~ O' Little Town of Daemonheim [Kerst 2010] ~

Hier worden alle RuneScape-guides die verouderd zijn geplaatst. Zo staan hier bijvoorbeeld guides over de Holiday Events uit 2007 en de Gnome Copters.
Forumregels
Welkom in het RuneScape-guides-archief! Het is toegestaan om guides te bumpen in dit forumdeel, je hoeft bump-posts dus niet te melden, tenzij het spam is. Het bericht moet dus wel nuttig zijn, zet dus niet alleen 'bump' in je bericht.
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

~ O' Little Town of Daemonheim [Kerst 2010] ~

Bericht door SkyTeam »

AfbeeldingChristmas event 2010Afbeelding
Afbeelding
Hey,

Welkom in deze guide. In deze guide ga ik uitleggen hoe je het Christmas event van 2010 gemakkelijk kan voltooien. Zonder guide is het natuurlijk het leukst, maar het is handig om even in een guide te kijken als je het niet meer helemaal snapt.

Veel leesplezier!

AfbeeldingInhoudAfbeelding
1. Wat is het Christmas event?
2. Het event van dit jaar
3. Questbeshrijving
4. Rewards
5. Slot

6. Extra

Afbeelding1. Wat is het Christmas event?Afbeelding

Het Christmas event is een event dat door Jagex in het spel wordt gebracht rond Kerstmis. Het zal dan een event zijn waar iets inzit dat met Kerst te maken heeft.

Het Christmas event is er al sinds het begin van RuneScape. De 1e reward was een Christmas cracker, waar je Party hats uit kon halen. De rewards van de events waren destijds nog ruilbaar, nu niet meer. Dit omdat Jagex het niet leuk vond dat de rewards zoveel waard werden. Later kwamen meer items. Deze zijn hier te vinden.

Afbeelding2. Het event van dit jaarAfbeelding

Het Christmas event van dit jaar speelt zich af in Daemonheim, bekend van Dungeoneering. Dit jaar moet je de Kerstman helpen met....

Afbeelding3. QuestbeschrijvingAfbeelding

Je kan het event alleen starten door met de Kerstman te praten. Die staat hier:
Afbeelding

Part 1
Zeg dat je wat over de Heimland Games hebt gehoord. Hij zegt dat er iets verschrikkelijks is gebeurd en jouw hulp nodig heeft. Ga verder in het gesprek en vraag wat voor een soort creature het is. Hij antwoordt dat het een erg groot wezen was. Hij zegt dat hij zijn muts verloren is. Vraag of je iets kan doen. Natuurlijk kan dat! Accept de quest. Hij zal je teleporteren naar een Dungeon. Je zal 2 spullen krijgen, een bag voor de spullen die je vind in de dungeon, en een Bucket voor later in de quest.

Part 2
Je zal nu in de Dungeon komen die er zo uitziet:
Afbeelding

Tap daarna de Switch in het midden.
Afbeelding

Vervolgens zal je op een vast beeld komen te staan. Alle Icicles (De palen rondom de switch) lichten op. Nadat dat is geweest gaan ze 1 voor 1 oplichten. Het is erg belangrijk dat je dit onthoudt! Je moet daarna ze in de goede volgorde aanraken. Na dit 3x gedaan te hebben is het ijs bij de deur in het noorden weg. Pak voordat je door de deur gaat nog ff de Snowman Accessoires die in de room ligt. Dit is een soort schild die vooraan de room ligt. Zonder dit kom je niet in de 2e room.

Tip:
Maak een plaatje van de room en zet stipjes op de pilaren op de volgorde hoe ze voorbij komen!

Part 3

Dit is naar mijn mening de lastigste part. Je moet naar voren kruipen achter de sneeuwbergen zonder geraakt te worden door de Snow Angel statue. Als je door deze wordt geraakt wordt je terug geteleporteerd naar het begin van de room (Achter de eerste sneeuwberg)

Afbeelding
Je moet goed opletten of het Statue niet omdraait. Als je niet achter een sneeuwberg zit en het draait om, wordt je geteleporteerd naar het begin. Het kan best eens irritant zijn dat het niet gelijk lukt, maar het lukt uiteindelijk wel. Als je achter de laatste sneeuwberg zit. Klik dan gelijk op "Touch statue" als het standbeeld is omgedraaid. Anders gaat het niet lukken! Nadat je dit hebt gedaan kom je in een nieuwe room.

Tip:
  • Let goed op het groene of rode vakje bovenin. Zo zie je wanneer je kan gaan.
  • Het Statue zal om en om kort en lang omdraaien. Wacht eerst even en kijk hoe hij is. Als hij dan een korte heeft, ga dan nadat hij zich omgedraaid heeft.
Part 4

Je zal ditmaal in een room aankomen die er zo uitziet:
Afbeelding

Je zal gelijk het item moeten pakken, anders kan je niet verder. Deze ligt links van je als je de room binnenkomt.
Afbeelding

Klik daarna bij je bag op use Trinket. Je zal hierdoor een zeehond worden.
Afbeelding

Hierna kan je de baan opgaan. Je zal dan pijltjes toetsen krijgen om niet in de wakken te vallen. Deze zullen niet direct reageren. Wacht dus niet te lang!
Afbeelding
Eenmaal aangekomen aan het einde krijg je 6 portalen voor je:
Afbeelding
Ga "hierin" en je gaat naar de volgende room.

Part 5

Dit is een best lastige room. Je krijgt verschillende portalen voor je waar je doorheen moet. Het enige probleem is; 1 van deze portalen gaat maar door de muur. De rest zet je een stuk of helemaal naar achteren. Ik kan hier verder niet veel over zeggen. Oja, je moet 2 items oppakken genaamd de Snowmaker en de Ice skates.

Tip
Maak een plaatje van de room met de portalen er duidelijk op. Zet dit in paint of een ander bewerkings programma en zet stipjes waar je niet verder door kwam. Zo is het niet heel erg als je een verkeerd portal neemt.

Part 6

Dit is de laatste room. Je ziet weer een kamer met ijs waar wakken inzitten. Hier zitten Heim Crabs in. Je moet degene vangen met een santa hat op zijn hoofd. Deze heeft hij van de Kerstman gestolen.

Afbeelding

Hier heb je je bucket nodig. Ga aan de rand van het ijs staan. Als de Crabs omhoog komen doe je fish bij de Heim crab met een Santa op zijn hoofd. Na hem ongeveer 5x bijna gepakt te hebben gaat hij mee.

Part 7

Je zal geteleporteerd worden naar de Kerstman. Zeg dat je de spullen en zijn hat hebt. Hij zal je vragen of je naar Snow land wilt. Als je niet gaat zal hij de quest niet voltooien. Klik dus op Yes, please!

Gefeliciteerd! Quest voltooid.
Afbeelding



Afbeelding4. RewardsAfbeelding

Net als ieder jaar krijg je een reward voor wat je hebt gedaan tijdens het event. Dit zal ten alle tijden hetzelfde zijn, alleen de kleur kan verschillen. Dit jaar krijg je een muts van de Kerstman en enkele emotes. De rewards van voorgaande jaren kan je hier zien.

Afbeelding
De emotes

Afbeelding
De hat


Afbeelding5. SlotAfbeelding

Bedankt voor het lezen van deze guide! Als je tips hebt voor toekomstige guides hoor ik ze graag!

~Dutch Sk ll~




Afbeelding6. ExtraAfbeelding

Nadat je het event voltooid hebt kan je ergens komen waar je spelletjes kan komen. Hier wat informatie erover:
The Heimland Games
Afbeelding

De Heimland Games kan je betreden door de cup boards die in grote steden staan, zoals Lumbridge, Varrock en Falador. Hierdoor kan je bij de Heimland Games komen. Er zijn verschillende activities aldaar. Voorbeelden van dezen zijn als een zeehond over het ijs gaan (Zoals je ook bij het event hebt gedaan) of mensen bekogelen met sneeuwballen.

Er zijn totaal 4 verschillende dingen die je kan doen daar.


1. Sneeuwpoppen bouwen

Als je het event voltooid hebt ligt dit links. Je kan hier sneeuw oppakken en er een sneeuwpop van bouwen. Deze zal, als de sneeuwpop klaar is, gaan dansen. Net zoals je kan doen met de "Sneeuwpop" die je kreeg van het event.

Afbeelding

2. Mensen bekogelen met sneeuwballen

Dit vak is in het zuiden van de eerste room. Hier zijn sneeuwbergen waar je je achter kan verschuilen als je niet geraakt wilt worden door sneeuwballen. Je kan hier ook zelf anderen bekogelen. Je zal hier ook score voor krijgen. Als je iemand raakt zal je 1 punt erbij krijgen, als jij wordt geraakt gaat er 1 punt af. Als je uit het vak gaat reset de score zich.

Afbeelding

3. "Schaatsen"

Dit vak ligt naast het sneeuwpoppen bouwen. Hier kan je over een ijsvloer glijden, zoals je van Dungeoneering misschien wel kent. Dit is iets erg simpels.

Afbeelding

4. Over een ijsvlakte glijden als zeehond

Deze activity ligt in een andere room dan de andere 3. Voor deze moet je namelijk de poort in het oosten door. Als je het event hebt gedaan zal je deze wel kennen. Deze opdracht kreeg je in room 3. Daarin moest je als zeehond over het ijs naar de overkant. Bij dit is het bijna hetzelfde. Dit keer krijg je als je helemaal achterin komt punten. Hoeveel? Dat ligt de plaats waar je komt. Je kan 10, 20, 30 of 50 punten krijgen. 50 is het lastigst, maar als je weet hoe die moet is het goed te doen. De punten die je krijgt blijven opgeslagen tot je uitlogt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SkyTeam op dinsdag 15 maart 2011, 18:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Plou
Berichten: 754
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 17:07
RS: Skinto (p2p)
Clan: Consentus
Oude naam: pl0xskill0rz

Re: ~ Christmas Guide 2010 ~

Bericht door Plou »

jij bent snel :O

nice, kga hem zo gebruiken ^_^
Gebruikersavatar
1m Reloading
Berichten: 1160
Lid geworden op: woensdag 11 november 2009, 17:28
RS: xSuzanne (p2p)
Oude naam: suzanne2467

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door 1m Reloading »

Kon je heb niet om 19.25 maken toen was ik net bijna klaar...
Maar een mooie guide :P
Afbeelding Afbeelding Heart <3
Plou
Berichten: 754
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 17:07
RS: Skinto (p2p)
Clan: Consentus
Oude naam: pl0xskill0rz

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Plou »

done
thx =)
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

goeie guide, bij die room van de portalen moet je gewoon andere mensen volgen :P
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Neite »

Tip: Neem een explorer ring 3 of 4 mee, dan kun je in de 2de room je run energie opladen en lukt het in 1 keer. (zelf ook gedaan)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door SkyTeam »

Neite schreef:Tip: Neem een explorer ring 3 of 4 mee, dan kun je in de 2de room je run energie opladen en lukt het in 1 keer. (zelf ook gedaan)
Aangezien ik op mn iPod zit zal ik het morgen toevoegen. Thx.

Over de portalen, die zijn meestal anders.

Thx iedereen!
Kage Bunshin
Berichten: 718
Lid geworden op: zaterdag 3 oktober 2009, 15:09
Oude naam: ThunderFire

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Kage Bunshin »

kheb een tip voor part 3:
er zit een patroon in de beweging van de engel, het vakje linksboven blijft eerst langer groen, daarna korter groen dus ik raad je aan om om en om te gaan lopen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding[/uitklappen]
In- of uitklappen • Rs dingen
In- of uitklappen • Skills, sig & gamercard
Afbeelding
Proud owner of the Woodcutting cape since 23-12-2009
Proud owner of the Cooking cape since 30-1-2010
Proud owner of the Quest cape since 10-11-2010

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Nelly »

Je vergeet bij "Emotes" de emote van de hat die je krijgt. :)
Afbeelding
Dankjewel Tijger
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door mark145nl »

mooie guide, ty
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door SkyTeam »

Tips toegevoegd. Ik zal zo de emote screenen van de hat.

Thx iedereen! :D

Toegevoegd na 1 uur en 53 minuten:

Neite, naar aanleiding van het volgende topic haal ik jouw tip uit mijn guide ivm bug abuse.
http://services.runescape.com/m=forum/c ... 796,goto,1
Minaide
Berichten: 380
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:32
Clan: ARX
Oude naam: punkiegirl3

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Minaide »

Dankjewel!

Alleen is die ring niet nodig bij dat beeld. Je kan sowieso niet lopen. ^^
Gebruikersavatar
Twoewah
Berichten: 4336
Lid geworden op: donderdag 9 maart 2006, 20:45
RS: twoewah (p2p)

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Twoewah »

Die portalen zijn bijna random er zit een system is maar is lastig te vinden, Tip word niet boos als het niet gelijk lukt en vergeet die spullen niet te pakken want als je opnieuw trug moet ben je echt niet blij (Ervaring :cry: )
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door SkyTeam »

Minaide schreef:Dankjewel!

Alleen is die ring niet nodig bij dat beeld. Je kan sowieso niet lopen. ^^
Maar met de ring kan je sneller kruipen.
Twoewah schreef:Die portalen zijn bijna random er zit een system is maar is lastig te vinden, Tip word niet boos als het niet gelijk lukt en vergeet die spullen niet te pakken want als je opnieuw trug moet ben je echt niet blij (Ervaring :cry: )
Inderdaad. Daarom was m'n tip om stipjes te zetten welke niet werkten, dan is het opzich best makkelijk :D . Opzich is het niet heel erg als je de spullen vergeet als je weet hoe het moet.

Bedankt! :D
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Tristan »

10/10 :P
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
puurmage555
Berichten: 556
Lid geworden op: vrijdag 5 september 2008, 17:15
Clan: Tezz

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door puurmage555 »

10/10

Zeer mooie guide!!
En zeer snel ook hoor!
Wel handig voor de players die hem niet hebben gedaan!

~~Puur~~
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
yarik6
Berichten: 966
Lid geworden op: maandag 8 juni 2009, 12:42
RS: pvm yarik (p2p)
Clan: maxed in progress

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door yarik6 »

eigenlijk is die best makkelijk ik had hem al binnen een kwartier na de update :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Fratske »

Handig dat je ook je oude eventspullen kunt terughalen bij Diango in Draynor village. :D Oohjaah, voor de mensen die zo'n gouden hamer willen, praat ook met diango.
Nice guide btw, heb hem gelijk gebruikt, normaal zoek ik uit wat ik moet doen maar daar had ik deze keer geen zin in :P.

8/10 ;)
Hondjes <3
[/color][/size]
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door iRon »

Nice guide. Ik vond het event ook erg gemakkelijk, deed er nog niet eens 10 minuten over.
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: ~ Christmas Event Guide 2010 ~

Bericht door Kipcorn »

Erg goede guide, dit is nou zo'n guide die mensen echt helpt i.p.v. de 1000ste 1-99 Woodcutting guide op LTf zetten, goede guide, dit heeft me goed geholpen, bedankt hiervoor!! 10/10
Plaats reactie