Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Redactie »

Afbeelding
November 2012

Afbeelding
Wist je dat...

Plaatje ...Jagex de nieuwe holiday items nooit ruilbaar gaat maken, omdat ze het niet leuk vinden dat Party Hats en dergelijke, spullen die voor de lol bedoeld waren, zo duur zijn geworden?


Plaatje ...Jagex sinds 2004 al 500.000 Engelse ponden heeft geschonken aan goede doelen? Dat is bijna 600.000 euro!
Overzicht
PlaatjePlaatje
Armadyl's Assault
Een kijkje op de geschiedenis van de grootste oorlog ooit!


King Black Dragon
Wat weten we eigenlijk nu helemaal van deze machtige draak?


Lunatips: XL
De handigste weetjes!


De Lunagang enquête
De resultaten van de gehouden enquête. Wat denkt men eigenlijk van Lunagang?


Vraag aan...
Vragen van jullie, voor jullie!


Het doorgeefverhaal
Wat hebben jullie er deze maand van gebakken?


De puzzel
Een zeer uitdagende puzzel. Veel succes!


Paper of Fame
Wie won wat?


Felicitaties
En we feliciteren weer veel mensen!


Opmerkelijke inzendingen
Deze absurde inzendingen zijn onmisbaar!




Armadyl's Assault

In de afgelopen God wars dungeon update is de hele grot vernieuwd. Nieuwe drops, betere graphics en ook boeken met wat verhalen erin zijn toegevoegd in deze update. In dat laatste, de boeken, gaan we ons verdiepen. In de komende edities van de Lunagraaf zal er elke een maand een vertaling van één van de boeken zijn. Deze editie is het de beurt aan Armadyl's assault.

Armadyl's assault
PlaatjeKree'arra - deze oorlog zet zich al veel te lang voort.

Ik kan me niet herinneren hoeveel maanden voorbij zijn gegaan sinds dat we hier opgesloten zijn. In de eerste paar weken hoefden we ons alleen zorgen te maken over K'ril. Zijn legers hielden we zonder al te veel problemen op afstand, maar we hadden moeite om van ze los te breken. U vroeg hulp aan onze bondgenoten, maar ze verzuimden te komen; u vertelde hen over het godsword en ze wisten niet hoe snel ze moesten komen. We hadden moet anticiperen op hun hebzucht. Graardor fuseerde zijn legers met K'ril, en Zilyana had haar eigen plannen. Ik vreesde voor ons leven.

Toch, Armadyl zij geprezen, overleefden we het. We stootten hun aanvallen af. U maakte vrede met Zilyana. Een wijs besluit; we konden niet het risico lopen op drie fronten tegelijk te moeten vechten. Snel daarna werden uw besluiten betwistbaar, maar ik had niet het recht om kritiek te uiten, dus ik sprak niet.

Zie waar mijn besluit mij heeft gebracht: mijn beide vleugels gebroken, mijn lichaam gevangen onder de stenen. De stenen verborgen mij voor mijn vijanden, maar ze ontnamen mijn zicht op het slachtveld niet. Er bestaan te weinig woorden om te beschrijven hoe het is om uw kudde te zien sterven.

Ik schrijf deze brief omdat ik mogelijk de enige ben die het nog kan zeggen: u moet de amuletten die Zilyana u gaf vernietigen. Ik was achterdochtig over de mijne, en gooide het in het vuur. Het kan geen toeval zijn dat ik nuchter denk, terwijl de rest van ons zo verward is.

Het heeft u zeker veranderd. Langzaam, subtiel, natuurlijk, maar de verschillen zijn duidelijk. Vroeger heeft u ons er altijd van verzekerd dat er een manier is om hier weg te komen; u begon nooit een aanval tot u zeker was van succes, en u rouwde bij iedere dood van één van onze aviansies. En nu? U bent haastig en ongeduldig geworden. U heeft geen ontsnappingsplan. Een heel leger aan aviansies is weggevaagd in één missie, en u bent zonder enige twijfel het volgende aanvalsplan gaan uitvoeren.

Toen we de waterval in het zicht kregen zagen we Zilyanas troepen al wachten. Hoe kon ze hierop hebben geanticipeerd zonder de amuletten? Geen generaal zou een verdedigingslinie plaatsen op die plek tenzij ze van de aanvalspoging wisten. Het amulet is de enige logische verklaring.

PlaatjePlaatjeZilyana heeft uw boog nu, misschien als een trofee, maar u heeft een wapen dat nog veel krachtiger is. Neem het godsword en sla terug wanneer ze het 't minst verwacht. Tot nu toe zijn we bang geweest om de krachten van dit wapen te gebruiken, maar het juiste moment is aangebroken. De aviansie mag nooit vergeten worden.


King Black Dragon

Wat ooit de grootste en meest gemene draak van heel Gielinor was, lag al een tijdje eenzaam te slapen in zijn grot. De King Black Dragon werd alleen nog maar bevochten uit nostalgie, of door enkele laag-gelevelde, nieuwe members die dit ook een keer mee wilde maken. Kortom: dode content, en al helemaal na de release van zijn tegenspeelster. Tijd dus voor een rework, en dat laat Jagex zich geen twee keer vertellen.

Het eerste dat opvalt is natuurlijk de grafische verandering aan de lair en de King Black Dragon zelf. Geen rood-geelachtige kamer meer, maar een donkere ruimte die qua decoratie ook niet mis is. Jagex is op weg om van RuneScape een fantastisch spel te maken wat betreft graphics en dit bewijst maar weer eens waar ze het voor doen.

Daarnaast heeft Jagex ook gedacht aan de beloning van een tripje te verhogen door middel enkele aanpassingen aan de drops. Zo worden er minder voorwerpen voor lage levels gedropt en zijn twee sterke voorwerpen toegevoegd: Dragon Rider gloves en boots. Wat natuurlijk ook niet ontgaan is, zijn de ornament kits voor het Dragon Kiteshield. Natuurlijk kunnen we voor de liefhebbers het stukje lore ook niet vergeten: Last Riders, dat het verhaal van Hannibus vertelt, wordt gedropt samen met de Dragon Rider boots of gloves.
Afbeelding
Nieuwe drops maken de King Black Dragon ook voor spelers met een hoog level weer een bezoekje waard.

De meest ingrijpende verandering is echter wel de optie om direct vanuit Edgeville naar de King Black Dragon te teleporteren. Dankzij deze optie is het voor spelers niet meer nodig om de lange reis door de Wildernis te maken. Besluit je als koene ridder toch deze uitdaging aan te gaan, dan zullen je klappen 10% meer schade aanrichten. Het is echter de vraag of dit de moeite waard is, zeker omdat veel spelers met een hoger level dit monster toch al binnen enkele klappen neer kunnen krijgen. De optie is desondanks zeer handig om je tripjes te versnellen en ook voor groepjes spelers met een lager level zal de King Black Dragon nu toegankelijker zijn, wat alleen maar positief is.

Al met al denk ik dat de rework van de King Black Dragon geslaagd is. Grafisch ziet het er niet meer uit zoals het in 2002 deed, de drops maken dit monster weer de moeite waard en ook voor spelers met een laag level is het aantrekkelijk om (weer) eens een bezoekje te brengen. Op naar de volgende rework van dode content, Jagex? Misschien binnenkort eens gaan werken aan Trouble Brewing?


Lunatips: XL
Afbeelding
Welkom lezers, bij Lunatips XL! Vanwege de ontbrekende tips uit de vorige kranten, hebben we hier een extra grote set voor jullie klaarstaan.
  • Skilltips
  • Tip 1, Mining: Als je 81 mining hebt om red sandstone te hakken maar nog geen 89 crafting hebt om er potion flasks van te maken, zorg dan dat je alsnog elke dag 50 red sandstone hakt ten noorden van Oo'glog. Je kan er niks mee als je geen 89 crafting hebt, maar als je eenmaal bij 89 crafting aankomt kan je gelijk een heleboel potion flasks maken!
  • Tip 2, Prayer: Als je van plan bent om prayer te trainen op een gilded altar en je doet dit in je eigen huis, zorg dan dat je je gilded altar bouwt naast je house portal. Verder is het handig om bij house options alle deuren in je huis open te zetten.
  • Tip 3, Firemaking: Als je firemaking wilt trainen door middel van bonfires, kan je dat heel goed doen in de Lumbridge kelder in wereld 100. Als je één subquest van Recipe voor disaster hebt gedaan, kan je naast een bank en een bonfire tegelijkertijd staan. In wereld 100 zijn er daar altijd heel veel mensen die meedoen aan een bonfire, zodat jij ook maximale xp kan halen!
  • Tip 4, Summoning: Bij de activity Temple trekking kan je nail beasts tegenkomen. Deze beesten droppen talon beast charms. Als je deze charms meeneemt kan je, als je 77 summoning hebt, talon beast pouches maken in combinatie met crimson charms. Deze pouches geven 1015 xp per stuk, dus zeker het meenemen waard!
  • Tips om geld te verdienen
  • Tip 1, Temple trekking: Als je Temple trekking gaat doen kan je hier aardig aan verdienen. Als je zorgt dat je een rode reward token krijgt, kan je kiezen uit verschillende rewards. Als je hierbij voor herbs kiest, is er een kans dat er een torstol bij zit. Deze herbs zijn ongeveer 30 tot 40k per stuk. Rode tokens kan je het beste krijgen door met een gemiddelde volger de moeilijke routes te doorkruisen.
  • Tip 2, Barrows: Als je de moeilijke taken van Morytania hebt voltooid, kan je heel goed geld verdienen met Barrows. Als je deze taken hebt gedaan, krijg je namelijk dubbele runes uit de kist. Als je een beetje efficiënt bent, kun je met wat geluk 1M of meer per uur verdienen aan de runes en bolt racks. Als je dan ook nog een Barrows item krijgt, verhoogt dat je geld per uur aanzienlijk.
  • Tip 3, Potion flasks: Als je 81 mining en 89 crafting hebt, kan je, zoals al eerder gezegd, red sandstone hakken en deze tot potion flasks maken. Je kan er 50 per dag maken en ze zijn ongeveer 4K per stuk. Dat is 200k per dag zonder al te veel moeite!
  • Tip 4, Living rock caverns: Als je een redelijk combat level hebt, kan je living rock creatures doden in de Living rock caverns. Als je deze doodt, kan je ze opminen. De mineralen die je hieruit krijgt, kan je goed verkopen, omdat het aas is voor rocktails en cavefish.
  • Als je combat level niet zo goed is, kan je ook naar de Living rock caverns in wereld 84 gaan. Hier zijn heel veel powerminers die hun ores droppen. Deze kan jij dan gemakkelijk oppakken en banken. Zorg ervoor dat je armour draagt, de living rock creatures kunnen je aanvallen. De kans dat dit gebeurt is wel erg klein omdat er heel veel mensen zijn.
  • Overige tips
  • Tip , Juju potions: Juju potions zijn ontzettend handig voor verschillende skills. Juju farming potions laten je bijvoorbeeld af en toe een extra herb plukken tijdens farming, juju mining potions roepen soms een mining spirit op die voor 30 seconden al je ores bankt en met een juju fishing potion kan je baron sharks vangen. Deze potions kan je bemachtigen binnen de Herblore habitat. Juju potions kan je ook overgieten in potion flasks.

Lunagang enquête

Eind september is er op de website van Lunagang een enquête gezet, die tot begin vorige maand ingevuld kon worden. We willen iedereen die mee heeft gedaan bedanken voor het invullen van de enquête en hun opmerkingen. In totaal is de enquête bijna 2000 keer ingevuld. Al direct na de start van de enquête was er veel enthousiasme te zien: jullie willen graag jullie mening geven en meehelpen van Lunagang. Ook vinden jullie het goed dat wij nu op deze manier om jullie mening vragen. Het is iets wat we zeker vaker willen doen!

In de eerste vraag werd jullie gevraagd de verschillende onderdelen van Lunagang een cijfer te geven. Bij "Lunagang in het algemeen" zijn de hoogste cijfers gegeven. Slechts 1,61% heeft een onvoldoende gegeven. Dat is bijna evenveel als het aantal mensen dat een 6 heeft gegeven: 1,3%. Bijna eenderde geeft Lunagang een 9, 30% een 8. 20% geeft Lunagang een 10, een rapportcijfer waar wij uiteraard heel blij mee zijn.

Geen enkel individueel onderdeel scoort zo goed als Lunagang in het algemeen, maar de cijfers zijn alsnog zeer goed. Het minste Overige guides. 7,12% geeft deze een onvoldoende. Dit zou kunnen komen doordat de guides over de Metal dragons en King Dagannoth gedateerd zijn en pas vernieuwd zullen worden als de combatupdate in RuneScape is geweest. Toch geeft nog 26% een 8.

De volgende vraag ging over de opzet van questguides. Een overgrote meerderheid vind de huidige opzet goed: een uitleg waarbij het verhaal van de quest ook wordt samengevat. 35% vindt namelijk de huidige guides goed, 37% zou het liefst kopjes boven belangrijke stappen zien. Dit is dan ook iets wat we gaan doen. De opties "alle stappen zo kort mogelijk beschrijven" en "uitleg in videovorm" trekken beiden rond de 12%. Slechts 0,73% van de bezoekers gebruikt geen quest guides.

Bij open vragen wordt vaak aangegeven dat sommige quests beter uitgelegd kunnen worden. Hoewel dat niet erg specifiek is en we het liefste concrete voorstellen tot verbetering zien, hebben wel verschillende plannen om de quests te verbeteren. Zo gaan we in de toekomst beter aangeven wat aan de toolbelt kan, welke skills tijdelijk verhoogd kunnen worden en zullen we links naar de voorwerpendatabank gaan plaatsen bij de benodigde voorwerpen. Ook willen we iedereen na de quest de mogelijkheid bieden de quest een cijfer te geven, zodat iedereen weet of de quest de moeite waard is om te doen. Andere vragen die we dan ook kunnen stellen is hoe lang je over de quest hebt gedaan en hoe moeilijk je hem vond. Betere integratie met de questcalculator, bijvoorbeeld op de pagina aangeven of je de quest kunt doen en een afvinkmogelijkheid voor als je hem gedaan hebt, behoren ook tot mogelijke verbeteringen. Suggesties voor het verbeteren van de zijn uiteraard welkom. Ook zou je ons kunnen vertellen welke artikelen echt eens vernieuwd moeten worden.

Meer dan eenderde zou het liefst zo snel mogelijk kosten van trainmethodes bij calculators zien verschijnen. We zijn hier al enige tijd mee bezig en hopen die mogelijkheid dan ook snel online te kunnen zetten. De tweede populairste optie is een pagina waarbij prijsveranderingen op de Grand Exchange gevolgd kunnen worden. Na enig onderzoek blijkt dit erg lastig te implementeren. We zullen niet veel meer kunnen bieden dan de pagina die nu al op RuneScape.com staan, omdat dit voor ons de enige manier is om automatisch prijzen te krijgen. Deze prijzen zijn niet precies en lopen soms achter. We zouden wel iets kunnen maken waardoor je kunt zien wat je het beste kunt highalchen. Monster hunting guides zullen na de combatupdate worden gemaakt. Suggesties blijven natuurlijk welkom. Twee suggesties uit de open vragen waar we naar gaan kijken zijn een aparte Summoning-calculator waar je het aantal charms in kunt vullen om te zien welk level je daarmee kunt worden en een calculator om stats van verschillende stukken armour te berekenen en te vergelijken.

Bijna 90% vindt het huidige uiterlijk van de site prima. Wel vindt in totaal 55% dat er nieuwe achtergronden moeten komen. Toch blijkt uit de toelichtingen van sommige mensen dat smaken verschillen en dat sommige mensen de layout oubollig vinden. Het is niet mogelijk iedereen tevreden te stellen. We zijn verbeteringen aan de layout aan het onderzoeken, met een nieuwe eerste pagina in het bijzonder, en zullen hier nog op terugkomen.

Als de eerste pagina wordt vernieuwd, zullen we ook gaan experimenteren met een nieuwe vorm van het vertellen over nieuwe updates. Het aantal mensen dat wil dat we op de oude manier doorgaan (43%), is bijna gelijk aan mensen die graag een nieuwe manier zien (45%). Enkele voordelen van een nieuwe manier zijn, zoals al in de enquête gezegd, de mogelijkheid om over elk nieuwsbericht een kleine samenvatting te typen en de mogelijkheid om er zelf aanvullingen bij te zetten.

31% van de respondenten bezoekt het tipforum dagelijks, 21% enkele keren per week. 28% maakt bijna geen gebruik van het forum. 1% weet niet wat een forum is, maar bestudering van de antwoorden op de vraag wat er aan het forum verbeterd kan worden, doet vermoeden dat dit percentage in werkelijkheid veel hoger ligt. Wie het forum bezoekt, gebruikt het forum vooral om op de hoogte te blijven van updates in RuneScape en guides van leden. Maar 9% van de mensen die de enquête heeft ingevuld, bezoekt het forum om over zaken buiten RuneScape te praten.

Uit de enquête blijkt dat er een grote belangstelling voor evenementen bestaat. Bij alle vermelde onderwerpen voor evenementen in RuneScape is een interesse van 20 tot 35%. 9% is geïnteresseerd in evenementen op het forum en 12% heeft niets met evenementen. Deze uitslagen staan haaks op de opkomstcijfers van evenementen uit het verleden en zorgt ervoor dat het evenemententeam weer actief is geworden. We denken dat het in het verleden vooral aan een slechte reclame heeft gelegen en gaan dit verbeteren.

44% weet niet dat Lunagang een friends chat heeft (Lunatip). 6% zit er dagelijks in.

25% wil vooral amuserende video's op het RuneScape-kanaal, 30% guids en 20% video's over updates. Er is geen interesse in non-RS-video's.

Het gemiddelde cijfer die de RuneScape-updates van jullie krijgen, is op een schaal van 1 tot 5 een 3,4. Deze schaal is helaas enigszins ongelukkig gekozen, maar kon na het begin van de enquête niet meer worden aangepast. Wel vind 44% dat Jagex minder goed bezig is dan twee jaar terug. De opties "mijn mening is hetzelfde gebleven" en "mijn mening is verbeterd" krijgen allebei 22%. Maar 1,2% speelde twee jaar geleden nog geen RuneScape. Dat is een zorgwekkend percentage: het laat zien dat er maar weinig mensen zijn die nog beginnen met RuneScape. Dit wordt later nog eens bevestigd. 60% van de respondenten is begonnen tussen 2004 en 2008.

Quests doen (50%) en skills trainen (68%) zijn de populairste bezigheden in RuneScape. Eenderde praat graag met vrienden op RuneScape. 72% van de bezoekers is op dit moment member op RuneScape en 18% is dat ooit geweest. De meeste personen spelen tussen de 5 en 14 uur (28%) of 15 en 29 uur (30%) per week RuneScape. 3% beweert gemiddeld meer dan 10 uur per dag te spelen.

De meeste bezoekers zijn mannelijk en tussen de 14 en 19 jaar oud. Er zit een opvallend piekje in de leeftijdsklasse 40-49 (2%) en 50-59 (1,2%). Waarschijnlijk zijn zij door hun kinderen aan RuneScape gezet. Bijna een kwart van onze bezoekers komt uit België.

We zijn op een hoop ideeën gekomen door de open vragen en willen nogmaals iedereen erg bedanken voor de moeite die ze hebben genomen de enquête in te vullen. Het blijkt dat jullie erg betrokken zijn bij de website. Binnenkort zullen we een sollicitatieprocedure starten om nieuwe mensen te vinden die willen helpen aan het verbeteren van de website.


Vraag aan...

Vraag aan... is een artikel bedacht door Batfire. De redactie kiest vijf door de leden bedachte vragen uit en stelt die aan drie verschillende leden. Die vragen worden zo eerlijk/creatief mogelijk beantwoord. Dit is er deze maand van gekomen:
Rik schreef: Als je een zwembad kon vullen met wat je wilt, wat zou dat dan zijn?
De chocoladepudding van mijn oma. Die is echt goddelijk.

Als je kon emigreren, naar welk land zou je dan willen?
Zweden. Om de een of andere reden heeft dat land me altijd wel kunnen boeien terwijl ik er totaal niets mee heb. Vind het taaltje in ieder geval geweldig en de dames mogen er ook wezen ;) .

Een succesvolle, uitdagende en awesome carrière of je droomvrouw als grote liefde?
Droomvrouw. Waarom? Vrouwen zijn epic. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik geen harde werker ben en dus nooit een carrière krijg. Maar dan nog. Ik ben veel liever gelukkig in de liefde dan in mijn werk.

Met welke artiest zou je een dag van leven willen ruilen?
Aangezien een van mijn grootste passies Hardstyle is, wil ik natuurlijk de beste Hardstyleartiest zijn en dat is namelijk de nummer 11 genoteerde DJ van de wereld: Headhunterz. Die man is toch echt wel een held. Passie voor muziek, veel aandacht voor zijn fans, heeft een hele vette podcast, maakt heel erg veel vette dingen mee en is niet bang om te experimenteren met verschillende stijlen in zowel binnen als buiten de hardere stijlen van de dancemuziek.

Wat zou je doen met 1 miljoen euro?
Allereerst natuurlijk mijzelf goed voorzien van een aantal dingen. Dan zou ik ook nog wel wat geven aan familie en van dat wat over blijft lekker verstandig doen en op de spaarrekening zetten. Niets spectaculairs dus.
Burn the Sof schreef: Als je een zwembad kon vullen met wat je wilt, wat zou dat dan zijn?
Ik zou hem denk ik vullen met heel veel muntgeld, want ik zou best wel graag in mijn eigen geld willen zwemmen net als Dagobert Duck.

Als je kon emigreren, naar welk land zou je dan willen?
Ik denk dat ik zou kiezen voor Frankrijk, omdat het daar meestal wel lekker weer is en ik de Franse taal ook leuk vind. Ik vind Frans wel heel erg moeilijk maar waar kan je het nou beter leren dan in Frankrijk? Ook kan ik in Frankrijk nog redelijk goedkoop terug naar Nederland om mijn familie te blijven zien.

Een succesvolle, uitdagende en awesome carrière of je droomvrouw als grote liefde?
Dit is echt een lastige keuze, maar ik denk dat ik voor de carrière zou gaan. Ik houd wel van een uitdaging en met een awsome carrière ontmoet ik vast ook veel awsome mensen waar vast wel een leuke vrouw tussen zit.

Met welke artiest zou je 1 dag van leven willen ruilen?
Oh dit is nou echt een vraag waar ik geen antwoord op weet al is het maar omdat ik heel weinig artiesten ken.
Dus ik ga voor David Guetta omdat ik zijn muziek echt geweldig vind.

Wat zou je doen met 1 miljoen euro?
Het zwembad van vraag 1 vullen!
6 Kilo Pinda schreef: Als je een zwembad kon vullen met wat je wilt, wat zou dat dan zijn?
Toen ik deze vraag al las duurde het nog geen seconde of er vlogen tientallen geweldige ideeën rond in mijn hoofd over wat ik in een zwembad zou doen. Eén grote ballenbak? Slagroom? Vla? Ontzettend mooie vrouwen? Ontzettend mooie mannen? En nog veel fantasieën die ik jullie bespaar.

Ik ging even beter nadenken en vroeg mijzelf af. Is dit een zwembad bij mij in de tuin of een willekeurig zwembad waar ik het oordeel over mag geven? Nou zijn veel dingen natuurlijk ontzettend leuk om in dat gat te donderen, wat mij echter alweer aan het denken zette. Stel, ik vul het met slagroom, lekker zacht, zoet, ik zou mezelf helemaal misselijk vreten. Maar dan, ik heb daar een tijdje in gelegen, gezeten, gezwommen en raak verveeld. Houdt het daarbij op of mag ik vaker terugkomen naar dat zwembad met mijn vulling naar keuze?

Slagroom zal bederven of erger, ik heb na een paar keer dat hele ding leeggevreten. Ik zoek dus naar een vulling die houdbaar is, die keer op keer leuk blijft. Alle voedingsmiddelen vallen af.

Een zwembad vol met mooie dames, daar zul je mij ook niet over horen klagen. Verder is een beetje gay vaak oké dus een bad vol met mooie mannen sla ik ook niet af. Hier zal dan toch mijn wellicht oubollige gedachtegang een stokje voor steken. Ik ben niet een persoon vol lust naar meerdere mensen tegelijk. Dit soort keuzes zijn hierbij dus ook afgevallen.

Hierna had ik nog twee dingen die mij interessant leken. Plastic ballen voor een ballenbak en van die vierkante schuim blokken die ze ook gebruiken om stunts te oefenen. Deze zullen beide niet bederven en lijken mij keer op keer weer leuk. Toch zijn er in ons mooie kikkerlandje voldoende ballenbakken te vinden, vast ook wel schuimbakken maar dat lijkt me toch wel vet om te hebben. Een grote kuil vol met die blokken. Daarmee zou ik dus wel een zwembad mee willen vullen.

Als je kon emigreren, naar welk land zou je dan willen?
Leuke vraag, ik denk hier namelijk vaak over na buiten dit om. Ik wil de hele wereld zien, de wereld is zo ontzettend groot en mooi dat ik me niet wil beperken tot dit lelijke kleine rotlandje. Ik wil door Azië trekken, backpacken in Australië, alle familie in Canada bezoeken (komt neer op heel Canada door), langs Road 66 rijden en alle bezienswaardigheden van Amerika bekijken, ik wil Zuid-Amerika door en ooit wil ik vrijwilligerswerk in Afrika doen om daar ook van boven naar onder alles te gaan bekijken. Lange zin kort, ik zou ooit op een uitgebreide wereldreis willen.

Veel landen spreken mij aan omdat er mooie dingen te zien zijn. Dat vind ik dan alleen weer geen reden om ergens te gaan wonen. Als ik ergens heen zou gaan is dat om het land, om de mensen en om de cultuur. Je brengt er immers elke dag door dus alleen om een mooi uitzicht is het niet te doen.

Er is een land waar ik ooit een lange vakantie naar toe wil gaan, plan is om dit te doen direct als ik afgestudeerd ben. Voor nu is de planning om bijvoorbeeld twee maanden daarheen te gaan. De naam laat ik jullie nog even onbekend.

Velen die dit lezen zullen uit de RS-sectie komen, uiteraard zullen ook bargangers dit meekrijgen. Ikzelf ben een barganger. Om dit moment even goed te kunnen benutten, aan alle mensen die mij dus niet kennen (RS-sectie), aangenaam. De mensen die mij wel enigszins kennen weten wellicht wat voor een persoon ik in het echte leven ben. Ondanks dat ik hier op het forum nogal eens een andere indruk achterlaat.

Mijn persoonlijkheid kan ik natuurlijk niet even in een paar zinnen samenvatten maar om een indruk te geven. Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer een persoon positief in het leven staat en dit uitstraalt en overbrengt op andere mensen, ook een positief leven terugkrijgt. Ik maak me nooit zo veel zorgen, aan het eind van de rit komt alles zoals het komt en je moet het er maar mee doen. Kunt er dus het best ook maar het beste van maken en gewoon gelukkig zijn. Niet te veel nadenken over kleine dingen, het geluk komt eenmaal met de domme.

Om terug te komen op de vraag, ik zou dus het liefst naar een land gaan waar ik me niet zo veel zorgen hoef te maken en gewoon gelukkig kan zijn. Lekker in het zonnetje zitten en een glimlach opzetten. Een plek die me hier wel geschikt voor lijkt is Jamaica. Lijkt me een heerlijk land, komt heerlijke muziek vandaan, zonnetje, wat wil ik nog meer.

Een succesvolle, uitdagende en awesome carrière of je droomvrouw als grote liefde?
Ook dit vond ik een lastige vraag en erg moeilijk om hier een keuze in te maken. Zeker na de afgelopen paar weken in mijn leven.

Momenteel zit ik met een studievertraging op mijn opleiding en moet dit half jaar wat vakken herkansen eer ik verder kan met de studie. Dit blok waren dat twee vakken, aankomend blok geen en heb ik dus vakantie en ondertussen heb ik mijn vertraging al lang bijgetrokken. Afgelopen weken was voor mij veel thuis zitten, ik kon niet fulltime terecht op mijn werk en met twee uur per week les wordt de week ook niet echt gevuld. Ik zat dus veel thuis voor me uit te kijken en vond dit werkelijk waar verschrikkelijk. Ik moet iets doen, bezig zijn, werken, studeren, als ik maar niet voor me uit moet gaan kijken en niks doen. Aangezien ik mijn studie/sector (werktuigbouwkunde) echt geweldig leuk vind en me op de opleiding prima vermaak zou de meest uitdagende en awesome carrière in dit wereldje mijn leven echt goed doen.

Aan de andere kant, er is ook niets fijner dan lekker tegen de meid van je dromen aan te liggen en elkaar omhelzen. Iets wat ik in mijn leven eigenlijk nooit zou willen missen.

Tuurlijk is er altijd een middenweg die het mooist is maar daar gaat de vraag niet over lijkt mij. Om mijn keuze 'gemakkelijker' te maken ga ik dus even uit van twee extremen.

- Een geweldige carrière waar ik mezelf vol in kan en wil storten maar geen vrouw, geen liefde.
- De vrouw van mijn dromen die mij ontzettend veel liefde geeft, elke dag weer, maar geen werk/leuke carrière.

Nog steeds met veel twijfel denk ik dan dat ik toch voor de carrière zou gaan. Niet omdat ik persé succesvol of iets dergelijks wil zijn, maar om mijn leven leuk te maken. Om ergens voor op te staan, een doel te hebben en dat te bereiken. Als ik mijn droomvrouw had zou ik voor haar kunnen leven maar dat is niet iets waar ik me dag in dag uit 8+ uur per dag mee bezig zou kunnen houden. Als ik plezier heb in mijn carrière lukt me dat zonder moeite. Dat is voor mij ook de reden dat ik meer naar die kant neig.

Met welke artiest zou je een dag van leven willen ruilen?
Er is eigenlijk niet één artiest die me te binnen schoot toen ik de vraag las. Voor mij zegt dat genoeg, eigenlijk is er niet echt een artiest met wie ik graag een dag zou willen ruilen. Ik vind mijn leven zoals die is helemaal prima en geef absoluut niets om beroemd zijn of een grote hut, überhaupt om materieel.

Voor deze ben ik dus maar iemand gaan bedenken wat me op zich wel leuk leek om eens een dagje mee te ruilen. Er is me alleen iets nog wat onduidelijk aan deze vraag, als ik met een artiest ruil... Zal ik dan een dag leven zoals hem/haar, maar in eigen persoon? Of zal mijn 'ziel' in hun lichaam zitten en zal ik op die manier een dag als hun doorbrengen. Als het dat tweede is neig ik toch naar een vrouwelijke artiest toe, puur omdat ik wel eens wil weten hoe het is om een vrouwelijk lichaam te hebben en verder ga ik daar niet in detail op in.

Is het dat eerste, kan ik me nog niet echt iemand bedenken. Ik heb verder ook geen idee wat een dag in hun leven eigenlijk inhoudt. Om toch nog enigszins een oprecht gemeend antwoord te geven moeten jullie je allemaal even voorstellen dat we een paar jaar terug in de tijd zitten en dat Michael Jackson nog leefde. Ik heb namelijk op tv bij south park gezien dat die beste meneer ontzettend veel speelgoed in zijn bezit had. Dan zou het me toch wel leuk lijken om een keer een dagje in zijn huis mezelf helemaal uit te leven. Met het speelgoed uiteraard, niet met iets anders.

Wat zou je doen met 1 miljoen euro?
Geld is er om uit te geven, banken zijn binnen nu en een paar jaar toch allemaal plat dus dat geld zal ook uitgegeven worden ook. Wat zou ik er mee doen, zo veel leuke dingen te bedenken natuurlijk maar we gaan dit even bekijken vanuit een functioneel oogpunt.

Over twee en een half jaar ben ik afgestudeerd, ik ga werken en wellicht kijken om een eigen huisje te gaan komen. Op de normale manier moet je dan een hypotheek aanvragen en alle rotzooi daar omheen, heeft mijn zus een tijdje terug gedaan, word je niet blij van. Om mezelf die ellende dus al te besparen zou ik ten eerste nu al investeren in een leuk huisje voor mezelf. Dit zal ik dan meteen goed aanpakken, kijkend naar de toekomst dus heb hier dat miljoentje ook wel voor nodig gok ik zo. Voldoende slaapkamers (toekomstig gezinnetje), groot terrein voor wat diertjes en voor hen allemaal ook onderdak. Een grote schuur/werkplaats voor de hobby of eventueel later werk en een leuke tuin er bij.

Ik geef niets om auto's dus dat houden we lekker simpel en praktisch.

Ik zou het van mezelf te egoïstisch vinden om alles in mijn eentje te spenderen dus doe ik ook niet. Ook ga ik niemand geld geven, krijg je alleen maar ruzie van. Ik zou een leuk bedragje achter de hand houden om vrienden en familie te kunnen helpen mocht iemand een keer een steuntje in de rug nodig hebben.

Aangezien ik mijzelf niet scheel betaal aan hypotheek en bijna al mijn salaris kan houden is er nog steeds genoeg ruimte voor leuke uitgaven, ondanks dat ik wellicht van die gewonnen miljoen euro niet meer veel over heb.

Maar aan het eind van de rit, geld maakt niet gelukkig :)

Het doorgeefverhaal

Door gebrek aan inzendingen is het Doorgeefverhaal wat korter. We hopen dat bij de volgende ronde er weer gewoon op tijd ingezonden wordt.

Het doorgeefverhaal, verzonnen door Ricardoolden, is een artikel, gemaakt om de leden van het Lunatipforum meer te betrekken bij de krant. De bedoeling is om een stukje van 15-30 woorden te schrijven als vervolg op alleen de laatste twee stukjes. Dit hebben jullie er deze maand van gemaakt:
Redactie schreef:Het was zondagmiddag wanneer Sjors verveeld voor de tv hing. Het was zijn laatste vrije dag en hij wist niets te doen. Plots bedacht hij zich iets: hij kon deze dag veel leuker maken! Hij sprong op, en...
RS Above IRL schreef:... liep meteen naar zijn computer toe. Hij wilde namelijk graag gaan bosshunten. Echter was er één probleem. Hij was namelijk ...
Burn the Sof schreef: ... erg noob dus besloot hij naar de King Black Dragon te gaan. Hij liep door de Wilderness maar toen ...
Peertje schreef: ... hij daarheen teleporteerde zag hij een team klaar staan om hem te pk'en, hij was machteloos. In paniek probeerde hij te teleporteren maar hij was te diep in de Wilderness. Toen hij ...
Melvin schreef:... naar de Lava Maze rende sprong één van de PKers over hem heen en stak met volle kracht een Zamorak speer in de grond. De grond brak in tweeën ...
'Joost schreef:... en hij viel in een diep ravijn, sneller en sneller naar de kokende lava toe. Maar uit het niets verscheen de King Black Dragon die hem opving en op zijn rug meenam naar de vlakte. De King Black Dragon vertrok weer maar naar zijn lair. Hij dacht dat de kust nu veilig was, maar het gevaar was nog niet geweken, want...
R emco schreef:er kwamen een paar green dragons aan. Hij dacht dat hij dood ging omdat hij geen anti-dragon shield bij zich had, maar...
Redactie schreef:... Sjors reageerde snel. Hij maakte zich uit de voeten, kwam op veilig gebied aan en sloot onmiddellijk de computer af. Zuchtend zat hij voor zich uit te staren, te herstellen van de intensiteit. Volgende keer ging hij wel ganzenborden.

De puzzel

Deze maand staat er weer een puzzel voor jullie klaar! Hij is deze maand wat kleiner, omdat de puzzel nu nog in een testfase zit. Als er genoeg potentie voor de puzzel is, kunnen we hem uitgebreider en moeilijker maken.

De puzzel komt uit De Slimste Mens, waarin er een ronde aan toegewijd is. De bedoeling is om de verbanden uit de puzzel te halen en daaruit ontstaan er weer letters. De letters vormen samen een woord, maar ze staan niet in de juiste volgorde! Een verband bestaat uit vier woorden en we hebben vijf verbanden in de puzzel staan. Om jullie voor de eerste keer te helpen, hebben wij een cijfer gezet waar het verband mee begint. De volgende keer, als deze er komt, zullen deze er niet staan en kan het ook zo zijn dat twee woorden uit één verband naast elkaar staan. Meer uitleg over de puzzel dan.

We hebben dus vijf verbanden, waarvan het eerste woord van een verband genummerd is. Je zal nu de overige drie woorden die bij dit verband horen moeten opsporen. Met het woord van het verband (waar het aantal letters ook van aangegeven is) moet je de letter eruit filteren. Als bijvoorbeeld het woord teennagel is en er staat 9 letters (4e letter), dan spreekt het voor zich dat je de letter n moet hebben.
Groen1Wapen2Vyrewatch3Lumbridge4
Boost580VarrockLumber Yard
2de ingrediëntDungeoneeringRangenordeGeel
WitZwartQuestVial
DigsiteGrimyVanstromStab
1. 5 letters (3e letter)
2. 13 letters (4e letter)
3. 19 letters (11e letter)
4. 18 letters (16e letter)
5. 8 letters (4e letter)

We wensen je veel succes met de puzzel. Het antwoord van de puzzel kun je sturen naar dit adres.


Paper of Fame
Afbeelding
Op LTF zijn er vrij veel wedstrijden waaraan je kan deelnemen. Omdat het nogal moeilijk is om al deze wedstrijden te volgen, kwamen wij op het idee om jullie een maandelijks overzicht te geven van de winnaars. Hier is een nieuwe editie van the Paper of Fame! Helaas is de suggestie van de maand stopgezet en deze maand was er ook geen screenshotcompetitie.


De Armourcompetitie
Bij deze competitie is het de bedoeling om een zo mooi mogelijk setje kleding samen te stellen, dat binnen het gegeven thema past. De jurering gaat op exact dezelfde manier als bij de screenshotcompetitie! De winnaar van deze maand:
 Thema: Ondoden
Afbeelding
Gefeliciteerd Eend!


Guide Awards
Deze award kun je verdienen door een mooie, handige en goede guide te maken. De moderatoren zullen vervolgens een winnaar aanduiden. De winnaar krijgt extra reclame: je guide wordt als sticky gezet en er zal ook een link staan in het forumindex.

De winnaar van september is gun2killer met de Bandos guide!
Gefeliciteerd!


Signature Of The Week
Elke week wordt er een ander thema aangegeven waar de deelnemers omheen moeten werken. Naast enkele basisregels ben je vrij in wat je maakt, zolang je je houdt aan het thema. Gelukkig zijn de thema's zeer ruim, dus je kan alle kanten op.
 Sotw #171: Het nieuwe game-seizoen
Afbeelding
Gefeliciteerd Simoner10!
en
Afbeelding
Gefeliciteerd Newtimes!
 Sotw #172: Movember
Afbeelding
Gefeliciteerd i k0nijn i!
 Sotw #173: YOLO
Afbeelding
Gefeliciteerd Avrilfan!
 Sotw #174: World Press Photo
Afbeelding
Gefeliciteerd AaronZeeschildpad!

Felicitaties

Ook deze maand mogen we weer vele mensen feliciteren met prestaties of verjaardagen!

Prestaties op Runescape
In de afgelopen tijd waren er genoeg redenen om feest te vieren. Verschillende mensen kunnen ook op RuneScape een feestje geven, omdat zij een hele leuke prestatie behaald hebben. De redactie wil dus graag de volgende mensen feliciteren...

'Joost met 120 dungeoneering!
NL met 120 dungeoneering en completionist cape!
Joren Plays met 99 prayer en 99 crafting!
mcdonald met 99 prayer!
On Geschikt met 99 herblore!
bronz83 met 99 runecrafting!
Extra Sauce met 99 defence!
Sirdreamer met 99 crafting!
Mini Frenk met 99 prayer, woodcutting en firemaking!
Olivier 1337 met Quest Cape!
x_byebye_x1 met 99 dungeoneering en runecrafting!
Paddo met 99 farming en fletching!
Sir Fire181 met 99 firemaking!
Martijn VDK met 99 ranged!
Noep met 99 summoning!
Vijand met 99 fletching!
Tz-Kek met 99 constitution!



Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald.

Verjaardagen
Ook zijn er deze maand verschillende LTF-ers jarig! De redactie wil graag iedereen die jarig is een fijne verjaardag wensen, dus we feliciteren...

Melvin, CallMe Wildy, larskeizer, Wouter_R, naaitsab, 'Joost, Olivier 1337, pablini2000, Polifantj, Theezakj, Het Pietje, iDamon, yarik6, Riccardo, Furi Fihter, Ltnt_Worf, Dief, babyfun22, mdekkers15, Rik, arnoudboy1, mutn10, Tely_, bomen ownen, Sk1llguy99, Troya Arnema, legendharry, Taco Party, Dayrocker, Laura, poreortix, Matthijs, Svangal, R_0ner en darkcruiso!

Maak er een mooie verjaardag van! Als jouw naam hier niet in staat en je bent ook in oktober jarig, dan wensen we jou natuurlijk ook een fijne verjaardag toe. Je kunt in de krant komen te staan door je naam en verjaardag in dit topic te posten.


Opmerkelijke inzendingen

Geen krant zonder opmerkelijke inzendingen! Ditmaal zijn de inzendingen afkomstig uit de enquête, waarvan de resultaten ook in deze krant staan.

Noot: Het is zeer zeker niet de bedoeling dat er mensen expres domme inzendingen in gaan sturen. Deze worden niet in de krant geplaatst! Bovendien wordt er dan alleen maar tijd aan het verwerken van deze inzendingen verspild, tijd die beter kan worden gebruikt om serieuze inzendingen te verwerken!
 Inzending 1
De vertaling is altyd belgies zou mooi zijn als het vertaald kon
worden in het Nederlands.
 Inzending 2
voor de vraag hieronder nier veel voor forum heel goed gedaan blijf
zo voort doen: maar voor de grootste quest voor rs :
helloween,pasen,kerstmis en nog een andere weet ik niet meer zet
anders dat er bij de grootste quest wanneer dat per jaar gebeurt.
want de verlopen 5 jaar heb ik een aantal quest niet gedaan en de
quest van pasen met de reward een kiekenspak zou ik graag hebben of
de clowns pak geel-rood met de drie belletjes op het hoofd zou, ik
graag hebben kil die graag eens doen met hulp van lunagang, ik weet
het moeilijk omdat te organiseren maar ik hou zooveel van emote en
kleren en ben geen member dus heb weinig membersspace, kwil
misschien later member worden, nu wil ik men geld niet verspillen
eraan :'( , zou leuk zijn als ik nu van jullie een maand gratis
member ben dna kan ik geld maken heb niet zo veel, maar weet wle
hoe ik geld geraak maar heb geen hoge lvls op mannetje van trial,
heb wel hoog account geen member met toch 1.500.000 coins. en voor
de laatste vraag, ik ben 1 week geleden verbannen door iemand die
met mij wou sollen, kreeg van jagex 24 spins plezant. maar nu was
ik wel 3 dagen trial kwijt maar da geeft niet jammer dat ik geen
200m kan draaien, wanneer moet ik klikken er net ene beetje voor of
achter 200m dat staat in het midden ( zet dat ook even of website
als dat er nog niet opstaat en hele erg bedankt)
 Inzending 3
Wat doe je het liefste in RuneScape?
- Hoe raar het ook klinkt, met RuneScape oefen ik mijn Deens door in te loggen op de Deense wereld en willekeurig het gesprek aan ga met Denen.
 Inzending 4
Wat zou jij aan het forum willen verbeteren?
- Is er dan een forum ?
 Inzending 5
Waarvoor gebruik je het forum?
- domste site ooit

ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door ThaTerror »

Ik sta niet bij de felicitaties :(
Had samen met FIre 99 fm gehaald.
Laatst gewijzigd door ThaTerror op zondag 11 november 2012, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Gio »

Ziet er goed uit. Nu even lezen :D

Toegevoegd na 40 seconden:
Tha Terror schreef: Ik sta niet bij de felicitaties :(
Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Daan »

De edities worden steeds kleiner helaas. Jammer.
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Thomas »

Leuke editie, alleen te veel RS-content de laatste tijd en minder LTF.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Bearserk »

Kloppen die aantal letters van de puzzel wel?
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Superheat »

Het antwoord bestaat uit 5 letters ja, als je dat bedoelt. :P
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Poekies »

De aantallen kloppen ja. De enige hint die ik wat dat betreft kan geven, is dat er ook spaties in voor kunnen komen (die vanzelfsprekend niet mee worden geteld in de aantallen).
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Bearserk »

Uhm ik had een derp moment, het klopt alweer xD
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Off-er »

iThomas schreef: Leuke editie, alleen te veel RS-content de laatste tijd en minder LTF.
De hoofdfocus zou naar mijn idee ook gewoon bij rs moeten blijven :p. Mooi werk!
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Burn the Sof »

Geweldige krant!!
Afbeelding
Never
Berichten: 4388
Lid geworden op: zaterdag 9 april 2011, 15:23
Oude naam: Mr D

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Never »

Daan schreef: De edities worden steeds kleiner helaas. Jammer.
Mag ik vragen waar deze reactie vandaan komt? We hebben misschien niet zoveel onderwerpen (alhoewel dit niet lager is dan de afgelopen 2 maanden), maar deze editie is zeker langer de laatste maanden.
Sheit.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Joost »

Omg 3x in de krant, #famous
Leuke krant verder! :)
Stuart
Berichten: 3809
Lid geworden op: zaterdag 7 april 2007, 11:17
Oude naam: Ik Faal Hard

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Stuart »

Had even dat stukje over de enquiteuitslagen gelezen maar zat een typ foutje bij: 31% van de respondenten bezoekt het tipforum dagelijks, 21% enkele keren wer week. Moet waarschijnlijk per zijn. ;)
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door i k0nijn i »

Bedankt Stuart, aangepast. :-)
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuke krant maar waarom staat mijn 99Prayer er niet in =o!
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Sir Fire181 »

Zeer mooie krant.
Afbeelding Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Superheat »

Kweet Vaniks schreef: Leuke krant maar waarom staat mijn 99Prayer er niet in =o!
Daarnaast willen we natuurlijk ook alle andere mensen proficiat wensen, die niet in dit lijstje staan en toch iets leuks hebben behaald.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Dissaboy »

..Jagex de nieuwe holiday items nooit ruilbaar gaat maken, omdat ze het niet leuk vinden dat Party Hats en dergelijke, spullen die voor de lol bedoeld waren, zo duur zijn geworden?
^Dit gaat gewoon niet samen in één zijn. Principes en Jagex zijn twee heel verschillende woorden.

Leuke krant volgens mij, ga hem zeker even lezen als er wat boeiends voor mij in staat!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 38 - November 2012 - Enquêteuitslagen

Bericht door Daan »

Mr D schreef:
Daan schreef: De edities worden steeds kleiner helaas. Jammer.
Mag ik vragen waar deze reactie vandaan komt? We hebben misschien niet zoveel onderwerpen (alhoewel dit niet lager is dan de afgelopen 2 maanden), maar deze editie is zeker langer de laatste maanden.
Qua artikelen dan. Er zijn 3 bijzondere artikelen, maar de rest zijn dingen die telkens terugkomen of waar de leden ook iets mee hebben, bijvoorbeeld die enquête en de vragen aan de leden. Dat vind ik een beetje weinig.
Gesloten