Editie 01 - September 2009

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Patrick
Berichten: 5717
Lid geworden op: donderdag 6 maart 2008, 20:10
RS: Hawkle (OSRS)

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Patrick »

rangedboyke schreef:
Kilerhageman schreef:
rangedboyke schreef:Netjes! gejat van RSNL =D>
Volgende keer gewoon copy pasten kost minder tijd, lijkt het nu namelijk ook al op.
Gejat?

Deze krant is door ons zelf geschreven, en is van geen enkele andere website geplukt. Ik snap het probleem dus niet zo, kun je mij vertellen wat er gekopieerd zou zijn? En van waar dit is gekopieerd?
1. Hoe komen jullie op het iedee om een krant te maken? RSNL heeft dit al heel lang ;)
2. Een aantal stukken zijn precies zoals in RSNL krant. Voorbeeldje: "Wij feliciteren" etc. Ga zelf maar even kijken als je 't niet geloofd.

LTF kan dus gewoon niets zelf bedenken? =D>

Daarbij, ik durf te wedden dat LTF het van RSNL heeft. ;)
http://www.rsnl.eu/forum/viewtopic.php?f=4&t=99817

Dat bedoel je? Nou, Lunagang heeft een jaar geleden heeft Ever121 een krant gemaakt. Maar dat wou hij iedere week doen wat te veel werd. Dus Rsnl jat het idee van Ltf?
Afbeelding
Senegal
Ex-moderator
Berichten: 4342
Lid geworden op: zaterdag 29 september 2007, 20:51
Clan: Lunagang
Oude naam: Kilerhageman

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Senegal »

Onthoud dat een krant opzich geen gepatenteerd idee is, kranten bestaan waarschijnlijk al langer dan wij allen op deze wereld zijn. Iedereen is vrij om een eigen krant te schrijven, zolang men de inhoud maar niet zonder toestemming kopieert.

Onze krant toont niet veel gelijkenis met andere kranten hier op het internet, laat staan de krant van RSNL.

Sorry, maar het idee van een krant is totaal niet origineel, kijk maar eens hoeveel blogs er zijn op het internet, daarom ben ik van mening dat je ons niets kwalijk kan nemen.

Ik moet je eerlijk vertellen dat wij het idee niet van jullie hebben overgenomen, en al zou dat zo zijn, het is oncontroleerbaar.
flintjoris
Berichten: 1601
Lid geworden op: woensdag 20 december 2006, 15:50

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door flintjoris »

Patrick schreef:
rangedboyke schreef:
Kilerhageman schreef:
rangedboyke schreef:Netjes! gejat van RSNL =D>
Volgende keer gewoon copy pasten kost minder tijd, lijkt het nu namelijk ook al op.
Gejat?

Deze krant is door ons zelf geschreven, en is van geen enkele andere website geplukt. Ik snap het probleem dus niet zo, kun je mij vertellen wat er gekopieerd zou zijn? En van waar dit is gekopieerd?
1. Hoe komen jullie op het iedee om een krant te maken? RSNL heeft dit al heel lang ;)
2. Een aantal stukken zijn precies zoals in RSNL krant. Voorbeeldje: "Wij feliciteren" etc. Ga zelf maar even kijken als je 't niet geloofd.

LTF kan dus gewoon niets zelf bedenken? =D>

Daarbij, ik durf te wedden dat LTF het van RSNL heeft. ;)
http://www.rsnl.eu/forum/viewtopic.php?f=4&t=99817

Dat bedoel je? Nou, Lunagang heeft een jaar geleden heeft Ever121 een krant gemaakt. Maar dat wou hij iedere week doen wat te veel werd. Dus Rsnl jat het idee van Ltf?
welk topic staat dat dan?

en dit dan?
Toen RSNL stopte met hun clandiscussiegedeelte is dat naar het tipforum gekomen. Daar ben ik betrokken geweest bij de organisatie, minder bij de discussies zelf. Een belangrijke veranderingen voor staat in krant
Laatst gewijzigd door flintjoris op dinsdag 1 september 2009, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
L0rd_paul
Ex-moderator
Berichten: 10861
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 15:05
Clan: in je broekie

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door L0rd_paul »

Het_Eendje schreef:
L0rd_paul schreef:wie dropt mij? =0

leuke krant, alleen een naam om te betreuren :')
Ik neem aan dat Lunagraaf niet verwijst naar de verschrikkelijke Telegraaf, maar 't gewoon gaat om de betekenis van het woord 'graaf'. In de Van Dale Hedendaags Nederlands kom ik 109 woorden tegen die eindigen op 'graaf'.
qua tekst is deze beter, maar toch.. :p

en odius, een dronkendwarf bén ik al =X
YOLO
Patrick
Berichten: 5717
Lid geworden op: donderdag 6 maart 2008, 20:10
RS: Hawkle (OSRS)

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Patrick »

Ik zeg een jaar geleden? Topics worden zodoende verwijderd. Of het staat ergens ver terug. Kortom om Kiler's verhaal samen te vatten. Jullie moeten niet zeiken dat wij jullie 'idee' hebben gepikt. Anders moeten jullie ook rechten gaan betalen aan; Telegraaf/Metro e.d
Afbeelding
Senegal
Ex-moderator
Berichten: 4342
Lid geworden op: zaterdag 29 september 2007, 20:51
Clan: Lunagang
Oude naam: Kilerhageman

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Senegal »

Ik wil graag de discussie weer terugbrengen naar de krant, en niet over andere websites; daar heeft deze krant niets mee te maken.

Als je met mij in discussie wilt, kun je me een privébericht sturen, of een onderwerp aanmaken in Over het forum en de chats, dit onderwerp is daar niet de plek voor.

Bij voorbaat dank.
rangedboyke
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 2 maart 2007, 18:30

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door rangedboyke »

Kilerhageman schreef:Ik wil graag de discussie weer terugbrengen naar de krant, en niet over andere websites; daar heeft deze krant niets mee te maken.

Als je met mij in discussie wilt, kun je me een privébericht sturen, of een onderwerp aanmaken in Over het forum en de chats, dit onderwerp is daar niet de plek voor.

Bij voorbaat dank.
Hoezo delete je een bericht die precies na jou word gepost met allemaal feiten?

En gelieve me geen berichten hierover te sturen dat ik gelijk heb stuur dat maar naar de mods/admins hier op het forum. ;)
Mijn eigen maffia game. Speel mee! -> Alleen voor echte bazen!
Runescapespeler
Berichten: 987
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 10:08
Clan: Geen
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Runescapespeler »

Vette krant, echt lache :P Kan niet wachten tot de volgende uitgaven :) . Ga zo door! ;)
Klik hier voor mijn Level 3 Skiller Guide.
Sjoerd
Berichten: 3814
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 10:56
Oude naam: Sjoerd 52

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Sjoerd »

Leuk gemaakt :)
Pro TzTok-Jad owner
Times of Jad downed: 146!
Oldie
Senegal
Ex-moderator
Berichten: 4342
Lid geworden op: zaterdag 29 september 2007, 20:51
Clan: Lunagang
Oude naam: Kilerhageman

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Senegal »

rangedboyke schreef: Hoezo delete je een bericht die precies na jou word gepost met allemaal feiten?

En gelieve me geen berichten hierover te sturen dat ik gelijk heb stuur dat maar naar de mods/admins hier op het forum. ;)
Mede omdat feiten objectief behoren te zijn, en niet subjectief.

Als je de krant niet leuk vindt, dan heb je hier niets te zoeken, ik ontneem je het recht om je te beklagen echter niet, je kan wat mij betreft gerust een onderwerp aanmaken in Over het forum en de chats.

Ik heb je gewaarschuwd, dit forumdeel is niet bedoeld voor dit soort discussies, gelieve dus geen berichten meer te plaatsen als deze toch betrekking hebben op andere websites en andere kranten.

Als je niet meer in discussie wilt, is dat natuurlijk ook primá. :)

Kilerhageman =]

Toegevoegd na 1 minuten:

Laten we de sfeer er vooral in houden, en niet meer welles/nietes spelletjes gaan spelen over wiens idee het is, dat is namelijk pure verspilling van je energie. :D
RawrArcane
Berichten: 1299
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:33
RS: KiezelStein (p2p)
Oude naam: The Random Duck

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door RawrArcane »

rangedboyke schreef:
Kilerhageman schreef:Ik wil graag de discussie weer terugbrengen naar de krant, en niet over andere websites; daar heeft deze krant niets mee te maken.

Als je met mij in discussie wilt, kun je me een privébericht sturen, of een onderwerp aanmaken in Over het forum en de chats, dit onderwerp is daar niet de plek voor.

Bij voorbaat dank.
Hoezo delete je een bericht die precies na jou word gepost met allemaal feiten?

En gelieve me geen berichten hierover te sturen dat ik gelijk heb stuur dat maar naar de mods/admins hier op het forum. ;)
hij is zelf forum mod >.>

OT: nice krant en die nieuwe site lay out word wel mooi ;D
Heer Koen
Ex-moderator
Berichten: 2774
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 20:39
Clan: Lunagang
Extra rang: Beste (ex)moderator, ouwe zak

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Heer Koen »

flintjoris schreef: en dit dan?
Toen RSNL stopte met hun clandiscussiegedeelte is dat naar het tipforum gekomen. Daar ben ik betrokken geweest bij de organisatie, minder bij de discussies zelf. Een belangrijke veranderingen voor staat in krant
RSNL kon het niet meer aan, toen hebben wij het overgenomen.
regel1:Heer koen heeft ALTIJD gelijk
regel2:Heb ik toch geen gelijk: zie regel1
AfbeeldingAfbeelding
Beste ouwe moderator
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Het_Eendje »

Ik wil er eigenlijk nog even kort op inhaken, als dat mag.
rangedboyke schreef:Daarbij, ik durf te wedden dat LTF het van RSNL heeft. ;)
Kan ik je overtuigen als ik laat zien dat de eerste twee kranten uit 2004 stammen?

http://ltf.heteendje.nl/brief01.html
http://ltf.heteendje.nl/brief02.html

Het idee voor een krant of nieuwsbrief is dus ook op Lunagang al wat eerder ontstaan, nog voordat RSNL bestond. Helaas is die krant al snel weer gestopt bij gebrek aan schrijvers.
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Ingewel »

Verdere discussie kan hier (als er nog behoefte aan is); http://www.lunagang.nl/tipforum/viewforum.php?f=6 gevoerd worden.

Toegevoegd na 21 minuten:

Ik blijf niet bezig met berichten verwijderen, de volgende die er hier in dit topic over door gaat heeft een waarschuwing.
Tommy
Berichten: 1501
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2008, 9:38
RS: Gestopt
Oude naam: Tommy hf

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Tommy »

xd

Mooi uitgewerkt, had er minder hoge verwachtingen om eerlijk te zijn. En ook de toekomstige verbeteringen zullen lunagang wat moderner maken. Ga zo door :).
W3 Str You
Berichten: 3269
Lid geworden op: woensdag 12 november 2008, 17:15
RS: Snoop D 0 GG (OSRS)
Oude naam: W3 Pl0x You

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door W3 Str You »

Very nice! Ziet er goed uit Frankos!

Goed gedaan :")
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Frankos9 »

Meutr, Ingewel en Meutr hebben hem ook gemaakt hoor. :P In ieder geval bedankt iedereen.^^
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Smartie` »

Meutr, Ingewel en Meutr?? :o

Ik vind het echt een fantastische krant! Nog wat leuke citaatjes uit het meligheids topic erin? Misschien een leuk stripverhaal (fokke&sukke :fluit: )?
De geschiedenis van LTF is wel leuk, ik weet nog dat het lettertype vroeger anders was, maar ik kan me echt niet meer herinneren hoe het eruit zag.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Eilonwy
Ex-chatmoderator
Berichten: 4863
Lid geworden op: zaterdag 28 februari 2009, 21:07
Clan: geen
Oude naam: EilonwMelody

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Eilonwy »

Zullen we een Koekjes stuk inzetten? Over wat er die maand voor leuks is gebeurt?
"cookie times" gewoon, bijvoorbeeld als er een heel grappig ding gebeurt is, iemand een grote blunder heeft gemaakt, die kan je er inzitten enzo ^.^ Of gewoon een zelf verzonnen verhaaltje rondom lunagang ^.^
Afbeelding
You are not overdressed. The world is under-dressed for you
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunagraaf - September 2009

Bericht door Smartie` »

Een beetje humor is altijd leuk, dus ik ben het met Elion eens! :)
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Gesloten