Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door jan951 »

AfbeeldingJan951's Sorceress's Garden guideAfbeelding
Inleiding
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste guide en ik wilde iets speciaals maken. Daarom heb ik gekozen voor de Sorceress's Garden. Het is een leuke minigame waarbij je best nog wel wat thieving xp kan halen. Dus het zou een leuke afwisseling kunnen zijn met piramide plunder. Vooral als je snel 99 wil en je toch niet de hele tijd hetzelfde wil doen.

Ook kan je hier herbs stelen. Deze kunnen verschillen tussen guam tot ranarr. Dus er kunnen best wel wat leuke tussen zitten. Ik wens jullie veel succes en ik hoop dat julie veel hier veel aan hebben.
Hoe kom je er?
Afbeelding
Vervolgens praat je met de apprentice. Deze zal je naar de sorceress's garden teleporteren. Als je het nog nooit gedaan hebt moet je eerst met osman praten over sq'rks. Hij staat bij de ingang van het paleis in Al Kharid. Je kan er ook heen teleporteren met de broom stick van de quest swept away. Maar dan moet je wel eerst met de apprentice gesproken hebben, met de broom stick, nadat je de quest hebt voltooid.
Wat moet je dragen?
Probeer zo'n licht mogelijk armour te dragen. De broomstick hoeft niet. Natuurlijk kan je ook agility armour dragen, maar ik heb daarvoor niet het juiste agility level. Dit is omdat je de hele route moet rennen. Als je geen van dat armour aan kan, dan doe het met helemaal geen armour.
Afbeelding
Wat zijn de requirments?

Voor deze minigame moet je member zijn.
Daarnaast moet je voor een aantal gardens een bepaalt thieving level hebben.
Voor de wintergarden heb je niets nodig.
Voor de spring garden heb je level 25 thieving nodig
Voor de autumn garden heb je level 45 thieving nodig
En voor de summer garden heb je level 65 thieving nodig.

Hoe lees je de plaatjes?
Rood zijn de routes die je moet volgen. De rest van de kleuren zijn de wegen die door de bewakers van de tuin worden afgelegd. De rode rondjes zijn de plaatsen waar je moet wachten. Hier kan je de hele tijd staan zonder gesnapt te worden. De andere gekleurde rondjes zijn de plaatsen waar de bewakers moeten staan op het moment dat je gaat lopen.
De Winter Garden
Afbeelding

uitleg:

Wanneer je bij de wintergarden binnenkomt ga je naar het eerste rode puntje. Vervolgens wacht je daar tot donkerblauw op het punt is aangekomen waar het donkerblauwe rondje staat. Dan loop je naar het volgende rode puntje. Daar wacht je totdat lichtgroen bij het lichtgroene puntje is aangekomen. Daarnaast moet donkerblauw aan de linkerzijde van zijn route lopen. Dan loop je naar het volgende rode puntje. Daar wacht je totdat geel op het gele puntje is aangekomen. Daarnaast moet groen bovenin zijn route lopen. Als dit het geval is loop je naar het laatste rode puntje. Daar wacht je tot paars/roze bij het paars/roze stipje is aangekomen en loop je naar de boom. Als je de andere pijl volgt zal je bij de herbs uitkomen.
De Spring Garden
Afbeelding

uitleg:

Wanneer je de Spring Garden binnenloopt stop je bij het eerste rode puntje. Je wacht dan totdat de "blauwe" bewaker bij het middelste blauwe puntje is als hij omhoog aan het lopen is. Dan loop je naar het volgende rode puntje. Dan wacht je totdat hij bij het onderste lichtblauwe puntje komt. Dan loop je door tot het volgende rode puntje. Let hier wel op dat je niet op de verste maar op de dichtsbijzijnde vakje gaat staan, anders word je gesnapt. Dan wacht je totdat geel en groen bij het gedeelte tussen de twee rondjes van hun kleur zijn op het deel van de route dat het verste bij je vandaan ligt als je op het rode puntje staat. Ook moet donkerblauw voorbij het blauwe punt zijn en naar beneden lopen. Dan loop je naar de volgende rode punt. Daarna wacht je totdat donkerblauw je is gepasseert naar boven toe en loop je naar het volgende rode punt. Dan wacht je totdat de "beige" bewaker naar links loopt en voorbij het linker beige punt is. Dan loop je om het muurtje heen naar het volgende rode punt. Dan wacht je totdat de beige bewaker naar rechts toe gaat en het rechter beige punt passeert. Dan ren je naar de boom of naar de herbs toe. Let wel op dat je niet gesnapt word door de bewaker die je links onder ziet staan, maar die ik geen kleur heb gegeven.
De Autumn Garden
Afbeelding

uitleg:

De autumn garden vind ik zelf de moeilijkste. Maar hier komt de uitleg.
Als je de Autumngarden binnenkomt dan loop je naar het eerste rode punt. Je wacht tot de "gele" wachter naar boven loopt en bij het bovenste gele punt komt. Dan loop je naar het volgende rode punt. Je wacht tot de wachter terug komt en het onderste gele punt is gepasseert. Dan loop je naar het volgende rode punt. Daar wacht je tot de "lichtblauwe" wachter naar links loopt en het linker lichtblauwe punt passeert. Dan loop je naar het volgende rode punt. Als hij weer terugkomt en het rechter lichtblauwe punt is gepasseert loop je naar de volgende rode punt. Nu moet je goed opletten. De "lichtblauwe" wachter moet naar rechts lopen en het linker lichtblauwe punt zijn gepasseert. De "donkerblauwe" wachter moet tegelijkertijd naar beneden lopen en nog maar net het donkerblauwe punt zijn gepasseert. Dan loop je snel naar het volgende rode punt. Als de roze/paarse wachter op het roze/paarse punt is dan loop je naar het volgende rode punt. Als je echter ziet dat lichtgroen naar beneden loopt en het lichtgroene punt is gepassert dan kan je gelijk naar het volgende rode punt lopen. Als je naar de herbs wil moet je naar beneden. Je wacht tot de "lichtgroene" wachter beneden is en je loopt naar het bovenste of onderste rode punt rechts van de lichtgroene lijn. Als hij vervolgens naar boven loopt en je passeert kan jij naar beneden lopen. Voor de sq'rk moet je de "donkergroene" wachter passeren. Wacht tot hij naar beneden loopt en het donkergroene punt is gepasseert. Dan loop jij naar de boom toe.
De Summer Garden
Afbeelding

uitleg:

Als je de garden binnenkomt stop je bij de eerste rode punt. Als de "lichtblauwe" bewaker naar beneden loopt en de bovenste lichtblauwe punt passeert loop je naar de volgende rode punt. Als hij vervolgens weer terug komt en hij komt weer bij het bovenste lichtblauwe punt loop je naar het volgende rode punt. (het onderste lichtblauwe punt dient nergens toe. Een klein foutje van mij) Als de "lichtgroene" bewaker naar boven loopt en de lichtgroene punt passeert loop jij naar de volgende rode punt. Daar wacht je totdat de "gele" bewaker naar beneden loopt en het gele punt passeert. Dan loop jij naar de volgende rode punt. De "donkerblauwe" bewaker loopt achtjes. Als hij naar rechts gaat en bij het donkerblauwe punt naar boven en verder naar rechts gaat, loop jij als hij bij het donkerblauwe punt is, naar je volgende rode punt. Als de "roze" bewaker naar beneden loopt en bij het onderste roze punt is aangekomen kun je naar de herbs toe of naar het volgende rode punt. Als je voor de sq'rks gaat, dan wacht je totdat hij terug is en bij het bovenste roze punt is aangekomen en de "paarse" bewaker ongeveer bij het onderste paarse punt is. Is hij bij het tweede al op weg naar het tweede paarse punt, loop dan een blokje om. (met de paarse route mee) Dan kan je naar de boom toe lopen.
Rewards
Je krijgt een aantal farming xp voor het plukken ervan. Daarnaast kan je ze met een pestle and mortar in bierglazen stoppen. Daarvoor heb je voor elke soort een ander aantal nodig. Als je deze glazen bij osman inlevert krijg je extra thieving xp. Je kan ze ook echter zelf opdrinken voor een tijdelijk hoger thieving level.
soorten sq'rksxp voor plukkenaantal sq'rksxp bij osmanthieving level verhogend
winter sq'rk3053500
spring sq'rk40413501
autumn sq'rk50323502
summer sq'rk60230003
xp berekeningen
Wintergarden
(23+18+37+21+25)/5=24.8 sec per rondje
Hierbij ben ik bij één rondje gesnapt. Je hebt 5 sq'rks nodig voor in een glas. Dat zijn dus 5*24.8= 124 sec. Dat betekent dus dat je ongeveer 2,5 minuut bezig bent met 1 glas te vullen. 60/2,5=24 glazen per uur. 24*350 xp = 8400 xp per uur.

Spring garden
(60+36+27+39+34)/5=39,2 sec per rondje
Hierbij ben ik weer bij één rondje gesnapt. Je hebt 4 sq'rks nodig om een glas te vullen. Dat is dus 4*39.2 = 157 sec. Dat betekent dat je zo'n 3 minuten nodig hebt om 1 glas te vullen. 60/3=20 glazen per uur. 20*1350 xp = 27000 xp per uur.

Autumn garden

(66+58+63+52+58)/5=58.2 sec per rondje
Ook hierbij ben ik één keer gesnapt. Je hebt 3 sq'rks nodig om een glas te vullen. Dat is dus 3*58.2=175 sec. Dat betekent dat je ongeveer 3,5 minuut nodig hebt om een glas te vullen. 60/3,5=17 glazen per uur. 17*2350=39950 xp per uur.

Summer garden

(55+43+45+54+61)/5=51.6 sec per rondje
Ik ben hierbij één keer gensnapt. Je heb 2 sq'rks nodig om een glas te vullen. Dat is dus 2*51.6= 103 sec. Dat betekent dat je ongeveer 2 minuten nodig hebt om een glas te vullen. 60/2=30 glazen per uur. 30*3000=90.000=90k xp per uur!!

Herbs info
Zoals ik al had gezegd kan je een aantal herbs krijgen als je daarvoor gaat. Je krijgt er altijd 2 per keer.
Hier is de gevraagde herb-inv. Hier heb ik ongeveer 15 minuten over gedaan. Ik heb hierbij niks weggegooit. Dus ook niet de grimy guam en marentill. Deze zitten verder naar onder.

Afbeelding

Voor het aantal sq'rks per uur moet ik eerst een paar rondjes lopen. Dit komt later.

Vragen en antwoorden
:?: Kan je niet sneller door het doolhof gaan dan dat jij uitlegt?
:!: Ja dat kan, maar dit is voor beginnende sorceress's garden spelers. Later kan je meer risico's nemen en het beter inschatten.

:?:
:!:

:?:
:!:

Ik hoop dat jullie wat van de guide hebben opgestoken.
Graag ontvang ik opbouwende kritiek.

Rate or hate
Laatst gewijzigd door jan951 op dinsdag 1 juni 2010, 17:08, 14 keer totaal gewijzigd.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Sorceress's Garden guide

Bericht door Burn the Sof »

nice guide! 9/10pics konden iets beter maar goed uitgelegd!

-lachen-
Afbeelding
npbruna
Berichten: 252
Lid geworden op: zaterdag 17 januari 2009, 11:56

Re: Sorceress's Garden guide

Bericht door npbruna »

Pics konden iets beter? wtf? hij heeft helemaal aangegeven hoe de bewakers lopen. En jij vindt de pics slecht? tuurlijk...
9/10
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: Sorceress's Garden guide

Bericht door nubay »

meschien kun je iets over de herbs doen?
eventueel dan.
de bovenste pics van dat fruit mag wel iets beter ;)
maar wel een 8/10
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Sorceress's Garden guide

Bericht door jan951 »

Ok, jullie krijgen ook nog wat meer over de herbs. Maar dan zal ik eerst even wat rondjes moeten lopen, omdat ik niet precies weet welke herbs je allemaal krijgt en hoe vaak.

Ik heb de herbs toegevoegd. Daarnaast heb ik het wintergardenplaatje verbetert. Ook heb toegevoegd welk armour je kan/moet dragen. Ik heb nu ook het springgardenplaatje verbetert.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door Flames »

wow 115k in 15 mins = 115k x 4 k per uur= 460k per uur!
best wel wat mooie guide verder en 90k per uur thiev xp is ook nice
8/10
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door SkyTeam »

Mooie guide!
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door jan951 »

bedankt voor jullie reacties. Zijn er nog dingen die jullie zouden willen weten, of wat niet goed is? Ik wil namelijk nog meer guides gaan maken. Dus als er dingen zijn die ik kan verbeteren hoor ik dat graag.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Pans
Berichten: 1222
Lid geworden op: dinsdag 19 januari 2010, 14:11

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door Pans »

Het is inderdaad een zeer mooie guide, misschien is het een idee om een filmpje te maken om te zien hoe jij loopt.
Let altijd op de plaatjes, die zijn nu in .jpg maar horen eigenlijk in .png te zijn voor het beste kwaliteit.
Als je ze nu veranderd naar .png heeft het geen nut meer omdat de kwaliteit al slecht is.
"Be afraid, be very afraid."
- Geena Davis (The Fly, 1986)

Three Rings for the Elven-kings under the sky,
Seven for the Dwarf-lords in their halls of stone,
Nine for Mortal Men doomed to die,
One for the Dark Lord on his dark throne.
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them.
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door jan951 »

iPans schreef:Het is inderdaad een zeer mooie guide, misschien is het een idee om een filmpje te maken om te zien hoe jij loopt.
Let altijd op de plaatjes, die zijn nu in .jpg maar horen eigenlijk in .png te zijn voor het beste kwaliteit.
Als je ze nu veranderd naar .png heeft het geen nut meer omdat de kwaliteit al slecht is.
Dank je voor je reactie. Helaas heb ik nog nooit filmpjes gemaakt op de computer. Dus ik weet niet precies hoe dat moet. Ik heb al enkele jpg plaatjes vervangen door png. Ik kwam er inderdaad te laat achter dat ik ze in jpg had opgeslagen.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door SkyTeam »

Misschien ook de plaatjes die bovenaan de guide staan verkleinen.
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door nubay »

Ziet er nu stuk beter uit ook met die herbs.
9/10 :mrgreen:
J0rn
Berichten: 5667
Lid geworden op: dinsdag 6 maart 2007, 19:36
Oude naam: jornowvs

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door J0rn »

hmm, vind die strepen niet echt duidelijk op de pics, btw je kan ook op veel snellere manier doen bij sommige naja
leuke guide verder

7/10
Afbeelding
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door jan951 »

J0rn schreef:hmm, vind die strepen niet echt duidelijk op de pics, btw je kan ook op veel snellere manier doen bij sommige naja
leuke guide verder

7/10
Natuurlijk kan je sneller lopen. Als je het zo doet als ik op de plaatjes heb voorgedaan, haal je maar 1 fruit in de 1,5 minuut of zo. Terwijl ik alles binnen een minuut kan. Maar dit is een guide voor beginners, waar je kan zien hoe het moet. Sommigen gaan nooit naar de sorceress's garden omdat ze altijd gesnapt worden en niet zien hoe ze moeten lopen. ;)

Ik snap het niet helemaal van die strepen. Wat kan daar duidelijker aan? Zover ik weet heb ik duidelijk de route en de stopplaatsen aangegeven. Als je iets specefieker van zijn, dan kan ik dat misschien verbeteren voor een nog beter effect. :)

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
uffert
Berichten: 1662
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:42
RS: Gestopt

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door uffert »

mooi uit gelegd
helaas haat ik de minigame :lol:

8/10
Maico
Berichten: 474
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 20:24
RS: Maico (p2p)
Clan: RSR

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door Maico »

Maakt het uit of je herbs bij Winter plukt of bij Summer? Dat er een betere kans is op beter herbs bij Summer ofzo ?
berend317
Berichten: 211
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 16:28
RS: Pro4time (p2p)

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door berend317 »

nice guide

ik wou het ook doen met die osman gepraat mar je kan 3 dingen kiezen
en na elke zin die je kan kiezen stop het ook
dus ik ben naar dat vrouwtje gegaan en gepraat en ze wil me niet telen

doe ik iets fout ofzo?
Afbeelding
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Sorceress's Garden guide (90k+ xp/h max)

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

mooie guide. ik ga het binnekort ook spelen, herfst kamer. als het echt 40k/h is, is dit wel pro
Plaats reactie