NOMAD VERSLAAN @ LOW combat

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
4NCIENTDOOM
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 24 juli 2010, 14:36
Clan: Lunatip

NOMAD VERSLAAN @ LOW combat

Bericht door 4NCIENTDOOM »

Hoe nomad te verslaan @ combat 108 (of andere cmbs)

Nomad, het allermoeilijkste questmonster (vind ik zelf) is op zich met de goeie tactieken te verslaan met een redelijk laag combat.

HOE?
zorg voor goeie voorbereiding, zorg voor de juiste inventory en outfit, en zorg voor goeie tactieken! tactieken zijn ERG belangrijk tijdens nomad, heb je die niet? dan ben je binnen 1-2 minuten dood (gok ik).

Skills:
75+ ranged (80-99 aangeraden :p, zelf gedaan met 79)
75+ def (80-99 aangeraden, zelf gedaan met 76)
67 summ (war tortoise, erg belangrijk :p)
76+ hp (hij heeft een speciaal waarmee hij makkelijk 750 hit, je kunt deze ontwijken, maar het is wel fijn om het wel op te kunnen vangen)
Je prayers op curses (het zal de aanvallen van nomad verzwaken, zet ze dus ook op SAP MAGE en SAP WARRIOR)


Armour:
Saradomin coif
Black d'hide body en legs
Spirit shield (dit kan natuurlijk ook een ander schild zijn, maar spirit is gewoon aardig goedkoop :p)
Barrow Gloves (gloves van rfd)
rune c'bow
ruby bolts (e) (deze hebben een speciale die perfect is voor nomad, als de special komt (kun je niet bepalen) hoor je een gekrijs en hit je waarschijnlijk 750 (!))
Glory ammy (gewoon goed :p)
Snakeskin boots (kan ook anders, ranger boots bijv.)
Ava accumulator (om niet al je bolts te verspille :p)
GEEN RING (je kunt zelf ervoor kiezen om warriors ring te dragen of iets dergelijk maar GEEN ring of life, als nomand eenmaal een van zn specials doet zal ie erg veel hitten en zal de ring of life je weg tele, niet erg handig dus...)

Afbeelding

Inventory:
12 super restore potions (vanwege de sara brews)
34 sara brews (zelf 16 en de rest in de war tortoise)

Wanneer je moet healen (ja.. ligt ook aan wanneer je healt ;)) komt later nog, maar hoe komt nu:
Als je moet healen moet je het volgende doen, zorg ten eerste voor dat je niet teveel hp hept verloren, healen duurt langer en je hept kans dat nomad zich ook healt. Voor 3 slokjes van je saradomin brews moet je weer 1 slokje super restore potion nemen. De saradomin brews halen je stats omlaag en na 3 slokjes sara brew heb je precies genoeg aan 1 slokje sup restore voor normale stats. [url]Dus: 3 slokjes saradomin brew en 1 slokje super restore.[/url]

Waar moet je staan tijdens het gevecht?Als het gevecht eenmaal van start is moet je als een gek naar de pillars rennen aan de zijkanten. Hier ben je even veilig, dus hier kun je ook veilig healen. Als het gevecht begint en je staat achter de pilar, doe dan 1 stapje opzij zodat nomad en jij elkaar weer lekker kunnen aanvallen. Als je moet healen doe je gewoon 1 stapje opzij en je bent veilig. ZORG ER WEL VOOR DAT JE SUMM MONSTER NIET IN DE WEG STAAT, dat kan zeeer irritant zijn.

Afbeelding
Hier heb ik geprobeerd te laten zien waar je ongeveer moet staan. (faal)


Nu weet je dus: inv, outfit, en hoe je veilig kunt zijn bij nomad, nu komen de specials van nomad, het is erg slim om dit te lezen want het is handig om te weten wat nomad gaat doen.

Specials (belangrijk)
Hier staan de specials van nomad en wat ze erbij zeggen.

Let's make things interesting. (landmijnen)
Nomad zal landmijnen om je heen leggen, maar als je bij de veilige pillar staat zal er mooi niks gebeuren, de landmijnen zullen vanzelf weg gaan na een tijdje, blijf nomad gewoon aanvallen. De landmijnen liggen alleen maar een beetje om de pilaar, zorg er wel voor dat je er niet per ongeluk op stapt.


You Cannot Hide From My Wrath. (750 special)
Nomad teleporteert naar het midden en zal dé 750 special doen (deze heb je als het goed is al eerder gezien tijdens de quest in een kort filmpje). Zorg ervoor dat je achter de pillar staat en je bent veilig, er kan niks gebeuren, dit is een mooi moment om je te healen en vials te droppen om ruimte te maken voor de volgende lading. Val nomad pas weer aan als hij bij de pillar staat. ERG BELANGRIJK OM ACHTER DE PILAAR TE BLIJVEN, ANDERS WORDT ER 750 OP JE GEHIT (en dat wil je niet :p)


Let's see how well your sences serve you. (vermenigvuldigging)
Oh neej! nu staan er opeens 4 nomad's! geen zorgen. Deze zullen niet boven de 50 hitten zolang je de goeie nomad nog niet gevonden hebt. Er is een hele makkelijk manier om de egt nomad te vinden. Er zijn 3 manieren:
1: je rent als een gek naar t midden en ziet welke nomad als laatste aanvalt, dat is de echte.
2: je sgiet gewoon op elke nomad die je ziet, als je de echte raakt zullen de andere 3 wegtele.
3: (deze heb ik zelf gevonden) als alle nomads er staan zullen ze in t begin naar t midden kijken. Ze zullen 1 voor 1 omdraaien richting jouw. Degene die als laatst omdraait zal de echte nomad zijn (je kunt de achterste niet zien, dus nooit 100% garantie).

Als je eenmaal de echte nomad hebt gevonden ren je gewoon weer naar je veilige pilar en ga maar weer verder.


Let's See How Much Punishment You Can Take! (max hp -1 special)
Dit is een gevaarlijke special, hij zal je meetele naar het midden en je bevriezen. Je kunt hem nog wel aanvallen maar dat is niet slim. Nomad zal bij iedereen verschillend hitten. Hij hit: hp lvl -1. Ik had 82 hp (820), Nomad hitte dus 819. Het is handig om hier wat sara brews te drinken. Met de sara brews kun je boven je max hp komen. Met mijn 82 hp kon ik tot ongeveer 960 healen. Als Nomad eenmaal de speciaal op jou heeft gedaan moet je als een gek terug naar de pilaar rennen en snel healen. Het is niet slim om tijdens de special aan te vallen, als de special van ruby bolts (e) komt en je komt net iets onder je hp lvl dan ben je er geweest. Je hebt ongeveer 10 seconden voordat hij de special doet. Je kunt hier Diamond Bolts (e) gebruiken maar ik raad het extra food plekje aan. En deze special is de reden om geen ring of life te dragen.


You Are Thougher Than I Thought (zoiets zegt ie, niks gevaarlijks aan)
Dit is opzich niks bijzonders.. Als je op 1/4 van Nomads hp komt zal hij zichzelf healen tot 1/2. Blijf hem gewoon aanvallen en hij zal de specials gewoon blijven gebruiken.


This. Ends. Now! (Het Laatste Stukje)
Dit wordt een snel en gevaarlijk stukje, na het lange gevecht kom je bij het einde van het gevecht in de buurt. Hier moet je naast hem staan! Anders teleporteert Nomad weg en healt hij zich tot full hp. Hij zal zeer snel aanvallen, blijf gewoon rustig en val aan met ranged. Als je moet healen doe je een stapje naar achter (zorg dat je nog steeds naast de pilaar staat, die zal nomad blokken) maar heal snel want je hept maar eventjes de tijd om te healen. Doe een stap naar achter heal wat, loop naar voren, heal misschien nog wat en val aan. Je kunt ook, als je niet moet healen, gewoon een stapje naar achter om zijn aanvallen even te ontwijken. Nu komt het gewoon neer op goed hitten want je zult waarschijnlijk snel door je food heengaan.


You Have Doomed This World. (yay =D> )
Je hebt Nomad eindelijk afgemaakt, na het lange spannende gevecht is hij eindelijk dood. Nu moet je nog even praten met de imp en je zult je rewards krijgen. :D/

LET OP!
De specials die ik net genoemd heb komen NIET op volg orde! Hij doet ze op een willekeurige volg orde. Je weet ook niet WANNEER ze komen (behalve de heal special), ik heb alleen genoteerd wat ze doen, jij moet er zelf voor zorge dat je weet wat je moet doen en hoe je het moet overleven ;)

DOODGAAN
Als het gebeurt dat je by Nomad doodgaat dan gebeurt er dit:
Je zult gewoon by je respawn point respawnen
Je GRAF zal op de KERKHOF van SOUL WARS zijn.
De spullen die je in je BoB (beast of burden, inventory van je summ beest) had zijn weg :(
En je bent je ava accumalator (ofzoiets) kwijt (geen idee waarom), je kan, als je het zelf wil, er meerdere tegelijk kopen, dit kan ook handig zijn voor in de toekomst.
Ga ook niet stressen dat je al je spullen kwijtraakt, je zult respawnen in Soul Wars, vlakbij je graf. Zo niet, dan moet je gewoon naar soul wars via Edgevillage of Varrock Teleport.


De rewards zijn:
Soul wars cape (goeie stats)
70 seal points (aardig veel xp :D)

Afbeelding


En de ultieme reden waarom ik Nomad's Reqieum heb gedaan:
Afbeelding
:D


Hopelijk zal deze guide je helpen met het verslaan van Nomad :D
Dank u voor het lezen en alvast Good Luck met Nomad :D/
Laatst gewijzigd door 4NCIENTDOOM op zaterdag 14 augustus 2010, 13:10, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: nomad verslaan @ low combat

Bericht door C0RPOREAL »

dit ehb ik nodig, al 20x failed

en je hebt mijn doel

voor de rest mooie guide 9.5/10
Afbeelding
gabrielllll
Berichten: 65
Lid geworden op: zaterdag 17 juli 2010, 16:27
RS: gabrielllll (p2p)
Clan: nofear

Re: nomad verslaan @ low combat

Bericht door gabrielllll »

curses ligt aan je prayer level:
ik zou als je nog geen drain(curs) kunt gewoon voor prayers gaan en eagle eye en steel skin doen (+15% range en +15% defence).
In- of uitklappen •
Afbeelding
lover ownz
Berichten: 517
Lid geworden op: woensdag 3 september 2008, 17:57
Clan: teak

Re: nomad verslaan @ low combat

Bericht door lover ownz »

nice guide 9.9/9.9 :O ?
en nog gz met je cape

Toegevoegd na 3 minuten:
4NCIENTDOOM
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 24 juli 2010, 14:36
Clan: Lunatip

Re: nomad verslaan @ low combat

Bericht door 4NCIENTDOOM »

gabrielllll schreef:curses ligt aan je prayer level:
ik zou als je nog geen drain(curs) kunt gewoon voor prayers gaan en eagle eye en steel skin doen (+15% range en +15% defence).
Voor de quest heb je 70 pray nodig... dus ;)
en als je inderdaad curces nog niet kan, dan is het handig om stat prayers aant te zetten en geen protect want die zullen weinig helpen :p
Afbeelding
Lays4Pwnage
Berichten: 260
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 18:36
RS: Lays4Pwnage (p2p)
Clan: geen
Oude naam: baskoole
Contacteer:

Re: NOMAD VERSLAAN @ LOW combat

Bericht door Lays4Pwnage »

Heel mooie guide
9/10
maar dit stukje hier onder klopt volgens mij niet
want hij doet ze wel op volgorde
maar voor de rest heel goed

LET OP!
De specials die ik net genoemd heb komen NIET op volg orde! Hij doet ze op een willekeurige volg orde. Je weet ook niet WANNEER ze komen (behalve de heal special)
Afbeelding
Skillcapes:Ranged 27-12-10, cooking 05-05-11 Attack 01-09-11[img]Hitpoints10-11-11
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: NOMAD VERSLAAN @ LOW combat

Bericht door Fratske »

leuke guide :D
7/10
Hondjes <3
[/color][/size]
Plaats reactie