Evil Tree guide.

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

AfbeeldingEvil Tree guide by NewKid.Afbeelding
Introductie:


Plaatje
Een Evil Tree, sommige onder jullie zullen nu vast en zeker denken: 'Huh, bomen zijn toch niet slecht', nee dat zijn ze zeker niet, alhoewel, er bepaalde bomen een beetje 'kwaad' worden. Die noemen we dan Evil trees. Deze bomen zijn overgenomen door kwade magie, en zich willen wreken op de spelers van RuneScape. Tja, laat ze dan met rust, zou je dan zeggen, maar ze geven wel goede xp, dus al een goede reden om ze neer te halen. Ze geven seed van acorn-magic seeds. Nog een reden. Wanneer je ze hebt omgehakt, zal je een auto-bank spreuk krijgen, waarbij je alle logs in je inventory direct naar je bank gestuurd worden, Let op, enkel normal, oak, willow, maple, yew en magic logs worden naar de bank gestuurd, de andere zul je zelf moeten dragen. Er zijn geruchten geweest dat je een grote kans hebt om meer nests te krijgen, maar dit is nooit bevestigd geweest door JaGeX.




Inhoudstafel:
I. Benodigdheden.
I.1 Skills
I.2 Tools
II. Waar ze te vinden.
III. Hoe met de boom omgaan.
IV. Reward.
IV.1 Xp
IV.2 Items
V. Overig
VI. Clanchat hunting

I. Benodigdheden.
~I.1 Skills.
Boom typeAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RegularLevel 1Level 1Level 1
OakLevel 7Level 15Level 15
WillowLevel 15Level 30Level 30
MapleLevel 22Level 45Level 45
YewLevel 30Level 60Level 60
MagicLevel 37Level 75Level 75
ElderLevel 42Level 85Level 85
Uitleg bij de skills:

Afbeelding Farming: Een Evil tree groeit als players hem 'nurturen', als je niet het nodige Farming level hebt, geen paniek, je zal als nog xp krijgen, enkel niet in Farming.

Afbeelding Woodcutting: Dit is de belangrijkste skill, als je hierbij het benodigde level niet hebt, dan kan je geen reward en geen xp krijgen. Je zal hierbij de boom aanvallen of de Evil Roots weghakken, hierbij krijg je evil tree kindling.

Afbeelding Firemaking: Je kan de boom in brand steken, dit is handig want dan zal je heel veel sneller aan 100% reward komen. Je kan enkel Evil tree kindlings in brand steken, je moet ook de Evil roots weghakken voordat je de boom in brand kan steken.

~I.2 Tools:
PlaatjeUitleg
Afbeelding
Hatchet
Dit heb je nodig voor de boom/roots weg te kappen. Zonder gaat niet.
Afbeelding
Tinderbox
Dit heb je nodig om de Evil Tree kindlings aan te steken en de om de boom in brand te steken.
Als je een item bent vergeten, kan je aan de Leprauchaun vragen of dat je een gratis tinderbox/bronze hatchet kan krijgen.
[/color]
  • Een Inferno Adze kan de Evil Tree kindlings niet in brand steken, je kan de Adze wel gebruiken.
  • Gebruik altijd de beste hatchet die je kan, hiermee zul je een grotere kans op meer xp en reward krijgen.
II.Waar te vinden.

Plaatje
Je zou natuurlijk elke spot kunnen aflopen die er is, maar dan zou je heel erg lang bezig zijn, want een Evil Tree spawnt op 25 verschillende locaties, elke keer anders. Hiervoor had JaGeX iets anders bedacht. De mensen die de Quest Tree Gnome Village konden een Spirit tree aanspreken en vragen waar de volgende Evil tree zal komen, die gaf dan als mogelijke antwoorden:
  • De tijd, verschillend van 15-30 minuten
  • Een vage hint die op vele locaties kan slaan
Hier is een lijst met alle spots die van een hint afkomstig zijn:
HintLocatie(s)
Outside a city you call Varrock.
Close to a place called 'Draynor'
Close to a town you call 'seers'
North as the crow flies north of 'Seers'
North as the crow flies from Ardougne
Close to the home of 'Legends'
Close to the town you call 'Yanille'
On the island known as Karamja
Close to an dungeon entrance within a tropical jungle
To the South of a gnome settlement
In the lands inhabitated by the elves
Close to an Runecrafting altar
Close to mine on the outskirt of a city
Close to a large collection of willow trees
By a collection of yew trees
With rear trees and ogres nearby
Natuurlijk kan je ook de teleport optie gebruiken van een Spirit Tree, dit raad ik heel erg, want het is gratis en soms liggen de plaatsen nog afgelegen. Voor skillers is dit wel een handige lijst. Let op sommige spots hebben meerdere hints.

III. Met de boom omgaan.

Ja! Eindelijk die boom gevonden, nu komt het echte werk!
Deze technieken heb ik zelf uitgevonden, ga niet raar kijken als niemand je begrijpt die deze begrippen niet kent.

Klokwaarts meelopen: Deze 'techniek' wordt vaak gebruikt bij hogere bomen (Elder/magic) zodat niemand last heeft van de roots. Omdat bij Elder en magics altijd heel veel mensen zijn, zijn er ook veel mensen die de roots nog stuk hakken, zo krijgen ze Evil tree Kidlings, die ze nodig hebben om de boom aan te steken. Dus wanneer er een spot net weggehakt is, moet je daar naar toe lopen, hakken, wachten totdat er nieuwe spot wordt weggehakt.
Afbeelding

Stand and Chop: Deze wordt vaak gedaan door de 'luie' spelers of mensen die al reeds 100% reward hebben. Hierbij blijft de speler op 1 spot staan, en wanneer er een Evil root komt, zal hij die gewoon weghakken, en niet meer rond de boom lopen.

Cheking: Dit is geen techniek, maar eerder een tip, wanneer je op de Evil tree 'Inspect' klikt krijg je na 1x klikken de benodigdheden te zien, en na 2x klikken hoeveel Reward je hebt, en hoeveel leven de boom nog over heeft:

Afbeelding

IV. Rewards
Eindelijk, de boom is dood!

IV.1 Xp
Je krijgt geen xp-bonus van een Evil tree, maar je zal wel xp krijgen voor Nurturing, Hakken en in brand steken.
AfbeeldingNormal tree:

Afbeelding:
Nurturing:20 xp

Afbeelding:
Roots: 3 xp
Hakken: 15.1xp

Afbeelding:
Verbranden van Evil Tree kindling: 200 xp
AfbeeldingOak

Afbeelding:
Nurturing:45xp

Afbeelding:
hakken: 32.5xp
Roots:6.5xp


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree Kindling:300xp
AfbeeldingWillow:

Afbeelding:
Nurturing:66xp

Afbeelding:
roots:9xp
Hakken:45.5xp


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree Kindling:450xp
AfbeeldingMaple:

Afbeelding:
Nurturing: 121xp

Afbeelding:
Roots:11xp
Hakken:55xp


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree Kindling:675xp
AfbeeldingYew:

Afbeelding:
Nurturing:172.5xp

Afbeelding:
Roots:12.5xp
Hakken: 64xp


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree kindling: 1,112.5
AfbeeldingMagic:

Afbeelding:
Nurturing: 311xp

Afbeelding:
Roots:15xp
Hakken:71xp


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree kindling: 1,517.5
AfbeeldingElder:

Afbeelding:
Nurturing:687.5xp

Afbeelding:
Roots: 17
Hakken: 77.5


Afbeelding:
Verbranden van Evil tree kindling:2,005.5xp
IV.2 Items:
De Evil Tree die je hebt doodgehakt, zal het zelfde logs geven als zijn soort.
  • Normal: 12 logs & 168gp
  • Oak: 12 Oak logs & 313gp
  • Willow: 226 Willow logs & 1.127gp
  • Maple: 131 Maple logs & 1.280gp
  • Yew: 13 Yew logs & 2.267 gp
  • Magic: 9 Magic logs & 4.516gp
  • Elder: 245 Teak logs of 102 Mahogany logs of 56 Yew logs of 18 Magic logs & 8.426gp
+
  • Seed
  • Mogelijk: Half/tooth key
  • Mogelijk: Clue scroll
+
  • 2-30 Minuten auto-banking, hiermee zullen overtollige logs naar je bank worden gedeporteerd, dat is handig wanneer je naar bomen gaat ver van een bank.
V. Overig:
  • Het muziekje dat je krijgt bij een Evil Tree heet: Trees are not your friends.
  • Als je alle vuurtjes rond de Evil tree aansteekt, er soms bliksem inslaat.
  • De teleport van de logs, niet zichtbaar is voor andere spelers, enkel voor jezelf?
  • Je met een machete ook de Roots kan aanvallen, volgens sommige gaat dit zelfs sneller!
  • Als je uitlog met een teleport spell, je het nog steeds kan gebruiken nadat je inlogt?
VI. Clanchat Hunting:

Je kan ook in een clan gaan voor Evil trees te zoeken, dit is veel beter, want zo heb je een ruime keuze tussen bomen en locaties. Maar met een Clan is de boom sneller dood, en is er een kans dat je niet de 100% reward haalt, en dus minder geld krijgt.

~regels in chat;
  • Niet spammen met Levels/achievement/of andere zaken
  • Niet naar bomen vragen, ze worden genoeg omgeroepen
  • De algemene Runescape regels volgen.
Begrippen gebruikt in deze chats:
  • Ss= strange sapling (voor stadia van een Evil Tree)
  • W=World
  • ...%=het leven van een boom
  • Sitter= Iemand die bij de boom blijft
  • Needs Checking= Iemand die hopt naar andere wereld om daar mogelijke bomen te vinden
=> soms is er ook een mix van deze dingen Vb: W156/95%/Magic/(not) staying
Dit is een normaal bericht dat vaak wordt omgeroepen in deze chats, met '(not) staying wordt bedoeld naar dat de Spotter er blijft.
Zo dit was mijn guide, ik heb hier heel veel tijd ingestoken, ik hoop dat jullie er iets aan hebben, Raten hoeft niet, je hebt er toch niets aan :ninja: , enkel kritiek.

Credits:
Lunagang, voor Forum&skill logo plaatjes
Laatst gewijzigd door MrZero op vrijdag 9 april 2010, 16:09, 5 keer totaal gewijzigd.
SlayPasta
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 11:29
Oude naam: Pasta Skill

Re: Evil Tree guide.

Bericht door SlayPasta »

NIce uitgelegd, 9/10 8-)

Misschien kun je wel de soorten clanchat van evil tree hunters erin zetten
Plaatje
Current Progress:
Afbeelding
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

SlayPasta schreef:NIce uitgelegd, 9/10 8-)

Misschien kun je wel de soorten clanchat van evil tree hunters erin zetten
Er zijn er heel veel, en het lijkt me nogal cru om een clan te promoten in een andere clan, je kan ze altijd opzoeken op runescape forums =-)
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Evil Tree guide.

Bericht door Puma »

Mooie guide. ;) Paar kleine dingen:
  • Ik neem aan dat je de meeste plaatjes niet zelf gemaakt hebt, dat is jammer. Misschien kan je dat alsnog doen of in ieder geval vermelden waar ze vandaan komen.
  • Inhoudstafel is letterlijke vertaling van 'Table of contents'? Klinkt een beetje apart :P Is voor de rest niet verkeerd hoor.
  • Misschien kan je titels van verschillende hoofdstukken wat groter maken, dan vallen ze wat meer op en is het makkelijker te lezen. (bijv. 'I. Benodigheden')
Ik heb er eigenlijk weinig op aan te merken, inhoudelijk ziet het er ook goed uit voor zover ik er verstand van heb.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

Puma schreef:Mooie guide. ;) Paar kleine dingen:
  • Ik neem aan dat je de meeste plaatjes niet zelf gemaakt hebt, dat is jammer. Misschien kan je dat alsnog doen of in ieder geval vermelden waar ze vandaan komen.
  • Inhoudstafel is letterlijke vertaling van 'Table of contents'? Klinkt een beetje apart :P Is voor de rest niet verkeerd hoor.
  • Misschien kan je titels van verschillende hoofdstukken wat groter maken, dan vallen ze wat meer op en is het makkelijker te lezen. (bijv. 'I. Benodigheden')
Ik heb er eigenlijk weinig op aan te merken, inhoudelijk ziet het er ook goed uit voor zover ik er verstand van heb.
Ik heb plaatjes gemaakt, maar staan op andere pc :s, Inhoudstafel gebruik ik al heel lang, ook op school zefls :) en de titels zal ik aanpassen, ik wil gewoon niet dat het slordig lijkt :dus:

Toegevoegd na 14 uur en 35 minuten:

9/04, Lay-out aangepast en tabellen veranderd.
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: Evil Tree guide.

Bericht door rikvdb2 »

nice ;) maar checking is het denk ik :P
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

rikvdb2 schreef:nice ;) maar checking is het denk ik :P
Ok, dank je, zal het aanpassen :)
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Evil Tree guide.

Bericht door Thomas »

Mooie guide, ik weet wel zo'n clan chat van evil tree, simpele naam bij deze discoverations:
Evil Tree Chat
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

Zammo-Strike-Shot schreef:Mooie guide, ik weet wel zo'n clan chat van evil tree, simpele naam bij deze discoverations:
Evil Tree Chat
Die gebruik ik ook, maar in vorige posts heb ik gezegd dat het nogal cru is om clans te promoten op een forum van een andere clan. ;) Bedankt voor compliment.
heroking
Berichten: 412
Lid geworden op: vrijdag 4 april 2008, 16:35
RS: time4kilz (p2p)
Clan: dutchpridecc

Re: Evil Tree guide.

Bericht door heroking »

Nice guild. 8.5/10,
je kan bij de clue zetten dat het lvl 1 is.
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

heroking schreef:Nice guild. 8.5/10,
je kan bij de clue zetten dat het lvl 1 is.
Ty, maar raten hoeft echt niet, bedankt voor tip, en het is niet Guild maar Guide, zonder 'L'.
RiPx

Re: Evil Tree guide.

Bericht door RiPx »

Ik vind jou lay-out geweldig. =D>
MrZero
Berichten: 239
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 22:02
Clan: Toughboys.

Re: Evil Tree guide.

Bericht door MrZero »

I Bob Care I schreef:Ik vind jou lay-out geweldig. =D>
Dankje, leuk om te horen, ik doe veel informatie op van guides die veel goede commentaar krijgen.

EDIT:~Enkele typ fouten aangepast, zinnen logischer gemaakt.
Robi
Berichten: 942
Lid geworden op: zondag 19 juli 2009, 18:30
RS: Gestopt

Re: Evil Tree guide.

Bericht door Robi »

Nice guide :D
Afbeelding
Plaats reactie