Ring of Wealth Guide

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
jobbon
Berichten: 381
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 18:14

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door jobbon »

Jeroen schreef:
jobbon schreef:mooie guide,
als je otch bezig bent geruchten uit de wereld te helpen visages (van metal dragons + kbd en blacks) zijn ook secundary drop table dus RoW verhoogt de kans op dat soor titems ook NIET
Draconic Visage heb ik al benoemd. Wat je zegt klopt niet. De Secondary Drop Table bestaat alleen uit charms. De Draconic Visage behoort in de normale Drop Table.
hmmm volgens de wikia :
he draconic visage is not part of the rare drop table; it is instead a "bonus" drop. It will be included in a dragon's main drop, but it is never the main drop itself, meaning it can be dropped as well as another item such as dragon platelegs. In a Knowledge Base update on 1 February 2010[2], Jagex stated that the ring of wealth affects only the rare drop table common to many monsters (drops from this table include crystal key halves, shield left half, etc.) and that the draconic visage is not a part of this table.
volgens mij gaat hetzelfde ook op voor clues btw
maarja wikia kan het mis hebben
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Soepdino »

Soepdino schreef:Mooi uitgelegd :D Alleen bij de Main Drop Table heb je een Blue Charm staan, alleen horen de Charms tot de Secondary Drop Table en zijn dus onafhankelijk van alle andere drops.
In- of uitklappen • Knowledge Base
http://www.runescape.com/kbase/guid/mag ... mbat_magic
The Ring of Wealth

The ring of wealth's magical power can sometimes have an effect on the drops that you receive from defeated NPCs. To understand how it works, we first need to define some terms.

* 100% drop - Most creatures have what is called a '100% drop' which they will drop every time they are defeated (e.g. bones or ashes).
* Main drop - This will be an item drawn from an NPC's 'drop table' based upon a random 'roll' (imagine a dice roll or roulette wheel).
* Drop table - This is a list of all items that an NPC could possibly drop. The percentage chance of receiving each item varies depending upon the item's relative value.
* Secondary drop - Some creatures also have a secondary drop. So far, this only consists of charms used in Summoning.
* Quest drops - in some instances, an NPC will drop a quest-specific item (e.g. the unique bones required for the Rag and Bone Man or Fur 'n' Seek quests).


On most NPCs' drop tables, there is a small chance that instead of receiving an item from its own drop table, you will instead get a roll again on the 'rare drop table'. The rare drop table contains some of the more exclusive items in the game, including, but not limited to, dragon items, certain rune items, shield halves, key parts and uncut gems. The rare table also contains 'empty slots' - the end result of landing on these empty slots is often referred to as receiving 'no drop' or 'bone drop'. We keep these slots empty for any future drops that we want to add to this table.

The rare drop table is shared between a variety of NPCs - e.g. goblins, fire giants, most Slayer creatures. A good way to tell is that if an NPC is known to drop a half key, then it will drop other items from the rare drop table. There are, however, certain very rare drops that are not on the rare drop table, because they are specific to certain NPCs or NPC types (e.g. the draconic visage is only ever dropped by dragons; godsword pieces only by the God Wars Dungeon bosses) and it would not make sense for these items to be dropped by, say, a fire giant.

The ring of wealth comes into play whenever you are rolling on the rare drop table, its ability effectively removing most of the empty slots, drastically increasing your chances of receiving an item from the rare drop table. The actual percentage increase differs between NPCs. Adventurers who make regular use of a ring of wealth should find that they receive fewer 'no drops' than adventurers who do not, and, therefore, receive more rare drops and, in the long run, gain more wealth.

Knowledge Base voor de mensen die geïnterreseerd zijn ^^

Kijk in de uitklaptags :)
Quitted
Afbeelding
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Jeroen »

volgens mij gaat hetzelfde ook op voor clues btw
maarja wikia kan het mis hebben
Ring of Wealth heeft ook geen effect voor Clue scrolls.
- Je krijgt niet sneller Clue scrolls wanneer je monsters killt met Ring of Wealth aan;
- Je rewards van Clue scrolls zijn ook niet beter wanneer je Ring of Wealt aan hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jobbon
Berichten: 381
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 18:14

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door jobbon »

dat bedoelde ik ja :P
clues en visage maken als het goed is uit van een soort tertiaire droptabel dus naast charms en normale drop heb je toch ook nog een kleine kans op visage en clues die niet wordt beïnvloed door RoW
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door -Stan »

Goede guide, ik vraag me wel af of het effect heeft op effigies.

Rol ftw ;x
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Jeroen »

DNL schreef:Goede guide, ik vraag me wel af of het effect heeft op effigies.

Rol ftw ;x
Nee Ring of Wealth heeft ook geen effect op Ancient Effigies.

Zal het meteen in me guide erbij zetten. :P
Afbeelding
anasachraf
Berichten: 1140
Lid geworden op: woensdag 1 oktober 2008, 16:57
Clan: Ltf
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door anasachraf »

heeft rol effect op grimmy rannar drops van mans womand in lumbridge.
klikt heel noob maar elke keer als ik er een paar kill met rol bag met grimmy rannars echt dikke money rond de 900k(lol nu gaan rannarrs crachen shit man xd)
nja droppen tenminste 1/3 keer rannars xd
Afbeelding
Link
Berichten: 3435
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 17:34
RS: mosselkop9 (OSRS)
Oude naam: Xavi
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Link »

Visage hoort volgens mij niet bij de gewone drop table. Het is eerder een bonusdrop zoals clue scrolls en ancient effigies.
Voor de rest een zeer mooie guide. 9,5/10.
Afbeelding
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Jeroen »

fc Barcelona schreef:Visage hoort volgens mij niet bij de gewone drop table. Het is eerder een bonusdrop zoals clue scrolls en ancient effigies.
Voor de rest een zeer mooie guide. 9,5/10.
Dan zouden alle items als Bandos, Armadyl, etc. allemaal bij de bonusdrops horen. Het is zo dat de items in de Drop Table allemaal een percentage hebben waarop ze gedropt kunnen worden. Voor het geval van Draconic Visage ligt dit gewoon heel erg laag.

Jagex heeft overigens bevestigd in de Knowlegde Base dat er een Drop Table, Secondary Drop Table en een Rare Drop table is. Het heeft gewoon met de percentages te maken, deze zal Jagex natuurlijk nooit prijsgeven.
Afbeelding
Link
Berichten: 3435
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 17:34
RS: mosselkop9 (OSRS)
Oude naam: Xavi
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Link »

Jeroen schreef:
fc Barcelona schreef:Visage hoort volgens mij niet bij de gewone drop table. Het is eerder een bonusdrop zoals clue scrolls en ancient effigies.
Voor de rest een zeer mooie guide. 9,5/10.
Dan zouden alle items als Bandos, Armadyl, etc. allemaal bij de bonusdrops horen. Het is zo dat de items in de Drop Table allemaal een percentage hebben waarop ze gedropt kunnen worden. Voor het geval van Draconic Visage ligt dit gewoon heel erg laag.

Jagex heeft overigens bevestigd in de Knowlegde Base dat er een Drop Table, Secondary Drop Table en een Rare Drop table is. Het heeft gewoon met de percentages te maken, deze zal Jagex natuurlijk nooit prijsgeven.
Ik heb hier niet al te veel verstand van want ik heb nooit een row gebruikt. Maar als je een visage krijgt krijg je toch ook een andere drop. Ik kreeg bijvoorbeeld mijn visage samen met rune javs. Dus krijg je dan gewoon ineens 2 drops van de drop table?
Afbeelding
Gebruikersavatar
jobbon
Berichten: 381
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 18:14

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door jobbon »

fc Barcelona schreef:
Jeroen schreef:
fc Barcelona schreef:Visage hoort volgens mij niet bij de gewone drop table. Het is eerder een bonusdrop zoals clue scrolls en ancient effigies.
Voor de rest een zeer mooie guide. 9,5/10.
Dan zouden alle items als Bandos, Armadyl, etc. allemaal bij de bonusdrops horen. Het is zo dat de items in de Drop Table allemaal een percentage hebben waarop ze gedropt kunnen worden. Voor het geval van Draconic Visage ligt dit gewoon heel erg laag.

Jagex heeft overigens bevestigd in de Knowlegde Base dat er een Drop Table, Secondary Drop Table en een Rare Drop table is. Het heeft gewoon met de percentages te maken, deze zal Jagex natuurlijk nooit prijsgeven.
Ik heb hier niet al te veel verstand van want ik heb nooit een row gebruikt. Maar als je een visage krijgt krijg je toch ook een andere drop. Ik kreeg bijvoorbeeld mijn visage samen met rune javs. Dus krijg je dan gewoon ineens 2 drops van de drop table?
ja dat dacht ik dus ook maarja :/ in ieder geval kun je dragon platelegs en visage tegelijk krijgen en niemand kan tegen spreken dat dat toch echt 2 rare drops zijn
hilgersom99
Berichten: 882
Lid geworden op: maandag 9 februari 2009, 15:20
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door hilgersom99 »

Intressante informatie!


10/10
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Jeroen »

jobbon schreef:
fc Barcelona schreef:
Jeroen schreef:
fc Barcelona schreef:Visage hoort volgens mij niet bij de gewone drop table. Het is eerder een bonusdrop zoals clue scrolls en ancient effigies.
Voor de rest een zeer mooie guide. 9,5/10.
Dan zouden alle items als Bandos, Armadyl, etc. allemaal bij de bonusdrops horen. Het is zo dat de items in de Drop Table allemaal een percentage hebben waarop ze gedropt kunnen worden. Voor het geval van Draconic Visage ligt dit gewoon heel erg laag.

Jagex heeft overigens bevestigd in de Knowlegde Base dat er een Drop Table, Secondary Drop Table en een Rare Drop table is. Het heeft gewoon met de percentages te maken, deze zal Jagex natuurlijk nooit prijsgeven.
Ik heb hier niet al te veel verstand van want ik heb nooit een row gebruikt. Maar als je een visage krijgt krijg je toch ook een andere drop. Ik kreeg bijvoorbeeld mijn visage samen met rune javs. Dus krijg je dan gewoon ineens 2 drops van de drop table?
ja dat dacht ik dus ook maarja :/ in ieder geval kun je dragon platelegs en visage tegelijk krijgen en niemand kan tegen spreken dat dat toch echt 2 rare drops zijn
Ja, Jagex verklapt ook niet alles natuurlijk. Maar dit wat ik nu in deze guide heb gezet is zeg maar gewoon de "basis". Jagex zal de details van hoe het exact in elkaar zit natuurlijk niet vrijgeven.
Afbeelding
chocolat
Berichten: 3484
Lid geworden op: dinsdag 4 december 2007, 19:48

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door chocolat »

Werkt Row voor D picks?
Afbeelding
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Ruben Jb »

chocolat schreef:Werkt Row voor D picks?
Nee.
imagizzzz
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 7 november 2010, 9:00

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door imagizzzz »

Handig om te weten :P
het meeste wist ik al, veel mensen zeiden altijd dat als je clues ging hunten je nooit een ring of wealth moest aan doen omdat dat de kans op een clue verminderde omdat die geen waarde had :lol:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
master performer
Berichten: 641
Lid geworden op: dinsdag 23 maart 2010, 16:14
Clan: runetip cc

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door master performer »

zeer nice! :D
ik kill unicorns:Afbeeldingen soms met stenen:Afbeelding
want ik vind ze lelijk!
om jullie dag goed te maken zet ik vanaf nu in al mijn post zo een leuk smilietje :D
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Jeroen »

imagizzzz schreef:Handig om te weten :P
het meeste wist ik al, veel mensen zeiden altijd dat als je clues ging hunten je nooit een ring of wealth moest aan doen omdat dat de kans op een clue verminderde omdat die geen waarde had :lol:
Voor Clue's maakt het dus niet uit. Ring of Wealth vermindert nooit de kans op het krijgen van een drop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The iGuide
Berichten: 207
Lid geworden op: zaterdag 27 november 2010, 16:46
Clan: Geen gamer.
Oude naam: iGuide
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door The iGuide »

Intressante Guide :) =D>
Ik ga verder op mijn andere account:
The WestWood
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Ring of Wealth Guide

Bericht door Kipcorn »

Erg goede guide ga zo door groetjes prof guide maker - Kipcorn
Plaats reactie