Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Jerren »

Just Gio schreef: Nog 9 dagen 2 dagen om in te zenden, ben benieuwd wie er gewonnen heeft :)
RS status: P2p

Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Daan »

Laatste dag!
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Eeeeeeeeen 't is gesloten. Benieuwd wie er wint. :] Was een leuke puzzel, en een keer wat moeilijker dan de vorige (vind ik).
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Jerren »

Ik vond hem leuk om te doen :)
Gelukkig wel wat makkelijker dan die 4-plaatjes-1-woord puzzel, want daar kwam ik echt niet uit...
RS status: P2p

Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Zeekoe »

Zeer leuke puzzel, inderdaad. Heb wel niets ingezonden aangezien mijn verzonnen woorden met de letters kant noch wal raakten. Als dat een puntje van kritiek mag zijn, er is in mijn ogen niets leuks aan om na het zoeken allemaal random letters te krijgen met als opdracht: trek je plan ermee.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Jerren »

Zee koe schreef: Zeer leuke puzzel, inderdaad. Heb wel niets ingezonden aangezien mijn verzonnen woorden met de letters kant noch wal raakten. Als dat een puntje van kritiek mag zijn, er is in mijn ogen niets leuks aan om na het zoeken allemaal random letters te krijgen met als opdracht: trek je plan ermee.
+1, ik heb anderhalf uur zitten puzzelen tot ik hem had, en ik weet niet eens of ik hem wel goed had... Het zou leuker zijn om de beginletter van het woord op 1 of andere manier aan te geven, dan kun je al veel beter in de goede richting zoeken.
RS status: P2p

Afbeelding
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Dat graphics.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Daan »

Jonas schreef: Dat graphics.
Toen ik dat zei werd mijn reactie verwijderd. :')
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Daan »

J oey schreef: Maar de inschrijvingen zijn nu gesloten dus het mag.
Blijkbaar niet.
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Terence »

Blijkbaar wel want zijn post staat er nog.
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Gio »

Ben benieuwd wie er gewonnen hebben.
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Jerren »

Just Gio schreef: Ben benieuwd wie er gewonnen hebben.
Ik zet mijn geld in op jcvd1993
RS status: P2p

Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Gio »

Wanneer word de winnaar bekend gemaakt?
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Mystery »

Mystery schreef:

Afbeelding
Beste leden,

De puzzelspeurtocht is afgelopen. We hebben vier winnaars geloot onder de juiste inzendingen, deze worden niet bij naam genoemd, maar mogen zelf aangeven dat ze gewonnen hebben in het topic van de puzzel (indien zij dat willen). Gefeliciteerd! Wij proberen zo spoedig mogelijk contact met jullie te maken.

De oplossing van de puzzel was: Graphics. Het was inderdaad een pittige puzzel, maar hij was voor veel mensen wel te doen. Bedankt voor het meedoen en tot de volgende keer!

-Het team
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Renschmov »

Gefeliciteerd aan de winnaars, zowel met het oplossen van de puzzel als het winnen van de prijs!
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Kweet Vaniks »

Gefeliciteerd!
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Slay a Stone »

Mogen we de locaties van de letters hebben :) ?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Zeekoe »

N&U Lounge
RoS
Kleine suggesties
Ring of Kinship
Desert taskset
Divination topic
Warbands
Lorepage Barrows
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Siddy00 »

Wat Zee koe zegt inderdaad :P

Oplossingen van de puzzels staan hieronder in de uitklaptags =)
In- of uitklappen • Oplossingen
Eerste puzzel
Zoek op het tipforum naar het topic waar gepraat wordt over de nabije toekomst op RuneScape. In één van de eerste pagina's vind je je eerste letter en de hint naar de volgende stap van de speurtocht!
Dit wijst naar de Update Lounge in Nieuws & Updates. Op de tweede pagina is er een post gewijzigd, zie de link.

Tweede puzzel
Afbeelding
Hier komt uiteraard 238806 uit, wat doorlinkt naar het Kleine Suggestiestopic bij Suggesties voor RuneScape!

Derde puzzel
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Deze vijf skills hebben één ding gemeen. Ga naar de pagina die het verband duidelijk maakt.
Het verband tussen deze vijf skills is dat je in alle vijf de skills XP kunt krijgen bij Wilderness Warbands.

Vierde puzzel
Ik ben de beste vriend van elke speleoloog en ik breng je vaardigheden omhoog. Ook breng ik vrienden bij elkaar en ben ik een uniek exemplaar.

Welk voorwerp is dit? Ga naar de pagina van het voorwerp dat met dit raadsel bedoeld is.
Iedereen die ooit in een grot (dungeon) is geweest gaat direct naar de Ring of Kinship!

Vijfde puzzel
We hebben weer een simpele omschrijving van een topic op Ltf: Ga naar het algemeen topic waar gepraat wordt over één van de meest gehypete updates van het jaar, die overigens ver na de deadline kwam. Op één van de eerste pagina's vind je de volgende aanwijzing en de hint.
Hoewel het topic inmiddels al wat naar beneden is gezakt gaat het hier om het Algemeen Divination topic in Algemeen.

Zesde puzzel
Hieronder staan vijf groepjes van vier voorwerpen. Telkens is er een verband te vinden tussen de voorwerpen, maar zit er één voorwerp bij dat er eigenlijk niet bij hoort. Van dit voorwerp moet je telkens een letter nemen. Welke letter dit is staat in de onderste rij van de tabel. Door de letters om te zetten naar cijfers (volgens A=1, B=2, ... Z=26) en deze achter elkaar te plakken krijg je weer een reeks cijfers die horen bij een topic op het forum. Op één van de eerste pagina's kun je de volgende aanwijzing vinden - of juist niet. Je zou de code kunnen plakken in de volgende code, zonder de haakjes:

Code: Selecteer alles

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewtopic.php?t=(((code)))
Let erop dat spaties hier niet als letters tellen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Derde letter
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Achtste letter
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Eerste letter
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Vierde letter
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Derde letter
Als je hier alles goed had gedaan kwam je uit op het Road of Skillers topic bij Officiële Evenementen.

Zevende puzzel
  • Riham
  • Gator
  • Hakdor
  • Cevar
  • Lakri
  • Nathug
  • Kaarsie
Je begrijpt dat dit niet de juiste woorden zijn. Het zijn anagrammen, dus door even te husselen zal je de juiste woorden weten te ontrafelen. Ga vervolgens naar de lore-pagina die het verband tussen deze woorden beschrijft. Eén van de woorden staat er niet specifiek in, maar hoort er - nu - wel bij.
Als je de anagrammen correct hebt ontfutseld vind je de namen van de nu zeven Barrows gebroeders, die hun eigen mythe hebben uitgelegd op de pagina van de Fall of Six.

Achtste puzzel
Het was een warme zonnige dag. De warmte ging over me heen en ik had al snel dorst. Helaas was ik mijn flesje met water vergeten te vullen. Dat deed pijn! Ik vloog van her naar der, om de slaven zien te mijnen en de grote gebouwen te plunderen. Ik kreeg een staf en ik dacht dat de Goden er ook iets mee te maken hadden. Al gauw vloog ik naar het centrum van dit zandige gebied. Ik moest mijn Slayer nog trainen in de plaatselijke put. Gauw haalde ik een nieuwe taak en maakte ik hem af bij de stoffige beesten. Toen bleek dat ik mijn amulet mocht upgraden.


Weet jij welk gebied en welke activiteit hiermee wordt bedoeld? Ga dan naar die pagina voor de laatste letter!
Met de vele hints in de tekst moest je uiteindelijk uitkomen op de pagina van de Desert tasks.


Door alle letters in de juiste volgorde te zetten kom je uit op het woord GRAPHICS.
Toegevoegd na 1 minuten:

De puzzels op de site blijven trouwens nog enige tijd staan, maar daarna halen we ze er weer af. Die op het forum staan niemand in de weg, dus behalve als dat anders wordt besloten blijven die gewoon lekker ^^
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Editie 47 - Puzzelspeurtocht!

Bericht door Japeroen386 »

Gefeliciteerd aan de winnaars. :)
Ik had ook meegedaan en het antwoord gevonden. Een extra moeilijksheidsgraad was dat ik al even gestopt ben met RS, maar daardoor beleefde ik er natuurlijk langer plezier aan. :P
Quitted 27/04/2012.
Gesloten