[T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {3K views}

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Jov
Berichten: 1990
Lid geworden op: maandag 22 december 2008, 21:19
Oude naam: Maqyc

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {1K views}

Bericht door Jov »

en waar is het str gedeelte? of moet dat nog komen? :bier:
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {1K views}

Bericht door T3rr0r H8 »

Bedankt Chenja =].

@Magicowned: Als je goed leest, staat het er al ;).
Jov
Berichten: 1990
Lid geworden op: maandag 22 december 2008, 21:19
Oude naam: Maqyc

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {1K views}

Bericht door Jov »

T3rr0r H8 schreef:Bedankt Chenja =].

@Magicowned: Als je goed leest, staat het er al ;).
ow lol ik zie het ik d8 dat het er niet was omdat het niet bij hoofdstuk indeling stond :fluit:
10/10! :bier:
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {1K views}

Bericht door T3rr0r H8 »

magicowned6 schreef:
T3rr0r H8 schreef:Bedankt Chenja =].

@Magicowned: Als je goed leest, staat het er al ;).
ow lol ik zie het ik d8 dat het er niet was omdat het niet bij hoofdstuk indeling stond :fluit:
10/10! :bier:
Ty :mrgreen:
mmaikel
Berichten: 12
Lid geworden op: dinsdag 21 juli 2009, 23:00

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {2K views}

Bericht door mmaikel »

ik heb atm

10/50 atk
47/70 str
40/70 ranged
1/1 mage
1/1 pray
arr0w1nte4ss
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 26 juli 2009, 17:43

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {2K views}

Bericht door arr0w1nte4ss »

Ik heb 2 :?: :
:?: Welk lvl is je hp als je daarmee klaar bent??
:?: Hoelang duurt het?
DragonxG0d
Berichten: 14
Lid geworden op: zaterdag 17 oktober 2009, 17:20
Clan: /

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {2K views}

Bericht door DragonxG0d »

arr0w1nte4ss schreef:Ik heb 2 :?: :
:?: Welk lvl is je hp als je daarmee klaar bent??
:?: Hoelang duurt het?
Ja ik zou ook graag weten hoelang het ongeveer duurd. 8-[
Afbeelding
T3rr0r H8
Berichten: 459
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2009, 17:58
Clan: ...

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {2K views}

Bericht door T3rr0r H8 »

DragonxG0d schreef:
arr0w1nte4ss schreef:Ik heb 2 :?: :
:?: Welk lvl is je hp als je daarmee klaar bent??
:?: Hoelang duurt het?
Ja ik zou ook graag weten hoelang het ongeveer duurd. 8-[
1. Als je geen XP lampen hebt gebruikt, en geen magic traint, zal je 8.723.398,3 XP,
wat gelijk staat aan 94 HP. Bij 8.771.558 XP word je HP level 95.

2. Dit ligt helemaal aan jezelf. Of je No-Lifed, hoeveel je speelt, of je tijdens het trainen pots,
sterk food etc. gebruikt, veel minigames doet, pk't enz.
Als je alleen traint, zou je dit in een paar maanden moeten kunnen doen, als je flink doorspeelt. :ninja:
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {3K views}

Bericht door Timo »

Nice guide!! ga zo door!
ik volg hem nu ook alleen ik zou ook een variant maken die in het begin is gebaseerd op het nieuwe tutorial ;)
en zelf vond ik chickens makkelijker trainen dan goblins, meer geld en sneller gekillt. maarja wie ben ik :lol:
ik vind het een dikke 10/10 als je het aan nieuwe turotial aanpast anders 9/10. Ga ZEKER zo door =D>
Otda
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 31 januari 2010, 22:34

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {3K views}

Bericht door Otda »

T3rr0r H8 schreef:Hallo allemaal! Allereerst, veel plezier bij het lezen van mijn guide!
Let op! Als je deze guide wilt volgen, zul je hem bij 40 Range member moeten maken! Wil je dit niet, dan kan je hem toch tot 40 Range volgen. Melee komt pas in het members gedeelte.
Ik ga er (bijna) niet op in hoe je geld verdient, dus als je nog geen goede manier weet, raad ik je aan deze guide van Odius eens te lezen. Voor lagere (P2P) levels, raad ik de Chaos Druid en Flesh Crawler manier aan. Ook mag je zelf kiezen welke quests je doet. Ik raad aan, pas questen te gaan doen waar je Attack en Strength xp van krijgt te gaan doen, als je 60+ range bent. Let goed op, dat je van de quests die je doet geen Defence xp krijgt!
Prayer zal ik ook niet bespreken, je kan dit gewoon 1 houden, of hoger trainen. Ik raad aan, als je het traint, pas te beginnen bij 50 range. Aan magic besteed ik in deze guide ook geen aandacht.

Enjoy!

1.Inleiding
1. Inleiding :mrgreen:
2. Waarom een Range-GMauler?
3. Een muziekje voor tijdens het lezen
4. Het begin
4.1 Account aanmaken
4.2 Tutorial island
4.3 Je eerste Ranged Levels!

5. Het members gedeelte, en je hoge levels!
6. Nawoord

2. Waarom een Range-GMauler?
Omdat ze ownen! Eerst een hoge hit met magic short, en dan 3 hoge hits met Gmaul erachteraan! Of natuurlijk gewoon een R'cbow!
Kijk dit filmpje maar!
In- of uitklappen • Range-Gmaul videos.
[youtube]C1pYPq4yAqs&fmt=18[/youtube]
Nu ben je zeker overtuigd...? 8-[ :mrgreen:

3.Een muziekje voor tijdens het lezen
In- of uitklappen •
Sidney Samson-Riverside
Flo Rida ft. Kesha-Right Round [youtube]oTVDt__66gI[/youtube]
Oké, nu kunnen we beginnen :D.

F2P!
4.Het begin
4.1 Account aanmaken
Om te beginnen, maak je natuurlijk eerst een nieuw account aan!
Afbeelding
Goed, volg de stappen op het scherm. Denk goed over je naam na, en wees origineel! Het moet een naam zijn, die iedereen zich herinnert als je hem ownde! Ik koos voor de naam "R4nq3 U2 Lum".
Nu je dit gedaan hebt, log je in, en kom je op tutorial island terecht.
4.2 Tutorial island
Ik zal hier even kort uitleggen hoe je tutorial island door komt.
Afbeelding©Lunagang
Afbeelding©RuneScape Wikia
1. Kies hier je uiterlijk, praat met de Runescape guide, doe wat hij zegt, en ga door de deur.
2. Loop het pad af, en je komt terecht bij de Survival expert. Je krijgt een rugzak (Klik erop), met daarin een Bronze axe en een thinderbox. Nu moet je een log hakken, dus klik simpelweg op een boom. Use nu je thinderbox op de logs, en je zult een vuurtje maken. Het stats icoontje zal knipperend verschijnen: druk erop. Praat opnieuw met je tutor.
Ze geeft je een net, klik op het water. Als je even wacht, zul je een vis vangen. Vang er altijd twee, want de eerste zal verbranden als je die straks gaat koken. Is je eigen vuurtje uit, dan moet je het doen op een van iemand anders, of een nieuwe maken. Use je shrimps op het vuur, en je zult ze koken. Als je één shrimp succesvol hebt gekookt, mag je westwaarts door het hek. De burnt shrimp mag je droppen.
3. Nu kom je bij de Master Chef! Praat tegen hem, hij geeft je een bucket of water en een pot of flour. Use deze met elkaar. Nu krijg je bread dough. Deze kook je op dezelfde manier als met de shrimp, maar dan op de range, oftewel het fornuis. Dit gaat (bijna) altijd goed, zoniet, of je wilt nog een brood, praat dan nog een keer met de Chef, en hij geeft je nieuwe ingrediënten. Het harpje zal knipperend verschijnen, klik daar maar op. Nu kan je door de meest westelijke deur.
Er zal een knipperend, zwaaiend mannetje (Ja, het emote icoon.) komen. Klik erop, en klik een van de emotes aan.
Nu moet je op het icoon van de moersleutel klikken, en vervolgens op de laars. Deze wordt rood, en je zal gaan rennen!
Ren naar je volgende instructeur.
4. Ga door de deur, en praat met de Quest Guide. Eerst zal hij je de quest list laten openen. Praat nog een keer met hem, en je mag naar beneden, met de ladder.
Kijk vanaf hier op de tweede kaart.
5. Loop naar het zuid-westen, en praat met de Mining Instructor. Doe nu de prospect optie, op de grondstoffen waar een pijl boven staat, en rapporteer aan de Mining Instructor. Hij geeft je een Bronze Pickaxe, waarmee je de tin en ore kan gaan mijnen. Use één van deze nu op de furnace. Je hebt een Bronze bar gemaakt! Praat nu weer met de Instructor, en je zal vragen hoe je daar nou een wapen van maakt. Dat zal hij je laten zien. Hij geeft je een hamer. Gebruik nu de bar op een anvil, en klik een Bronze Dagger aan. (Linkboven.) Nu kan je door het oostelijke hek. Nu begint het échte werk!
6. Nu zie je de Combat Instructor. (Ja, hij is combat 146, en draagt een Steel 2h Sword en een Dragon SQ Shield tegelijk :mrgreen: ). Het icoon van je "Worn Equipment", oftewel: Gedragen uitrusting. Klik daarop, Onderin zie je drie icoontjes, klik op de meest linkse. Je zult een scherm voor je krijgen, waarin je kan zien wat je draagt, hoe je eruitziet en je bonussen. Klik op de Dagger die je zojuist hebt gemaakt. Praat nu op nieuw met de Combat Instructor, maar hij vind nog niet dat je er zo erg sterk uitziet. Hij geeft je een schild, en een nieuw zwaard. Klik op het combat styles icoon. Klik op lunge. Kill slechts één rat, niet meer dan nodig is, want melee komt pas later. Ga door het hek, en kill een rat. Je kan hier niet doodgaan. Als je de rat verslagen hebt, ga je terug naar de combat instructor. Hij geeft je een shortbow, en 50 bronze arrows. Trek ze allebei aan. Blijf achter het hek staan, terwijl je een rat killt. Train hier je Ranged tot 3! Steeds als je arrows op zijn, kan je nieuwe halen bij de Instructor. Zet je combat style nooit(!) op longrange. Kijk, ook met melee, altijd goed uit dat je geen defence of shared xp traint! Je kan zien wat voor xp je krijgt, door je muis even op een style te houden. Nu mag je naar boven! Ga de ladder op.
Kijk weer op de eerste kaart.
7. Loop het gebouw binnen, en praat met de banker. Hij vraagt of je gebruik wil maken van je bank account. Zeg, dat je dat wilt. Zet al je spullen op de bank, en ga door naar de volgende kamer.
Hier zie je de Financial Advisor. Praat met hem, en ga door de deur.

4.3 Je eerste Ranged Levels!
Oké, zet nu al je spullen behalve je food, arrows en bow op de bank.
We gaan nu Goblins killen.
Goblins
Train hier je Range van 3-5.
Het is belangerijk, dat je je arrows oppakt! Pak ook de bones op, want die gaan we straks verkopen voor ongeveer 70 coins per stuk! Je moet er 11 killen voor level 3-5, dus dat levert ongeveer 750 coins op!
Hier wat info over de goblins!
Afbeelding©Runescape
  • Woonplaats Lumbridge, ten westen van Port Sarim, ten oosten van de Fishing Guild, grot onder de Clocktower
    Combatlevel 2
    Hitpoints 5
    Maximale hit 2
    Agressief Nee
    Valt aan met Melee
Loop nu naar de Grand Exchange, en verkoop je bones daar. Eerst zul je de tutorial moeten volgen, voor je de G.E. kan gebruiken.
We gaan nu de volgende dingen kopen:
-Leather boots
-Leather chaps
-Leather body (Evt. te vervangen door Iron Platebody)
-Leather cowl (Evt. te vervangen door Iron Fullhelm)
-Leather gloves
-Leather vambraces
-50 Shrimps
-80 Bronze arrows
Let op! Dit is alleen wat start-gear, om je op weg te helpen. Voor de rest mag je zelf beslissen wat je draagt.
Als het goed is, heb je nu nog zo'n 50 coins over. Maak je geen zorgen: we gaan het geld nu terugverdienen.
______________________________________________________________________________________________________
Cows
Train hier je Range van 5-15.
Pak hier de Cowhides (122 coins per stuk), Bones (68 coins per stuk) en Raw Beef (69 coins per stuk) op. Natuurlijk ook je arrows. Deze drie dingen zullen ze altijd droppen, dus je verdient per koe 259(!) coins! Als je rugzak vol zit, of je food is op, ga je terug naar de bank in Al Kharid. Doe dit in een rustige world, want het is hier vaak druk. Let op: Dit is de gemiddelde market price! Deze kan per dag stijgen, maar ook dalen!
Wat info over de koeien:
Afbeelding©Zybez
  • Woonplaats Ten westen van Watchtower, oosten van Lumbridge, noorden van Lumbridge, ten westen van de Crafting Guild, ten noordwesten van Draynor Village.
    F2p / P2p Ook voor gratis
    Combatlevel 2
    Hitpoints 8
    Maximale hit 2
    Agressief Nee
    Valt aan met Melee
Voor Range 5-15 moet je 64 koeien killen, dus je verdient daarmee 16,5K!
______________________________________________________________________________________________________
Minotaurs!
Train hier je Range van 15-30.
Nu gaan we verder met minotaurs! Het handige bij deze beesten is, is dat ze heel veel Iron arrows droppen! Die kan je dus gelijk gebruiken. Je pakt dus de arrows op, de uncuts, coins, noted ore's, cooked meat en evt. Bones.
Wat info over de Minotaurs:
Afbeelding ©Zybez
  • Woonplaats Stronghold of security
    In- of uitklappen • Op deze kaart zie je , waar ze leven in de Stronghold.
    Afbeelding
    F2p / P2p Ook voor gratis
    Combatlevel 12
    Hitpoints 10
    Maximale hit 3
    Agressief Nee
    Valt aan met Melee
______________________________________________________________________________________________________
Hill Giants
Nu ben je 30 Range! Het begint al ergens op te lijken :).
Nu gaan we trainen (En geld verdienen!) bij de Hill Giants!
Train hier je Range tot 40.
De Hills droppen een aantal interessante dingen. Deze moet je oppakken: Big bones, Body talisman, Law runes, Limpwurt root!, Nature runes, Staff of Air en Uncut gems.
Wat info over de Hill Giants:
Afbeelding©Zybez
Woonplaats Edgeville Dungeon, level 45 wildernis in de Lava Maze, in de grot op level 51 van de wildernis, ten oosten van het Chaos altar (level 20, wildernis), doolhof bij Tree Gnome Village, ten noorden van de Observatory, Taverley Dungeon, ten zuidwesten van Gnome Tree Stronghold
In- of uitklappen • Kijk hier waar de Hill Giants zijn
AfbeeldingLet op! Om dat huisje in te komen heb je een Brass key nodig!
Ga in dat huisje de ladder af, dan kom je hier:Afbeelding
F2p / P2p Ook voor gratis
Combatlevel 28
Hitpoints 35
Maximale hit 4
Agressief Ja
Familie Giant
Valt aan met Melee
________________________________________________________________________________________________________________________________________Dit was het F2P gedeelte van mijn guide!
Maak nu je account member! Je mag natuurlijk zelf beslissen hoe je dit doet, maar ik verkies Credit Card boven Wallie. 1. Het is goedkoper. 2. Je bent (Net als Wallie, maar in tegenstelling tot andere manieren) meteen member. 3. Het wordt automatisch verlengd, als je nog 3-4 dagen overhebt. Heel handig! Maar let er wel op, dat je het op tijd opzegt als je geen member meer wilt zijn. Als je het opzegt, zul je nog gewoon de dagen die je overhebt member zijn.
5.Het members gedeelte, en je hoge levels!

Rock Crabs
Train hier je Range van 40-60. Het is aangeraden dit met bronze knifes te doen.
We gaan nu trainen op Rock Crabs! Dit is een hele handige manier om te trainen: Hun max hit is slechts 1, ze zijn combat 13 en 50 HP! Oftewel 200xp per Crab! Eerst zullen de Rock Crabs stenen zijn, maar dan moet je naast hen gaan staan, om ze wakker te maken. Na een tijdje zullen het stenen blijven, dan moet je even weg lopen, tot je de Crabs niet meer ziet, en dan weer terugkomen. Ze droppen niet veel interessants. Als je wilt, kan je de noted seaweed oppakken, de caskets, waar meestal gems, en soms tooth half of a key uitkomt, zijn ook wel de moeite waard.
Je zal misschien denken, ze hitten maar 1, dus ik neem geen food mee. Fout! Ze hitten op 1 Def erg vaak 1,
je kan ongeveer 3 uur blijven met één invertory lobsters.
Wat info over de Rock Crabs:
Afbeelding©Zybez
Woonplaats Ten noordoosten van Rellekka, Waterbirth island
F2p / P2p Alleen voor members
Combatlevel 13
Hitpoints 50
Maximale hit 1
Agressief Ja
Familie Reptiel
Valt aan met Melee
______________________________________________________________________________________________________

Doe nu de quest Waterfall Quest.

Ga nu weer naar de Rock crabs.
Train bij de Rock Crabs je Range tot 70, daarna je Attack tot 50, en Strength tot 70.
Ik heb uitgerekend, dat je nu, met 1 Prayer en Defence combat 55 bent!
Met 1 Defence en 44 Prayer, ben je nu combat 61, met Prayer 25 zal je combat 58 zijn.

Start de quest Creature Of Fenkenstrain.

Experiments
Train hier je Range en Strength, allebei naar 99. (Of een ander level.)
We gaan nu trainen op experiments! Ze zijn slechts combat 25, en hebben maar liefst 100 hp, hun max hit is 2, en ze geven dus 400 xp per kill! Ze hitten bijna nooit, en ze droppen alleen bones, en zullen soms ook experiment bones droppen. Handig als je je prayer wilt trainen, anders laten liggen. De experiment bones zijn untradeable.
Wat info over experiments:
Afbeelding
Woonplaats Ten zuidoosten van Fenkenstrain's Castle zijn vier grafstenen, duw de meest oostelijke grafsteen open. Je moet de Creature of Fenkenstrain quest hebben gestart
F2p / P2p Alleen voor members
Combatlevel 25
Hitpoints 100
Maximale hit 2
Agressief Nee
Valt aan met Melee
Kan jou vergiftigen Nee
______________________________________________________________________________________________________

Je bent nu, met 50 Attack, 99 Strength, 99 Range, 1 Pray en 1 Def combat 72!
Of, je bent met 50 Attack, 99 Strenth, 99 Range, 25 Pray en 1 def combat 75!
Na 50 Attack, 99 Strenth, 99 Range, 44 Pray en 1 def, zal je combat 77 zijn!
Ownage!

6.Nawoord
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van deze guide, en veel succes wensen met je pure.
Ik hoop dat jullie het een goede guide vonden, en er veel aan hebben.
Ik vond het leuk om deze guide te maken, en hoop dat het een succes wordt.
Greetz, T3rr0r H8.
Bij je onderschrift staat iets over je pk vid
Dat is een server, en dat is niet toegestaan.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {3K views}

Bericht door Daan »

In je sig mag je reclame maken.
En moest je nou echt de hele guide Quoten?
Nja, nice guide.
troytamis
Berichten: 107
Lid geworden op: woensdag 2 maart 2011, 7:33

Re: [T3rr0r H8] Guide: Range-GMauler![T3rr0r] {3K views}

Bericht door troytamis »

Ik word ook Gmaul-Ranger Stats zijn:
Str 37/60
attack 30/50
range 50/61
prayer 12/31
http://www.gratiswalliecard.nl/registre ... scool.html

Meld je ^^^^ Aan om te sparen voor een gratis walliecard. Probeer zo veel mogelijk Enquete's in te vullen.


http://www.euroclix.nl/index?SRef=fq2nv3shvJk4sC4t

Klik hierboven om je aantemelden voor euroclix en verdien snel geld.
Plaats reactie