Double XP Weekend - It's over!

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Double XP Weekend - It's over!

Bericht door Jelmer »

Afbeelding
Zoals ieder halfjaar weer een terugkomend fenomeen. Ook deze maand staat het Double XP Weekend weer voor de deur! In dit topic kun je met elkaar praten over de verschillende dingen die je gaat doen en de verschillende goals die je wilt bereiken. Ook kun je verscheidene methodes om te trainen uitwisselen en vragen om tips, om een echte pro te worden! Stel dat je tijdens het Double XP Weekend toch niet veel kunt spelen, is de week erna misschien nog wel leuk om te vermelden. Van maandag 20 tot en met maandag 27 februari krijg je een bonus van maximaal 1m xp tijdens het skillen. Hierbij begin je met een multiplier van 1,8, die steeds verder afloopt. Zo hebben ook de mensen die in het weekend nauwelijks aan spelen komen, een kleine beloning om te gebruiken. ^_^

Het leek mij leuk om bij te houden wat voor een doel iedereen voor ogen heeft en of dit ook echt behaald wordt. Vertel dus vooral wat je doelstelling is en vertel naderhand of je het hebt gehaald. Ik zal het noteren in de onderstaande tabel.
NaamDoelBehaald?
Hankinator120 Invention
Zoveel mogelijk Smithing
Misschien 120 Mage
-
Kiepedaarp120 Invention-
GioZo hoog mogelijk Agility-
CeecsDoen wat leuk is-
Thijs120 Firemaking en Thieving-
TristanSchoolwerk-
ZeekoeInvention
Smithing
-
Meleepro NL120 Summoning-
Holy WallieInvention-
Marco120 Fletching
50m Summoning XP
-
Give Me Time95 Prayer
93 Summoning
99 Thieving
Slayer
-
Ik wil ook bijhouden hoeveel XP er gehaald wordt door meerdere personen in het Double XP Weekend. Als je ook in de tracker gezet wilt worden, moet je hier even een berichtje achterlaten. :)

http://crystalmathlabs.com/tracker-rs3/ ... tition=164
In- of uitklappen • Deelnemers
Jelmer
Hankinator
Kiepedaarp
Gio
Ceecs
Rasmus
Thys
Wertoo4
Zeekoe
Meleepro NL
Holy Wallie
M ar co
Give Me Time
Geen idee of hier animo voor is, mij leek het in ieder geval wel leuk. :bier:
Laatst gewijzigd door Jelmer op dinsdag 21 februari 2017, 15:14, 11 keer totaal gewijzigd.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Double XP Weekend

Bericht door Hank1705 »

Count me in ^_^

Doel is in ieder geval 120 invention halen, vanaf 62.6m momenteel (dus 18m te gaan :p ). Ik ga er vanuit dat ik dat doel wel haal, verspreid over het weekend. Daarna mogelijk zoveel mogelijk smithing doen, of 120 magic halen, waar ik (relatief) dichtbij zou moeten zitten na het halen van 120 invention.
Afbeelding
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Double XP Weekend

Bericht door buitje »

Oeh leuk! Ik doe mee :)

Ik ga alleen maar slayen, daardoor hoop ik 120 invention te worden. Daarnaast qua exp: 70m range en 50m slayer. Geen snelle/dure skills dit weekend voor mij.
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Gio »

Ik probeer zo hoog mogelijk agil te halen, 94 nu met 3m bxp. Daarnaast als agil verveelt slayer/Smith.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Ceecs Clan »

Count me in - Ceecs

Ik ga beetje Summ/Smith/Craft/Fletch/Invention en als ik tijd heb Hunt doen. Ik heb niet echt een goal buiten mijn XP in die skills hoger krijgen.

PS: vermeld misschien dat in de week na het XP Weekend je tot 1M BXP kan krijgen ook nog! Wel met een multiplier die start van 1,8 en daalt.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Jelmer »

Ceecs Clan schreef:PS: vermeld misschien dat in de week na het XP Weekend je tot 1M BXP kan krijgen ook nog! Wel met een multiplier die start van 1,8 en daalt.
Dat is een mooie toevoeging, goed opgemerkt. Ik zet hem in de beginpost! :D
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: Double XP Weekend

Bericht door Het Pietje »

Op dit moment nog niks gepland voor het double xp weekend. Ik denk dat ik maar weer mijn proteans op ga maken en daarna mijn bonus xp gebruiken (Als bonus xp tenminste stackt met double xp :x ). Als ik daarna nog tijd over heb misschien wat firemaking doen met de nieuwe invention tool voor fm. De rest van de tijd zal het gewoon wat slayer/bossen worden.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Jelmer »

Het Pietje schreef:Op dit moment nog niks gepland voor het double xp weekend. Ik denk dat ik maar weer mijn proteans op ga maken en daarna mijn bonus xp gebruiken (Als bonus xp tenminste stackt met double xp :x ). Als ik daarna nog tijd over heb misschien wat firemaking doen met de nieuwe invention tool voor fm. De rest van de tijd zal het gewoon wat slayer/bossen worden.
Bonus xp stackt gelukkig met double xp weekend. :D
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Ceecs Clan »

Jelmer schreef:
Het Pietje schreef:Op dit moment nog niks gepland voor het double xp weekend. Ik denk dat ik maar weer mijn proteans op ga maken en daarna mijn bonus xp gebruiken (Als bonus xp tenminste stackt met double xp :x ). Als ik daarna nog tijd over heb misschien wat firemaking doen met de nieuwe invention tool voor fm. De rest van de tijd zal het gewoon wat slayer/bossen worden.
Bonus xp stackt gelukkig met double xp weekend. :D
Wel maar voor *3
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Double XP Weekend

Bericht door Rasmus »

Ik ga denk ik gewoon hetzelfde doen als altijd, rondhuppelen en hier en daar wat Slayer.
"Be yourself, everyone else is already taken"
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Double XP Weekend

Bericht door Thys »

Kzal ook maar meedoen dan.

Ik ga 5u firemaken om 120 af te maken, daarna 20u dwarf traders voor 120 thieving en als ik nog tijd en zin heb de rest van het weekend en met de multiplier rcen in de runespan
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Double XP Weekend

Bericht door Tristan »

Veel schoolwerk waarschijnlijk, maar als ik tijd heb gewoon slayer met veel magic tasks. Ik ben blij dat er nog wat extra xp te halen valt de rest van die week.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Ceecs Clan »

Blijkbaar werkt de week erna toch iets anders als ze zeiden op Dev Q&A. Er is news post gekomen met meer uitleg over de 'tail-off XP boost'. (http://services.runescape.com/m=news/do ... unity_news)

Het is dus direct na het XP weekend t.e.m. 27/2 12:00 UTC. Het geld voor 1M XP, zelfde restricties als op xp weekend en start met dubbel xp (+100%) en daalt met -5% per 50K XP
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Double XP Weekend

Bericht door Zeekoe »

Leuk topic, Jelmer!

Ik zou graag Hank verslaan in elk opzicht. Helaas is dit het eerste weekend na de start van het nieuwe semester en vrees is dat het eerder beperkt gaat blijven qua gains. Ik ga me dus hoofdzakelijk focussen op: Invention en protean bars smithen.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Double XP Weekend

Bericht door Hank1705 »

It's onnn
Afbeelding
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Jelmer »

Zeekoe schreef:Leuk topic, Jelmer!

Ik zou graag Hank verslaan in elk opzicht. Helaas is dit het eerste weekend na de start van het nieuwe semester en vrees is dat het eerder beperkt gaat blijven qua gains. Ik ga me dus hoofdzakelijk focussen op: Invention en protean bars smithen.
Hank is makkelijk te verslaan! :twisted:
Ga je Invention via Smithing doen?
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Double XP Weekend

Bericht door Hank1705 »

Jelmer schreef:
Zeekoe schreef:Leuk topic, Jelmer!

Ik zou graag Hank verslaan in elk opzicht. Helaas is dit het eerste weekend na de start van het nieuwe semester en vrees is dat het eerder beperkt gaat blijven qua gains. Ik ga me dus hoofdzakelijk focussen op: Invention en protean bars smithen.
Hank is makkelijk te verslaan! :twisted:
Ga je Invention via Smithing doen?
Je weet wat er de laatste keer gebeurde toen ik me ergens op toespitste
*kuch*iets met clues ofzo *kuch*
Afbeelding
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Double XP Weekend

Bericht door Zeekoe »

Jelmer schreef:
Zeekoe schreef:Leuk topic, Jelmer!

Ik zou graag Hank verslaan in elk opzicht. Helaas is dit het eerste weekend na de start van het nieuwe semester en vrees is dat het eerder beperkt gaat blijven qua gains. Ik ga me dus hoofdzakelijk focussen op: Invention en protean bars smithen.
Hank is makkelijk te verslaan! :twisted:
Ga je Invention via Smithing doen?
Nee fishvention ftw. Hoewel, werkt die hammer-tron van invention ook met protean bars?

Toegevoegd na 1 minuut en 31 seconden:
Oh, jep schijnt te werken maar wel voor 50% van de normale xp.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Double XP Weekend

Bericht door Jelmer »

RSwiki schreef:Hammer-trons gain item experience at a rate of 7.8% of the base experience of normal Smithing actions performed while wielding it - this includes smelting bars, smithing bars, and actions in the Artisans Workshop. Protean bars give half the tool experience to hammer-trons compared to skilling with regular materials.
3.9% van de XP die je haalt met protean bars zal dus item xp zijn. Dit is wel zonder de 50% bonus van het weekend.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Double XP Weekend

Bericht door Zeekoe »

In dat geval kan ik 1 hammer vullen met mijn protean bars, dus die zal ik doen en daarna dan maar fishen. Bedankt! :)
Plaats reactie