Editie 01 - September 2009

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 01 - September 2009

Bericht door Redactie »

Lunagraaf - September 2009

Afbeelding Maandelijkse actualiteiten vers van de pers
Hier is 'ie dan, de eerste officiële krant van Lunagang! We hebben ons best gedaan om de krant leuk en interessant te maken. Als je suggesties, tips of opmerkingen hebt; vertel ze. We kunnen dit dan mogelijk verwerken in de eerstvolgende krant.
De eerste editie - September 2009
  • Winnaar mooiste outfit met regenboogkleuren 2009
  • Winnaar en winnares Tip-Awards juli en augustus 2009
  • De toekomstige lay-out van Lunagang
  • Uitleg exp-volgsysteem
  • Interview met Heer Koen over het tipforum door de jaren heen
  • Recente en toekomstige updates van RuneScape
  • Een stukje over de officiële evenementen
  • De o zo bruikbare inzendingen van de monsterdatabase
  • Het ploxleger
  • Wij feliciteren...
  • Wist je dat...
Awards
We hebben ook een aantal awards op het tipforum. Denk hierbij aan de Tip-Awards, RS-awards maar natuurlijk ook awards bedacht door onze leden, zoals de armour competitie! Je zult misschien wel denken: waar zijn de tipforummer van het kwartaalverkiezingen eigenlijk? Binnenkort zal er weer één komen!

De armour-competitie awards - Mooiste outfit met regenboogkleuren 2009!
Afbeelding
Gefeliciteerd Vinci Pl0x! Leuk bedacht en erg fleurig!
De Tip-Awards

De Tip-Awards zijn terug! Dé gelegenheid bij uitstek om onze leden eens extra in de bloemetjes te zetten. Er zijn reeds twee awards uitgedeeld: eentje voor de beste discussieerder en een award voor de vriendelijkste persoon op het tipforum. Soulstripper won de award voor de beste discussieerder met een immense voorsprong. De award voor de vriendelijkste persoon ging naar Suzo2. Gefeliciteerd beiden! Zelf meebepalen wie de grootste pechvogel is? Klik hier om je stem uit te brengen!
Afbeelding Veranderingen aan de lay-out van Lunagang
Misschien heb je al over de veranderingen aan de lay-out gehoord in dit onderwerp, of gewoon helemaal niet. Dit jaar zullen we een aantal veranderingen doen aan de lay-out. We beginnen met de homepage en de updates. De updatespagina is op het moment al vernieuwd.
 Klik hier voor de oude pagina van updates
Oude pagina van updates:
Afbeelding
 Klik hier voor de vernieuwde pagina van updates
Vernieuwde pagina van updates:
Afbeelding
De homepage van nu bestaat al sinds 2006. Het is een nogal saaie en kale pagina. Daar komt verandering in. Er komen plaatjes van beesten op, een link naar de plaatsen van de pinguïns en naar de locatie van het circus en er komt een peiling die elke week zal veranderen. Waarschijnlijk wordt de kolom van 'wist je dat' ook mooier gemaakt.
 Klik hier voor de recente homepage
Oude homepage:
Afbeelding
 Klik hier voor de toekomstige homepage
Begin van de nieuwe homepage, het is nog niet af:
Afbeelding
Daarnaast zal de breedte van de website ook anders worden. Bij iedereen zal straks de breedte hetzelfde zijn zodat het niet uitrekt naar je schermresolutie. Hiermee voorkomen wij zeer uitgerekte zinnen bij brede beeldschermen. De bestaande linkerbalk zal ook aan de rechterkant komen. Op de rechterbalk zal een reclame voor RuneScape.com komen. We gaan zeker niet alles tegelijk veranderen, we zullen het stapje voor stapje aanpassen zodat iedereen er aan kan wennen. We hopen dat jullie het mooi vinden en er ook goed aan kunnen wennen.
Afbeelding exp-volgsysteem
Naarmate je meer RuneScape speelt, raak je ook steeds meer geïnteresseerd in je speelgedrag, wat je zoal voor mijlpalen hebt behaald de afgelopen maanden of zelfs jaren, en hoe je het doet in vergelijking met je mede-RuneScapers. Zou het niet leuk zijn om het 'ns tegen elkaar op te nemen, en te zien wie in een bepaalde tijd het meest, of juist het minst exp binnenhaalt op z'n account?

De Lunagang heeft over deze behoeften nagedacht, en heeft een idee uitgewerkt dat dit allemaal mogelijk maakt. We zullen in de toekomst zogenaamde snapshots ofwel momentopnames gaan maken van accounts in de hiscore. Dit proces zal een tal van mogelijkheden creëren.

Het systeem

Op de website zal een nieuwe locatie komen waar je met je tipforum-account kunt inloggen. Eenmaal ingelogd heb je de keuze om deel te nemen aan het zogeheten exp-volgsysteem, met als gevolg dat er om de 24 uur een snapshot van je levels uit de highscores zal worden gemaakt. Dit snapshot zal worden opgeslagen in de databases van de Lunagang.

Na verloop van tijd zul je een scala aan snapshots hebben. Dit kun je gebruiken om je persoonlijke vooruitgang in de gaten te houden, maar de data staat ons nog veel meer toe...

Zo zal het systeem ook een weergave maken van wie het meest aantal exp heeft getraind van alle deelnemers, welke skill het meest populair is onder de Lunagangers, hoeveel levels we in totaal nou allemaal trainen op een dag en nog veel meer!

Daarnaast creëert het systeem ook mogelijkheden om te duelleren. Je zult een eigen competitie kunnen creëren waarin je andere leden in kunt uitnodigen, bij deze competities kun je doelen stellen die in relatie met een bepaalde tijd staan. Bijvoorbeeld: wie het meest aantal exp in Woodcutting kan halen in een maand.

Als uitbreiding op het duelleren, zullen we een optie creëren waarmee clans tegen elkaar kunnen strijden, dit kun je het best vergelijken met het Road of the Skillers evenement. Zo kun je bijvoorbeeld een competitie starten van twee weken, met als doel het meest aantal total exp te behalen; de clan waarvan alle leden bij elkaar het meest aantal total exp hebben binnengehaald binnen die weken, zal als winnaar worden beschouwd.

Slot

De laatste regels code zijn al in zicht, en het systeem is al flink getest. Het zal niet heel lang meer duren voor dat het systeem officieel de lucht in gaat.

Wanneer gaat het dan online?
Een exacte datum kan nog niet gegeven worden, er kunnen altijd weer ideeën bijkomen waardoor het iets langer zal duren voor het daadwerkelijk op de site komt, het zal in ieder geval zo snel mogelijk beschikbaar worden gemaakt.
Afbeelding Interview met Heer Koen over LTF door de jaren heen
Wij van de redactie vonden het interessant om het eens te hebben over alle veranderingen die LTF doorgaan heeft en hoe alles eigenlijk precies begonnen is. En niemand kan ons daar beter bij helpen dan voormalig moderator en intussen hoogbejaarde Heer Koen, die al sinds 10 december 2005 geregistreerd is op het tipforum.

Koen, jij bent al sinds het prille begin betrokken bij LTF. Een lange tijd als moderator, maar sinds enkele maanden als lid. Hoe verliep dat precies, de oprichting van LTF en wat was de aanleiding?

Lunagang als clan draaide goed, maar de website zelf kreeg veel concurrentie van andere tipsites. Feppie wilde dus een forum, speciaal voor het tipgedeelte van de website. Het technische werk was uiteraard voor Feppie, maar het moderatorteam van de funclan heeft in die periode wel meegeholpen met fouten opsporen, advies geven, enz. Het moderator team uit die tijd bestond uit Het Eendje, Feppie64, Helze, JustiCe, YamakasiNL, Thijs en ik. Moderators uit de funclan werden ook automatisch moderator op het tipforum, ook nadat het tipforum was opgericht. Poekies en Sanderkeuh(Lazy Peanut) kregen zo bijvoorbeeld hun rechten hier.
Niet iedereen wilde toen tijd steken in het tipforum, want dat was toen nog behoorlijk leeg. Het niveauverschil was toen enorm groot, de Lunagang funclan was rond die periode namelijk (een van) de beste Nederlandstalige clans op RS.

Het forum zelf was ongeveer een kopie van de funclan van toen. Met minder subfora, geen quickreply en geen babbelbox. Omdat de tipsite gewoon zo goed was (en nog steeds is), werd het tipforum snel populair. Nieuwe moderators werden uiteindelijk gekozen op basis van activiteit op het tipforum, en nieuwe lunagang mods werden niet langer automatisch tipforum mods.
Het is leuk om een forum zo te zien groeien.


Welke belangrijke veranderingen heeft LTF ondergaan en hoeveel invloed had jij daarin als moderator?

Echte grote veranderingen zijn er niet geweest. Het forum is gewoon geëvolueerd van niets tot wat het nu is. Er zijn wel aanpassingen geweest in de indeling van het forum, samenstelling van het moderatorteam, en de oprichting van andere teams. Hier had ik altijd wel mijn zegje bij. Ik was van die eerste bende moderators de enige die nog actief was op het tipforum, ik had dus het meeste ervaring. Toen RSNL stopte met hun clandiscussiegedeelte is dat naar het tipforum gekomen. Daar ben ik betrokken geweest bij de organisatie, minder bij de discussies zelf. Een belangrijke veranderingen voor de website was het databasegedeelte, dat is eigenlijk het enige waar ik me niet mee gemoeid heb. Vooral omdat RS me toen al minder lag.

Wat precies zorgde ervoor dat LTF zo populair werd? Had het tipforum bepaalde troeven die andere fora niet konden uitspelen?

De sfeer op het forum is eigenlijk altijd goed geweest. Mensen wilden graag aan de site helpen, alle guides op de website zijn goed verzorgd, en dat lokt natuurlijk nieuw volk. Feppie maakt geen fouten, hij weet wat er moet gebeuren, hij heeft degelijke mensen rondom zich en kan de taken goed verdelen. Alles op deze website gaat toch op de een of andere manier langs meneer de hoofdredacteur, en wat er dan uitkomt is gewoon van goede kwaliteit.
Ik heb 'm volgens mij ook nog maar één keer zijn beslissing laten veranderen, en dat was toen hij mij hier van het privéforum flikkerde. We mogen het clandiscussiegedeelte en de problemen bij RSNL natuurlijk ook niet vergeten, dat heeft ook veel mensen naar hier gehaald.


Bonus
 De eerste geruchten over het tipforum
feppie64 schreef:Mijn post in Ideeën en vragen:
-------
Ik denk wel dat we dan ook wat meer met het fangedeelte van de site moeten doen als we databases gaan, zoals een apart forum voor iedereen zoals op Roenskeep. Gesplitst clan en fansite dus.

Een tweede forum moet ik sowieso doen als ik Roenskeep bij wil houden, maar daar heb ik nog geen zin in gehad. Er zitten natuurlijk nadelen aan, zoals allemaal noobies op je nieuwe forum. Misschien trekt het ook wel weer wat hoge leden aan, je naamsbekendheid wordt in ieder geval groter. Ik krijg soms ook wel eens vragen over de questfouten. Met een nieuw forum waarop iedereen zich kan registreren levert meer leden op, meer mensen die info en guides leveren voor de site.
En btw, gaat dit niet veel ruimte vragen van de server? Maar verder zie ik geen problemen.
Meer bezoekers --> meer advertentieklikkers --> meer geld om de site te betalen :p Ruimte is geen probleem :) 25 / 750 MB (3.33%)
-------------

Wat denken jullie daarvan? Jullie worden natuurlijk de eerste mods he ^^
 Feppie64 onzeker over de toekomstige URL van het tipforum
feppie64 schreef:Ok, ik ga het doen :D Ik zit een beetje met de link van het nieuwe forum :-k https://www.lunagang.nl/tipforum ? Of gewoon https://www.lunagang.nl/forum en dit forum wat anders, bijv. https://www.lunagang.nl/clanforum of https://www.lunagang.nl/clan . Wat vinden jullie :)?

Of https://tipforum.lunagang.nl :roll: Of allebei :P
 Het Eendje en voormalig moderator Thijs praten over hun forumrechten
Het Eendje schreef:Al gezien hoeveel rechten we hebben? \:D/
Thijs schreef:Nee :-O Ga ik nu maar eens doen

Toegevoegd na 1 minuten:

Woo, dat zijn nog eens mooie rechten om te (mis)(ge)bruiken.
Afbeelding Officiële evenementen
De officiële evenementen bestaan in november een jaar! Het begon allemaal met het boss-evenement van Snotaapii, Road of Skillers van Ever121 en het Ape Atoll Agility-evenement van Kilerhageman. Er is al aardig wat verandering ingekomen, zo zijn er nieuwe evenementen en nieuwe leiders. Het boss-evenement is overgenomen door Chris en het Ape Atoll-evenement is verandert in een wekelijks skillevenement onder leiding van Boerenbelg en Mystery. In januari kwam het eerste minigame-evenement, onder leiding van Frankos9. We speelden hier de minigame Stealing Creation, het was een enorm succes. Helaas werd de opkomst later minder. In april werd het minigame-evenement door Loliwo overgenomen en later door Mr Emmertj en Scyfer30. Road of Skillers staat tegenwoordig onder leiding van Poep98.

Alle evenementen zijn vandaag de dag een groot succes. Het boss-evenement wordt toch het drukst bezocht, gevolgd door Road of Skillers.
Onze eigen smitetanker!
Afbeelding

Zinkende LTF-ers
Afbeelding

Een gezellig avondje vissen met het skill-evenement
Afbeelding
Afbeelding Updates van RuneScape
Zoals Jagex al gemeld heeft: de questseries worden aan een eind gebracht, er komen dus vervolgquests. Volgens de Chaos Elemental komen er dit jaar erg veel vervolgen, met name van de elven, Rag and Bone Man en Elemental Workshop-serie. Mod Dylan is namelijk terug, een Jagex moderator die de elven- en elemental workshopserie bedacht en uitbracht. Op het moment is de Rag and Bone Man vervolgquest al uit: Fur 'n' Seek. De quest is bijna hetzelfde als Rag and Bone Man, maar deze keer moet je huiden verzamelen. Net als Rag and Bone Man heeft Fur 'n' Seek ook weer een wishlist. Deze is stukken lastiger dan de vorige. Als je de miniquest The Hunt for Surok voltooid hebt kun je proberen een bot van Bork (level 267) te krijgen, anders moet je General Graardor verslaan (level 624). De guide van de wishlist kun je hier vinden. Veel succes!

De o zo bruikbare inzendingen van de monsterdatabase

 Inzending 1
kunnen jullie runescape weer normaal maken voor de zomervantie nu is het een stuk saaier
 Inzending 2
een ankou dropt ook bandos godsworden
 Inzending 3
plz zet de wildy terug plz
 Inzending 4
ze dropen cave crawler head en die is 100 mill
 Inzending 5
Hij dropt Lord_paul.
 Inzending 6
hallo lunagang ik train slayer maar ik weed niet waar de zanaris zijn waar je met een rope naar beneden moet kunt u dat schrijfen??
"Het ploxleger"
Een poosje geleden heeft Vinci Pl0x het ploxleger opgezet en twee pl0xevenementen gehouden. De laatste was helaas niet zo'n succes, er was weinig opkomst. Dat is ook niet zo gek, het pl0xleger is niet ongevaarlijk!
Afbeelding
Wij feliciteren...
Ron met 93 Farming.
Sodiack met 93 Fletching.
Mr Emmertj met 90 Farming.
MonstrOO7 met het voltooien van While Guthix Sleeps.
BeauBruce met 91 Fletching
Jeroenn92 met 99 Summoning.
Soulstripper met het voltooien van While Guthix Sleeps.
Koenthemager met 99 Strength.
Lisette met 99 Cooking.
Scania&Gismo met 2000 total.
Simi25 met 98 Runecrafting.
Mootje Jwz met 99 Hitpoints.
Right` met 99 Hunter.
En natuurlijk de rest die een leuke prestatie behaald heeft!
Wist je dat...
1499 mensen een website hebben opgegeven in hun profiel? Waarvan 119 mensen lunagang hebben opgegeven, en 245 mensen runescape.

Maarliefst 4410 gebruikers hun MSN-adres hebben opgegeven? Dat is 8% van alle gebruikers.

Jagex voor elke content update hints geeft? Kijk maar eens op hun twitter account!
Leon
Berichten: 5703
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 19:11

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Leon »

HAX Wat gaaf :D

EDIT
In- of uitklappen • Super geniaal
kunnen jullie runescape weer normaal maken voor de zomervantie nu is het een stuk saaier


Inzending 2
een ankou dropt ook bandos godsworden


Inzending 3
plz zet de wildy terug plz


Inzending 4
ze dropen cave crawler head en die is 100 mill


Inzending 5
Hij dropt Lord_paul.


Inzending 6
hallo lunagang ik train slayer maar ik weed niet waar de zanaris zijn waar je met een rope naar beneden moet kunt u dat schrijfen??
OMG LOLLL!! :lol:
Laatst gewijzigd door Leon op dinsdag 1 september 2009, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Heey Im Back »

Koelieoelie! I laik the homepage (A)
Afbeelding
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Ingewel »

Op die 'Inzendingen' kan geklikt worden hé, dan krijg je het te zien, een soort in-uitklap tag.
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door sKull »

Oeh, keitof. ^^
Even doorlezen.
Afbeelding
Cvp
Berichten: 2441
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 13:38
RS: Sumasen (p2p)
Clan: ELlte
Oude naam: Car l o

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Cvp »

Mooi =O
99 Firemaking 05-09-2010
99 Cooking 31-12-2010
99 Woodcutting 14-10-2011
99 Attack 14-02-2012
99 Strenght 11-06-2012
99 Constitution 06-07-2012
99 Ranged 31-07-2012
99 Defence 15-08-2012
99 Slayer 02-09-2012
99 Dungeoneering 21-09-2012
99 Magic 07-10-2012
99 Hunter 30-11-2012
99 Prayer 07-05-2013
99 Thiefing 21-05-2013
Forummer
Berichten: 953
Lid geworden op: zaterdag 2 mei 2009, 18:21
Clan: Skillerpow3r

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Forummer »

Ziet er goed uit, heb hem helemaal gelezen :D, super!
wug
Berichten: 3413
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 13:13
RS: Ladopoulinio (p2p)
Clan: Mila
Oude naam: el Tacito

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door wug »

W000t eindelijk :)
Nuestro orgullo españa
Afbeelding
Tamim
Berichten: 2242
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 12:30
RS: Tamimtje (p2p)
Clan: SC Prods

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Tamim »

1 woord : uitstekend! Het ziet er veel belovend uit! Hoop dat dit lang mee gaat en niet na paar maanden stopt. :P
!~! Hala Real Madrid !~!
Afbeelding
Hakim
Berichten: 1103
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 14:34
Oude naam: meregan2

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Hakim »

Ziet er mooi uit ;)
Afbeelding
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Heey Im Back »

Ingewel schreef:Op die 'Inzendingen' kan geklikt worden hé, dan krijg je het te zien, een soort in-uitklap tag.
Zag ik ookal, ik roflde irl
Afbeelding
Heer Koen
Ex-moderator
Berichten: 2774
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 20:39
Clan: Lunagang
Extra rang: Beste (ex)moderator, ouwe zak

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Heer Koen »

Yay ik sta er in :P

misschien wel af en toe op een nieuwe 'pagina' beginnen? Dat maakt het wat leesbaarder.
Verder ziet het er erg goed uit :O
regel1:Heer koen heeft ALTIJD gelijk
regel2:Heb ik toch geen gelijk: zie regel1
AfbeeldingAfbeelding
Beste ouwe moderator
Senegal
Ex-moderator
Berichten: 4342
Lid geworden op: zaterdag 29 september 2007, 20:51
Clan: Lunagang
Oude naam: Kilerhageman

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Senegal »

Heer Koen schreef:Yay ik sta er in :P

misschien wel af en toe op een nieuwe 'pagina' beginnen? Dat maakt het wat leesbaarder.
Verder ziet het er erg goed uit :O
We zullen dat even onderzoeken, we zitten al te denken aan scheidingslijnen tussen alle stukjes. :)

Leuk om te zien dat jullie de krant leuk vinden! :P
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Chris »

Rofl, Robot, ''Smite tanker'' :')
Leuke krant hoor. :o
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Max pl0x
Berichten: 4151
Lid geworden op: maandag 6 augustus 2007, 21:22
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Max pl0x »

Mooi krant, heel nice :D
Afbeelding
Viller R
Berichten: 1066
Lid geworden op: woensdag 30 januari 2008, 15:28
RS: Reckitt (p2p)
Oude naam: Viller R`

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Viller R »

Leuk om dit allemaal te lezen :mrgreen: Mooie krant :mrgreen:
Afbeelding
Josters
Berichten: 1279
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 20:51
Oude naam: josters

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Josters »

Super mooi gemaakt :) , ga zo door!
Michael Jackson 1958-2009 ~ The king of pop will always be in my heart and soul.
Nick
Berichten: 6065
Lid geworden op: zondag 18 maart 2007, 12:06
RS: Bonuz_Ranger

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Nick »

Nikki schreef:Ik wil ook een L0rd_Paul als drop.
Dat was bij een drunken dwarf xD

Leuke krant btw :D
nee
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Frankos9 »

Dank allemaal :D
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Het_Eendje »

Erg leuk om de krant te lezen, het is ook goed geschreven. :) Het is ook leuk om eens van iemand anders (Heer Koen in dit geval) de geschiedenis rondom Lunagang weer te horen.
Gesloten