Editie 35 - Augustus 2012

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Wout12345 »

Chantall 18 schreef:Misschien iets om te veranderen: De editie van juni is uit! moet dit niet De editie van augustus is uit! zijn?
Ik meld het meteen in privé. ;)
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door i k0nijn i »

Aangepast. :)
Afbeelding
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Exoemo »

Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben een beetje teleurgesteld met de Lunagraaf deze maand. Jullie hebben nu twee maanden de tijd gehad, maar zoveel artikels vind ik er precies niet instaan. Daarnaast is het ook nog eens vakantie, waardoor men meer tijd had om te schrijven. En het aantal non-maandelijkse artikels ligt laag:
  • Social Slayer
  • Song from the Depths
  • Queen Black Dragon
Deze artikels gaan dan ook nog eens over de updates en er staat geen enkel informatief artikel over iets anders tussen zoals er vroeger was. Ook ligt het aantal maandelijkse artikels veel hoger tov de niet-maandelijkse artikels en zou ik er toch ook hier een paar wegdoen. Mijn persoonlijke mening is het wegdoen van het doorgeefverhaal en Lunamusic. Het doorgeefverhaal begint naar mijn mening afgezaagd te worden en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic. Ik ben wel blij dat jullie onlangs nieuwe redactieleden hebben aangenomen, maar ik vind dat heel de Redactie eens grondig moet worden bekeken.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Slyfer »

Al gebeurd ondertussen. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Gabber Zaros »

Exoemo schreef: Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben een beetje teleurgesteld met de Lunagraaf deze maand. (Jullie hebben nu twee maanden de tijd gehad, maar zoveel artikels vind ik er precies niet instaan. Daarnaast is het ook nog eens vakantie, waardoor men meer tijd had om te schrijven.) En het aantal non-maandelijkse artikels ligt laag:
  • Social Slayer
  • Song from the Depths
  • Queen Black Dragon
Deze artikels gaan dan ook nog eens over de updates en er staat geen enkel informatief artikel over iets anders tussen zoals er vroeger was. Ook ligt het aantal maandelijkse artikels veel hoger tov de niet-maandelijkse artikels en zou ik er toch ook hier een paar wegdoen. Mijn persoonlijke mening is het wegdoen van het doorgeefverhaal en Lunamusic. Het doorgeefverhaal begint naar mijn mening afgezaagd te worden en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic. Ik ben wel blij dat jullie onlangs nieuwe redactieleden hebben aangenomen, maar ik vind dat heel de Redactie eens grondig moet worden bekeken.
of mensen zijn juist weg naar een ander land of een dagje naar een pretpark/zwembad waardoor je juist minder tijd hadden...

ik vind het doorgeefverhaal nog wel leuk, lunamusic niet maar ik denk dat andere mensen dat nog leuk vinden
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Chantall 18
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 2 augustus 2012, 19:32

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Chantall 18 »

i k0nijn i schreef: Aangepast. :)
Bedankt, ik wist namelijk niet of er nou wel of geen nieuwe editie was.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Exoemo »

Gabber Zaros schreef:
Exoemo schreef: Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben een beetje teleurgesteld met de Lunagraaf deze maand. (Jullie hebben nu twee maanden de tijd gehad, maar zoveel artikels vind ik er precies niet instaan. Daarnaast is het ook nog eens vakantie, waardoor men meer tijd had om te schrijven.) En het aantal non-maandelijkse artikels ligt laag:
  • Social Slayer
  • Song from the Depths
  • Queen Black Dragon
Deze artikels gaan dan ook nog eens over de updates en er staat geen enkel informatief artikel over iets anders tussen zoals er vroeger was. Ook ligt het aantal maandelijkse artikels veel hoger tov de niet-maandelijkse artikels en zou ik er toch ook hier een paar wegdoen. Mijn persoonlijke mening is het wegdoen van het doorgeefverhaal en Lunamusic. Het doorgeefverhaal begint naar mijn mening afgezaagd te worden en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic. Ik ben wel blij dat jullie onlangs nieuwe redactieleden hebben aangenomen, maar ik vind dat heel de Redactie eens grondig moet worden bekeken.
of mensen zijn juist weg naar een ander land of een dagje naar een pretpark/zwembad waardoor je juist minder tijd hadden...
Ze hadden nu al twee maanden de tijd gehad. En zelf heb ik ook bij de redactie gezeten en ik kan je best vertellen dat een artikel schrijven helemaal niet zo lang duurt.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Mystery »

Ik zal even ingaan op je post Exoemo.

Het klopt inderdaad dat we deze maanden wat inactiever zijn geweest dan normaal. De oplossing hiervoor was nieuwe redactieleden aan te nemen. Dat is ook gebeurd. Ook hebben wij intern nieuwe regels afgesproken wat betreft de redactie. Die zijn vanaf deze maand ingegaan en de editie van september zal beter moeten zijn dan die van augustus. Ik kan het niet garanderen, maar ik hoop dat de nieuwe regels zijn vruchten afwerpt voor de krant, evenals nieuwe redactieleden. Peter` is nu op vakantie, maar daar kunnen we ook niet omheen. Twee maanden is inderdaad wat lang voor wat minder artikelen, maar vakantie speelt naar mijn mening ook een rol. Vakantie is niet alleen hier continu op het forum zitten, maar ook doen wat je niet kon doen tijdens je schooluren. Ikzelf had examens en nu was een groot deel van mijn vakantie ingepland.

Daarnaast klopt het dat we een paar niet-maandelijkse artikelen hadden en dat de maandelijkse in overvloed waren. Er was gewoon niet genoeg inspiratie, wat leidde tot nieuwe redactieleden. Ook hebben we de regels aangepast in de redactie, zoals ik al eerder zei. Nu zullen we eerder met niet-maandelijkse artikelen komen dan dat we met maandelijkse komen, dat is nu een van de nieuwe regels. Er zijn wel een aantal maandelijkse artikelen die we behouden en nog belangrijk zijn voor de krant. De krant is er immers voor leden en je wilt niet weten hoe graag sommige mensen er in staan.

Nu ga ik in op de twee artikelen die je graag verwijderd ziet worden. Het doorgeefverhaal is een van de artikelen die gewoon behouden moeten blijven. De inschrijvingslijst is iedere keer vol en we moeten steeds ook mensen teleurstellen, want die zijn weer te laat. De leden vinden het spannend om een stukje te schrijven en niet te weten waar het eindigt. Laat ze dan lekker? Het humoristische van het verhaal is dat het ergens begint en als je bepaalde stukjes aan een bepaald lid niet geeft, kan iets zomaar iets anders worden. Gezien de populariteit om mee te doen, iets interactiefs voor de krant dus, zie ik totaal geen reden om deze te verwijderen.

LunaMusic was deze maand karig, dat ben ik met je eens, maar waarom moeten we zo'n artikel verwijderen? Omdat het jou niet interesseert? Ik heb wel een simpele oplossing daarvoor: sla het over. Daarnaast zeg je dat LunaMusic totaal niet gelezen wordt. Waar baseer jij dat op? Het wordt dan misschien niet besproken, maar is muziek juist niet belangrijk voor de maatschappij? Iedereen luistert muziek en wordt daardoor beïnvloed. Ik ken niemand echt niemand die niet naar muziek luistert. Ik heb ook genoeg mensen gezien die het album van Linkin Park geweldig vonden en andere mensen niet. Waarom mag ik mijn visie er dan niet op geven? Mijn naam staat daar vanwege de visie die ik erop geef, de namen bij artikelen staan er dus als er een subjectief artikel aankomt om iemand erop aan te spreken of over te discussiëren. Ik wil ook erbij zeggen dat ik niet pro-Linkin Park ben, om het even zo te zeggen. Ik vind dat ze gewoon goed uit dat gat zijn gekomen met dit album en dat het nog wat beter mag. Denk er ook aan dat de mensen hier niet full-time recensenten zijn, we zijn een klein RuneScape-forum dat allemaal jongeren heeft en daar verwacht je ook niet van dat ze de sterren van de hemel spelen. We zijn hier om jullie een krant te geven, leesplezier te laten beleven. Ik weet dat je misschien de LunaMusic niet leuk vindt, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die het wel leuk vinden.

Het enige puntje dat ik mezelf kan verwijten is dat het vaak rock is wat in de krant staat. Er mogen dus gerust nog wat andere stijlen de revue passeren en ik kijk ook op een bepaalde pagina waar alle uitbrengdata staan van alle bands. Mocht er in de toekomst bijvoorbeeld een album van Deadmau5 uitkomen of enig andere artiest die ook populair is onder jongeren, dan zal ik dat zeker opnemen. Het enige wat ik nu kan vertellen is dat er nog wat andere albumrecensies aankomen, vanwege een aantal bands dat in september een nieuw album uitbrengt. Kan ik verder ook niet veel aan doen. Als laatste wil ik wel zeggen dat ik wel enige kennis van muziek heb, maar het is lastig termen te gebruiken die amper iemand zou kennen. Ik moet me ook een beetje inhouden en ik kijk ook naar het totaalplaatje van een nummer, anders zou een tekstvak veel te lang worden dat schrikt ook weer mensen af.

Bedankt voor je tijd alvast als je dit gelezen hebt.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Exoemo »

Helemaal doorgelezen. Alhoewel ik niet haal waar jij haalt dat ik heb gezegd dat Lunamusic niet gelezen wordt, heb ik er niet zoveel commentaar meer op ;)
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Mike Ross »

Exoemo schreef:Helemaal doorgelezen. Alhoewel ik niet haal waar jij haalt dat ik heb gezegd dat Lunamusic niet gelezen wordt, heb ik er niet zoveel commentaar meer op ;)
Je zegt het niet letterlijk, maar toch zeg je het ;p
Exoemo schreef:en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic.
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Puma »

Lunagraaf schreef:Met de combat-update belooft het spel een veel betere richting in te slaan. Maar, zien we niets over het hoofd? Er is ook nog een heel ander aspect van het spel wat best een grote update kan gebruiken. Wat dacht je bijvoorbeeld van.. skilling?

RuneScape wist zich altijd te differentiëren van andere online games vanwege drie eigenschappen. Allereerst had je het eenvoudige combat-systeem, daarnaast het grinderige skill-systeem en ten slotte het kinderimago (of dit terecht is of niet laat ik in het midden). Die aspecten trekken mensen aan of net niet. Het simpele combatsysteem is geliefd bij sommige mensen, bij anderen minder. Exact hetzelfde voor het skillingsysteem in het spel. Bij sommige mensen is het geliefd, bij anderen niet. Het valt misschien moeilijk te geloven, maar de grinderige natuur van RuneScape is aantrekkelijk voor sommige spelers. Een MMO met verstand op nul.
Ik denk niet dat het kinderimago zozeer mensen aantrekt. Ik denk dat het vooral gaat om het feit dat het een browserspel is, een "realistische" versie van textbased spellen. Je kan makkelijk op RuneScape zitten, nieuws lezen, msnen en in word bezig zijn met een werkstuk voor school.
Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Superheat »

Puma schreef:
Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.
Dat laatste is al heel lang zo hoor, imo :P
Ook is de manier waarop mensen spelen verandert: wie had het vroeger nu ooit over xp of xp gains? Niemand.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Slyfer »

Ja, de snelheid van skills beginnen (vooral de afgelopen 2-3 jaar) drastisch de hoogte in te schieten. Zolang Jagex extra uitdagingen kan vinden om het spel interessant te houden (vb. compl trimmed) vind ik dat ook niet echt een probleem.

Het enige wat echt jammer is is dat achievements devalueren. Toen ik 99 woodcutting behaalde in 2007 was het nog iets indrukwekkend. Helaas zijn tijden veranderd. Maar logisch ook. Iedereen was bezig met Yews of Willows. De meeste hadden niet eens een Dragon Hatchet. Vergelijk dat met de situatie en mogelijkheden van nu.

Veel kan je er niet aan doen vrees ik. Een online spel moet constant evolueren om het spel interessant te houden op lange termijn. Een spel zonder updates is op korte termijn veerkrachtig, maar op lange termijn gaat het roemloos ten onder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Puma »

Superheat schreef:
Puma schreef:
Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.
Dat laatste is al heel lang zo hoor, imo :P
Ook is de manier waarop mensen spelen verandert: wie had het vroeger nu ooit over xp of xp gains? Niemand.
Zou best kunnen, ben inmiddels ook alweer twee jaar gestopt. :oops: Ik kan me in ieder geval herinneren dat sinds de skillcapes in het spel kwamen de focus erg lag op het halen van 99's. Daarvoor gaven mensen niet zo veel om 99's omdat je op hoge levels vrij weinig nieuws kon. Het ging meer om combat level, total en levels waarop je iets nieuws kon (bijv. 60 attack voor dragon wapens). Toen ik twee jaar geleden gestopt was ging het nog steeds vooral om skillcapes, ondanks dat het halen van 99's al een stuk makkelijker was en er meer mogelijkheden waren voor mensen met hoge levels. Ik had alleen niet het idee dat niemand skills capes iets kon boeien en de focus lag op andere achievements. Dat zou in de tussentijd best wel eens veranderd kunnen zijn.
Slyfer schreef: Ja, de snelheid van skills beginnen (vooral de afgelopen 2-3 jaar) drastisch de hoogte in te schieten. Zolang Jagex extra uitdagingen kan vinden om het spel interessant te houden (vb. compl trimmed) vind ik dat ook niet echt een probleem.

Het enige wat echt jammer is is dat achievements devalueren. Toen ik 99 woodcutting behaalde in 2007 was het nog iets indrukwekkend. Helaas zijn tijden veranderd. Maar logisch ook. Iedereen was bezig met Yews of Willows. De meeste hadden niet eens een Dragon Hatchet. Vergelijk dat met de situatie en mogelijkheden van nu.

Veel kan je er niet aan doen vrees ik. Een online spel moet constant evolueren om het spel interessant te houden op lange termijn. Een spel zonder updates is op korte termijn veerkrachtig, maar op lange termijn gaat het roemloos ten onder.
Goed gezegd. Veel oude spelers zijn ook gestopt omdat het allemaal te makkelijk gemaakt werd. Het is begrijpelijk maar uiteindelijk moet Jagex het toch niet hebben van die oude spelers waarvan de meeste op een leeftijd zijn waarop ze in verband met real life verplichtingen toch wel stoppen met RS.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Joost »

Doet Mr D eigenlijk nog wat voor de krant? Hij is al 2 maanden niet online geweest... :/
murders125
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 7 juli 2012, 14:39
RS: Gestopt

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door murders125 »

Leuke krant, vooral de laatste opmerkelijke inzending is goed... Ik vraag me alleen af hoe
je mee moet doen met de screenshot competitie, dat lijkt me wel leuk.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Superheat »

murders125 schreef: Leuke krant, vooral de laatste opmerkelijke inzending is goed... Ik vraag me alleen af hoe
je mee moet doen met de screenshot competitie, dat lijkt me wel leuk.
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8&t=173846
;-)
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
murders125
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 7 juli 2012, 14:39
RS: Gestopt

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door murders125 »

Thanks, ik ga alleen deze niet meedoen want ik heb geen mooi armour denk ik...
Robert Gx
Chatmoderator
Berichten: 1935
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
RS: Robert Gx (p2p)
Clan: Dai-Gurren Dan

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Robert Gx »

Het volgende thema zal weer gewoon een screenshotcompetitie zijn!
De ene maand armour, de andere maand screenshot. :)
AfbeeldingPlaatje
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 35 - Augustus 2012

Bericht door Daan »

Armourcompetitie. Die had ik nog onder mijn hoede. :")
Gesloten