[NON-RS] Dual Monitoring

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

[NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door T3rr0r H8 »

Externe monitor, handig voor laptops en game-PC's met uitgebreid bureaublad!
I. Inhoud
I. Inhoud
II. Wat en waarom?
III. Instellen
IV. FAQ
V. Einde

II.Wat en waarom?
Als je een externe monitor op een laptop aansluit, zal hij standaard 'klonen'. D.w.z. hij 'kopieert gewoon je andere scherm, wat het hooguit een hogere resolutie geeft. Maar dit is iets anders; de tweede monitor doet dienst als afzonderlijk scherm, waardoor je vensters van de ene monitor naar de andere kan slepen.
Het is erg praktisch om meerdere schermen te gebruiken die allebei afzonderlijke vensters kunnen tonen. Zo kun je bijvoorbeeld op je ene scherm Runescape, een andere game of MS Word hebben, en op het andere bijvoorbeeld MSN of je browser. Zo hoef je niet constant te verwisselen en heb je alles overzichtelijk naast elkaar. Je kan natuurlijk ook gewoon twee browsers naast elkaar zetten.

III.Instellen
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding

IV.FAQ
Q: Mijn PC denkt dat mijn schermen andersom staan, nu moet ik iets rechts uit het beeld slepen terwijl mijn andere monitor links staat?!
A: 'Sleep' je scherm '2' naar links, links van '1' in het scherm van stap 4 en 5.

Q:Hoe ziet het eruit als ik nu een screenshot maak?
A:
In- of uitklappen • Zie screenshot
Afbeelding
Q:Is er ook een optie voor Windows XP?
A:Ja, ga naar eigenschappen > instellingen. Daar zal je een soortgelijk scherm als bij stap 4 en 5 krijgen!

V.Einde
Ik hoop dat ik iemand geholpen heb met deze korte guide. Laat even een reactie achter =)
Laatst gewijzigd door T3rr0r H8 op donderdag 10 februari 2011, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door imRobert7 »

Duidelijke guide, is er ook een optie voor windows XP?
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door T3rr0r H8 »

Op Windows XP ga je naar eigenschappen > instellingen. Dan krijg je hetzelfde scherm ;)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Travolter »

Spijtig dat ik geen extern scherm heb :(. Enkel 3 laptops. Ik neem aan dat ik niet een van die schermen kan gebruiken?
Afbeelding
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door T3rr0r H8 »

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar dat kan hoogstwaarschijnlijk niet.
Dextra
Berichten: 154
Lid geworden op: woensdag 16 juni 2010, 13:30

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Dextra »

travolter schreef:Spijtig dat ik geen extern scherm heb :(. Enkel 3 laptops. Ik neem aan dat ik niet een van die schermen kan gebruiken?
Ik heb een laptop, aangesloten op een beeldscherm, en kan wel gewoon dual monitoren.
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Whisperer »

Het klopt toch dat je ook bijvoorbeeld het ene scherm op je HMDI port kan aansluiten en de ander op de DVI? Ik zit er namelijk aan te denken een tweede scherm te kopen. :)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Travolter »

Dextra schreef:
travolter schreef:Spijtig dat ik geen extern scherm heb :(. Enkel 3 laptops. Ik neem aan dat ik niet een van die schermen kan gebruiken?
Ik heb een laptop, aangesloten op een beeldscherm, en kan wel gewoon dual monitoren.
Ik bedoel dat ik het scherm van 1 van die laptops wil gebruiken ;). 2 laptops naast elkaar dus :).
Afbeelding
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door T3rr0r H8 »

Whisperer schreef:Het klopt toch dat je ook bijvoorbeeld het ene scherm op je HMDI port kan aansluiten en de ander op de DVI? Ik zit er namelijk aan te denken een tweede scherm te kopen. :)
Dat weet ik niet zeker, maar er zijn splitters op de markt die je twee schermen aan laten sluiten op één HDMI poort. Wel vereist dat uiteraard twee HDMI kabels.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door feppie64 »

travolter schreef:Spijtig dat ik geen extern scherm heb :(. Enkel 3 laptops. Ik neem aan dat ik niet een van die schermen kan gebruiken?
Dat kan niet met stekkers of iets dergelijks. Je zult het moeten emuleren met software. http://www.maxivista.com/ bootst een extra scherm na, stuurt die naar je laptop en je laptop geeft het beeld weer. Doordat het vaak draadloos door de lucht moet, is het langzaam en niet geschikt voor RS. http://synergy-foss.org/ zorgt ervoor dat je de muis en het toetsenbord van één pc kan gebruiken om twee pc's mee te besturen. Je computert dan als het ware op twee pc's tegelijk. Nadeel is dat de software nog vol bugs zit en je bij je laptop alleen nog bij de bestanden en programma's kunt die op je laptop staan.
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Whisperer »

T3rr0r H8 schreef:
Whisperer schreef:Het klopt toch dat je ook bijvoorbeeld het ene scherm op je HMDI port kan aansluiten en de ander op de DVI? Ik zit er namelijk aan te denken een tweede scherm te kopen. :)
Dat weet ik niet zeker, maar er zijn splitters op de markt die je twee schermen aan laten sluiten op één HDMI poort. Wel vereist dat uiteraard twee HDMI kabels.
Ja, ik weet het, maar het punt is dat mijn eerste scherm geen HDMI ingang heeft. Nou zijn er geloof ik ook wel splitters voor VGA/DVI kabels hoor, maar ja, maakt het toch allemaal weer een tikkie duurder. :P

Ik ga het trouwens straks denk ik even proberen met m'n TV erbij, aangezien die wel een HDMI ingang heeft. :)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door SkyTeam »

Ik snap eerlijk gezegd niet dat hier een guide voor nodig is. Het is allemaal erg logisch en ik hoefde nieteens iets te doen om die 2e erop aan te sluiten.

Nja, beetje grote guide voor dit onderwerp, 6.
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Denikids »

Handig, toevallig wist ik dit al omdat ik deze week stage loop op t gemeentehuis en ze daar allemaal met 2 schermen werken.
Maar daar moet je ook eerst nog een speciale kaart in de desktop zetten en dan met een splitter. Dat hoeft bij jouw niet lees ik?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Schaapje »

Hoe switch je met de cursor tussen de twee beeldschermen?
AfbeeldingAfbeelding
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Whisperer »

Je kan gewoon zo van het ene scherm naar het andere via de rand van je scherm. Je muis komt als je buiten het ene scherm gaat gewoon bij de ander uit. :)
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Roy Boy106 »

Moet je 2 beeldschermen hebben voor dat?
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Whisperer »

Voor het gebruiken van twee schermen heb je twee schermen nodig ja. Maar ja, dat klinkt zo voordehandliggend dat ik een beetje twijfel of dat wel is wat je bedoelt?

Je kan eventueel ook je TV via de HDMI kabel aansluiten o.i.d. :)
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Whisperer »

Bij deze kan ik bevestigen dat, als je grafische kaart dat toestaat uiteraard, je gewoon 2 schermen via 2 verschillende soort poorten kan gebruiken. (Bijv. een via je DVI ingang en een via je HDMI ingang) :)
Gebruikersavatar
Thomsie
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 1 maart 2011, 19:36
Clan: dutch maxers

Re: [NON-RS] Dual Monitoring

Bericht door Thomsie »

Bedankt voor de guide! :D/
Ik ben al echt lang aan het zoeken hoe je dit moet doen (voor FSX) en ik had niet verwacht het hier te vinden.

Bedankt!
Afbeelding
Plaats reactie