Huiswerktopic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Zeeg
Berichten: 14917
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 17:44
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Huiswerktopic

Bericht door Zeeg »

Denikids schreef:Ik heb morgen dus een leuke toets van scheitkunde. En is iets met hydrofobe en hydrofiele koppen en staarten emulsies en supsensies en filteren en centrifugeren. Maar ik snap er nogal weinig van tbh. Een scheikundig iemand hier of iemand die ook pulsar heeft? par $2.1 tot $2.3
Bij centrifugeren wordt een suspensie in een buis heel snel rondgedraaid.
Hierdoor worden de vaste deeltjes naar de bodem van de buis geslingerd. Na afloop
kunnen we de bovenstaande vloeistof afschenken en hebben we de vaste stof gescheiden
van de vloeistof. Olie drijft op water. Als je een mengsel van olie en water hebt, kun je het ontmengen
versnellen door te centrifugeren. Door te centrifugeren kun je ook emulsies ontmengen.

Is toch makkelijk. Je hebt een suspensie of emulsie. Je draait die heel snel rond. Vaste deeltjes worden naar de bodem geslingerd. Na afloop kun je de bovenstaande vloeistof afschenken, omdat die vaste deeltjes naar de bodem zijn geslingerd. Je hebt de vloeistof dan gescheiden.
In- of uitklappen • Architect van de Tetralogie
Afbeelding
robin zorro
Berichten: 587
Lid geworden op: dinsdag 2 februari 2010, 18:47
Clan: RSTerrorclan

Re: Huiswerktopic

Bericht door robin zorro »

voor nask moeten wij zon opsteldingetje schrijven over hoe je bellen (bubbels) smaak geeft. iemand een idee?
Dit heeft geen inhoud.
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Huiswerktopic

Bericht door Denikids »

Hey wij hebben bij NA de volgende formules:
S= v*t
f= 1/T
snelheid van circkelbeweging: 2*pi*r
en je moet een normaal heok i en t kunnen tekenen. De formules snap ik nog wel dat is gewoon invullen maar welke formule moet je nou nemen als je bijvoorbeeld de v of t of f uitrekenen?
En dat geteken van hoek i t en normaal snap ik ook niet helemaal. Natuurkundige hier?

Had bij scheitkunde trouwens een 7 :) (was meerkeuze)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Volksdansmatt
Berichten: 413
Lid geworden op: donderdag 8 maart 2007, 12:14
RS: Volksdansmat (p2p)
Clan: Beanoodle
Oude naam: matt2mage

Re: Huiswerktopic

Bericht door Volksdansmatt »

Denikids schreef:Hey wij hebben bij NA de volgende formules:
S= v*t
f= 1/T
snelheid van circkelbeweging: 2*pi*r
en je moet een normaal heok i en t kunnen tekenen. De formules snap ik nog wel dat is gewoon invullen maar welke formule moet je nou nemen als je bijvoorbeeld de v of t of f uitrekenen?
En dat geteken van hoek i t en normaal snap ik ook niet helemaal. Natuurkundige hier?

Had bij scheitkunde trouwens een 7 :) (was meerkeuze)
Voor de formules:
Je kan formules ombouwen; schrijf ze niet als de variabelen v, s of t, maar als 2, 3 en 6.
Je weet de formule s=v*t, omgezet in de cijfers: 6=3*2. Als je dus v(3) wil uitrekenen, krijg je 3=6/2, in de variabelen: v=s/t. (De ander is trouwens t=s/v)
Bij f=1/T wordt dat T=1/f.

Over de hoek i en t: kan je het beter uitleggen? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Huiswerktopic

Bericht door Denikids »

matt2mage schreef:
Denikids schreef:Hey wij hebben bij NA de volgende formules:
S= v*t
f= 1/T
snelheid van circkelbeweging: 2*pi*r
en je moet een normaal heok i en t kunnen tekenen. De formules snap ik nog wel dat is gewoon invullen maar welke formule moet je nou nemen als je bijvoorbeeld de v of t of f uitrekenen?
En dat geteken van hoek i t en normaal snap ik ook niet helemaal. Natuurkundige hier?

Had bij scheitkunde trouwens een 7 :) (was meerkeuze)
Voor de formules:
Je kan formules ombouwen; schrijf ze niet als de variabelen v, s of t, maar als 2, 3 en 6.
Je weet de formule s=v*t, omgezet in de cijfers: 6=3*2. Als je dus v(3) wil uitrekenen, krijg je 3=6/2, in de variabelen: v=s/t. (De ander is trouwens t=s/v)
Bij f=1/T wordt dat T=1/f.

Over de hoek i en t: kan je het beter uitleggen? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Bij satellieten of spiegels is dat. Je hebt de hoek van inval (i) je hebt de normaal (een of andere loodrechte lijn) en je hebt de hoek van uitval (t) Maar ik snap dus niet hoe ik die teken. en van de uitleg van de leraar snap ik niks. Misschien bij jullie wel.

thx voor de formules trouwens :)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Huiswerktopic

Bericht door Ricc »

Volgens mij is de inval dan 90° omgekeerd dan de uitval, aangezien je loodrechte lijn je bissectrice is.
Volksdansmatt
Berichten: 413
Lid geworden op: donderdag 8 maart 2007, 12:14
RS: Volksdansmat (p2p)
Clan: Beanoodle
Oude naam: matt2mage

Re: Huiswerktopic

Bericht door Volksdansmatt »

Denikids schreef:
matt2mage schreef:
Denikids schreef:Hey wij hebben bij NA de volgende formules:
S= v*t
f= 1/T
snelheid van circkelbeweging: 2*pi*r
en je moet een normaal heok i en t kunnen tekenen. De formules snap ik nog wel dat is gewoon invullen maar welke formule moet je nou nemen als je bijvoorbeeld de v of t of f uitrekenen?
En dat geteken van hoek i t en normaal snap ik ook niet helemaal. Natuurkundige hier?

Had bij scheitkunde trouwens een 7 :) (was meerkeuze)
Voor de formules:
Je kan formules ombouwen; schrijf ze niet als de variabelen v, s of t, maar als 2, 3 en 6.
Je weet de formule s=v*t, omgezet in de cijfers: 6=3*2. Als je dus v(3) wil uitrekenen, krijg je 3=6/2, in de variabelen: v=s/t. (De ander is trouwens t=s/v)
Bij f=1/T wordt dat T=1/f.

Over de hoek i en t: kan je het beter uitleggen? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Bij satellieten of spiegels is dat. Je hebt de hoek van inval (i) je hebt de normaal (een of andere loodrechte lijn) en je hebt de hoek van uitval (t) Maar ik snap dus niet hoe ik die teken. en van de uitleg van de leraar snap ik niks. Misschien bij jullie wel.

thx voor de formules trouwens :)
Oh, bij ons zijn dat de hoeken i en r.
De normaal staat loodrecht op de spiegel, ook handig om te weten ;)
Bij reflectie: hoek i = Hoek t. (Hoek i is de hoek tussen de normaal en de lichtstraal, hoek t is de hoek aan de andere kant van de normaal)
Ik weet niet zeker of je de formule N=sin i/sinr moet gebruiken, N is een vergroting. Mocht je ook breking nodig hebben, stuur maar een bericht, ben echter wel tot 11 weg. (Vanaf nu)
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Huiswerktopic

Bericht door Denikids »

Riccmaster schreef:Volgens mij is de inval dan 90° omgekeerd dan de uitval, aangezien je loodrechte lijn je bissectrice is.
Nee want de 2 hoeken waren gelijk. Weet alleen niet hoe ik ze bereken :)
matt2mage schreef:
Denikids schreef:
matt2mage schreef:
Denikids schreef:Hey wij hebben bij NA de volgende formules:
S= v*t
f= 1/T
snelheid van circkelbeweging: 2*pi*r
en je moet een normaal heok i en t kunnen tekenen. De formules snap ik nog wel dat is gewoon invullen maar welke formule moet je nou nemen als je bijvoorbeeld de v of t of f uitrekenen?
En dat geteken van hoek i t en normaal snap ik ook niet helemaal. Natuurkundige hier?

Had bij scheitkunde trouwens een 7 :) (was meerkeuze)
Voor de formules:
Je kan formules ombouwen; schrijf ze niet als de variabelen v, s of t, maar als 2, 3 en 6.
Je weet de formule s=v*t, omgezet in de cijfers: 6=3*2. Als je dus v(3) wil uitrekenen, krijg je 3=6/2, in de variabelen: v=s/t. (De ander is trouwens t=s/v)
Bij f=1/T wordt dat T=1/f.

Over de hoek i en t: kan je het beter uitleggen? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Bij satellieten of spiegels is dat. Je hebt de hoek van inval (i) je hebt de normaal (een of andere loodrechte lijn) en je hebt de hoek van uitval (t) Maar ik snap dus niet hoe ik die teken. en van de uitleg van de leraar snap ik niks. Misschien bij jullie wel.

thx voor de formules trouwens :)
Oh, bij ons zijn dat de hoeken i en r.
De normaal staat loodrecht op de spiegel, ook handig om te weten ;)
Bij reflectie: hoek i = Hoek t. (Hoek i is de hoek tussen de normaal en de lichtstraal, hoek t is de hoek aan de andere kant van de normaal)
Ik weet niet zeker of je de formule N=sin i/sinr moet gebruiken, N is een vergroting. Mocht je ook breking nodig hebben, stuur maar een bericht, ben echter wel tot 11 weg. (Vanaf nu)

Denk niet dat we die formule moeten gebruiken aangezien ik daar nog NOOIT van gehoord heb.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Specaelum
Berichten: 73
Lid geworden op: woensdag 27 oktober 2010, 1:16

Re: Huiswerktopic

Bericht door Specaelum »

Hoe vertaal je de Aoristus-vorm ookal weer in het Grieks? :P
Gaf het aan dat iets al was afgerond of dat het nog bezig was?

Thnx.
Afbeelding

Thanks 2 Tristy12345
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Huiswerktopic

Bericht door -Stan »

Dayrocker schreef:
DNL schreef:
Denikids schreef:Ik heb morgen dus een leuke toets van scheitkunde. En is iets met hydrofobe en hydrofiele koppen en staarten emulsies en supsensies en filteren en centrifugeren. Maar ik snap er nogal weinig van tbh. Een scheikundig iemand hier of iemand die ook pulsar heeft? par $2.1 tot $2.3
Gewoon letterlijk uit je boek leren, scheikunde eerste helft van het jaar = kapot easy.
Niet voor iedereen he ;p
Om nou om iemand te helpen om iets uit zn hoofd te leren...
LoveProblem
Berichten: 429
Lid geworden op: zondag 3 oktober 2010, 0:30

Re: Huiswerktopic

Bericht door LoveProblem »

Ik kan redelijk slecht leren. Mijn leren is 30 min voor een toets begint de boeken door sneupen naar alles wat ik moet weten. Als ik alles dan weet onthoud ik het 2 uur voor het weer compleet weg is.
Ik heb al mijn toetsen net achter de rug op een bedienings-toets na, daar valt niet voor te leren.
Hoe kunnen jullie ruim van te voren alles opslaan voor dat je het compleet kwijt bent?
Ik moet meestal dingen doen, ermee werken voor ik het in mijn hoofd krijg. Ik moet het in beelden zien.

Hebben jullie goede tips om met theoretische stof te leren op een manier die waarschijnlijk makkelijk voor mij is?
If i knew how painful love was, i would have never fell in love with you.
Afbeelding
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Huiswerktopic

Bericht door -Stan »

LoveProblem schreef:Ik kan redelijk slecht leren. Mijn leren is 30 min voor een toets begint de boeken door sneupen naar alles wat ik moet weten. Als ik alles dan weet onthoud ik het 2 uur voor het weer compleet weg is.
Ik heb al mijn toetsen net achter de rug op een bedienings-toets na, daar valt niet voor te leren.
Hoe kunnen jullie ruim van te voren alles opslaan voor dat je het compleet kwijt bent?
Ik moet meestal dingen doen, ermee werken voor ik het in mijn hoofd krijg. Ik moet het in beelden zien.

Hebben jullie goede tips om met theoretische stof te leren op een manier die waarschijnlijk makkelijk voor mij is?
Dingen samenvatten en opschrijven wat er in je hoofd rondgaat, je kunt ook mindmaps maken. Je schrijft het hoofdthema in het midden van een blad en gaat d.m.v. lijnen verbanden maken tussen dingen die met elkaar te maken hebben. (geen woordspin ofzo)

Met het maken hiervan leer je al, maar je kan deze overzichtjes ook gebruiken om te leren.
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Huiswerktopic

Bericht door Soulstripper »

Ik lees gewoon en onthoudt de meeste dingen wel :P

En tjah mijn leerstof is meestal over de 300 pagina's.

misschien moet je belangrijke dingen is opschrijven dan onthou je het makkelijker :)

Of probeer dit is:

Eerst leerstof lezen. Dan leerstof nog is lezen, maar de belangrijkste dingen onderstrepen. Dan leerstof leren door belangrijke dingen op te schrijven. En dan nog is een keer gewoon lezen voor je toets.

Als je het dan nog niet kent is er iets goed fout denk ik :P
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
LoveProblem
Berichten: 429
Lid geworden op: zondag 3 oktober 2010, 0:30

Re: Huiswerktopic

Bericht door LoveProblem »

Okeej, als ik weer een toets heb zal ik ze allebei even toe passen, maar mindmappen leverde me de afgelopen 2 jaar ook niets op. Alleen maar een overzichtelijke presentatie meer niet.
Bedankt beide :)
If i knew how painful love was, i would have never fell in love with you.
Afbeelding
Leslie
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 20 februari 2007, 16:38
Clan: loos
Oude naam: Just mii

Re: Huiswerktopic

Bericht door Leslie »

Specaelum schreef:Hoe vertaal je de Aoristus-vorm ookal weer in het Grieks? :P
Gaf het aan dat iets al was afgerond of dat het nog bezig was?

Thnx.
Aoristus<-----------------Imperfectum<----------------Praesens
Voltooid verleden<--------Onvoltooid verleden<---------Tegenwoordige tijd

Meestal vertaal je het met een voltooid verleden tijd. Soms is het ook beter om het gewoon met een onvoltooid verleden tijd te vertalen.
Afbeelding
Volksdansmatt
Berichten: 413
Lid geworden op: donderdag 8 maart 2007, 12:14
RS: Volksdansmat (p2p)
Clan: Beanoodle
Oude naam: matt2mage

Re: Huiswerktopic

Bericht door Volksdansmatt »

Ik ben momenteel druk bezig met mijn Profielwerkstuk. Deze gaat over wind en zonne energie in de toekomst.
Ik ben nu op 1 probleem gekomen: Ik kan niet veel voordelen bedenken waarom je windturbines op zee zou moeten bouwen, ik heb de volgende punten:
er is minder geluidsoverlast, minder horizonvervuiling en op het land blijft plek open voor nieuwbouw, meer wind op zee
Weet iemand meer voordelen?

Voor de geïnteresseerden: Het praktische deel wordt een zelf gebouwde Savonius windturbine en gaan kijken of je hier genoeg energie uit kan halen om iets op te laden, bijv. een mobiel ;)
Laatst gewijzigd door Volksdansmatt op vrijdag 12 november 2010, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
leon evil8
Berichten: 110
Lid geworden op: vrijdag 24 juli 2009, 22:07

Re: Huiswerktopic

Bericht door leon evil8 »

er is meer wind op zee?
Maarten-Pieter
Berichten: 1646
Lid geworden op: dinsdag 26 januari 2010, 15:55
Clan: geen clan
Oude naam: mptje1

Re: Huiswerktopic

Bericht door Maarten-Pieter »

matt2mage schreef:Ik ben momenteel druk bezig met mijn Profielwerkstuk. Deze gaat over wind en zonne energie in de toekomst.
Ik ben nu op 1 probleem gekomen: Ik kan niet veel voordelen bedenken waarom je windturbines op zee zou moeten bouwen, ik heb de volgende punten:
er is minder geluidsoverlast, minder horizonvervuiling en op het land blijft plek open voor nieuwbouw
Weet iemand meer voordelen?

Voor de geïnteresseerden: Het praktische deel wordt een zelf gebouwde Savonius windturbine en gaan kijken of je hier genoeg energie uit kan halen om iets op te laden, bijv. een mobiel ;)
Op zee is meer wind?
Problemen in Runescape of IRL?

PB me gerust.
Volksdansmatt
Berichten: 413
Lid geworden op: donderdag 8 maart 2007, 12:14
RS: Volksdansmat (p2p)
Clan: Beanoodle
Oude naam: matt2mage

Re: Huiswerktopic

Bericht door Volksdansmatt »

Die stond al in het rijtje, maar toch bedankt ;)
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

Het schijnt dat windenergie minder vervuilend is dan andere manieren om energie op te wekken.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Plaats reactie