Editie 33 - Mei 2012

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Redactie »

Afbeelding
Mei 2012

Afbeelding
We verwelkomen Dissaboy weer bij de redactie, veel succes!

Wist je dat...
Plaatje... je vanuit de lobby met één klik naar de wereld van een vriend kan gaan? Als je in de lobby rechtsklikt op de naam van je vriend, krijg je ook de optie "join" te zien. Deze knop brengt je direct naar de juiste wereld!

Plaatje... je in de inhoudsopgave van De Lunagraaf kan klikken op de titels? Zo kom je heel makkelijk bij het artikel dat jou leuk lijkt om te lezen!
Overzicht
PlaatjePlaatje
Paasevent
Een event dat eens wat anders was, we hebben het allemaal gedaan!

Geschiedenis onder de loep
De heersers aan de noordkust komen langs, een onbekend maar interessant onderwerp!

Tips van de maand!
De kleine tips kunnen heel handig zijn!


De Runespan
De wizards zijn druk bezig met het verzamelen van runes, help jij een handje mee?

Lunacolumn
RWT in het duistere licht van de Lunacolumn...


Lunamusic
Soundcloud en de alternatieve band Gorillaz!


Puzzel
Herken jij de wezens?


Het doorgeefverhaal
Wat hebben ze deze editie ervan gebakken?


Paper of Fame
Wie won wat?


Felicitaties
En we feliciteren weer veel mensen!

Opmerkelijke inzendingen
Deze absurde inzendingen zijn onmisbaar!

Pasen 2012
Plaatje

Dit jaar was er natuurlijk weer een evenement omstreeks Pasen. Deze keer hebben de Evil Chicken en de Chocatrice ruzie over wat beter is: Kip of chocolade. Over de hele wereld zijn paaseieren verspreid en de Evil Chicken wil de kleine kuikens binnenin veranderen in drumsticks maar de Chocotrice wil ze veranderen in chocolade. Jij moet één van de twee helpen met de eierjacht. Elk uur is er een nieuwe jacht en elke keer zijn de eieren weer op andere plaatsen te vinden. De Chocatrice en de Evil Chicken zijn bereid kleine hints te geven over de locatie. Elke jacht zijn er drie eieren op een locatie waar iedereen kan komen en twee waar alleen members naartoe kunnen.
Afbeelding
PlaatjeJe bent uitgerust met een "Eggsterminator," een kanon dat ofwel Schotse eieren ofwel marshmallows schiet. De Schotse eieren blazen het ei zo open dat er een normaal kuiken uitkomt die je vervolgens weer op moet blazen met een schots ei om hem te veranderen in een drumstick. Het marshmallowkanon daarentegen blaast het ei zo open dat er een chocoladekuiken uitkomt. Als je deze met nog een marshmallow neerschiet verandert hij in een "chocolate treat." Als je drie drumsticks of chocolate treats verzamelt en die inlevert bij de Evil Chicken of de Chocatrice krijg je, afhankelijk van bij welke van de twee je het inlevert, een "egg on face" of een "chocolate egg on face" masker die je op je hoofd kan zetten. Natuurlijk kan je ook aan beide kanten werken en beide maskers halen!

PlaatjeNaast de geweldige eieren op je hoofd zijn de Chocatrice of de Evil Chicken bereid je Eggsterminator te betoveren zodat je hem kan houden na Pasen. Hiervoor moet je drie keer alle eieren in 1 eierjacht vinden. Elke keer als je 5 eieren hebt gevonden moet je maximaal één uur wachten totdat je aan de volgende jacht deel kan nemen. De betovering van de Eggsterminator is alleen voor members.


Geschiedenis onder de loep

Onderwerp van de maand: de Lordship of the north coast

De volgende gebeurtenissen spelen zich grotendeels af in het vijfde tijdperk. Deze periode wordt gekenmerkt door de ontdekking van de runes, die het menselijke ras een enorm militair voordeel gaven, waardoor er drie grote koninkrijken van de mensen ontstonden: Asgarnia, Misthalin en Kandarin. Toch zijn er buiten deze rijken nog afgelegen plaatsen waar de mens niet de macht heeft en waar het dus over het algemeen onveilig is. Dit gaat over één van die plaatsen ...

De Lordship of the north coast is de benaming voor het kleine rijk, gecentreerd rond het huidige Castle Fenkenstrain in Morytania, dat bestond tijdens delen van het vierde en vijfde tijdperk. Het werd geregeerd door zogenaamde lords, die ook al meteen de naam van het gebied verklaart. De meesten leefden in het kasteel in het centrum van het rijk.
Afbeelding
Het rijk werd gesticht ergens in het vierde tijperk. De stichters zouden afkomstig kunnen zijn van de grote migratie van Misthalin naar Morytania in het jaar 1777, maar zoals bij veel zaken rond dit onderwerp, is er weinig informatie over bekend.

Tijdens het bestaan van het rijk kwamen er langzaam maar zeker gevaren aan in de buurt van het kasteel. Een voorbeeld hiervan zijn de werewolves, die rond het begin van het vijfde tijdperk een bedreiging begonnen te vormen voor de mensen in het kasteel. Toch slaagden de lords van het rijk erin de bewoners van het kasteel te beschermen doordat ze de mystieke ring of Charos, op onbekende wijze, in hun handen kregen. De ring zorgde ervoor dat de werewolves de mensen als één van hen beschouwden en met rust lieten.

Helaas kwam er na verloop van tijd toch een einde aan deze heerschappij. Gelukkig is er over de val van het rijk vrij veel bekend, onder andere dankzij de quest Creature of Fenkenstrain. Dit laatste verhaal begon allemaal toen de vampyres uit de Sanguinisti Region ergens in een nabij verleden in het vijfde tijdperk de aanwezigheid van de vrije mensen in het noorden van Morytania opmerkten. Het duurde niet lang voordat ze het gebied rondom het kasteel hadden overgenomen. De vijftiende lord van de Lordship of the north coast, Lord Rologarth, volgde het advies op van één van de bewoners, Dr. Fenkenstrain, om een mens buiten het kasteel te sturen als offer, in de hoop de Vampyres tevreden te stellen. De Vampyres gingen echter niet weg, dus bleef Lord Rologarth mensen naar buiten sturen, totdat hij besefte dat het hele plan een list was van Dr. Fenkenstrain, omdat hij voor de Vampyres werkte.

Rond deze tijd schreef Rologarth een brief naar zijn broer Rologarric. Deze brief valt terug te vinden in-game. Uit de brief kan men afleiden dat deze broer al talloze jaren geleden uit het kasteel weggegaan was vanwege zijn wantrouwen ten opzichte van Dr. Fenkenstrain. Waarschijnlijk vluchtte hij ook meteen Morytania uit. Tot nu toe is Rologarric nog nergens te vinden in het spel, maar als hij ooit toegevoegd wordt, zal dit zeker wat meer licht werpen op de geschiedenis van Morytania.
Afbeelding
Niet lang hierna wordt Lord Rologarth samen met enkele andere bewoners gedood door Dr. Fenkenstrain in een mislukte poging om de ring of Charos van de lord te stelen. De overige bewoners worden meegenomen door de Vampyres, op Dr. Fenkenstrain na, die als dank voor zijn diensten vrij mag blijven leven in het lege kasteel, waar hij zich bezighoudt met onderzoek op het vlak van necromantie.

Al behoort de geschiedenis van het rijk tot één van de meest onbekende onderwerpen binnen Runescape, toch kan men nog enkele sporen ervan vinden. Het bekendste is natuurlijk Castle Fenkenstrain, dat ooit het middelpunt was van het rijk. Daarnaast kan men de graven van de lords vinden in het Mausoleum en de graven van de bewoners van het kasteel verspreid over de Haunted woods. Het vreemde aan de eerste groep graven is dat er een symbool van Zaros op te vinden is, wat zou kunnen suggereren dat de lords Zarosianen waren. Dit is echter erg sterk, daar de migranten uit Misthalin in het vierde tijdperk allemaal Saradoministen waren en dat er in het vierde en vijfde tijdperk nauwelijks nog Zarosianen te vinden waren op wereldvlak.


Lunatips van de maand
Afbeelding
Welkom lezers, bij de lunatips van deze maand! In dit artikel geven wij aan jullie bruikbare tips voor skillen, geld verdienen en meer!
  • Skilltips
  • Tip 1, Summoning: Als je geen zin hebt om steeds heen en weer te rennen tussen de bank en de obelisk is dit een tip voor jou! Mensen met 66 summoning kunnen barker toads maken met swamp toads en gold charms. In Taverley is er een winkel recht naast de obelisk waar je swamp toads kan verkopen voor 1 coin en terug kan kopen voor 2 coins. Als je al je toads noted meeneemt en die daar verkoopt kun je steeds tussen de shop en de obelisk wisselen en heel snel heel veel barker toad pouches maken. De pouches zelf verkoop je ook bij de winkel voor ongeveer evenveel als de prijs in de grand exchange.
  • Tip 2, Slayer: Als je graag snel slayer points wilt hebben en je hebt een redelijk hoog combat level, dan kun je naar Mazchna of Achtryn (tijdens While Guthix Sleeps) in Canifis gaan en daar tasks doen. Elke 10e en 50e task doe je vervolgens bij Kuradal (of Duradel/Lapalok als je nog niet naar Kuradal kan). De tasks uit Canifis zijn meestal erg makkelijk voor hoge levels en je krijgt er toch 1 slayer point per task voor. Als je vervolgens een 10e of 50e task bij een hogere slayer master doet krijg je alsnog de grote bonus van 90 per 10e task en 270 per 50e task bij Kuradal of 75 per 10e task en 225 per 50e task bij Duradel/Lapalok.
  • Tip 3, Clan Citadel: Veel skills zijn vervelend of duur om te trainen. Als je deze skills graag wilt trainen kan je lid worden van een clan die zich richt op het opbouwen van een Clan Citadel. In deze Citadel kan je verscheidene skills gratis trainen met redelijke xp, als de tier hoog genoeg is. Een volledige guide over de Clan Citadels kan je hier vinden. Deze guide is heel erg uitgebreid en misschien niet heel bruikbaar als je alleen maar wilt skillen. Je kan natuurlijk altijd je clanleden vragen om informatie. Als je graag een clan wil joinen, kan je hier zoeken naar een clan.
  • Tips om geld te verdienen
  • Tip, Farming: Als je een farming level van 32 of hoger hebt, kun je goed geld verdienen met het farmen van herbs. Je koopt ranarr seeds bij de Grand Exchange en plant ze vervolgens (gebruik altijd supercompost!). Als je herbs volgroeid zijn na ongeveer anderhalf uur, kan je ze verkopen met veel winst. Niet alleen ranarr herbs geven winst, maar ook herbs zoals toadflax en snapdragons. Een guide over het farmen kan je hier vinden.

Runespan

Nog niet zo lang geleden uitgekomen en nu al één van de populairste plaatsen om runecrafting te trainen: Runespan! Een eigenaardig gebied met vreemde wezentjes en overal energie die je kunt omzetten in runes! Misschien vind je wel een wizard die een tekort aan runes heeft en help je hem voor een lading experience!

PlaatjeJe komt in de Runespan via het portaal op de eerste verdieping van de Wizards' Tower. De eerste keer dat je naar het gebied gaat, zul je een introductie krijgen. Hier wordt uitgelegd hoe je de essences bij elkaar sprokkelt en wat er verder allemaal te doen is in dit wonderlijke gebied!

De Runespan bestaat uit drie lagen, waar de onderste laag voor de lage levels zijn (en tevens de enige f2p laag is) en de bovenste lagen voor de hogere levels. De lucht tussen de brokstukken land kun je oversteken met speciale platforms, die allemaal verschillende runes kosten. Op deze eilanden vind je dieren zoals de essling hier rechts, maar ook pools met energie. De dieren geven je minder xp, maar wel essences, terwijl de pools meer xp geven, maar geen essences!

Het doel is om zoveel mogelijk runes te krijgen van deze wezens en pools. Deze runes kun je inwisselen voor punten waarmee je onder andere een mooi setje wicked robes kunt omarmen, die zowel leuke stats, zoals gewichtsafname, geven, maar ook verbeterde mogelijkheden voor je wicked hood!
Afbeelding
Af en toe zul je bericht krijgen dat een wizard de weg kwijt is en jouw hulp nodig heeft. Als je deze wizard vind en helpt, krijg je een redelijke bonus aan experience. Ook kan het zijn dat je een runesphere tegenkomt. Deze geven ook leuke xp en een redelijk aantal runes. Ze zijn er voornamelijk voor de afleiding van het siphonen, maar ze zijn het ook zeker waard voor de experience points!

PlaatjeJagex beloofde goede experience ratio's met deze update. Tot nu toe is het echter nog zelden gelukt om het experience ratio van het ZMI altaar voorbij te gaan. Voor f2p daarentegen zijn de ratio's nogal gestegen met deze update. Al krijgen zij geen rewards en zitten ze vast op de eerste laag, ze krijgen meer experience in de Runespan dan met het gewone runecraften!

Deze ratio's mogen ook wel iets lager zijn, want in de Runespan trainen kan semi-afk. Oftewel, in plaats van 100% van je tijd op Runescape te richten, kun je nu gerust eventjes een stukje uit de krant lezen tijdens het trainen! Hiernaast helpt het trainen in de Runespan met het trainen buiten de Runespan. Dit doormiddel van de goede rewards:

De massive pouch is nog net wat beter dan de giant pouch, deze variant kan namelijk 18 essences houden! Het enige nadeel is dat deze pouch niet repaired kan worden en zodra hij kapot is, opnieuw gekocht moet worden voor 1000 punten. Maarja, nu kun je dus nog eens een extra lading essences meenemen naar het nature altar, om je winst en experience per uur nog verder te verhogen!

De wicked robes geven ieder afzonderlijk een boost aan je wicked hood. Zo geeft de robe bottom een leuke 25 extra essences die dagelijks uit de hood getoverd kunnen worden. Ook geeft elk onderdeel van deze set een gewichtsreductie, wat heel handig is tijdens het heen en weer rennen tijdens het normale runecraften!

De runic staves hebben ieder de functie van het absorberen van je tegenstanders spells, maar kunnen ook opgeladen worden met een aantal casts van een bepaalde spell, zoals water surge.

Zeker hierom is het het bezoeken van de Runespan waard! Toch, voornamelijk door de rewards en het feit dat het gewone runecrafting heel veel geld op kan leveren, blijft het zeker aantrekkelijk om op de ouderwetse manier runecrafting te blijven trainen. Neem vandaag nog een kijkje in deze wonderlijke wereld en help de wizards met het verzamelen van runes!


Lunacolumn
Door Slyfer
Afbeelding
De laatste tijd is de kritiek tegen Jagex sterker en concreter geworden, maar nog steeds is men in Cambridge niet bereid te luisteren. Of anders bekeken, ze mogen niet luisteren van de mensen die nu de touwtjes in handen hebben binnen Jagex. Nu dit bedrijf de commerciële richting uitgaat met zijn MMORPG, fronsen steeds meer spelers de wenkbrauwen. Een column omtrent de afgelopen updates en ergernissen is wel voorspelbaar, maar tevens onvermijdbaar. Er moet over geschreven en gesproken worden.

Vlak nadat microtransitions aangekondigd waren was ik van plan om te stoppen met dit spel. De emmer was voor mij vol. Elk competitief aspect wat ooit in het spel gezeten had, verdween op het moment dat dollars gelinkt werden aan experience. Erger nog, ik had het voorspeld een column of twee geleden dat we dit soort updates konden verwachten. Desondanks was ik nog steeds zwaar verrast, alsof ik toch telkens nog in het goede van Jagex geloofde en dat ze wel tot een inkeer zouden komen. Nu blijkt dat ik ze zwaar overschat heb.

Doordat men nu in staat is spins te kopen heb ik mezelf een heel belangrijke vraag gesteld: Waarom speel ik dit spel? Wat heeft dit spel mij te bieden? Ik ben er ondertussen al zoveel jaren in een bijna obsessieve mate mee bezig dat ik er ironisch genoeg nooit bij stil gestaan had wat mij telkens aantrok tot RS. Daarbij zijn er zoveel betere alternatieven op de grote markt van MMO's.

RuneScape blijft voor velen een stukje van hun jeugd. Bij mij is dat niet anders. Ik denk dat we met z'n allen wel akkoord kunnen zijn dat we regelmatig veel plezier hadden met onze pixel vriendjes. Dat is namelijk ook de kern van een MMO: interactie tussen de spelers met daarnaast de fun-factor. Het spelletje moet nog steeds plezierig zijn om te spelen (en een portie uitdaging en avontuur mag er ook best inzitten).

Ik denk dat dat vooral de reden is waarom ik niet zomaar met RS kan stoppen. Ondanks dat er een algemeen beeld heerst dat de community sterk achteruit is gegaan, is mijn online vriendengroep enkel gegroeid door de jaren heen. Stuk voor stuk zijn het schatten van mensen en ik kan me moeilijk voorstellen dat ik het spel nog lang zou kunnen spelen zonder hen.

Terwijl ik voorheen graag competitief bezig was met het spel, is dat na deze update niet meer de moeite, tenzij je er zelf geen problemen mee hebt om ook wat geld te spenderen. Wat blijft er dan nog over naast je vrienden? Persoonlijke doelstellingen, zonder je wat aan te trekken van de overige spelers. Zo kan je ook nog vrij veel plezier uit het spel proberen te putten.

Helaas denk ik dat de oude generatie RuneScapers niet zo lang meer zal meedraaien in het systeem dat Jagex wenst te hanteren. Gezien de reputatie van RS op de markt vrees ik ook dat de nieuwe lichting RS'ers vrij teleurstellend gaat uitdraaien. Een mens zou zich afvragen hoe dit ooit zo ver is kunnen komen. Of we het hadden moeten zien aankomen. Ja hoor, refer-a-friend. Deze hele piramidale structuur was op voorhand al uitgekiend. Zodra de storm gaat liggen van het ene (refer-a-friend), introduceren we het volgende (loyalty points). Grappig genoeg lijkt refer-a-friend dan totaal niet erg meer, er zit een slimme marketingstrategie achter.

Iemand op het forum plaatste een opmerking in de trant van "if you can't beat them, join them". Het is dat soort mentaliteit waardoor RS hopeloos ten onder zal gaan. Dood? Neen, ze verdienen namelijk voldoende. Een spel wiens community grotendeels bestaat uit mensen die niet kijken naar een cent meer of minder? Ja. Ik daag jullie dan uit: Waarvoor spelen jullie precies als jullie bereid zijn geld te geven voor individueel voordeel? De mensen die tegen het hele pay-to-win principe zijn zullen steeds meer afstand nemen van het spel. De emmer zal eventueel overlopen en uiteindelijk hou je een grote groep spelers over die er geen graten in zien om te betalen voor ingame voordelen die de gelijkheid tussen spelers drastisch zullen verminderen. Dat is de weg die langzaam gevolgd zal worden zodra meer pay-to-win updates in het spel gaan komen.
Afbeelding
Het zijn dit soort updates die tevens een grote bres in de community slaan. Je bent ofwel tegenstander of voorstander, er zijn weinig mensen die zich in de grijze middenzone begeven. Het is moeilijk om neutraal te blijven in dit hele vraagstuk, want iedereen heeft wel een bepaalde voorkeur. Het is deze kloof wat in de toekomst voor problemen zal zorgen binnen de community.

Om mijn collega's bij de Tip.it Times te complimenteren, ze hebben gelijk in hun recente artikel. Het is kapitalisme wat gewonnen heeft en uiteindelijk ook zal blijven winnen. Ik denk dat we als spelers moeten spelen zoals we het spel het beste ervaren. Zodra het spel niet meer overeen komt met onze verwachtingen, zodra dus het plezier eruit is, dan moeten we afstand nemen. Ik zit op mijn grens en ik heb al voldoende alternatieven achter de hand. Voorlopig hindert het mij nog niet zoveel, maar voor hoe lang nog? Waar moet je als speler de grens trekken?

Daarnaast, voor de duidelijkheid, ik wil geen doemcomplotten voorschotelen. RS heeft zeker nog een toekomst. Echter wil ik jullie een paar laatste wijze woorden delen.

The world doesn't end with a bang, but a whimper.

Dan spreek ik tevens niet over RS zelf, maar de laatste generatie van spelers die nog geloofde in het feit dat RWT het spel kapot maakt. Bedankt voor het lezen.


Lunamusic
Afbeelding
Band van de maand
Gorillaz
Afbeelding
De band Gorillaz was eigenlijk bedoeld als een project, maar ze werden succesvol door een aantal singles die ze uitgebracht hebben. Deze maand een blik op dit project van Damon Albarn en Jamie Hewlett.

Nu vraag je je waarschijnlijk af: waarom staan er geen gewone personen op het plaatje van dit item? Dat komt omdat de mensen van Gorillaz in het begin liever niet bekend van gezicht wilden worden. Ze werden als tekenfilmfiguur afgebeeld, zelfs in de clip. Jamie Hewlett is de maker van de tekenfilmfiguren.

Gorillaz bestaat al sinds 1998, maar werd echt bekend door de single "Clint Eastwood" in maart 2001. Waarschijnlijk ken je hem wel van horen.
Na de doorbraak met "Clint Eastwood" kwam het self-titeled album: "Gorillaz". Hierop waren nog een paar andere singles te vinden zoals "Rock the House" en "19-2000". Na de aanslagen op 11 september werd er een single opgenomen over deze gebeurtenis met D12 en Terry Hall, genaamd "911". Eminem zat er echter niet bij.

Veel mensen wilden na het succes van het eerste album een nieuw album. Deze kwam pas in mei 2005, omdat Damon en Jamie met andere dingen bezig waren. Damon was bezig met Blur en Jamie met een speelfilm. Het nieuwe album, genaamd "Demon Days" was een enorm succes: de plaat werd wereldwijd zes miljoen keer verkocht. De bekendste single van dit album is ook tevens de eerste single van het album: "Feel Good Inc.". Net als "Clint Eastwood" zal je deze wel herkennen.
In 2010 kwam Gorillaz met een nieuw album: "Plastic Beach". Dit album bevat gastoptredens van Snoop Dogg, Lou Reed en wat anderen. De single "Stylo" werd in januari, dus voor het album, uitgebracht.

Gorillaz stonden in plaats van U2 als afsluiter op Glastonbury in 2010. Bono had toen een operatie. Hierna is de band voor het eerst op wereldtournee gegaan en zijn zij de eerste band die in Syrië op heeft getreden. Damon is ondertussen met Gorillaz en Blur gestopt.

In de wolken..
Een vlucht naar SoundCloud
Afbeelding
SoundCloud is een medium waarbij je je eigen muziek kan uploaden om te delen met de rest van de wereld. Het is dan ook logisch dat de meeste liedjes eigen fabricaat zijn. We nemen je mee naar de wolken van SoundCloud en laten je een aantal nummers horen.


Comedy Show

Allereerst willen we aandacht geven aan dit nummer. Het heet Comedy Show en begint erg rustig met een aantal coupletten en een refreintje. Lyrics zijn ook prima. Na 1 minuut 10 wordt het wat "harder" en dat betekent dat de stem ook wat meer uithaal heeft. Een leuk liedje, vrij kort (drie minuten) maar zeker de moeite waard om eens te beluisteren.


Disco Dracula

Misschien klinkt het wat vreemd, maar er is serieus een nummer met een griezelige disco. Disco Dracula heeft dan ook wat griezelige geluiden op de achtergrond en een wat vrolijk deuntje. Vanaf 2 minuut 20 komt er een rustig stukje. Het is een wat eentonig nummer, maar het is gewoon zo grappig dat je hem eens een keer moet luisteren. Doen!


Garage Rock

Het volgende nummer heet Garage Rock en begint ook vrij rustig met ditmaal een warme stem. Na 30 seconden komt er een leuk riffje met een rare "Ah" en een klap. Een beetje vreemd, maar dat maakt het nummer wel leuk. Het refrein zit ook lekker in elkaar. Er zit ook een rustig gedeelte in met wat geknip van vingers. Het nummer duurt rond de vier minuten en is zeker ook de moeite waard. Luisteren dus!


Wait For You

Dit nummer heeft een mooi begin op de gitaar. Wait For You is pakkend en zou eigenlijk gewoon op de radio gedraaid moeten worden. Een goed nummer en daar is eigenlijk alles me gezegd. Het enige wat jammer is aan dit nummer is de laatste noot die eruit komt. Die mocht best wel wat hoger. Al met al dus een prima nummer en leuk om te luisteren. Een account om dus flink in de gaten te houden!

N.B. Het is niet noodzakelijk om een SoundCloud-account te hebben om de liedjes te beluisteren.


Puzzel

Vorige maand hadden de volgende mensen de puzzel goed beantwoord:

4 goed:
Superheat, Lexxy, erakthebrave

5 goed:
Like A Gio, 10spetter10, Dento, bastiaan1998, geoffrey86, berend317, oko2708, Rsandee, judogurl1, henjer1

Goed zo! Uiteraard hebben we deze maand weer een nieuwe puzzel. In deze puzzel krijg je een silhouet van een monster te zien met drie mogelijke antwoorden eronder. Slechts één van deze drie antwoorden is natuurlijk goed! Welk monster komt overeen met het silhouet?
Afbeelding
A): Ghost
B): Banshee
C): Air elemental
Afbeelding
A): Chicken
B): Black demon
C): King black dragon
Afbeelding
A): Brutal green dragon
B): Flesh-Spoiler Haasghenahk
C): Sunfreet
Afbeelding
A): Giant rock crab
B): Toktz-Ket-Dill
C): Tzhaar-Ket
Afbeelding
A): Earth elemental
B): Rock crab
C): Tzhaar-Hur


Heb jij de goede antwoorden in handen? Stuur ze dan naar Ketchupemmer via deze link. Je hebt wel minimaal 5 posts op het forum nodig om een pb te kunnen sturen.


Het doorgeefverhaal

Het doorgeefverhaal, verzonnen door Ricardoolden, is een artikel, gemaakt om de leden van het Lunatipforum meer te betrekken bij de krant. De bedoeling is om een stukje van 15-30 woorden te schrijven als vervolg op alleen de laatste twee stukjes. Dit hebben jullie er deze maand van gemaakt:
Redactie schreef:Frank hoorde knallen buiten. "Wat zou het zijn," dacht hij, "zijn ze nu al vuurwerk aan het afsteken? Langzaam stond Frank op en liep naar het gordijn toe. Hij deed de gordijnen een stukje open en kon zijn ogen niet geloven!
Tuin schreef:Het was een nassibal die het vuurwerk afstak! Nu Frank goed keek zag hij ook dat het geen gewoon vuurwerk was, maar allemaal kleine paupertjes die stuk voor stuk ...
Clanig schreef:... knalerwtjes naar de bamischijfman gooiden. De bamischijfman werd bang en bedacht zich dat hij misschien wel appelmoes naar de...
Skrillex schreef:... knalerwetjespaupertjes moest gooien, maar in plaats van appelmoes pakte hij per ongeluk warm frituurvet. De bamischijfman gleed uit en toen ...
Zeeg schreef:... verbrandde hij zijn kont aan het warme frituurvet. Hij schreeuwde het uit, maar toen kwam Mega Mindy en die gaf een kusje op zijn bil. Daarna ...
Teun schreef:... kreeg hij honger en at haar op. Mega Mindy's moeder werd kwaad en sloeg hem met een deegroller. Hij moest naar het ziekenhuis, maar hij was niet verzekerd!
Een Koe schreef:Toen hij bijkwam lag hij tot zijn grote verbazing niet in het ziekenhuis maar in een krot in Afrika, waar hij plots...
kei sder schreef:... bedacht dat Afrika niet op Gielinor lag! Dan moest hij wel dromen! Ineens lag er een santa hat naast hem, maar ...
Daan schreef:... iemand anders pakte hem snel op. Dat vond hij niet zo leuk, dus gooide hij met tulpenbollen. Toen kreeg het een gevecht een interessante wending, want...
Batfire schreef:... Yari kwam aan met zijn handtas, hij zwaaide ermee in het rond en sjonge jonge, wat was die handtas zwaar! Het is ook niet voor niets een Chanel Classic! Zijn Blackberry vloog uit zijn tasje en Yari...
Silfer schreef:... probeerde het mobieltje direct te grijpen. Helaas, de Blackberry viel in het water! Scheldend smeet Yari zijn Chanel Classic op de grond en plots hoorde hij een vreemd muziekje...
Redactie schreef:Hij hoorde Edith Piaf en langzaam werd hij weer wakker. Hij was opgenomen in een ziekenhuis in Verweggistan, waar hij herstelde van de klap. Plots hoorde hij het weer, vuurwerk! Stilletjes, zonder zijn kamergenoten wakker te maken, schoof hij het ziekenhuisbed naar het raam toe. Hij kon zijn ogen niet geloven toen hij zag wat het was...

Paper of fame
Afbeelding
Op LTF zijn er vrij veel wedstrijden waaraan je kan deelnemen. Omdat het nogal moeilijk is om al deze wedstrijden te volgen, kwamen wij op het idee om jullie een maandelijks overzicht te geven van de winnaars. Hier is een nieuwe editie van the Paper of Fame!

De Suggestie van de maand!
Dit is dé wedstrijd voor de creatieve zielen onder de ltf'ers. Elke maand wordt door een jury van suggestiemakers een suggestie uitgekozen die tot suggestie van de maand wordt bekroond.

Afgelopen maand heeft W3ssl3y gewonnen met de Hell Eagle & Staff. Gefeliciteerd!


Guide Awards
Deze award kun je verdienen door een mooie, handige en goede guide te maken. De jury zal vervolgens een winnaar aanduiden. De winnaar krijgt extra reclame: je guide wordt als sticky gezet en er zal ook een link staan in het forum index.

De winnaar van deze maand is Mayday met de runecrafting 1-99 [F2p Skillers] guide!

Allebei gefeliciteerd!

Signature Of The Week
Elke week wordt er een ander thema aangegeven waar de deelnemers omheen moeten werken. Naast enkele basisregels ben je vrij in wat je maakt, zolang je je houdt aan het thema. Gelukkig zijn de thema's zeer ruim, dus je kan alle kanten op.
 Sotw #151: Typisch Nederlands/Belgisch
Afbeelding
Gefeliciteerd Avrilfan!
 Sotw #152: Rework!
Afbeelding
Gefeliciteerd i k0nijn i!

Felicitaties!

Ook deze maand mogen we weer vele mensen feliciteren met prestaties of verjaardagen!

Prestaties op Runescape
In de afgelopen tijd waren er genoeg redenen om feest te vieren. Verschillende mensen kunnen ook op RuneScape een feestje geven, omdat zij een hele leuke prestatie behaald hebben. De redactie wil dus graag de volgende mensen feliciteren...

Qilles met 99 runecrafting en woodcutting!
Dief met 99 constitution!
PlaatjeDeimos met de quest cape!
Leonskills met 118 dungeoneering!
Neite met alle skills 80+!
Hexiss met 99 agility!
Yur Dee met 99 smithing!
Robonon met 35m dungeoneering xp als f2p!
Kev met 99 constitution en ranged!
Nl met 99 mining, fishing en agility!
Olivier 1337 met 99 prayer!
Luke PvM met 120 dungeoneering!
BurneduDown met 120 dungeoneering!
Dombo12 met het behalen van 99 cooking, thieving, dungeoneering, hunter, magic en constitution!

Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald.

Verjaardagen
Ook zijn er deze maand verschillende LTF-ers jarig! De redactie wil graag iedereen die jarig is een fijne verjaardag wensen, dus we feliciteren...

Itachi, ikkeikke66, Bloodman13, judogurl 1, appeltje123, Sir Fire181, Turkey744, Aprotodon, kogelvis500, Hidde Kata, kei sder, Poeper, Nikki, skelleton123, Slyfer, Martus, rogiertje, paladas100, loozn, Saitek, kipje dods, Feline, Thommie68, Mezelf ftw , P23war, ZakdoekDoos, Hc warrior90, Mr D en Ijs is koud!

Maak er een mooie verjaardag van! Als jouw naam hier niet in staat en je bent ook in mei jarig, dan wensen we jou natuurlijk ook een fijne verjaardag toe. Je kunt in de krant komen te staan door je naam en verjaardag in dit topic te posten.


Opmerkelijke inzendingen

Geen krant zonder opmerkelijke inzendingen!

Noot: Het is zeer zeker niet de bedoeling dat er mensen expres domme inzendingen in gaan sturen. Deze worden niet in de krant geplaatst! Bovendien wordt er dan alleen maar tijd aan het verwerken van deze inzendingen verspild, tijd die beter kan worden gebruikt om serieuze inzendingen te verwerken!
 Inzending 1
Onderwerp: Skills - Rune miestier
Bericht:
ik vind het onhandig dat er niet staat waar je die in de eerste verdieping kunt vinden en hoe je er moet komen een uur lopen zoeken man!
 Inzending 2
Onderwerp: Skills - HANDIG OM TE DOEN
Bericht:
DOORDAT JE BIJ DE FIRT OF GUTHIX RUNES KRIJGT KUN JE BIJV. RUBBY AMULETTEN MEENEMEN EN DAN KUN JE DIE BETOVEREN NAAR STRENGH AMMY ZO HOEF JE GEEN CASH TE BETALEN VOOR COSMIC RUNES
 Inzending 3
Let vooral op de groene en de allerlaatste regel.

Afbeelding
 Inzending 4
Onderwerp: Tips voor runescape met als die niet wil starten guild tool

runescape wil niet starten
Probeer je computer opnieuw op te starten
alleen als rs normaal goed werkt maar nu even niet is het handig om je pc even opnieuw op te starten
geen java of verkeerde verzie
update java of download java
download de nieuwste verzie van je webbrowser en sofware van je pc

sluit alle nodige programma's zoals
* de mail programma
* en andere programma's met internet behalve de antivirus en de webbrowser

groetjes ***
e-mail me ff als het er op komt naar dit e-mail adres:
***
 Inzending 5
Onderwerp: Moeilijkheidsraad sheep herder

De moeilijkheidsraad van sheep herder mag van gemakkelijk naar gemiddeld, die schapen op hun plaats krijgen is nogal erg moeilijk, EN ZEKER MET MENSEN MET ADHD.
Daarnaast willen we nog één geval in het bijzonder vertellen. Het gaat niet zozeer om de inzending zelf, maar op de manier waarop. Wil je helpen? Waarom niet gelijk overenthousiast en bij praktisch elke quest - veel meer dan 100 - een inzending insturen dat je bij je beloning nu ook twee spins erbij krijgt? Een enthousiasteling heeft dat afgelopen maand gedaan.
Laatst gewijzigd door Wout12345 op woensdag 2 mei 2012, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door joso »

Jeej! Snel lezen!

Toegevoegd na 4 minuten:

Foutje: De F2pers kunnen ook naar een deel van de 2e laag gaan, ze ziten dus niet "vast op de 1e laag"
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Sir Fire181 »

Haha. Ik sta erin. Ben jarig deze maand. xD Trouwens, ik stuur je de puzzle.
Afbeelding Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Slay a Stone »

Puzzel gestuurd, die opmerkelijke dingen zijn toch wel geniaal xd. Binnekort is de rest lezen.
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Superheat »

Naar world van een friend zijn 2 clicks he :>
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Spacey »

Leuke krant, vooral het stukje van de Squeel of Fortune vond ik wel interessant.
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Thomas »

Leuke inzendingen,

wanneer worDT (!) het nieuwe doorgeefverhaal topic geopend ?
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Robert Inc
Berichten: 1147
Lid geworden op: zondag 21 februari 2010, 17:33
RS: Robert Inc (p2p)
Oude naam: Deimos

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Robert Inc »

Woo, leesvoer ;) en ik sta er nog in ook 8-[
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Off-er »

iThomas schreef: Leuke inzendingen,

wanneer worDT (!) het nieuwe doorgeefverhaal topic geopend ?
't Zal niet lang meer duren :)
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Burn the Sof »

Dit is nog best wel slim eigenlijk:
Inzending 2
Onderwerp: Skills - HANDIG OM TE DOEN
Bericht:
DOORDAT JE BIJ DE FIRT OF GUTHIX RUNES KRIJGT KUN JE BIJV. RUBBY AMULETTEN MEENEMEN EN DAN KUN JE DIE BETOVEREN NAAR STRENGH AMMY ZO HOEF JE GEEN CASH TE BETALEN VOOR COSMIC RUNES
Afbeelding
P23war
Berichten: 239
Lid geworden op: vrijdag 8 januari 2010, 18:41
RS: - (p2p)
Clan: -

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door P23war »

Hehe, wat leesvoer voor tijdens Runespan. En ik ben alweer jarig. :p
aDanny
Berichten: 36
Lid geworden op: vrijdag 20 april 2012, 22:34
RS: Smurf (p2p)

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door aDanny »

Leuk! ^_^
Afbeelding Hallowa!
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Ricardo »

Het is zo als gewoonlijk weer een mooie krant. :)
Hc warrior90
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 13 december 2010, 21:58
RS: Gestopt
Clan: friends

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Hc warrior90 »

leuke krant :D . ook leuk: mijn verjaardag staat erin :D/
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Gio »

ik sta er niet in met met quest point cape :x
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Mystery »

"Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald!"
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Superheat »

Mystery schreef: "Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald!"
Exclusief mensen die Mys heten.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Lex W
Berichten: 451
Lid geworden op: vrijdag 9 september 2011, 19:27
RS: Lex W (p2p)
Clan: Ceecs clan
Oude naam: Lexxy

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Lex W »

Er is deze maand zeker weer een mooie krant uitgekomen, Dank daar voor! :D
Robbom
Berichten: 6396
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 11:08
RS: Robbom (p2p)
Clan: Dutch Phoenix
Oude naam: Robbom
Contacteer:

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door Robbom »

Leuk, ff lezen :D
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The Pretender
Berichten: 1525
Lid geworden op: woensdag 7 oktober 2009, 13:53
Oude naam: iPretend

Re: Editie 33 - Mei 2012

Bericht door The Pretender »

Nice krant, helemaal gelezen.
Btw, je kan echt super makkelijk cheaten bij die puzzel. =p
Gesloten