Money Make Guide (F2P)

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jordinho
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 5 oktober 2008, 18:01
Clan: de god clan

Money Make Guide (F2P)

Bericht door Jordinho »

Dit is mijn Money Make Guide

Inleiding:
Ik heb een guide gemaakt voor money making
ik laat zien met elke f2p skill hoe je goede winst maakt.

Inhoud:
1. Cooking 4. Fishing 7. Runecrafting
2. Crafting 5. Magic 8. Smithing
3. Firemaking 6. Mining 9. Woodcutting

1. Cooking
Dit is niet zo goede skill om je geld mee te verdienen bij de anchovy pizza en trout valt er nog een klein zakcentje te verdienen. Je moet ook tijdens deze skill nadenken hoeveel van je rauwe eten ongeveer gaat verbranden.

2. Crafting
Als f2p valt er niet zoveel te verdienen met deze skill je kan bijvoorbeeld wel cowhides inkopen en er hard of soft leather van maken. Hier krijg je dan ongeveer 50gp winst voor per stuk. Je kan ook gold bars inkopen en er gold necklaces van maken hier krijg je ongeveer 80gp winst voor per stuk.

3. Firemaking
Met deze skill gooi je alleen maar geld weg ashes verkopen dat duurt eeuwen!

4. Fishing
Dit is een redelijk goede skill om geld mee te verdienen. Je kan salmons verkopen voor 80gp per stuk of verkoop tuna's voor 100gp per stuk. Je kan ook nog lobsters verkopen voor 350gp. Swordfishes zijn wel goed om te verkopen voor 500gp per stuk maar je krijgt veel tuna's die te verkopen voor een slechtere prijs.

5. Magic
In deze skill kan je de spreuken telenactic grab gebruiken en high lvl alchemy om geld binnen te halen. Met telenactic grab kan je bijvoorbeeld wine of zamorak binnenhalen boven goblin village. In de west bank van varrock kan je allerlei gouden spulletjes grabben. Met high lvl alchemy moet je spullen die boven de 500gp gaan alchen anders draai je verlies of het verdient te weinig. Waarom geen low lvl alchemy? Hier mee ligt de prijs die je alcht meestal er laag anders moet je wel hele dure spullen gaan alchen.

6. Mining
Dit is een hele goede skill om je geld mee te verdienen. Je kan clay hakken en voor meer dan 100gp verkopen en ze komen binnen 2seconden terug op de mine plek. Iron ore is ook mogelijk dit kan je ook voor 100gp verkopen. Je kan silver ore gaan hakken dit verkoop je voor 170gp per stuk. Coal is ook mogelijk dit verkoopt voor 180gp per stuk. Vanaf ongeveer lvl 60 mining kun je beter gold hakken in de crafting guild waar en hier 7 stenen van staan gold verkoopt voor meer dan 500gp per stuk. Om in de crafting guild te komen heb je 40 crafting en een brown apron nodig.

7. Runecrafting
Met deze skill maak je eigenlijk pas ongeveer op lvl 50 winst als je je essence inkoopt. Als je hiermee goede winst wil maken craft dan altijd air runes op lvl 11 craft je hem al dubbel. Met de andere runes maak je vrijwel nooit meer dan 50gp winst als je essence in koopt.

8. Smithing
Als je met deze skill goede winst wil maken maak dan van je ores alleen bars dus geen wapens. Als je toch met wapens winst wil maken heb je wel rond de 70 smithing nodig. Als je alleen bars maakt en je ores inkoopt zijn dit bars die het best verkopen: bronze rond de 70gp steel rond de 150gp mithril ook rond de 150gp
adamant rond de 210gp en rune rond de 350gp

9. Woodcutting
Bij deze skill verkoopt alleen de yews goed willows zijn te verkopen voor 20gp maar bijna niemand koopt ze. Yews zijn te verkopen voor ongeveer 450gp dit is 1 van de beste skills om geld mee te verdienen.

Dit was mijn money make guide
geef alsjeblieft een cijfer voor mijn guide

~Jordi~
Afbeelding
Smugly Ninja
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 9 oktober 2008, 18:45

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door Smugly Ninja »

7/10, voeg plaatjes toe dan 9/10
Noob.
Gebruikersavatar
126024
Berichten: 70
Lid geworden op: zondag 14 september 2008, 12:22
Clan: op zoek naar clan

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door 126024 »

opzig best goede guide maar je kunt het beste de skills waar je geen winst mee kan maken weglaten;)

verder goede guide 8/10
actief op het account wolfie de0 add me!
jeljo

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door jeljo »

2 dingen:

Als je gold necklaces maakt en als je ze in de grand exchange zet, kan je ze bijna niet verkopen.
Met alchen is het in F2P heel moeilijk om winst te maken.

En inderdaad wat plaatjes maken het een stuk leuker!

7/10
simon001
Berichten: 92
Lid geworden op: dinsdag 30 september 2008, 13:58
Clan: curse of the dragon

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door simon001 »

best goed 7/10
maar zoals al gezegd plaatjes maakt het leuker ;)
Afbeelding
zxcs12
Berichten: 406
Lid geworden op: dinsdag 1 juli 2008, 19:16

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door zxcs12 »

kan beter, 6/10.
meer plaatjes.

en maak het overzichtelijk zoals dit (jouw guide alleen met kleur en verbeteringen):
In- of uitklappen • klik
Dit is mijn Money Make Guide

Inleiding.
Ik heb een guide gemaakt voor money making.
ik laat zien met elke f2p skill hoe je goede winst maakt.

Inhoud:
1. Cooking
2. Crafting
3. Firemaking
4. Fishing
5. Magic
6. Mining
7. Runecrafting
8. Smithing
9. Woodcutting

1. Cooking
Dit is niet zo goede skill om je geld mee te verdienen bij de anchovy pizza en trout valt er nog een klein zakcentje te verdienen. Je moet ook tijdens deze skill nadenken hoeveel van je rauwe eten ongeveer gaat verbranden.


2. Crafting
Als f2p valt er niet zoveel te verdienen met deze skill je kan bijvoorbeeld wel cowhides inkopen en er hard of soft leather van maken. Hier krijg je dan ongeveer 50gp winst voor per stuk. Je kan ook gold bars inkopen en er gold necklaces van maken hier krijg je ongeveer 80gp winst voor per stuk.


3. Firemaking
Met deze skill gooi je alleen maar geld weg ashes verkopen dat duurt eeuwen!



4. Fishing
Dit is een redelijk goede skill om geld mee te verdienen. Je kan salmons verkopen voor 80gp per stuk of verkoop tuna's voor 100gp per stuk. Je kan ook nog lobsters verkopen voor 350gp. Swordfishes zijn wel goed om te verkopen voor 500gp per stuk maar je krijgt veel tuna's die te verkopen voor een slechtere prijs.


5. Magic
In deze skill kan je de spreuken telenactic grab gebruiken en high lvl alchemy om geld binnen te halen. Met telenactic grab kan je bijvoorbeeld wine of zamorak binnenhalen boven goblin village. In de west bank van varrock kan je allerlei gouden spulletjes grabben. Met high lvl alchemy moet je spullen die boven de 500gp gaan alchen anders draai je verlies of het verdient te weinig. Waarom geen low lvl alchemy? Hier mee ligt de prijs die je alcht meestal er laag anders moet je wel hele dure spullen gaan alchen.


6. Mining
Dit is een hele goede skill om je geld mee te verdienen. Je kan clay hakken en voor meer dan 100gp verkopen en ze komen binnen 2seconden terug op de mine plek. Iron ore is ook mogelijk dit kan je ook voor 100gp verkopen. Je kan silver ore gaan hakken dit verkoop je voor 170gp per stuk. Coal is ook mogelijk dit verkoopt voor 180gp per stuk. Vanaf ongeveer lvl 60 mining kun je beter gold hakken in de crafting guild waar en hier 7 stenen van staan gold verkoopt voor meer dan 500gp per stuk. Om in de crafting guild te komen heb je 40 crafting en een brown apron nodig.


7. Runecrafting
Met deze skill maak je eigenlijk pas ongeveer op lvl 50 winst als je je essence inkoopt. Als je hiermee goede winst wil maken craft dan altijd air runes op lvl 11 craft je hem al dubbel. Met de andere runes maak je vrijwel nooit meer dan 50gp winst als je essence in koopt.



8. Smithing
Als je met deze skill goede winst wil maken maak dan van je ores alleen bars dus geen wapens. Als je toch met wapens winst wil maken heb je wel rond de 70 smithing nodig. Als je alleen bars maakt en je ores inkoopt zijn dit bars die het best verkopen: bronze rond de 70gp steel rond de 150gp mithril ook rond de 150gp
adamant rond de 210gp en rune rond de 350gp



9. Woodcutting
Bij deze skill verkoopt alleen de yews goed willows zijn te verkopen voor 20gp maar bijna niemand koopt ze. Yews zijn te verkopen voor ongeveer 450gp dit is 1 van de beste skills om geld mee te verdienen.


Dit was mijn money make guide
geef alsjeblieft een cijfer voor mijn guide

~Jordi~
ik weg van lunatip
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door Off-er »

ik vind hem wel goed, 7/10, maar er zijn wat kleine puntjes:

Ik mis een heleboel leestekens (-1 punt),
ik mis plaatjes (-1/2 punt),
de overzichtelijkheid kan beter (maak bv. grotere letters bij elk hoofdstuk titeltje) (-1/2),
er zijn nogal wat dingen die niet kloppen bv:
In- of uitklappen •
8. Smithing
Als je met deze skill goede winst wil maken maak dan van je ores alleen bars dus geen wapens. Als je toch met wapens winst wil maken heb je wel rond de 70 smithing nodig. Als je alleen bars maakt en je ores inkoopt zijn dit bars die het best verkopen: bronze rond de 70gp steel rond de 150gp mithril ook rond de 150gp
adamant rond de 210gp en rune rond de 350gp

volgens mij zijn dat namelijk niet de prijzen die ze waard zijn...(-1 punt)

Offie :)

PS:zxcs12, met al die kleurtjes zou die alleen maar een lager cijfer van mij hadden gekregen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jordinho
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 5 oktober 2008, 18:01
Clan: de god clan

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door Jordinho »

off er ik zei de winst als ik de ores koop niet als ik ze zelf mine! :---)
ik had eerst wat plaatjes maar die deden het niet toen stond er zo'n kruis
linksboven in de afbeelding
en trouwens ik had al die skills gedaan zodat
iedereen zijn favoriete skill kon gebruiken ook al verdient het niet zo goed
Afbeelding
thijsie10
Berichten: 88
Lid geworden op: vrijdag 2 mei 2008, 12:12
Clan: geen

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door thijsie10 »

Een 7,5/10 omdat er geen plaatjes zijn anders een 9,5/10.
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door Masterwim1 »

prijzen kloppen niet altijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Money Make Guide (F2P)

Bericht door Thijsie2100 »

5,5/10.Deze guide is niet bepaald heel goed.Als je zelf geen plaatjes kan zetten zoals ik,zet je gewoon de website erbij neer.Dat heb ik ook gedaan. [-X .Met een website van de foto's geef ik 8.25.
Afbeelding
Plaats reactie