Editie 41 - Maart 2013

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Noob »

Dat het niet objectief is heeft een reden: 't is namelijk een column. Ik geef mijn blik op dit onderwerp. Vandaar dat ook de lijst niet voor iedereen hetzelfde kan zijn. Ik was toen die update uitkwam niet zoveel bezig met clan wars en pk'en als jij, maar ik weet wel dat ik me destijds daarmee flink vermaakt heb. Wederom: het is subjectief, dus wat ik zeg hoeft niet voor jou te kloppen.

Over het gestopte publiek dat terugkeert: daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar ik denk dat daarvoor eigenlijk wel hetzelfde gaat gelden. Je hebt natuurlijk die-hards, maar als je na een tijdje spelen (weer) merkt dat het spel niets nieuws te bieden heeft dan stop je ook al snel.

En dat je je aangevallen voelt is eigenlijk niet de bedoeling, want (zoals ik in de tekst ook al zei): natuurlijk moet niet alles en iedereen over één kam geschoren worden. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zullen zijn die de servers van 2007 uitproberen en ze ook blijven spelen. Deze mensen gun ik ook alle plezier daarin: het bouwen van een verse economie, een verse community en alles daaromheen: het lijkt me geweldig.
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Smartie` »

Fijn dat dit ook opgehelderd is. Ik respecteer jouw mening natuurlijk ook en moet niet zo zeiken over dit soort dingen.

Ook ff Daft Punk artikel gelezen. Lunagraaf is echt uitgebreid :o . Ik heb het eigenlijk alleen de eerste paar maanden gevolgd en toen waren de artikelen nog een stuk korter en minder en ook alleen over runescape! (in mijn herinnering in ieder geval)
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Ex-gebruiker 1651
Berichten: 7509
Lid geworden op: maandag 26 juni 2006, 14:00

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Ex-gebruiker 1651 »

Mooi stukje over RC, ik weet alleen niets van het laatste deel gezien ik die update nooit heb meegemaakt. Maar brengt wel veel leuke herinneringen boven, nats runnen en oppassen voor PK-ers bij die gast in de wildy enzo.
jarno 45
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 18 februari 2012, 19:03
RS: jarno 45 (p2p)
Clan: Aus kingdom

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door jarno 45 »

first of all: wooot sta bij felicitaties :P

Ook weer een geniaal doorgeef verhaal deze maand mijn favoriete onderdeel van de Lunagraag ;)
Afbeelding
Waffel
Verbannen
Berichten: 6
Lid geworden op: vrijdag 8 maart 2013, 16:33

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Waffel »

Dit idee van een krant is gestolen! Dat mag niet!
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door La Pulga »

Ik vind het artikel over RS2007 wel een beetje erg objectief en denigrerend.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Puma »

Durex schreef: Ik vind het artikel over RS2007 wel een beetje erg objectief en denigrerend.
Subjectief zal je bedoelen? Het is een column, deze zijn hier nou precies voor bedoeld. Als ik die reacties hier zo lees is de schrijver daar goed in geslaagd (even los van of ik het er mee eens ben).
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door i k0nijn i »

@Taco
Noob schreef: Dat het niet objectief is heeft een reden: 't is namelijk een column. Ik geef mijn blik op dit onderwerp. Vandaar dat ook de lijst niet voor iedereen hetzelfde kan zijn. Ik was toen die update uitkwam niet zoveel bezig met clan wars en pk'en als jij, maar ik weet wel dat ik me destijds daarmee flink vermaakt heb. Wederom: het is subjectief, dus wat ik zeg hoeft niet voor jou te kloppen.

Over het gestopte publiek dat terugkeert: daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar ik denk dat daarvoor eigenlijk wel hetzelfde gaat gelden. Je hebt natuurlijk die-hards, maar als je na een tijdje spelen (weer) merkt dat het spel niets nieuws te bieden heeft dan stop je ook al snel.

En dat je je aangevallen voelt is eigenlijk niet de bedoeling, want (zoals ik in de tekst ook al zei): natuurlijk moet niet alles en iedereen over één kam geschoren worden. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zullen zijn die de servers van 2007 uitproberen en ze ook blijven spelen. Deze mensen gun ik ook alle plezier daarin: het bouwen van een verse economie, een verse community en alles daaromheen: het lijkt me geweldig.
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Joost »

Ik vind het ook opmerkelijk dat Noob het 07scape artikel heeft gedchreven aangezien ik van hem weet dat hij het zelf niet speelt (oftewel er niet in geïnteresseerd in is).

Maar goed, leuke krant verder. Had nog niet eerder de moeite genomen hem te lezen. :oops:
Yolom
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2013, 19:25

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Yolom »

Vind hem echt goed!
BirdRanger
Berichten: 17
Lid geworden op: dinsdag 3 juli 2012, 17:55
RS: Gestopt

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door BirdRanger »

Zeker een goede krant.
Echter over de 2007 servers, het komt er eigenlijk wel zowat op neer zoals hij zegt. Nieuwe kansen, nieuw begin, nieuwe spelers.
Natuurlijk is het na een tijdje toch weer saai. De enige manier waarop ik ooit terug RS zou gaan spelen (en hoe ze imo RS kunnen redden) is om de Rs op tijdsgebonden werelden te runnen.
Het principe: Om de x aantal tijd start er een nieuwe wereld. Je kan dan een account op deze wereld maken MAAR je begint hier vanaf 0. Elke nieuwe wereld begin je vanaf 0. Hierdoor wordt je account gebonden aan één server. Er is dus dikwijls de kans op restart (dmv nieuwe werelden), je hebt écht een doel wat in gewoon RS niet het geval meer is door de mega achterstand.
Natuurlijk, naarmate een wereld vordert gaan er spelers weg en loopt deze leeg. Als er dan onder een bepaalde limiet speler wordt doorgegaan, dan worden de overblijvende accounts van, w1 bv naar w2 gebracht. Zo schuift alles op. De tijd voor dit gebeurd moet lang genoeg zijn, zodat de w1 spelers geen voordeel hebben op de w2 spelers.
Dit betekend dus telkens nieuwe kansen, nieuwe doelen en nieuwe manieren van spelen!
Het zou nog beter worden moest er verschillende werelden komen, met verschillende instellingen.

Ik snap dat het een ingrijpende verandering is, maar het is wel een goede.
Goed idee/slecht idee?
$*- Een onderschrift is zó 2011... :P -*$
Piepje444
Ex-moderator
Berichten: 4817
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 14:28
Clan: Lunagang

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Piepje444 »

Leuk stukje over rc, speelde inderdaad nog in de tijd dat de abbys en het runnen belangrijk waren. Natures maken was voor mij ook inderdaad dé inkomstenbron. Wel jammer om te zien dat rc is omgebouwd tot een afk skill, wist ik niet eens :o Weet zelfs nog dat ZMI uitkwam en dat ik daar tegen was, omdat ik net 91 rc had gehaald :P
Gestopt met Runescape.
Afbeelding
Cotoneaster
Berichten: 1111
Lid geworden op: woensdag 28 november 2007, 16:29
Clan: TRWF

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Cotoneaster »

vind de muziek altijd de max! Leer je nog eens wat bij :)
Afbeelding[/url]
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Joost »

Sup met de editie van April? :<
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Poekies »

Ik denk dat het beter is om een maandje over te slaan.
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Kweet Vaniks »

Noo.
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door ThaTerror »

Tegenwoordig wordt de helft van de maanden al overgeslagen:/
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Gabber Zaros »

maar er zijn ook ongeveer 5 keer zo weinig lezers(als ik er van uitga date hoe vaak het topic bekeken is ongeveer aangeeft hoeveel lezers het heeft)
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Joost »

Gabber Zaros schreef: maar er zijn ook ongeveer 5 keer zo weinig lezers(als ik er van uitga date hoe vaak het topic bekeken is ongeveer aangeeft hoeveel lezers het heeft)
Oude edities worden ook nog bekeken maanden nadat ze uitgebracht zijn he. :P
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Editie 41 - Maart 2013

Bericht door Puma »

Joost schreef:
Gabber Zaros schreef: maar er zijn ook ongeveer 5 keer zo weinig lezers(als ik er van uitga date hoe vaak het topic bekeken is ongeveer aangeeft hoeveel lezers het heeft)
Oude edities worden ook nog bekeken maanden nadat ze uitgebracht zijn he. :P
Mee eens maar het valt niet te ontkennen dat er betere tijden zijn geweest. Ik had een krant in 07-style verwacht nu best veel mensen dat weer zijn gaan spelen. Ach ja, we zullen wel weer zien in mei.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten