Editie 28 - November 2011

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Dief
Berichten: 2414
Lid geworden op: zaterdag 12 april 2008, 13:33
RS: D i e f (OSRS)

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Dief »

Die inzendingen zijn echt geniaal! :')
Verder een hele mooie krant!
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Gabber Zaros »

Inzending 4
Onderwerp: Quest

Hoi ik ben * en ik had eigenlijk zelf een quest serie bedacht over draken en misschien willen jullie daar wel eens mee over doen dat je bijv: naar een draken eiland gaat en daar een quest moet doen en misschien dat je dan als beloning een amulet krijgt om met draken te praten en ook goeie xp krijgt en dan een serie maakt van de draken.

Groeten van *
......................

een irl vriend had een keer dit idee tegen mij gezegd.....
grappig paar maanden geleden zag ik mezelf(waarschijnlijk) tussen opmerkelijke inzendingen en nu me vriend(waarschijnlijk)
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Yves W »

Leuke krant! ^_^ Ik sta trouwens precies in het midden van het plaatje van de ltf-meeting :P.
Afbeelding
NL
Berichten: 1975
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 22:32
RS: NL (OSRS)
Clan: NL
Contacteer:

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door NL »

Prachtige krant!

Complimenten voor de achtergrond :)

De namen onderaan van wie eraan werken vind ik ook wel mooi :) Zo kun je zien wie er aan hebben gewerkt en dat verdienen hun ook wel :)
AfbeeldingAfbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door i k0nijn i »

Die namen staan in het sticky bovenaan het forumdeel ook hoor. ;)
Leuk om te horen dat de lay-out in de smaak valt overigens. :)
Afbeelding
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Ricardo »

Misschien is het leuk voor de redactie dat ze een soort kerst achtergrond doen voor december? Het zou wel mooi en toepasselijk zijn. :)
NL
Berichten: 1975
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 22:32
RS: NL (OSRS)
Clan: NL
Contacteer:

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door NL »

Ik mis wel het interview met castle wars..?
AfbeeldingAfbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Off-er »

NL schreef: Ik mis wel het interview met castle wars..?
Dat komt later nog. Meer mogen we er nog niet over vertellen. Hihi, gemeen he :3!
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Daan »

Off-er schreef:
NL schreef: Ik mis wel het interview met castle wars..?
Dat komt later nog. Meer mogen we er nog niet over vertellen. Hihi, gemeen he :3!
Ja.
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Gabber Zaros »

wordt het niet tijd dat de krant op homepage komt te staan?
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Off-er »

Echt waar he, het zal toch ook niet vergeten worden :/

Ik zal 't even aankaarten, bedankt voor het opmerken!
Afbeelding
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Gabber Zaros »

is de krant weer is op de eerste staat die weer niet gelijk op homepage :lol:
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Joa »

"Ik speel al 12 jaar RS"

LOL :lol:
99 lvl-er
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 11 november 2011, 16:29

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door 99 lvl-er »

leuke editie, in 1 keer helemaal doorgelezen :fluit:
zeer mooie guide :!: ik vraag me af hoe jullie het voor elkaar krijgen om elke maand zo'n mooie krantjes te maken! :-k
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Wesley »

mooie krant =D en epic lay-out!
en volgende maand sta ik erin :wub:
Zo he dat is lang geleden
Gebruikersavatar
Jop
Berichten: 296
Lid geworden op: zondag 13 maart 2011, 14:23
RS: J o p (p2p)
Clan: ellte
Oude naam: erakthebrave

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Jop »

prachtige lay-out en weer leuke artikelen. keep up the good work

wel jammer dat niemand de vorige puzzel had. niet naar antwoorden gekeken en hem ff opgezocht (heb de lunagraaf vorige maand niet gelezen :oops: )

dus toch nog maar geprobeerd.
In- of uitklappen • mijn antwoord. niet lezen als het je toch niet interesseert ik heb alleen geen zin het te verwijderen
Een nieuwe krant, een nieuwe puzzel, is meestal het geval bij de redactie. Alleen is hij deze keer ietsje ingewikkelder dan normaal, hij bestaat zelfs uit twee delen. Kan jij de puzzel oplossen?

Het eerste deel houdt in dat je erachter moet komen wat de betekenis van de getallen tussen haakjes is, deze betekenis heb je namelijk nodig in het tweede deel. In dit deel zal je drie verschillende opdrachten vinden. Elke opdracht bevat een aanwijzing die verwijst naar een bepaalde locatie in RS. Met wat info over deze plek kan je de betekenis van de getallen tussen haakjes invullen.

Deze stad staat bij sommigen bekend vanwege zijn groene ochtendlucht, maar deze kleur is niet van de regio zelf afkomstig. Beroepen zoals bioloog en archeoloog worden ook in een bepaald deel van de stad uitgeoefend.
Het (1) (periode) van deze stad was onder een andere naam, waarin de huidige naam nog steeds te vinden is en de naam van een bekende held ook bijna letterlijk in te vinden is.
Er is nog steeds geen (2), oftewel het omgekeerde van het (1), gekomen aan deze stad.
(3) zijn ook te vinden in de stad, bv. in het huis van de zes schilderijen, of in het huis wat verderop in die straat. Niemand weet welke glasblazers ze gemaakt hebben.

1 = verleden of begin
2 = toekomste of einde (einde klinkt logischer)
3 = spiegels (wel in-game opgezocht)

0005 en 2304 leideN je naar dEze plek. Tenminste, als je een sextant hebt.
(4)= Het eerste woord van deze plek.
De skill die je hier kan trainen is een samenstelling en bestaat dus uit twee delen: (5) en ...
Het voorwerp dat je op je hoofd draagt dat hier van pas komt is van (6) gemaakt.

4 = water (coordinaten)
5 = runecrafting (enige skill met 2 delen)
6 = zilver (tiara)

Mijn winkel is een plek waar eigenlijk bijna iedereen kan komen, al krijg ik vooral bezoek van nieuwelingen, of soms verkenners die uit zijn op een bepaalde ring.
Het dorp waarin deze winkel te vinden is, is vernoemd naar de (7).
Deze winkel handelt in (8).
Ten (9) van deze plek is de dichtstbijzijnde muzikant te vinden.
De windrichting tegenover het (9) is het (10)

7 = lum
8 = bijlen
9 = noorden
10 = zuiden


Nu dat je weet waar de getallen voor staan, kan je de onderstaande raadsels invullen aan de hand van de betekenissen van de getallen. Elk van de drie raadsels gaat over een naam of woord uit Runescape. Deze drie termen zijn het antwoord van de puzzel en kan je opsturen naar Wout12345.

Mijn hoogste punt ligt aan mijn (2 = einde), zolang je mij maar niet in het (1 = begin) gebruikt. Die woorden gebruik ik eigenlijk normaal niet, (1) en (2) zijn namelijk grote woorden voor mij. Ik vind mezelf evenwaardig aan de top, al ben ik toch nog een beetje verschillend. Voor (3 = spiegels) ben ik echter exact hetzelfde als de top.

pot. vooral door die laatste opdracht van top gespiegeld (niet inde spiegel ofc) is pot. en dan blijkt de rest ook te kloppen.

Bijna alle (4 = water)wegen leiden naar mij. Ook komen er bij mij veel mensen langs die geïnteresseerd zijn in (5 = rune)s of zelfs in voorwerpen gemaakt uit metalen die zeldzamer zijn dan (6 = zilver).

port sarim. is een haven. een runes shop en een jewellery shop.

Veel mensen gebruiken de (7 = lum), waaraan ik mijn dag doorbreng, als vervoersmiddel en soms leen ik ze ook (8 = bijlen) als ze die nodig hebben. Gelukkig komen die barbaren uit het (10 =zuiden) hier niet vaak langs, alhoewel de mensen die naar het (9 = noorden) gaan vaak ook voorbereid zijn op een gevecht.

7 en 8 = canoe station. dit kunnen er 2 zijn. e canoe man @ lumby smithy en de canoe man @ cahmp. guild
NIET LEZEN DIT IS ALLEEN MIJN ANDWOORD ZODAT IK KAN KIJKEN WAT IK FOUT HEB.
Why do we have the rwt rule?
We don’t want players to be able to buy their way to success in Runescape. If we let players start doing this, it devalues Runescape for others. We feel your status in real-life shouldn’t affect your ability to be successful in Runescape.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door imRobert7 »

Waarom plaats je het dan? Dat is meer moeite dan het verwijderen ervan ;)
Gebruikersavatar
Prisci
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 17 november 2011, 21:24
RS: Prisci (p2p)

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Prisci »

Ik las net even de "review" (als je het überhaupt zo kan noemen) over het nieuwste album van Coldplay. Ik vind dit echt geen goed artikel, de "argumenten" worden totaal niet onderbouwd met wat dan ook. Ik denk dat de schrijver ervan het even een keer had geluisterd en daarna zijn eerste indruk opschreef. Zoals hij het liedje Hurts like Heaven beschrijft is toch wel het dieptepunt, zijn argument eindigt telkens in vaag, nou lekker duidelijk. Ik weet ook wel dat dit slechts een lunagang krant is en je niet schrijft voor de telegraaf of iets dergelijks. Van iemand die zo kritisch als jij bent zou ik echter wel goed onderbouwde argumenten mogen/willen verwachten. Ik hoop dat je er wat mee doet.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door Joost »

Ik vind het niet zo'n mooie achtergrond trouwens. :/
Laatst gewijzigd door Joost op zondag 4 december 2011, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Editie 28 - November 2011

Bericht door i k0nijn i »

Leuk om te horen Joost, heb je zin om iets in elkaar te steken voor volgend jaar? ;D
Afbeelding
Gesloten