Permanent Ban

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Beste mensen,

Na 2/3 jaar was ik weer van plan om te beginnen met Runescape, maar toen ik probeerde in te loggen op mijn account, kreeg ik de melding dat mijn account is verbannen.

Ik heb toen ingelogd op mijn profiel om te bekijken waarom ik verbannen ben en sinds wanneer.
En daar zag ik dat ik pas begin dit jaar ben verbannen en ZELFS een permanente ban heb gekregen!

En dan vraag ik mezelf af hoe ik verbannen kan zijn als ik 2/3 jaar niet ingelogd heb.
Kan het zijn dat ik zo lang niet meer op RS kwam, dat ze toen dachten we verbannen dit account?

Want uit de forums op RS kan ik wel halen, dat er in de loop van de tijd een schoonmaak geweest is op RS.
En dat er veel accounts zijn verbannen.
Is het misschien mogelijk dat ik perongeluk het slachtoffer daarvan ben geworden?

Graag zou ik antwoord willen ontvangen van de mede gamers die veel langer verstand hebben.
En met wie ik contact kan zoeken van Jagex.

Met vriendelijke groeten,

Evilboy199
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Permanent Ban

Bericht door Jelmer »

Waarschijnlijk zal jouw account gehackt zijn in de tijd dat jij niet meer speelde. Deze persoon zal jouw account waarschijnlijk gebruikt hebben om te botten, waardoor je nu verbannen bent.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

J elmer schreef:Waarschijnlijk zal jouw account gehackt zijn in de tijd dat jij niet meer speelde. Deze persoon zal jouw account waarschijnlijk gebruikt hebben om te botten, waardoor je nu verbannen bent.
Is er een terug weg mogelijk?
Want ik heb dit account sinds 2006 ongeveer.

En ik heb best veel tijd in dit account gestoken.
Wat ik nog kan herinneren, is dat ik level 110 was toen ik 3 jaar geleden stopte.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Permanent Ban

Bericht door xNitrous »

Ik had datzelfde probleem, misschien kun je net als ik ook overwegen om als je toch opnieuw moet starten , om Oldschool Runescape te gaan spelen. Leuke nostalgie en veel evenementen! :)
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Permanent Ban

Bericht door Daan »

Level 110 kan je ook echt zo weer inhalen anno 2016.

Toegevoegd na 6 seconden:
Op RS3 tenminste.
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Dat is dus het probleem.
Had ook een account op OS en daarmee was ik iets in de cb 80 met een ranged van 82.
Dat account ben ik dus ook kwijt.
En om weer zoiets op te bouwen op OS kost gewoon teveel tijd.
Het is gewoon onmogelijk om uren achter je computer te zitten, als 3 jaar terug.

Toegevoegd na 2 minuten en 49 seconden:
Daan schreef:Level 110 kan je ook echt zo weer inhalen anno 2016.

Toegevoegd na 6 seconden:
Op RS3 tenminste.
RS3 wil ik niet eens aan beginnen.
Dat was de reden dat ik met OS was begonnen.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Permanent Ban

Bericht door Joost »

Je kan bij je Account managment op de website zien wat de reden is van je ban. En nee het is hoogstwaarsxhijnlijk niet mogelijk daarvan af te komen.
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: Permanent Ban

Bericht door Meleepro NL »

^^
er is wel een kans, leg uit wat er is gebeurt en zeg dat het bewezen kan worden door de IP adressen na te gaan, de kans is niet groot, en zowat 0 als je rs speelt via een VPN.
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Permanent Ban

Bericht door I Wear Glory »

Als je Oldschool gaat spelen moet je toch opnieuw beginnen dus kan je net zo goed een nieuw account aanmaken.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Permanent Ban

Bericht door Jelmer »

I Wear Glory schreef:Als je Oldschool gaat spelen moet je toch opnieuw beginnen dus kan je net zo goed een nieuw account aanmaken.
Hij was al herbegonnen op OSRS op datzelfde account, die is hij dus ook kwijt. :P
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Meleepro NL schreef:^^
er is wel een kans, leg uit wat er is gebeurt en zeg dat het bewezen kan worden door de IP adressen na te gaan, de kans is niet groot, en zowat 0 als je rs speelt via een VPN.
Aan wie en via waar moet ik het uitleggen?
Want ik ben er 100% zeker van dat mijn IP adres niet gebruikt is tijdens de mogelijke bot periode.

Toegevoegd na 9 minuten en 35 seconden:
Joost schreef:Je kan bij je Account managment op de website zien wat de reden is van je ban. En nee het is hoogstwaarsxhijnlijk niet mogelijk daarvan af te komen.
Het geeft aan dat het door botten komt, maar het is wel raar, want ik was al 2/3 jaar niet meer op RS geweest.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Permanent Ban

Bericht door Daan »

Maar je ontkent niet dat je gebot hebt.
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Permanent Ban

Bericht door The Patron »

I was hijacked
Before we apply any ban we make reasonable checks to ensure that the account is not hijacked.

Please note that we do not deem an account hijacked if you have willingly allowed someone to access your account or if you have tried to disguise your access to the account because you intended to cheat and planned to claim that your account was hijacked in the event of being 'caught'.

Ultimately the burden of responsibility is with the account owner to ensure the account is kept secure at all times.

We provide a number of tools and tips to help keep a secure account, and as such claims of hijacking are considered a weak defence against bans as account owners have agreed to keep their accounts secure. Further details of the account user's agreement to ensure they keep the account secure can be found in Section 7 of our Terms & Conditions.

De reden dat je je account kwijt bent is '' ik zeg niet dat'' maar ik vermoed nalatigheid in het beveiligen van je account.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Permanent Ban

Bericht door Ricc »

Contacteer Jagex gewoon eventjes en kijk of ze dit eens kunnen nagaan. Het kan ook zijn dat je account onterecht was verbannen door een bug in hun bot detectie software waardoor 40K accounts onterecht verbannen waren, hoewel dat normaal opgelost zou moeten zijn.
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Daan schreef:Maar je ontkent niet dat je gebot hebt.
Als je mijn eerste bericht begrijpend leest, dan kun je zien, dat ik 2/3 jaar niet op RS ben geweest.
Dus, ik ben het sowieso niet geweest.

Toegevoegd na 2 minuten en 8 seconden:
Ricc schreef:Contacteer Jagex gewoon eventjes en kijk of ze dit eens kunnen nagaan. Het kan ook zijn dat je account onterecht was verbannen door een bug in hun bot detectie software waardoor 40K accounts onterecht verbannen waren, hoewel dat normaal opgelost zou moeten zijn.
Weet je misschien via welke e-mailadres ik ze kan contacteren en graag bij een Nederlandse moderator, want mijn Engels is niet zo best haha
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Permanent Ban

Bericht door Daan »

Nogmaals, je ontkent dus niet dat je OOIT gebot hebt.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Permanent Ban

Bericht door Zeekoe »

evilboy199 schreef:
Ricc schreef:Contacteer Jagex gewoon eventjes en kijk of ze dit eens kunnen nagaan. Het kan ook zijn dat je account onterecht was verbannen door een bug in hun bot detectie software waardoor 40K accounts onterecht verbannen waren, hoewel dat normaal opgelost zou moeten zijn.
Weet je misschien via welke e-mailadres ik ze kan contacteren en graag bij een Nederlandse moderator, want mijn Engels is niet zo best haha
Er werken geen Nederlandse mods meer bij Jagex, dus het zal in het Engels moeten.
http://services.runescape.com/m=rswiki/en/Account_Help
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Daan schreef:Nogmaals, je ontkent dus niet dat je OOIT gebot hebt.
Ik heb het nog nooit gedaan.
Dat kan je ook in de geschiedenis op mijn profiel zien.

Het is dat mijn account halverwege januari dit jaar gepakt was met botten en daarvoor een week ban kreeg.
En na die week ban, na niet eens 2 weken verder kreeg mijn account een permanente ban.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Permanent Ban

Bericht door Ceecs Clan »

evilboy199 schreef:
Daan schreef:Nogmaals, je ontkent dus niet dat je OOIT gebot hebt.
Ik heb het nog nooit gedaan.
Dat kan je ook in de geschiedenis op mijn profiel zien.

Het is dat mijn account halverwege januari dit jaar gepakt was met botten en daarvoor een week ban kreeg.
En na die week ban, na niet eens 2 weken verder kreeg mijn account een permanente ban.
En toen dacht je als ik het niet was zal ik mijn account maar niet extra beveiligen ook? ;)
evilboy199
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2016, 10:04

Re: Permanent Ban

Bericht door evilboy199 »

Ceecs Clan schreef:
evilboy199 schreef:
Daan schreef:Nogmaals, je ontkent dus niet dat je OOIT gebot hebt.
Ik heb het nog nooit gedaan.
Dat kan je ook in de geschiedenis op mijn profiel zien.

Het is dat mijn account halverwege januari dit jaar gepakt was met botten en daarvoor een week ban kreeg.
En na die week ban, na niet eens 2 weken verder kreeg mijn account een permanente ban.
En toen dacht je als ik het niet was zal ik mijn account maar niet extra beveiligen ook? ;)
Zoals ik zei het is al 2/3 jaar geleden dat ik voor het laatst online was.
En ben sinds deze week pas achter gekomen dat ik verbannen ben.
Omdat het de eerst keer was na 2/3 jaar dat ik weer inlogde
Plaats reactie