Originele tekstDe WildyWyrms vallen aan!
Wat komt daar uit te grond? Het is een WildyWyrm! De komende twee weken (tot de week van 7 maart) zullen deze uit de kluiten gewassen neven van de strykewyrms in drie multicombatgebieden van de wildernis onder de grond huizen, wachtend op members die op hun schuilplaatsen stampen. Ontwaak er één en pk'ers zullen zien dat hun gevechten naar het chaotische omslaan: een torende WildyWirm zal oprijzen en met elke stijl van de combattriangel aanvallen, spelers onder de grond proberen te trekken, de mogelijkheid om prayers te gebruiken blokkeren en zelfs vuurballen afvuren die van de ene naar de andere avonturier stuiteren.
Deze monsters hebben een combat level van 382, maar ze kunnen veel gevaarlijker worden, omdat de Jagex-moderators weten dat de geest van de WildyWyrms zwak is en gecontroleerd kan worden. Met de WildyWyrm onder zijn controle kan de moderator kiezen of het beest met melee, ranged of magic aanvalt en, wat belangrijker is, ze kunnen de Defence en Attack van de wezens verhogen, waardoor het potentiële combatlevel op 562 komt te liggen! Sadistische JMods kunnen de WildyWyrm zelfs weer lifepoints teruggeven, om ervoor te zorgen dat de WildyWyrm meer is dan wat overlast tijdens het pk'en.
Je zult deze grote, lompe beesten voor slechts twee weken in drie gebieden van de wildernis tegen kunnen komen. Als je de WildyWyrm niet wilt bevechten, kan het verstandig zijn om de volgende gebieden de komende twee weken te vermijden:
Mandrith en de andere wezens in Edgeville zullen het rond roepen als een moderator de controle over een WildyWyrm heeft overgenomen. WildyWyrms volgen de gebruikelijke regels van strykewyrms niet, dus je hebt geen Slayer levels of een cape nodig om tegen ze te vechten.
- Het bos ten oosten van de (level 11)
- Ten noorden van Clan Wars (level 42)
- Tussen de Lava Maze en Red Dragon Isle (level 42)
Als je tegen een WildyWyrm vecht, moet je goed oppassen voor JMods in het gebied: als er één de controle over een WildyWyrm overneemt, zul je zien dat de naam van de WildyWyrm in de naam van de JMod in functie verandert. Als hij onder de controle van een JMod is, kun je ervan verzekerd zijn dat het gevecht gevaarlijker en langer zal zijn, dus wees voorbereid op een extra moeilijkheidsgraad.
De WildyWyrms zijn in gevaarlijke, multicombatgebieden in de wildernis gepositioneerd. Het is waarschijnlijk dat de andere spelers je proberen te doden als je in deze gebieden bent, door het hogere risico. Neem dus alleen spullen mee die je kunt verliezen. Net als in de rest van de wildernis, krijg je geen grafsteen wanneer je sterft en zullen je voorwerpen voor de speler zichtbaar worden die het meeste schade bij je heeft aangericht (of iedereen in de buurt als geen enkele speler je heeft beschadigd). Klik hier om meer te weten te komen over de wildernis.
In de week van 7 maart zullen de WildyWyrms weer uit het spel worden gehaald. De drop, de fury shark, zal in de week volgend op 28 maart 2011 worden verwijderd.
Fury Shark:
Draag aan de dood van een door een JMod-gecontroleerde WildyWyrm en je zult gegarandeerd een gekookte fury shark krijgen. Dood een normale WildyWyrm en er is een kleine kans dat je deze onruilbare drop krijgt.
Fury sharks zijn delicatessen die 230 life points in gevechten herstellen en 280 daarbuiten. Dat maakt ze slechts tweede, na de baron shark, in lifepointherstellende vis. Als de shark op de vloer wordt gedropt, zal de fury shark voor andere spelers als normale shark verschijnen.
Je zult ook voorwerpen één minuut lang na consumptie kunnen beschermen voor als je doodgaat. Deze bescherming werkt hetzelfde als de prayer Protect Item: als je doodgaat en aan de effecten van de fury shark ondervindt, behoud je vier voorwerpen wanneer je geen skull hebt, één voorwerp wanneer je wel een skull hebt en nul voorwerpen als je in een High-risk Wilderness World zit. De fury shark is een alternatief voor de prayer of curse Protect item. Ze kunnen niet gecombineerd worden gebruikt. Door het extra alternatief kun je een andere prayer tijdens het vechten kiezen.
De fury shark zal tot de week volgend op 28 maart vers blijven. Daarna zullen ze in het niets wegrotten. Zorg ervoor dat je jouw sharks voor die tijd opeet. Je zult de smaak nooit vergeten!
Mod Chris L
Update-ontwikkelaar RuneScape
Nog iets...
Als je nu de wildernis ingaat, is de gebruikelijke volgorde van weergave veranderd naar hoe die in PvP-werelden was. Dat betekent dat spelers eerder zullen verschijnen dan Summoning-beesten.
Attack of the WildyWyrms!
Whats that coming out of the ground? Its a WildyWyrm! For the next two weeks (until the week commencing 7th March), these overgrown cousins of the strykewyrms will be underground in three multi-way areas of the Wilderness, waiting for members to stomp on their hiding places. Wake one, and player-killers will find that their battles take a turn for the chaotic: a towering WildyWyrm will rise up and attack from all three corners of the combat triangle, attempting to drag players underground, remove their ability to use prayers, and even hurl balls of flame that bounce from one adventurer to the next.
These monsters have a combat level of 382, but they have the potential to become far more dangerous, as Jagex Moderators know that the WildyWyrms mind is weak and can be controlled. With the WildyWyrm under their control, the moderator can choose whether it attacks with melee, ranged or magic, and, more importantly, they will be able to increase the creatures Defence and Attack, raising it to a potential combat level of 562! Sadistic JMods will even heal the WildyWyrm to make sure that the WildyWyrm is more than just a nuisance as you player-kill.
You will be able to find these huge, hulking beasts in three areas of the Wilderness for the next two weeks only. If you are not interested in fighting the WildyWyrm, it might be worth avoiding these areas for the next two weeks:
Mandrith and other Edgeville characters will announce if a Moderator has taken control of a WildyWyrm in the Wilderness. WildyWyrms do not follow the rules of traditional strykewyrms, so you do not require any Slayer levels or the use of a fire cape to fight it.
- In the forest east of the Chaos Temple (level 11 Wilderness)North of Clan Wars (level 42 Wilderness)Between the Lava Maze and Red Dragon Isle (level 42 Wilderness)
If you are fighting a WildyWyrm, keep your eyes open for JMods in the area; if one takes control of a WildyWyrm, you will find that the name of the WildyWyrm changes to that of the JMod in control of it. While under control of a JMod, you can guarantee that the fight will become more dangerous and prolonged, so be prepared for the additional difficulty.
The WildyWyrms are located in dangerous, multi-way areas of the Wilderness. It is likely that other players will attempt to player-kill you as you fight in these WildyWyrm areas, due to the increased danger, so only player-kill here with items that you are willing to lose. As with the rest of the Wilderness, you will not leave a gravestone behind when you die, and your items will be visible to the player who dealt the most damage to you (or to everyone in the vicinity if no player damaged you). Click here to read more about the Wilderness.
On the week commencing 7th March, the WildyWyrms will be removed from the game, while its drop, the fury shark, will be removed from the game on the week commencing 28th March, 2011.
Fury Shark:
Contribute to the death of a JMod-controlled WildyWyrm and you will receive the guaranteed reward of a cooked fury shark. Defeat a normal WildyWyrm and there is a small chance of receiving this untradeable drop.
Fury sharks are delicacies that heal 230 life points in combat and 280 life points outside of combat. That makes them second only to the baron shark in terms of life point-healing fish. If dropped on the floor, a fury shark will be visible as a conventional shark to other players.
On top of this, the fury shark is blessed with the ability to protect items on death for one minute after being eaten. This item protection works in the same way as the Protect Item prayer: if you die while you are under the effect of the fury shark, you will retain 4 items if you are not skulled, 1 item if you are skulled, and 0 items if you are on a High-risk Wilderness World. The fury shark is an alternative to using the Protect Item prayer or curse; it cannot be used to increase the effects of them. By offering an alternative to using the Protect Item prayer, you are able to choose another prayer to take into battle.
The fury shark will stay fresh until the week commencing the 28th March, 2011, when they will rot away into nothingness. Make sure you eat your sharks in that time youll never forget the flavour!
Mod Chris L
RuneScape Content Developer
In other news...
When entering the Wilderness, the default draw order has been changed to what PvP Worlds used to use. This means that players will once again appear over familiars.