Editie 43 - Juni 2013

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Wesley »

Elidinis, waarvan de bovenstaande afbeelding een verbeelding is, is de godin van de vruchtbaarheid, groei en de naar haar genoemde rivier: de Elid. Ze is ook de moder van Icthlarin en Amascut, waarmee haar man vanzelfsprekend Tumeken is.
Typfoutje gevonden! D:
Mooie krant en vind het doorgeefverhaal echt geniaal =D>
Zo he dat is lang geleden
Quaggmire
Berichten: 5804
Lid geworden op: zaterdag 30 januari 2010, 16:27
RS: Quaggmire (p2p)
Oude naam: Ghostclaws12
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Quaggmire »

Moest een werkstuk maken, maar in plaats van dat even de tijd genomen om dit meesterwerk even uit te lezen.
Vooral de laatste categorie beviel me goed ^

Klasse jongens!

P.S warbandpk heeft nu 4 FC's!
Hulp nodig met je PC? Stuur me een PM met een budget en doeleinden, en ik help je graag.
Wat handige links:

Helpmij
Nationaal computerforum
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Eend »

Oei, het antwoord was dus mining :oops: Ach, ik had toch al 3 letters goed! De puzzel van deze maand ziet er al wat doenbaarder uit, dus wie weet lukt het deze maand wel!

Verder een top krant, helaas nog niet de tijd gevonden om hem rustig te lezen.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
KHaoZBLaDeZ
Berichten: 12
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 14:43
RS: KhaoZBLaDeZ (p2p)
Clan: Scorpion Skillers

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door KHaoZBLaDeZ »

hij is weer mooi!
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Mystery »

Zee koe schreef: Heb nu wat artikels gelezen. Dat artikel van Ingress is een leuk artikel. Alleen mis ik wel hoe je het nu moet spelen. Moet je zelfstandig werken? Hoe vind je die portalen? Moet je dan IRL naar die portalen gaan met je telefoon? ...
Ik heb het artikel gemaakt en kan je vragen wel beantwoorden, gezien ik het zelf ook speel. Je kan zelfstandig werken, maar je bent eigenlijk een "team" over de hele wereld. Je kan dus zien hoeveel portalen er in macht zijn van jou en jouw team en dat van de anderen. Je kan zelf ook portalen suggereren. Ik heb in deze regio amper portalen, maar als je Google een foto stuurt gaan ze kijken of het een portaal wordt. Je moet dus met je telefoon op pad gaan (ja, je moet naar buiten) om je portalen te onderhouden zodat ze niet uitsterven, portalen te hacken voor supplies en om nieuwe portalen te beheren. Portalen zijn meestal bij een monument, denk bijvoorbeeld aan de Dam in Amsterdam (ik weet niet of er ook daadwerkelijk een portaal is).

Als je meer informatie over het spel wilt hebben, kan ik een topic aanmaken in Games, waar ik wat meer vertel over het spel. Dit artikel was eerder bedoeld als eerste indruk en om je over te halen om het straks daadwerkelijk te gaan spelen.
aragorn11
Berichten: 22
Lid geworden op: dinsdag 16 april 2013, 6:54

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door aragorn11 »

mooie krant vraag me alleen af waarom er iets over noord korea in staat...

in ieder geval goed gedaan weer!
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Burn the Sof »

Die 2de opmerkelijke inzending is so true.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuke krant deze keer jongens, prima gedaan! :D
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Holy Wallie »

Boven Juni 2013 staat dat het plaatje is weggehaald. :fluit:
Afbeelding
PvM Vyre
Berichten: 60
Lid geworden op: vrijdag 27 juli 2012, 18:23

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door PvM Vyre »

Leuk en interessant stukje over Saradomin en tot voor kort deelde ik inderdaad de mening dat hij een hypocriete leugenaar van het ergste soort was, maar toen realiseerde ik me iets: Wie zegt dat Saradomin de hypocriete leugenaar is en niet Guthix? Voor zover wij weten zijn er namelijk 2 overlevenden van die Naragi oorlog: Saradomin, Guthix en Tuska (waarvan we echt geen zinnig antwoord zullen krijgen, ik heb wel het gevoel dat we haar in de toekomst zullen ontmoeten en bevechten) Guthix en Saradomin stonden lijnrecht tegenover elkaar. Natuurlijk, de haat van guthix naar de goden moet ergens vandaan zijn gekomen en Saradomin moet gruwelijke dingen gedaan hebben. Maar wie zegt dat Guthix het verhaal niet een beetje aangedikt heeft om ons tegen Saradomin op te zetten? Ikzelf zou dat absoluut gedaan hebben.
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Puma »

Dat Ingress klinkt wel interessant. Ben zelf geen fan van science fiction maar de link met real life spreekt me erg aan. Wordt zeker in het kader van Google Glass ontwikkeld? Kan je trouwens ook binnen de twee kanten die er zijn groepen/clans maken, bijvoorbeeld met vrienden?

Toegevoegd na 36 seconden:

Edit: heb m'n invite code binnen

Toegevoegd na 36 minuten:

Edit 2: nadeel is wel dat het best veel dataverkeer gebruikt, dus mocht iemand het ook willen proberen: let hier op!

Film over hoe Noord Korea naar het westen kijkt:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Mystery »

Holy Wallie schreef: Boven Juni 2013 staat dat het plaatje is weggehaald. :fluit:
Komt door tinypic, heb het nu opgelost. Moet dan wel even alle kranten af.. :fluit:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Zeekoe »

Bedankt Mys voor de bijkomende uitleg. Het klink op zich wel heel leuk en boeiend. Echter heb ik geen gsm met 3G, dus dat gaat'm niet worden. :)
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Timo »

Ik heb in tijden niet zo hard gelachen om het aanvul verhaal :lol:
figt300
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 21 november 2010, 18:39
RS: figt300 (p2p)
Clan: sytycd

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door figt300 »

geweldige krant. ben, een heel grote fan van het economie deeltje, en al het andere is ook heel goed!
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Zeekoe »

nog even zeggen dat ik de non-RS-artikels steun. Het hoeft niet altijd RuneScape te zijn dat de klok slaat.

Is Lunamusic opgedoekt?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Mystery »

Nee, LunaMusic bestaat nog. Ik denk dat er een grotere editie komt in juli, daar ben ik niet zeker van.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Siddy00 »

Timo schreef: Ik heb in tijden niet zo hard gelachen om het aanvul verhaal :lol:
Inderdaad, werkelijk episch :')

Fantastische krant alweer, complimenten! Ik heb nu de eerste twee artikels gelezen, ik ga later deze week eens op m'n gemak de rest ook doornemen en de puzzel proberen ^_^
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Simone-ness »

Mooie Lunagraaf, leuk om te lezen :D.

1 dingetje: bij het plaatje van de desert gods is het niet erg duidelijk hoe je moet kijken. Daarnaast zijn er 5 schijfjes en 3 goden, wat 8 maakt, en worden er maar 7 in de beschrijving genoemd.
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Editie 43 - Juni 2013

Bericht door Renschmov »

Simone-ness schreef: Mooie Lunagraaf, leuk om te lezen :D.

1 dingetje: bij het plaatje van de desert gods is het niet erg duidelijk hoe je moet kijken. Daarnaast zijn er 5 schijfjes en 3 goden, wat 8 maakt, en worden er maar 7 in de beschrijving genoemd.
Veel duidelijker kan je het niet zeggen, en het bovenste schijfje is geen god.
Afbeelding
Gesloten