Editie 16 - Interview met Excl

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 16 - Interview met Excl

Bericht door Redactie »

November 2010
Interview met Excl
Interview met Excl
__________

Nadat de redactie een tijdje terug een suggestie van mr mcchat kreeg om Excl te interviewen, heeft de redactie daar werk van gemaakt. We probeerden contact te krijgen met Excl, en dat lukte! Zo hebben we maar liefst 24 vragen mogen stellen aan de winnaar van de RuneScape Machinima Competition 2009. Het interview is afgenomen in het Engels, maar speciaal voor de mensen die wat minder goed in Engels zijn is het ook vertaald naar het Nederlands. Wij raden de originele versie natuurlijk aan, die komt rechtstreeks van Excl!

De meeste mensen kennen Excl wel. Excl is de winnaar van de RuneScape Machinima Contest 2009, waardoor hij sindsdien erg beroemd is geworden met zijn grappige video's. Hij won de competitie met bovenstaande video. Excl won een reis naar Engeland waar hij een bezoekje mocht brengen aan het hoofdkantoor van Jagex. Daarnaast won hij ook levenslang RuneScape membership! Later heeft Excl nog een stukje over zijn reis naar Engeland geschreven in een Developer Blog.

Excl heeft twee YouTube-kanalen, namelijk ExclVids en WgdVids. Excl behoort nu tot één van de beroemdste RuneScapespelers.

Je kunt het interview in het Engels en in het Nederlands lezen. De Engelse versie is door Excl zelf geschreven, de Nederlandse versie is door Lunagang vertaald. Eind oktober hebben we jullie vragen laten verzinnen, een aantal daarvan staan ook in het interview verwerkt! Het gaat om de volgende vragen:
  • Wulliciouss: Is er iemand in het echte leven die van je succes op RS afweet?
  • Mr Mcchat: Wat is je favoriete skill en waarom?
  • Smartie en Neite: Waarom heb je de naam Excl gekozen?
  • Mr Mcchat: Heb je een favoriete Jagex moderator? Zo ja, wie?
  • Ajaxlegend1: Wat voor soort speler ben je? Houd je bijvoorbeeld van skillen of PK-en?
  • Furi Fihter: Hoeveel tijd steek je in een gemiddelde video?
  • M3lee Kyatt: Wat is je bron van inspiratie voor video's?
  • Sjoerd: Op welke leeftijd begon je met het videobewerken?
  • Melvin: Wie zijn je favoriete deelnemers van de RS Machinima Competition 2010?
Afbeelding
Afbeelding Origineel interview
__________

Can you tell us something about your daily life?
I work for 8 hours, come home and watch my kids for 6 hours. It's pretty boring ... my weekends are a little more interesting though!

Does anyone in real life know about your success on RuneScape?
Nope, not really ... a few family members know, and they just think it's kind of cool, but other than that, it's no big deal. I don't know anyone else in real-life that plays RS, except for the people I met at Runefest.

Have you ever been in the Netherlands or Belgium?
Nope, my trip to England was the first time I left North America. I'd love to travel to other places in Europe if I could.

Do you have a job which has something to do with editing videos?
I'm a computer programmer during the day ... video editing is more of a hobby that I've done since middle school.

Do you play other games besides RuneScape? If so, do you create videos for other games?
Yeah, I play a ton of other games. I've just played RS for so long, that I have some decent stats and cash. I've considered making some cross-over videos that used other games as part of a Runescape video, but I have no plans to make videos for other games. My fans all subbed to me for RS videos, so that's what I plan to keep making.

Since when do you play RuneScape and why do you play RuneScape?
Back in 2004, I was looking for a good web-based game that I could waste time on. I was playing a few other games like Diablo and Counter-strike at the time, but I wanted something I didn't have to install and could load on a web-browser from a computer anywhere. Found Runescape and liked it. I had a few online friends that also played, and they got me going and showed me the ropes. Been playing off and on ever since.

Do you have any other accounts besides Excl?
I have a few 'other' accounts, but I don't really play on them. If I'm going to take time to level something and get xp, I might as well do it on my main character.

Do you like being famous on RuneScape?
The best part is being able to meet a lot of cool people. You never have a shortage of people that want to talk to you, and you get a lot of people that you might not normally meet, like J-mods and other "famous" Runescapers. It's also really nice bumping into people who are excited to see you in game, and getting to chat with them.

Other than that, it can really be a nightmare at times. You get a lot of people that just want to annoy you or clan chat and cause problems. You can also never play the game like you normally would, as people want to talk to you all the time, even if you're busy trying to do something. Some will even get mad at you when you don't talk to them right away. It's hard to do a lot of things in game, and carry on a conversation with several people at once. I can't even join my own clan chat if I'm trying to do a quest or a Barrows run, because I can't keep up with what people are talking about while concentrating on what I'm doing. I used to pvp quite a bit awhile ago, but can't do that anymore. As soon as everybody sees I'm there, I become everyone's top target. I can't get my EP up, because I'm getting attacked every 10 seconds! =)

What is your favorite skill?
I don't really have any favorites. All of them are really useful at times, and all of them can be really tedious to level. People keep asking me if I want to get a 99 in something, and I can't think of anything I really want to sit there and level for that long. Level 92 is half way, and I don't even have anything to 91 yet. =D

Do you have any famous RuneScapers in your friendlist? Are some of them Dutch?
Yeah I have a few. I've added or talked to most of the other famous video makers, as everyone seems to want to meet each other. Plus we all have the same issues with video making, editing, fans, haters, etc so we can all relate with each other. I've had a few of the top players like Gertjaars and Zezima message me out of the blue, which is crazy when it happens, because you'd never think guys like that would be fans of you. I'm embarrassed to admit that I don't know who all the famous Belgian and Dutch players are, as I don't really keep up with who's who on the high-scores list. I don't really know who someone is until someone else points out who they are. I've met a few top Dutch and Belgian players at Runefest (Gert and Telmo among others) and all were really cool guys.

Why did you pick the name Excl?
Back when the internet was invented, I was looking for a username I could use for some sort of web forum. I looked at the keyboard and saw the "!", so I went with "Exclamation" for a name. Within a day, people were tired of typing out "Exclamation" when talking to me, so they just called me "Excl". I liked that better, and started using that instead. I continued using it for most video games and forums since.

What's your favorite quest and why?
Hehe, I usually forget about a quest the second I finish it. I'm somewhat of a completionist, so I just want to get the thing done so I can get my quest cape back! However, I did like the Nomed quest, after I figured out how to do the fight. Originally I hated the quest, because it was such a rediculously hard fight that required such high levels for a quester and such expensive equipment. However, once I figured out how to do the fight, I enjoyed it. I ended up coaching a few of my friends on how to beat him too. I was kind of hoping they would turn it into a daily fight like Bork, because it's a fun fight once you know what to do.

Do you have a favorite Jagex Moderator? If so, why is he/she your favorite?
No favorite in particular, but I do talk to a few regularly. Mod Paul M and Poppy are great, as I got to hang out with both of them quite a bit when I was in England and were just like two of my regular friends. Mod MMG is great as well, but I always feel like I'm annoying him, so I'm afraid to talk to him ... probably the CEO effect. I also talk to Mods Timbo, Fnord and Hohbein often as well.

What kind of RuneScape player are you? As example, do you like skilling or PK-ing?
Right now, more of a social player. As I mentioned before, it hard to do a lot when people want to talk to you. If I want to do something like a Barrows run, I have to switch all my chats to "off". So usually just come on and talk to people, because it's hard to do much else. If a quest comes out, I'll take time to do that. I like to do a lot of the mini-game things like Barrows or Conquest, but it's hard to do things like skilling or monster hunting. People will see you and start talking to you, and then it's hard for me to skill and talk at the same time. =)

Are you active on fansites? If so, which?
Actually, no. I've posted on a number of forums sites, but I never really got too involved on any. I guess it was just one more thing to keep track of. I've been aware of the Lunagang site for awhile now. Back before anyone knew who I was, the site was showing up on my video as an external linking site, so I checked it out. Of course, I don't know any Dutch, so I didn't get very far! But it was cool to see people talking about your videos in a foreign language with smiley faces.

Why did you participate to the RuneScape Machinima Competition in 2009?
Because everyone I knew was telling me to enter. Plus with prizes like, "lifetime membership" and "a trip to England", how could I resist? I never thought I'd win, and was shocked when I actually did.

How much time do you put in an average video?
Depends on the video. I can put together a short commentary-type video in a day or two. That's mainly just me babbling for a minute, and then slapping a few video slides on top of it. An episode like "Mediocre Men" can take up to a month to do. There's just so much that goes into it. Multiple voices, filming, sound effects, fake-text, overlays, video effects, etc. Sometimes the end of my videos will have a lot of spelling errors or looked rushed or something. It's usually because it is! That's around the time in the editing process that I'm like, "Oh %@$ it!" and just rush it together to get it finished. =)

What was/is your inspiration for your videos?
Anything and everything. I'll see something funny in life or in game, and suddenly it becomes a full video idea. A few years ago, I was driving home and playing with the new GPS we got for Christmas. I thought the map looked a bit like the map in Runescape, and then thought how funny it would be to have a GPS route-finder in Runescape telling you how to go from Fally to Varrock, skipping any shortcuts and completely ignoring teleports. Next thing I knew, I was thinking of all kinds of modern day "gadgets" and how silly they would be if you put them in RS. A few weeks later, I had a video done about "Bad Runescape Christmas gifts".

At what age did you start creating videos?
I remember at around age 11 or so, sneaking the camera out of my dad's room all the time and making stop-frame animations of my hot-wheels cars going around in circles. By high-school I was using the camera whenever I could for project assignments. I don't think I ever got less than an A or A+ for any project I did where I used the camera. And this is before you had all the nice video editing software. I had to record video to the VCR from the camera, and then record it back in the order I wanted the clips.

In my speech class one year, I had to make a commercial for some sort of made-up products. I made a video about office-supply weapons, with things such as a "nuclear rubber band". I ended the video with a kid shooting a rubber band and switching to a video clip of a mushroom cloud. A+ and the most popular commercial in the class. My video ended up in the "Hall of Fame" where they showed it as one of the "examples" for classes in following years.

Which people are acting in your videos?
Mostly the same friends that I've known for years. It's kind of hard to find reliable actors that you know you can trust. Everyone says they want to act for you, but then you try to do a big group shot with 30 people and everyone wants to do their own thing. Some people won't wear exactly what you need them to. Other people want to try and clown around. Some just want to cause problems. So I usually just use the people I've known for a long time.

What is the most important reason for you to make videos?
The cash and fame of course!! Actually, the cash is meager if you even get it and the fame can be annoying. If you're getting into video making for those two things, you're going to hate it really quickly. I do it as a hobby, to see if I can get people to keep enjoying it. The best gratification of making a video is those first few days after you release it and seeing people comment about how much they liked the video. Video making is also a nice little challenge for yourself. Can I top what I've done before? Can I stay funny? Can I improve my video quality? Some people like to improve their stats and levels in game ... I like to improve my videos.

Which of your own made videos do you like the most and why?
My favorite, is probably the "After Contest Hangover" video, which is probably not among everyone else's favorite list. Just getting to work with a bunch of other contest finalists and sharing the spotlight with them was great. We all got to sing and make a fun video ... probably one of the more enjoyable videos I've made. Plus it ends with me doing a cartwheel and a powerslide while fireworks are going off in the sky. How can you top that?!

What are your favorite RuneScape Machinima participants of this year?
Lots of good video makers are starting to make names for themselves. I almost hate to mention names cause I'm sure I'll forget to mention someone who's really deserving. As for the guys really starting to get up there ... Bumbum and Chiszle are really at the top of the game in video editing. I look at their videos and just want to delete my crappy looking stuff! Tehnoobshow has been the gold-standard for years, and still keeps churning out good videos. I also thought Robz made a really funny video for this year's Golden Gnome win, and it'll be interesting to see if he can follow it up with equally funny stuff. Plenty of other guys out there with really funny stuff as well!

Do you want to say something to the members of Lunagang?
Thanks for watching!! I know some of you guys have been fans and posted my videos on your forum before anyone knew who I was. I know I have a huge Dutch fan base, as Belgium/Netherlands always come up as two of the top countries viewing my videos. I've actually considered making a video with some Dutch speaking content, but I figured I'd just embarass myself attempting to speak it, and offend all true Dutch speaking people. =)

Say hi if you see me! I usually try to talk to people when I can. I don't want to be viewed as some stuck-up self-absorbed video maker or something. I usually try to talk to everyone I can ... if I'm not in the middle of something, getting pm'ed by 10 people, taking care of screaming kids in my house, etc.
Afbeelding
Afbeelding Nederlandstalige versie
__________

Kun je ons wat vertellen over je dagelijkse leven?
Ik werk iedere dag 8 uur, kom thuis en ben dan bij mijn kinderen. Nogal saai... alhoewel mijn weekenden een stuk interessanter zijn!

Is er iemand in het echte leven die van je succes op RuneScape afweet?
Nee, niet echt... een aantal familieleden weten ervan, ze vinden het best cool, maar verder eigenlijk niet echt. Ik ken niemand anders van RuneScape in het echte leven op de bezoekers van RuneFest na.

Ben je ooit in Nederland of België geweest?
Nee, mijn eerste reis buiten Noord-Amerika was naar Engeland. Ik zou het erg leuk vinden om naar andere landen in Europa te reizen!

Heb je in het echte leven ook een baan die met videobewerken te maken heeft?
In het echt ben ik computerprogrammeur, het bewerken van video's is meer een hobby die ik uitoefen sinds de middelbare school.

Speel je naast RS andere games? Maak je daar ook video's over?
Ja, ik speel tonnen andere games. Ik heb RuneScape al zo lang gespeeld, waardoor ik fatsoenlijke stats en cash heb. Ik heb overwogen een aantal cross-over-video's uit andere games te maken als onderdeel van mijn RuneScape-video's, maar ik heb geen plannen om video's te maken over andere games. Mijn fans hebben zich geabonneerd voor mijn RuneScape-video's, die blijf ik daarom ook maken.

Sinds wanneer speel je RuneScape en waarom speel je het graag?
In 2004 was ik op zoek naar een goede op het web gebaseerde game waar ik mijn tijd aan kon verspillen. Ik speelde in die tijd nog wat andere spellen als Diablo en Counter Strike, maar ik wilde iets dat ik niet hoefde te downloaden en dat ik op een browser kon spelen op elke computer. Ik vond RuneScape en het beviel me goed. Ik had al een aantal online-vrienden, zij hebben mij de eerste stappen van het spel uitgelegd. Sindsdien speel ik het spel.

Heb je nog andere accounts op Excl na?
Ik heb nog een aantal andere accounts, maar daar ik speel eigenlijk niet echt op. Als ik iets wil levelen of xp wil halen dan kan ik dat net zo goed doen op mijn main account.

Wat zijn de voor- en nadelen om een bekende RuneScaper te zijn?
Zelf vind ik het leuk dat ik de kans heb een heleboel andere coole mensen te ontmoeten. Je hebt nooit een tekort aan mensen om mee te praten en je hebt de mogelijkheid om andere bekende mensen te ontmoeten die je normaal nooit zou ontmoeten, denk maar aan Jagex Moderators en andere bekende RuneScapers. Ook is het leuk om mensen te zien die erg enthousiast over je zijn wanneer ze je in het spel zien, en vervolgens met ze te chatten.

Aan de andere kant kan het ook een nachtmerrie zijn. Je krijgt een heleboel mensen die er alleen maar zijn om je te ergeren en mensen die problemen veroorzaken in je clanchat. Ik kan ook nooit normaal spelen zoals iedereen dat doet, er zijn altijd mensen die met je willen praten, ook al heb ik het soms druk. Sommigen worden jammer genoeg ook boos als ik niet gelijk terug praat. Het is voor mij erg moeilijk om dingen te doen in het spel en tegelijkertijd te praten met mensen. Ik kan af en toe niet eens in mijn eigen clanchat komen als ik een quest doe of een Barrow trip doe, aangezien ik mij dan niet kan concentreren op wat ik doe. Een tijdje geleden deed ik ook nog aan PvP, maar dat kan nu niet meer. Zodra iedereen door heeft dat ik er ben word ik het doel van iedereen. Mijn EP komt daardoor nooit omhoog, omdat ik om de tien seconden word aangevallen! =)

Wat is je favoriete skill en waarom?
Ik heb niet echt een favoriete skill. Alle skills zijn op een bepaald moment handig, maar alle skills zijn ook langdradig om te trainen na een tijdje. Mensen blijven me vragen of ik binnenkort nog voor een 99 skill ga, maar ik kan niet bedenken wat ik wil en waar ik me voor een lange tijd in wil zetten. Level 92 is halverwege 99 terwijl ik nog niet eens skills op level 91 heb. =D

Heb je nog andere bekende RS-ers in je vriendenlijst? Ook Nederlandstaligen?
Ja, een paar. Ik heb de meeste andere bekende videobewerkers toegevoegd of gesproken. Het is leuk om andere videobewerkers te ontmoeten, omdat je van hetzelfde houdt en we zitten allemaal met dezelfde problemen: bewerken, fans, haters etc. waardoor we elkaars verhalen kunnen vertellen. Ook heb ik Gertjaars en Zezima toegevoegd, wat best gek is aangezien je nooit zou denken dat zulke grootheden fan van jou zijn. Ik schaam me ervoor dat ik niet eens zou weten wie een bekende Nederlander of Belg is, net zoals dat ik niet zou weten wie wie is op de highscores. Ik weet nooit wie iemand is totdat iemand mij daarop wijst. Ik heb een paar Nederlandse en Belgische spelers ontmoet op RuneFest (onder andere Gert en Telmo) en ze waren beiden echt cool.

Waarom heb je de naam Excl gekozen?
Toen het internet werd uitgevonden was ik aan het zoeken naar een gebruikersnaam voor een webforum. Ik keek naar het toetsenbord en zag de ''!'' staan en koos dus voor ''Exclamation'' als naam. Al na een dag waren de mensen door het typen van ''Exclamation'' wat lui geworden dus noemden ze mij Excl. Ik vond dat beter en begon die naam te gebruiken op andere spellen en forums.

Wat is je favoriete quest en waarom?
Hehe, meestal vergeet ik quests nadat ik de quest voltooid heb. Ik ben een soort van completionist, ik wil alles gewoon voltooien zodat ik mijn quest cape terug kan halen! Alhoewel, Nomad's Requiem vond ik leuk, nadat ik uitvond hoe ik hem kon verslaan. Eigenlijk haatte ik de quest omdat het een immens moeilijk gevecht was dat erg hoge levels en duur armour vereiste. Nadat ik wist hoe het gevecht in elkaar zat genoot ik ervan. Nadat het mij was gelukt heb ik een aantal vrienden uitgelegd hoe je hem kunt doden. Ik hoopte eigenlijk dat ze het in een dagelijks gevecht zouden veranderen aangezien het een erg leuk gevecht is zodra je weet wat je moet doen.

Heb je een favoriete Jagex moderator? Zo ja, wie?
Niet echt een favoriet in het bijzonder, maar sommigen spreek ik regelmatig. Mod Paul M en Mod Poppy zijn geweldig. Ik hing met hen uit in Engeland en ze waren als twee goede vrienden van mij. Mod MMG is ook geweldig, maar soms heb ik het gevoel dat ik hem irriteer, daarom ben ik wat bang om tegen hem te praten.. waarschijnlijk het CEO-effect. Ik praat ook vaak met Mod Timbo, Fnord en Hohbein.

Wat voor soort speler ben je? Houd je bijvoorbeeld van skillen of PK-en?
Op dit moment meer een sociale speler. Zoals ik al eerder zei vind ik het moeilijk om wat te doen terwijl mensen tegen me praten. Als ik bijvoorbeeld een tripje Barrows wil doen dan doe ik altijd al mijn chats op 'off'. Normaal staat alles op 'on' en praat ik met iedereen, want het is moeilijk om iets anders te doen. Ik houd erg van skillen en minigames, maar dat gaat niet altijd, want mensen die je tegenkomt willen altijd tegen je praten. Het is voor mij dus moeilijk om te praten en te trainen tegelijkertijd.

Ben je actief op fora? Zo ja, welke allemaal dan?
Eigenlijk niet. Ik heb wel gepost op een aantal fora maar ben nooit actief geweest op juist één forum. Ik vond het meer een ding om bij te houden. Ik ben wel bewust geweest van de site van Lunagang. Een tijd terug, voordat ik bekend was, waren mijn video's op Lunagang te zien als een externe koppelingssite dus bekeek ik dat. Natuurlijk kan ik helemaal geen Nederlands, dus ik begreep er niet veel van! Het was wel erg cool om te zien dat mensen in een andere taal over jouw video's praten met enthousiaste berichten.

Waarom nam je deel aan de Machinima Competition 2009?
Omdat iedereen die ik kende mij had overgehaald mee te doen. Daarnaast waren er prijzen als 'lifetime membership' en 'een reis naar Engeland', waarom ook niet? Ik had nooit verwacht dat ik zou winnen en was nogal in shock toen ik uiteindelijk won.

Hoeveel tijd steek je in een gemiddelde video?
Dat hangt sterk af van de video. Een korte video met wat commentaar kan ik opzetten in twee dagen. Dat is gewoon een beetje brabbelen voor een minuut en een paar videostukjes bij elkaar doen. Maar een episode van 'Mediocre Men' kan wel een maand duren. Er gaat zoveel tijd in zitten. Meerdere stemmen, filmen, geluidseffecten, neptekst, overlays en videoeffecten etc. Soms als de video bijna klaar is kom ik nog spelfouten of afgeraffelde delen tegen. Meestal haast ik me bij het maken van de video's, daar komt het ook door! Dat gebeurt bijna altijd als ik aan het einde van mijn bewerkingsproces ben en denk van 'Oh %@$ it!' en alles gehaast bij elkaar gooi om het af te krijgen.

Wat is jouw bron van inspiratie voor video's?
Van alles en nog wat. Ik zie iets grappigs in het echte leven of in het spel en het wordt opeens een volledige video. Een paar jaar geleden reed ik naar huis met onze nieuwe GPS die we voor Kerst hadden gekregen. Ik dacht dat de kaart een beetje leek op die van RuneScape waardoor ik op het grappige idee kwam een RuneScape GPS route-finder van Fally naar Varrock te maken. Vervolgens zat ik gelijk te denken aan allerlei gadgets die dom zouden zijn in RuneScape. Een paar weken later had ik een video gemaakt genaamd 'Bad RuneScape Christmas Gifts'.

Op welke leeftijd begon je met het videobewerken?
Ik herinner me dat ik rond 11 jaar stiekem met de camera van mijn vader hot-frame-animaties van mijn cirkelende Hot Wheel-speelauto's maakte. Op de middelbare school gebruikte ik bij elk project waarbij dat mogelijk was een camera. Ik geloof dat ik nooit minder dan een 10 of een 10+ heb gehad voor een project waarbij ik een camera gebruikte. Dit is nog wel voordat we alle goede bewerkingssoftware hadden. Ik moest met een VPCR-camera filmen en vervolgens de stukjes in goede volgorde zetten.

In een toespraak in de eerste klas moest ik een commercial voor geconfectioneerde producten maken. Ik maakte een video over kantoorwapens, met dingen zoals een 'nucleair elastiekje'. Ik eindigde de video met een elastiekje en een kind die 'm wegschoot. Vervolgens schakelde ik over naar een videoclip met een paddestoelwolk. Ik had een 10+ en de meest populaire commercial in de klas. Mijn video belandde in de 'Hall of Fame' waar ze het lieten zien als voorbeeld voor toekomstige klassen.

Welke mensen acteren in je video's?
Meestal dezelfde vrienden die ik al jaren ken. Het is een beetje moeilijk om goede acteurs te vinden die ik ken en kan vertrouwen. Iedereen zegt dat ze willen acteren, maar dan krijg je een grote groep met 30 man waarbij iedereen zijn eigen ding wil doen. Sommigen zullen weer niet dragen wat jij precies wil dat ze dragen en de anderen zullen weer helemaal iets anders doen dan wat ze werd gevraagd. En dan zijn er weer anderen die eigenlijk alleen maar problemen willen veroorzaken. Door al die redenen gebruik ik alleen maar mensen die ik al voor een lange tijd ken.

Wat is voor jou de belangrijkste reden om video's te maken?
Het geld en de roem natuurlijk!! Eigenlijk geeft het erg weinig geld, als ik het al krijg, en de roem kan vervelend zijn. Als je voor deze twee redenen de videobewerking ingaat dan zul je het heel snel haten. Ik doe het als hobby om mensen te laten genieten. Het leukste van video's maken zijn voor mij de eerste paar dagen na de lancering van het filmpje de reacties. Video's maken kan ook zeker een uitdaging zijn voor jezelf. Kan ik deze video nog beter maken dan mijn eerdere video's? Kan ik grappig blijven? Kan ik de kwaliteit verbeteren? Sommigen mensen willen hun stats op RuneScape verbeteren.. ik wil mijn video's verbeteren!

Welk van je eigen video's vind je het allerleukst?
Mijn favoriete video is waarschijnlijk 'After Contest Hangover', die staat waarschijnlijk niet op iedereens favoriete lijstje. Het werken met alle andere finalisten was leuk en samen in de schijnwerpers staan was ook geweldig. We moesten allemaal zingen en maakten samen een leuke en grappige video, waarschijnlijk zelfs één van de leukste video's die ik heb gemaakt. Plus het eindigt met mij terwijl ik een radslag maak en een powerslide doe, terwijl vuurwerk afgaat in de lucht. Wat is er leuker dan dat?!

Wie zijn je favoriete deelnemers van de RS Machinima Competition 2010?
Veel goede videobewerkers beginnen nu video's te maken voor zichzelf. Zelf heb ik een hekel aan namen noemen, omdat ik bijna zeker weet dat ik vergeet iemand te noemen die ik eigenlijk wel had moeten noemen, puur omdat hij/zij het verdient. Voor de mensen die het echt graag willen weten, Bumbum en Chiszle zijn echt aan de top van videobewerking in RuneScape. Ik kijk graag naar hun video's en wil mijn troep gelijk verwijderen! TehNoobShow is al jarenlang de gouden standaard en nog steeds blijft hij goede video's maken. Ik denk ook dat Robz hele grappige video's heeft gemaakt, ook voor de Golden Gnome dit jaar. Het is ook interessant om te zien of hij ook grappige video's kan blijven maken. Verder zijn er nog tal van andere mensen die met echt grappige video's komen!

Wil je nog iets zeggen tegen de gebruikers van Lunagang?
Bedankt voor het kijken!! Ik weet dat sommigen van jullie fan van mij zijn en voordat ik bekend was al video's van mij op het tipforum hebben gepost. Ik weet ook dat ik een enorm grote Nederlandstalige fangroep heb, landen als België en Nederland komen in de top twee van aantal mensen die mijn video's hebben bekeken. Ik heb erover nagedacht om een Nederlandstalige video te maken, maar dat heb ik toch maar niet gedaan omdat ik dan voor schut zou staan en ook de Nederlandstalige mensen zou beledigen. =)

Zeg gedag als je me ooit ziet! Ik probeer altijd te praten met mensen als ik kan, ik wil niet worden gezien als een verwaande zelfingenomen videomaker of zoiets. Ik probeer altijd terug te praten als ik kan, tenzij ik bijvoorbeeld tien priveberichten van mensen krijg of de kinderen gillend door het huis rennen.

Credits
__________

Excl - Thanks for answering our questions!
Dissaboys - Interviewer
Mr Mcchat - Voor de eerste stappen
Redactie - Afwerking en vertaling
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ricc »

Leuk interview! :)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door SkyTeam »

W00t! Ff kijken :D .
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Kaaskop »

Leuke krant!
Afbeelding
Thom
Berichten: 2240
Lid geworden op: donderdag 21 mei 2009, 17:55
RS: Thommie68 (f2p)
Clan: Freedom Masters
Oude naam: Thommie68
Contacteer:

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Thom »

Leuk interview ja! :bier:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding[kolom]
Mocht je hulp nodig hebben in verband met Vragen en problemen in RuneScape (met name F2P) of andere technische problemen met je computer, PB me dan gerust in vertrouwen en ik zal proberen je te helpen.
[/kolom]
Gebruikersavatar
look my logs
Berichten: 163
Lid geworden op: dinsdag 27 oktober 2009, 16:04
RS: Wasting noXP (p2p)
Clan: Cupid stunt
Oude naam: wcco5678

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door look my logs »

leuke krant en intervieuw (das e hele krant maar goed xD)



mvg look my logs :D/
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Superheat »

! Ftw :D
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
I Rush U
Berichten: 90
Lid geworden op: zaterdag 29 mei 2010, 15:50
Clan: tnl!

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door I Rush U »

Mooi interview :D
Afbeelding
In- of uitklappen • lol
Afbeelding
Imad Bro
Berichten: 3047
Lid geworden op: zondag 16 december 2007, 16:28
Clan: Ellte
Oude naam: Imad Style

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Imad Bro »

WTF Heeft hij Kinderen !!
R0fl XD

Oppassen en Runescape tegelijkertijd
Quited
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ricc »

Volgens mij is 'My Kids' een TV programma. 8-[
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

leuk intervieuw ;)

ik wist niet dat Telmo dutch was o.O

toch leuk om nieuwe dingen te ontdekken :D/
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Evilminded0 »

Riccmaster; nee.
"A frown is just a smile upside down."
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ricc »

Funny Truth schreef:Riccmaster; nee.
Die gast is 19 en heeft kinderen?
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Dissaboy »

Riccmaster schreef:
Funny Truth schreef:Riccmaster; nee.
Die gast is 19 en heeft kinderen?
Hij heeft kinderen hoor, dat zie je ook op het einde van het interview;
Ik probeer altijd terug te praten als ik kan, tenzij ik bijvoorbeeld tien priveberichten van mensen krijg of de kinderen gillend door het huis rennen.
Maarja dat zie je natuurlijk alleen als je het interview leest, en dat hij 19 is klopt niet hoor volgens mij :P
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ricc »

Had hij dat niet eens vermeld dan? :P Hij zit toch namelijk ook op de middelbare school, of niet?
sandersap
Berichten: 351
Lid geworden op: dinsdag 6 juli 2010, 11:13
RS: Sappie NL (p2p)

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door sandersap »

nice interview =D
- Problemen?;
- Vragen?;
- Wat anders?;
Pb me ;)
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Evilminded0 »

Ja, dat inderdaad.

Ook heb ik speciaal voor Ricc op Excl's youtube profiel gekeken en daar staat leeftijd: 33
"A frown is just a smile upside down."
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Ricardoolden »

Ziet er goed uit! :)
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Bob
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 2 mei 2009, 22:24

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Bob »

Leuk interview, en ook wel leuk dat mijn vraag erin staat, niet omdat ik dat super graag wou, maar het feit dat ik een creatieve vraag kan bedenken want dat vind ik nogal lastig. :)
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Editie 16 - November 2010

Bericht door Denikids »

Was er niet meer te vertellen dan een intervieuw met exl. Bijvoorbeeld die vage inzendingen enz?
mja leuk intervieuw hoor jongens.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Gesloten