dit kan soms dus veranderen.
Laatst gewijzigd door Mart op woensdag 13 april 2016, 1:25, 51 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Youtube kanaal: Martijnvdk2 - DG vids
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Dungeoneering

Bericht door Noob »

Beste skill die er is: leuk om te trainen en ook nog eens een leuke lore. :D
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

Ooh ja die journals. Heb ik eigenlijk nog nooit doorgelezen. 8-[
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: Dungeoneering

Bericht door Kris »

Noob schreef: Beste skill die er is: leuk om te trainen en ook nog eens een leuke lore. :D
volgens mij ben je de enige die ze leest :p
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dungeoneering

Bericht door Zeekoe »

Kris schreef:
Noob schreef: Beste skill die er is: leuk om te trainen en ook nog eens een leuke lore. :D
volgens mij ben je de enige die ze leest :p
Confirmed.
OT: Begin het steeds leuker te vinden, zal wel nodig zijn als ik ooit comp wil halen :D
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Dungeoneering

Bericht door Noob »

Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

Ik twijfel of ik 200m zou gaan halen of niet. Na een paar maanden grinden klinkt Dungeoneering toch weer wat afwisselend. :P
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dungeoneering

Bericht door Zeekoe »

Noob schreef: Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
Yep, ik vind het maar een zwakke lore. Bilrach staat zo buiten de rest van de majarrats ...

Toegevoegd na 16 seconden:
Joa schreef: Ik twijfel of ik 200m zou gaan halen of niet. Na een paar maanden grinden klinkt Dungeoneering toch weer wat afwisselend. :P
Hacked?
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

Een nieuwe saga of quest daarover zou ik wel leuk vinden, maar ongeduldig ben ik niet echt. :P
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: Dungeoneering

Bericht door Kris »

Noob schreef: Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
nog nooit van gehoord o.O
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dungeoneering

Bericht door Zeekoe »

Kris schreef:
Noob schreef: Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
nog nooit van gehoord o.O
:")
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Dungeoneering

Bericht door Slyfer »

Noob schreef: Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
Nope, de DG lore is aardig boeiend. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

Ik heb mn pc eens doorzocht maar ik kan nergens meer een screen van dg vinden :oops: .
Goku
Berichten: 1090
Lid geworden op: zaterdag 3 april 2010, 20:33
RS: Rawr Belg (p2p)
Clan: #Ofthegods
Oude naam: Rawr Belg

Re: Dungeoneering

Bericht door Goku »

Dg lore is leuk ja :) mooi topic lieve Joa.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lex W
Berichten: 451
Lid geworden op: vrijdag 9 september 2011, 19:27
RS: Lex W (p2p)
Clan: Ceecs clan
Oude naam: Lexxy

Re: Dungeoneering

Bericht door Lex W »

Dungeoneering is een skill die uitkwam op 12 april 2010. Deze skill kan beschouwd worden als een avontuur in een dungeon waarin alle skills gebruikt kunnen worden. Dungeoneering is de eerste skill die tot 120 gaat, dus deze skill heeft twee Capes of Accomplishment. De skill speelt zich af in Daemonheim dat te bereiken is via een bootje aan de River Lum in Al Kharid of de Ring of Kingship. De skill kan getraind worden als individu of in groepen van 2 tot maximaal 5 spelers.
Je vergeet paar bootjes die ook naar Daemonheim varen...
Verder lijkt dit me een erg leuke enhandige thread :D
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Dungeoneering

Bericht door Superheat »

Noob schreef: Ben ik de enige die wil weten wat Bilrach daar beneden uitspookt? Als hij nog leeft, tenminste.
Nope! Mogen ze wel eens mee opschieten trouwens...
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

Lexxy schreef:
Dungeoneering is een skill die uitkwam op 12 april 2010. Deze skill kan beschouwd worden als een avontuur in een dungeon waarin alle skills gebruikt kunnen worden. Dungeoneering is de eerste skill die tot 120 gaat, dus deze skill heeft twee Capes of Accomplishment. De skill speelt zich af in Daemonheim dat te bereiken is via een bootje aan de River Lum in Al Kharid of de Ring of Kingship. De skill kan getraind worden als individu of in groepen van 2 tot maximaal 5 spelers.
Je vergeet paar bootjes die ook naar Daemonheim varen...
Verder lijkt dit me een erg leuke enhandige thread :D

O ja, bij Taverley zeker?

Heb die inleiding eigenlijk gewoon gekopieerd van Rs Wiki :oops: .
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Dungeoneering

Bericht door Lars »

Bestaat er ook niet een fc gefocused op de lore van dg? die hunten ook journal pages.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering

Bericht door Joa »

larsjero schreef: Bestaat er ook niet een fc gefocused op de lore van dg? die hunten ook journal pages.
Fc's over lore in het algemeen hielden zich daar misschien vroeger wel mee bezig, maar nu staan al die teksten toch online, dus voor de lore te kennen heeft het niet echt meer nut om pages te hunten. :p
Teemo
Berichten: 384
Lid geworden op: maandag 17 september 2012, 14:15
RS: Denny (p2p)
Clan: #oliebol

Re: Dungeoneering

Bericht door Teemo »

Ik deed alleen dung voor de rewards.
Plaats reactie