De grote "maak een eigen website" guide.

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door lololol »

Maak een eigen website
[/size]
Inhoud
1.Voorwoord.
2.Het begin.
3.De Links.
4.Nawoord.

1.Voorwoord.
Deze guide gaat over het maken van een website in contribute. Dit is een betaalt programma, je kan eventueel ook kompozer downloaden op http://www.kompozer.nl
Verder is dit een guide met plaatjes van dus contibute en niet kompozer. Deze guide is De basis van een site, en voor echte beginelingen. Ik weet verder niet of het een goede guide en/of site is want ik heb het volledig zelf gemaakt.

2.Het begin.
Dit zal niet zo lastig zijn. gewoon naar file en dan new. Of gewoon ctrl+N (command+N Voor mac)

Afbeelding

Afbeelding

Nu ga je naar het plusje voor het computer icoontje. Druk hier op (nu wordt het een minetje. klik nu aan Blank Web Page. Ga Nu naar het balkje links onderin, en typ bijv: Test. Druk nu op OK.

Afbeelding

Typ nu: Test.html. Html staat voor webpage. Druk nu op save.

Nu heb je als het goed is een leeg blad.
Ga nu naar het icoontje met table, en druk hier op.

Afbeelding

selecteer nu 1 en 2 zoals je hierboven ziet. druk nu op OK.
nu heb je als het goed is een tabel.

Afbeelding
pak nu met je muis het door rode aangegeven zwarte blokje en trekn hem een beetje naar rechts onder. zover dat het je de hele tabel ziet zonder te scrollen

Afbeelding

Trek nu de door een rode pijl aangegeven lijn tot ongeveer de rode stipellijn.

Afbeelding
gebruik nu je rechtermuis knop op de tabel en klik op: Table properties...

Afbeelding
klik nu op Row en column. Ga naar background en selecteer een leuke kleur. Ik doe grijs om lunagang na te apen XD.
Save nu je bestand op je desktop.

3.De Links.

Oke dat was denk ik niet al te moeilijk. Nu komt het echte werk :twisted:

Afbeelding
Typ een leuke text >>>(Rechter column) en een paar woorden voor links <<< (In de linker column.)
selecteer nu home en druk op links-> file on my computer.

Afbeelding
1. Druk hier op browse
2. Zoek nu je bestand. klik op select.
druk nu op ok en je hebt een eigen link gemaakt!!!

Nu kan je een tweede pagina aanmaken door het zelfde te doen als de eerste. ga terug naar je eerste pagina doe ctrl+a en dan ctrl+c. ga nu naar je tweede pagina en doe ctrl+v.
Nu heb je hetzelfde als de eerste pagina. hier kan je ook weer een link maken door te selecteren en dan bijv. naar de eerste pagina linken.

4.Nawoord
Ik vond het leuk om de ze guide te schrijven(orgineel he?!)
ik hoop dat jullie het leuk vonden te lezen en/of misschien nog wat geleerd hebben.
Opmerkingen en verbeteringen mag je altijd posten. Voor vragen over een site maken kan je me altijd pb'en
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door Puma »

Het is zoals je zegt echt een beginners guide. Ik heb zelf ook nog niet zo veel verstand van het maken van een website maar dit kon ik gelukkig nog volgen. :p Ik ben er ongeveer een twee maanden geleden mee begonnen. Ik vraag me alleen af of het niet makkelijker is om te beginnen in kladblok. Zo deed ik het, stapje voor stapje met hulp van w3schools.com Dit vond ik makkelijker dan gelijk een programma zoals dit (of Dreamweaver die ik gedownload had) te gebruiken. In zulke programma's zitten namelijk erg veel functies die je toch niet gebruikt als beginner. Ik ga binnenkort dat programma downloaden en je guide volgen. Ik zit op het moment op een nogal slechte laptop. :P
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door lololol »

maar contribute valt wel mee hoeveel opties er opzitten. (of ik heb ze nog niet ontdekt).
maar ik denk dat je deze guide je 2 minuten de ze hele guide afgerond hebt. het is nogals simpel, misschien zet ik er er nog wat extra dingenbij zoals de ruimte tussen de kolommen.(en kleur)

bedankt voor reactie trouwens :D
(nu de rest nog [-o< )
lololol

Toegevoegd na 3 minuten:

Ik strat net dreamweaver op, dat is wel een stuk uitgebreider dan contribute.
Escapes-
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 26 september 2010, 20:13

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door Escapes- »

Ik download contribute nu als die je die link heb aangemaakt is ie dan ook gelijk public? :D
Afbeelding
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door lololol »

nee je moet het ook nog op internet zetten snapie. Dit is alleen hoe je het maakt.
Astronaut
Berichten: 1425
Lid geworden op: zondag 1 juni 2008, 12:23
Oude naam: Frikandelle

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door Astronaut »

Ik vind freewebs/webs toch effe makkelijker, maar ik probeer dit vanmiddag wel'ns xd
The runesnake
Berichten: 393
Lid geworden op: zaterdag 30 januari 2010, 11:42
Clan: GEEN
Oude naam: glentr1

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door The runesnake »

Ik zelf vind HTML kit makelijker.
Voor het idee geef ik een 7 en voor de uitwerking een 9 dus een 8.

The runesnake
Een oud ltfer die al en toe wat post.
BoskaWouter
Berichten: 6387
Lid geworden op: zaterdag 1 december 2007, 17:15
Contacteer:

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door BoskaWouter »

Deze guide moet je niet volgen. Er wordt uitgelegd hoe je een layout maakt dmv HTML frames. Dit gebeurde omstreeks 1997 wel, maar inmiddels zijn we dertien jaar verder, en gebruiken we CSS en div's. Niet volgen deze guide, tabellen moet je nooit voor opmaak gebruiken.
EMPTY schreef:Je bent echt geweldig Wouter.
Syn schreef:Je bent tof x
Off-er schreef:Wij niet te breken.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door imRobert7 »

BoskaWouter schreef:Deze guide moet je niet volgen. Er wordt uitgelegd hoe je een layout maakt dmv HTML frames. Dit gebeurde omstreeks 1997 wel, maar inmiddels zijn we dertien jaar verder, en gebruiken we CSS en div's. Niet volgen deze guide, tabellen moet je nooit voor opmaak gebruiken.
:shock: dat is een best lullige reactie, vind ik, en het is een beginner's guide, dat staat er ook in.
lololol, kan je misschien ook een kompozer guide maken, die onderaan deze guide in uitklaptags kan zetten? ik heb namelijk geen zin om voor een website te gaan betalen ;)

Toegevoegd na 6 minuten:

hoeft van mij niet meer, die kompozer guide, heb geen firefox, geen zin om chrome te deinstalleren en firefox te installeren, te veel gedoe, ben blij met chrome ;)
BoskaWouter
Berichten: 6387
Lid geworden op: zaterdag 1 december 2007, 17:15
Contacteer:

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door BoskaWouter »

luc dood nek schreef:
BoskaWouter schreef:Deze guide moet je niet volgen. Er wordt uitgelegd hoe je een layout maakt dmv HTML frames. Dit gebeurde omstreeks 1997 wel, maar inmiddels zijn we dertien jaar verder, en gebruiken we CSS en div's. Niet volgen deze guide, tabellen moet je nooit voor opmaak gebruiken.
:shock: dat is een best lullige reactie, vind ik, en het is een beginner's guide, dat staat er ook in.
lololol, kan je misschien ook een kompozer guide maken, die onderaan deze guide in uitklaptags kan zetten? ik heb namelijk geen zin om voor een website te gaan betalen ;)

Toegevoegd na 6 minuten:

hoeft van mij niet meer, die kompozer guide, heb geen firefox, geen zin om chrome te deinstalleren en firefox te installeren, te veel gedoe, ben blij met chrome ;)
Tsja lullige reactie, ik vind van niet. Ik zou het gewoon niet gebruiken, vreselijk achterhaalt, zo leer je het jezelf verkeerd aan.
EMPTY schreef:Je bent echt geweldig Wouter.
Syn schreef:Je bent tof x
Off-er schreef:Wij niet te breken.
IceyBallz
Berichten: 1860
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 19:07
Clan: Lunagang - Teak
Oude naam: TomJ
Contacteer:

Re: De grote "maak een eigen website" guide.

Bericht door IceyBallz »

Beter dat je meteen begint met 't goed te leren, je begint toch ook niet met andersom te leren fietsen, en langzaamaan ga je goed zitten?
[uitklappen]Afbeelding[/uitklappen]Afbeelding
Plaats reactie