Kleine survey, duurt max 5 min

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

Hallo!

Momenteel ben ik 22 jaar oud en student aan de KU Leuven.
In het kader van mijn thesis heb ik een kleine survey ontwikkeld i.v.m. runescape, en het zou fantastisch zijn als een aantal van jullie die zouden kunnen invullen!

Denk er aan dat de survey een basiskennis over kansen en kansrekenen verondersteld, dus als je de vragen niet begrijpt, vul dan aub niets willekeurig in, sluit de survey gewoon. (Verder is de survey ook in het engels!)

Members kunnen deze link gebruiken: https://bonnefabio.typeform.com/to/hrWCZs
Niet-members kunnen deze link gebruiken: https://fabiobonne.typeform.com/to/tRj7Lc

Duizend maal dank aan iedereen die de survey invult!
Met vriendelijke groeten!

Aangezien veel mensen denken dat dit scam is; mijn KU Leuven e-mail is fabio.bonne@student.kuleuven.be,
je mag van mij gerust even daar naar mailen, en dan zal ik vrolijk reageren dat ik inderdaad dezelfde persoon ben.
Als KU Leuven student lopen scammen lijkt me vrij achterlijk, dus hopelijk geeft dat genoeg zekerheid .. !
Laatst gewijzigd door Nosforia op dinsdag 28 februari 2017, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Gewoon »

Wat een kutvragen man. Ik zou eens langs jouw begeleider gaan om de survey te herzien, je hebt namelijk niks aan de resultaten die hieruit komen.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Daan »

Gewoon schreef:Wat een kutvragen man. Ik zou eens langs jouw begeleider gaan om de survey te herzien, je hebt namelijk niks aan de resultaten die hieruit komen.
Waarschijnlijk heeft hij als nieuw lid de woordcensuur nog niet uitgezet, dus kan hij het woord kütvragen niet lezen.

Maar inderaad, zijn flinke kütvragen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Zeekoe »

Ik snap er geen knijt van.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Bearserk »

heb echt geen idee wat je me probeert te vragen en ik was toch vrij goed in kansrekenen
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Itachi »

Ik heb sommige vragen echt zes keer opnieuw gelezen, maar ik snap nog steeds niet wat bedoeld wordt. o.O
Plaatje
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

Alle vragen volgen dezelfde logica:
ik geef je 50% kans om +360 dagen premium te krijgen en 50% kans om +0 dagen te krijgen;
Nu, de vraag is welk aantal dagen (dat je met 100% kans krijgt) equivalent is voor jou met de risicovolle situatie zojuist vermeldt. Dit kan elk getal tussen +0 and +360 zijn.

Hopelijk helpt dit .. ?
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Holy Wallie »

Ik haakte al af bij vraag 2. Je kan het beste je vragen een beetje bijstellen zodat mensen begrijpen wat nu precies de bedoeling is. :P
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Gewoon »

Dus je thesis is gewoon deze meme maar dan vertaald naar membership? Belgenonderwijs kek

Afbeelding
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Bearserk »

Wat voor studie is dit waar je je thesis over runescape mag schrijven
Afbeelding
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

De thesis gaat loss aversion schatten in online gaming; over het verschil in impact tussen
members die hun membership 'verliezen' (de periode verloopt dus) t.o.v. incentieve voor non-members om membership te kopen
(toegepast op runescape dan) dan zou Jagex bvb gratis membership kunnen geven voor 1 maand aan non-members,
mensen gaan dan verbeteren op hun membership skills
waardoor de kans groter wordt dat ze premium zullen verlengen na die gratis maand omdat ze premium skills niet kwijt willen,

De vragen zijn de vragen, als ik ze uitleg en ze zijn nog niet duidelijk ligt het echt niet aan mij denk ik dan:
Optie 1 : 50% kans op +360; 50% kans op +0
Optie 2: 100% kans op +X
--> die X is nu juist wat ik zoek; hoeveel moet die X voor jou zijn?
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

Ik heb de vragen aangepast in de survey, ze zouden nu een stuk gemakkelijker moeten zijn om te begrijpen!
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Ceecs Clan »

Ik kreeg 6 keer dezelfde vraag?
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

Als je altijd nul antwoord krijg je altijd dezelfde vraag ja; spijtig genoeg is nul geen logisch antwoord en waarschijnlijk een teken dat je de vraag nog eens moet lezen ;)

Toegevoegd na 24 minuten en 41 seconden:
Aangezien veel mensen denken dat dit scam is; mijn KU Leuven e-mail is fabio.bonne@student.kuleuven.be,
je mag van mij gerust even daar naar mailen, en dan zal ik vrolijk reageren dat ik inderdaad dezelfde persoon ben.
Als KU Leuven student lopen scammen lijkt me vrij achterlijk, dus hopelijk geeft dat genoeg zekerheid .. !
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Daniel_1102 »

Nosforia schreef:Als je altijd nul antwoord krijg je altijd dezelfde vraag ja; spijtig genoeg is nul geen logisch antwoord en waarschijnlijk een teken dat je de vraag nog eens moet lezen ;)
Hahaha

Ontopic: ik snap het niet
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Bearserk »

Nosforia schreef:Als je altijd nul antwoord krijg je altijd dezelfde vraag ja; spijtig genoeg is nul geen logisch antwoord en waarschijnlijk een teken dat je de vraag nog eens moet lezen ;)

Toegevoegd na 24 minuten en 41 seconden:
Aangezien veel mensen denken dat dit scam is; mijn KU Leuven e-mail is fabio.bonne@student.kuleuven.be,
je mag van mij gerust even daar naar mailen, en dan zal ik vrolijk reageren dat ik inderdaad dezelfde persoon ben.
Als KU Leuven student lopen scammen lijkt me vrij achterlijk, dus hopelijk geeft dat genoeg zekerheid .. !
Dexter schreef:belg
Afbeelding
Nosforia
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 27 februari 2017, 15:14

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Nosforia »

Zoals aangegeven in de survey heb je bij elke vraag 2 opties, de bedoeling is dat je de waarde X moet invullen zodat je onverschillig bent tussen optie 1 en optie 2. Met onverschillig bedoel ik dus dat het voor jou niet uitmaakt op optie 1 of optie 2 wordt 'uitgevoerd'.

Bvb (voor members):
Optie 1: 50% kans op -360 dagen en 50% kans op -0 dagen(= er verandert niets)
Optie 2: 100% kans op -X dagen

Als je volledig risico-neutraal bent zal de X gewoon 360*0.5 = 180 zijn; maar meestal is dat niet zo.

Hopelijk helpt dit?
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Jelmer »

Ik heb hem voor je ingevuld. ^_^
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Dexter »

Herk de Stad is een malle plek.
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Kleine survey, duurt max 5 min

Bericht door Ceecs Clan »

Nosforia schreef:Zoals aangegeven in de survey heb je bij elke vraag 2 opties, de bedoeling is dat je de waarde X moet invullen zodat je onverschillig bent tussen optie 1 en optie 2. Met onverschillig bedoel ik dus dat het voor jou niet uitmaakt op optie 1 of optie 2 wordt 'uitgevoerd'.

Bvb (voor members):
Optie 1: 50% kans op -360 dagen en 50% kans op -0 dagen(= er verandert niets)
Optie 2: 100% kans op -X dagen

Als je volledig risico-neutraal bent zal de X gewoon 360*0.5 = 180 zijn; maar meestal is dat niet zo.

Hopelijk helpt dit?
Ik dacht dat je moest kiezen tussen optie 1 of 2 eerst en dan als je optie 2 kiest de X invult...
Plaats reactie