Een pure maken!

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Een pure maken!

Bericht door Zakdoekdoos »

Een Pure Maken!
Inhoud
Wat is een pure?
Zelf eentje maken
Constitution
Eten opeten
Wat is xp?
Het trainen zelf
Ranged level
Magic level
Prayer level
vrienden, vijanden en groepen
Safespotten



Wat is een pure?
Een pure is een RuneScape-account die geen defence traint. Meestal trainen deze account ranged heel hoog,
en magic ook. Dat is om betere kansen in de wilderness te hebben. Waarom betere kansen?
Wel doordat ze hun defence niet trainen, hebben ze een lager combat en met ranged en magic hit je veel
en je combat gaat er ook amper door omhoog van. Strength is iets dat deze accounts wel kunnen gebruiken.

Zelf eentje maken.
Eerst maak je een account, dat is vrij simpel. Door een update is het een beetje veranderd maar ik denk wel dat
we hier nog aan uit kunnen geraken. Als dit de eerste keer is dat je RuneScape gaat spelen leg ik even uit
hoe je een account maakt:
Je typt op google in: RuneScape, dan klik je op het eerste, als je op de site bent, dan moet je met je muis
over : account" gaan, Sleep dan wat naar onder en klik op create new account. Vul alles in, als je wilt chatten
op runescape moet je boven de dertien zijn, vul dan gewoon bij "age" 13 in. Of ouder natuurlijk. Klik dan
twee keer op continue. Kies een mannetje dat je aanspreekt, je kan wel nog het haar en de kleren veranderen.
Als je een mannetje koos klik je op "modifily" en dan kan je dingen aanpassen , dan klik je op continue. Dan
mag je een naam invullen die leuk vindt bv: darkmage12bt. Dan mag je de tutorial doen, Hier leer je al redelijk
veel over runescape. Als je in de "echte" wereld komt zet dan je attack style nooit op 'block'.
Daarmee train je namelijk defence. Door op punch te klikken heb je attack xp en door op kick te klikken krijg je
strength xp. Attack style vind je in de balk helemaal links, daar staan twee zwaardjes. Ik ga die balk vanaf nu
de "doe-het-zelf-balk" noemen. Als je de volgende keer naar de site gaat, moet je op play now klikken en dan
even wachten, dan zie je een scherm waar je je gekozen naam moet invullen en het password dat je ook moest
invullen bij het vak waar ook "age" stond. Als je ingelogd bent, dan kom je in de lobby

De lobby
In de lobby kan je je mannetje niet zien, als je op player info klikt, zie je info over je mannetje. Bij world
kan je op een wereld klikken, en dan op play now, klik je op een nederlandse wereld, dan mag je gerust
zijn dat er veel nederlandse/belgische mensen zijn. Je kan andere spelers zien, de mensen niet, maar het
mannetje dat ze besturen, en wat ze doen kan je zien. Maar even terug over de lobby bij options kan je
kiezen of je een foto als achtergrond van de lobby wilt of een soort filmpje. En ook het gekluid.
Afbeelding

Constitution
Constitution is hoeveel levens je hebt. Als je voor het eerst in de RuneScape wereld komt heb je 100 HP, level 10
Constitution. Als je vecht gaan er getalletjes op je komen, dat is hoeveel het monster van je aftrekt, door
defence te trainen word dit steeds minder, maar pures hebben dit niet nodig. Als je HP op 0 komt te staan dan
ben je dood. De eerste keer als je sterft dan kom je in een kamer met magere hein. Praat hiermee en ga dan
in de portaal. Je hebt nog maar drie spullen, onder je minikaart, staat een tijd, als je binnen deze tijd weer op de
plek bent zie je een graf, dat van jou is. Doe hier rechtermuisknop op en dan "demolish" dan stopt de tijd en kan
je alle spullen oppakken die je niet hebt bijgehouden bij het sterven. Mensen met level 2 van prayer, kunnen je
grafsteen onderhouden, als die dan op minder dat één minuut ofzo komt te staan en ze onderhouden het,
dan komt er wat tijd bij je tijd die nog hebt. Je komt in lumbridge uit als je sterft, dit is ook waar je als je verdwaald
bent naarheen kan teleporten, hierover straks meer in "magic levels"

Eten opeten
In lumbridge staat een kolenveld of sla, ik weet het niet O_o lijkt op elkaar.Als je die oppakt en van eet gaan er 10 HP
weer bij. Je eet ervan door erop te klikken in je inventory. Je kan niet eten als je Hp op 0 staat.

Wat is xp?
Voor de mensen hier die niet weten wat xp is: Xp zijn punten in een level. Als je in iets level 1 bent,
heb je gewoonlijk als je die skill (vaardigheid) nog niet getraint 83 xp (punten) nodig om het volgende
level te bereiken. Bij bevoorbeeld attack krijg je bij een hit van 10, 5 xp ofzo.
Ik zei nu maar iets maar daar komt het op neer, als je dan 83 xp hebt behaald dan word je level 2 en dan
kan je bijvoorbeeld nieuwe wapens dragen. Als je level 2 bent, in bijvoorbeeld strength zal je meer hitten
(hitten betekent HP aftrekken van monsters die je dood) dus krijg je meer xp, maar daar heeft Jagex
(makers van RuneScape) iets op gevonden: hoe hoger je level, hoe meer xp je nodig hebt tot een nieuw level.
Na een lange tijd zal je zelf iets in de 70 000 xp moeten halen om één tevel omhoog te gaan!
Maar zet dus je attack style niet op block, want dan krijg je defence xp en dan word je na verloop van tijd level
2 in defence, en dan ben je geen pure meer.

Het trainen zelf.
Ik raad je aan om tot level 10 attack en strength bij de kippen gaan trainen,die hitten niet veel, kunnen
je niet doden en laten veren achter! Maar dit is wel populair en daarom gaan er redelijk veel mensen
naartoe, ook level 70+ mains (mensen die wel defence trainen) voor de veren op te pakken, die
veren verkopen, en zo hebben ze weer wat cash. World hoppen (world hoppen betekent van speel-
wereld veranderen) lukt niet echt zo goed want redelijk veel mensen van redelijk veel landen kennen
dit.Je zal zien dat het in het begin wel écht traag zal gaan.

Ranged level
Daarna kan je op de koeien gaan trainen, alleen strength. Tot level 15, zorg ook dat je een sling en een staff of
air als drop hebt gehad van de koeien (cows) Als je 15 strength hebt, ga je naar de goblins en daar gebruik je
je sling , je doet die aan door op de sling te klikken in je inventory. dan ga je naar je attack-style
en je mag zeker niet long range doen, want dan krijg je ook defence xp. Een sling is een soort jojo met steentjes
erin, dat hoort bij ranged. En ranged is iets dat je op afstand kan doen.
Afbeelding

Magic level
Je vindt daar ook echt veel runes,
runes lijken op stenen en er staat een prentje op, je hebt bijvoorbeeld voor wind rush heb je 2 air runes nodig, als je die
hebt (gevonden) dan ga je naar je magic-boekje (helemaal vanonder in deze guide staat waar dat is) dan klik
je op het tekentje met drie kleine regendruppeltjes, als je daarop klikt, en dan op een monster, dan voer je de magishe wind
rush uit, Dat is hetzelvde als vechte, alleen kan je dit op afstand doen. Maar dan heb je die twee air runes
ook niet meer. Hoe hoger je magic level, hoe meer magiespreuken je hebt om
uit te voeren. Na een tijd zal je niet alleen air runes nodig hebben, ook andere.Als je bijvoorbeeld een air staff draagt
heb je geen air runes meer nodig, als
je een water staff draagt heb je geen water runes meer nodig, maar in het begin kan je alleen nog maar air spreuken.
Het allereerste is een teleport naar lumbridge, dat kan je zoveel doen als je wilt, als je verdaald bent bijvoorbeeld.

Prayer level
Prayer is eigenlijk hulp roepen van een god. Als je in je doe-het-zelf-balk gaat en je klikt op het sterretje kan je iets
activeren, bij level 37 kan je je bijna voledig beschermen tegen monsters die magie gebruiken. Bij 40 ranged en bij
43 melee, melee zijn wapens zoals zwaarden, bijlen, alles dat je niet op afstand kan doen. Net zoals bij je HP (consti-
tution) gaat het ook omlaag, als dit op 0 komt te staan ga je niet dood maar moet je bidden in een kerk. Doe home
teleport, dat staat in je magic-boek, en als je dat doet kom je in lumbridge, ga het kasteel uit, en loop dan naar
rechts, dan zie je een kerk. Daar kan je op een altaar klikken en dan is je prayer weer normaal.

Vrienden, vijanden en groepen

Je weet dat je iedereen kan zien en zien wat hij/zij doet. Je kan ook chatten, zo maak je dus vrienden, om niet te
vergeten wie al je vrienden zijn is er een vriendenlijst gemaakt, dat is het rode mannetje en een groen mannetje.
Vroeger waren dit twee vakjes maar door een clan camp update is dat nu één vakje. Klik op dat tekentje
(groen en rood mannetje) in je doe-het-zelf-balk. Vanboven staat er oranje mannetje getekent met een "+"
klik daarop en vul de naam in van degene die je wilt toevoegen, niet zijn echte naam maar de naam die hij of
zij heeft ingevuld bij het registreren. Om de naam te zien, moet je rechtermuisknop op de speler doen die
je wilt toevoegen. In de vriendenlijst staat dan de naam van je vriend en daarachter runescape. Als je met je muis
over die runescape gaat en die runescape staat achter "darkmage412" dan zie je runescape 11, (voorbeeld heah)
dan zit die dus in wereld 11, als jij in lumbridge bent in het kasteel en je vriend ook maar niet in dezelvde wereld
dan zien jullie elkaar niet, want als ze alle spelers in dezelvde wereld zouden proppen zou je nog niet eens kunnen
lopen!! Je kan ook klikken op naam zelf van de persoon in je vriendenlijst, dan kan je iets invullen, op enter drukken
en dan is dat verstuud en kan alleen maar hij/zij dat lezen!
Vijanden zijn mensen die je niet graag mag. Helemaal vanonder in de lijst, zie je een groen circeltje en een rood
circeltje. Als je op het rode klikt kom je in je vijnadenlijst, daar werkt het precies hetzelvde, alleen kan je nu geen
privé-berichten sturen maar zal je niet meer zien wat hij/zij zegt. Om weer naar je vriendenlijst te gaan gewoon
op het groene bolletje klikken.

Groepen:
Ga naar je doe-het-zelf -balk en klik op het prentje van 1 groen mannetje en 2 groene daarachter.
Vanboven staat een oranje mannetje met een + klik daarop en vul de naam van iemand in.
Niet iedereen heeft een clan. Als iemand op een drukke plaats roept: join darkmage412!!! dan is
dat de naam van een clan, dus dat kan je invullen. als je een "/" zet voor je tekst komt dat in de
clanchat, dan kan iedereen zien die in de clan zit wat je zegt bv:
player 1:/yo iedereen!
player 2:/hey!
player 7:/alles goed?
player 6:/ja hoor
Player 3:/ Echt alles?
player 9:/kan dat?
player 7:/alles? (te laat gereageerd :) )

Quests
Quests zijn avontuurtjes die je moet voltooien, je moet dingen maken, monsters doden, spullen zoeken, enz...
Op het einde krijg je een beloning en soms krijg je zelf xp als beloning! voor sommige quests heb je ook eisen
nodig. In je doe-het-zelf-balk moet je op een blauw sterretje klikken. Vanboven staat "filter" als je dat aanklikt
zie je alleen de quests waaraan je aan alle eisen voldoet. de namen van de quest zien groen als je die vol-
tooid hebt, geel als je ermee bezig bent, en rood, als je ze nog niet bent begonnen. Hieronder een lijstje van quest
die pure's niet mogen doen, omdat ze dan defence xp krijgen en dan worden ze misschien een nieuw level!!

Deze quests geven allemaal defence xp, die moet je dus niet doen wil je 1 defence blijven:

Gratis quests

* The Blood Pact
* Dragon Slayer

Quests voor members

* Between a Rock...
* Blood Runs Deep - Keuze, hoeft niet per se defence xp, echter Dream mentor nodig waar je wél defence xp van krijgt.
* Contact! - Keuze, hoeft niet per se defence xp
* Defender of Varrock
* Dream Mentor
* The Fremennik Isles - Keuze, hoeft niet per se defence xp, echter Trials nodig waar je wél defence xp van krijgt.
* The Fremennik Trials
* Glorious Memories - Keuze, hoeft niet per se defence xp, echter Fremennik Isles nodig.
* Heroes Quest
* Holy Grail
* In Aid of the Myreque
* In Search of the Myreque
* King's Ransom
* Legends' Quest - Keuze, hoeft niet per se defence xp, echter Heroes quest nodig die wel defence xp geeft.
* Monkey Madness - XP niet ophalen.
* Nature Spirit
* Olaf's Quest
* Shadow of the Storm - Keuze, hoeft niet per se defence xp
* A Soul's Bane
* The Temple at Senntisten - Zeer waarschijnlijk onmogelijk i.v.m. vele quests die je nodig hebt.

Safespotten
Sfespotten is achter iets staan een steen ofzo tijdens een gevecht, als het monster met melee
(dingen die je niet op afstand kan doen) aanvalt, hij staat aan de andere kant van (in dit geval)
steen, en kan je niet aanvallen, want zijn vuist of wapen is niet lang genoeg. Jij kan ook geen
melee doen want jou wapens zijn ook niet lang genoeg, maar jij kan wel magic of mranged
gebruiken. Hier een filmpje van een voorbeeld van een safespot bij de goblins:
Zien jullie iets dat niet klopt???
Stuur het via pb.
Laatst gewijzigd door Zakdoekdoos op woensdag 13 april 2011, 19:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Flesje
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 23 maart 2011, 22:24

Re: Ben je nieuw op RuneScape? Een pure maken?

Bericht door Flesje »

Ziet er netjes uit ;)
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: De ik-ben-nieuw-op-runescape-gids! (voor pures)

Bericht door Sir Fire181 »

Inderdaad stijn!
Afbeelding Afbeelding
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: Een pure maken!

Bericht door Druidspruit »

ik zou alleen dat plaatje op het begin die IP weghalen want daar kunnen mensen vervelende dingen mee doen ;)
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Een pure maken!

Bericht door SkyTeam »

Maak de kopjes wat groter. Dit is best wel irritant lezen.
bas wizzy
Berichten: 50
Lid geworden op: donderdag 14 augustus 2008, 10:50
Clan: Dutch Generation

Re: Een pure maken!

Bericht door bas wizzy »

no l1f3r 0di schreef:ik zou alleen dat plaatje op het begin die IP weghalen want daar kunnen mensen vervelende dingen mee doen ;)
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Een pure maken!

Bericht door Tristan »

Sommige quests die geven defence exp of heb je een defence nodig (between a rock... bev)
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Een pure maken!

Bericht door Zakdoekdoos »

plaatje veranderd! het lijkt nu identiek op de lobby, je zou niet zeggen dat ik er een deel heb uitgeknipt : p
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: Een pure maken!

Bericht door Schaapje »

Je hebt al een begin, maar deze guide is ver van volledig. Hieronder staat een lijstje van dingen die je misschien in je guide kan vermelden:
  • Waar je verder moet trainen; je hebt elke skill maar tot level 10 uitgelegd;
  • Soorten pures;
  • Dungeoneering; Gravite wapens, Chaotic wapens,...;
  • Quests die handig zijn voor pures: DT, MM, Animal Magnetism, Death Plateau, Horror from the Deep;
  • Runecrafting voor de RC robes;
  • Trainingspots in F2P en P2P;
  • Op welk level je het best prayer kunt trainen;
  • Pk gears/inventory.
Ook zet je wel eens overbodige dingen in je guide. Omdat ze geen waarde toevoegen kun je ze misschien beter verwijderen.
In- of uitklappen •
player 1:/yo iedereen!
player 2:/hey!
player 7:/alles goed?
player 6:/ja hoor
Player 3:/ Echt alles?
player 9:/kan dat?
player 7:/alles? (te laat gereageerd )

Ik probeer je enkel tips te geven, niet je guide af te kraken. Want ik kan zien dat je er al redelijk wat tijd en moeite in hebt gestoken.
AfbeeldingAfbeelding
Burak
Berichten: 3688
Lid geworden op: maandag 20 juli 2009, 21:17

Re: Een pure maken!

Bericht door Burak »

Ik zie dat je zelf ook nog een ''beginner'' bent in Runescape, zie dit niet als een negatieve kritiek. Je hebt bijvoorbeeld als eten cabbage (sla), is niet echt food voor een pure, kan je eerder in het begin met tuna's beginnen, daarna lobsters. Je guide even wat uitbreiden. Ohja, en even een kleine verbetering;
Wat is xp?
Voor de mensen hier die niet weten wat xp is: Xp zijn punten in een level.
Xp is ervaring, xp (exp) is afkorting van experience wat in het Nederlands ervaring is.
En als quests heb je allemaal defence xp gevende, en volgens mij is dit een 1 defence pure. Dat klopt dan al niet. En sowieso The blood pact geeft je 100 xp in defence, dan ben je 2 defence. Dragon slayer geeft je 18. Dan ben je al level 33. Als je even wat andere guides leest, en daarvan wat extra erbij leert en niet kopiëert.
Dit allemaal is geen negatieve kritiek, alleen maar positieve. Als je nog wat wilt weten, pb me maar ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Een pure maken!

Bericht door Zakdoekdoos »

1: ik speel ongeveer 1 jaar op rs waarvan 8 maanden member,
2: op level 10 attack bij de goblins zijn cabage's toch niet slecht?
3: dit is een guide voor beginners, dit is simpel uitgelegd.
4: er staat, Deze quests moet je niet doen wil je 1 defence blijven
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Een pure maken!

Bericht door Just Pen »

9/10 !
lol ik ga hem nu lezen :-)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Een pure maken!

Bericht door Slay a Stone »

Ik ben begonnen met lezen maar erg snel weer gestopt.
Doe de kopjes 1 of 2 size groter en geef het een kleurtje zoals deze

Code: Selecteer alles

[color=#FF8000][b][size=150][/size][/b][/color]
Verder ben ik ook gestopt omdat de manier van regelgebruii niet fijn is.

An zit je heelemaal rechts aan een blz typ je drie woorden en ook nog midden in een zin ga je dan weer enter. Typ gewoon aan 1 stuk door en als je een nieuwe alina wilt doe je twee keer enter.
Ik weet dat het veel tijd kost omat te verbeteren dus hoop ik dat je er je volgende guide wat aan hebt. ;)
Afbeelding
abster
Berichten: 215
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2010, 17:56
Clan: JOUOMA

Re: Een pure maken!

Bericht door abster »

Ik vind het wel een goede guide, maar het taalgebruik vind ik niet zo goed. Je praat een beetje bot als het ware.
7,5/10 als je je guide doorzoek wat ik bedoel, en ik zou zo een paar voorbeelden plaatsen dan wordt het 8,5/10
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: Een pure maken!

Bericht door Schaapje »

xMrThehByez schreef:wat is hybrid?
(oh mooie vid, maak meer :) )
Misschien is het beter om een guide te maken over iets waar je meer verstand van hebt.
AfbeeldingAfbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Een pure maken!

Bericht door Burn the Sof »

deze zin klopt niet helemaal: Jij kan ook geen
melee doen want jou wapens zijn ook niet lang genoeg, maar jij kan wel magic of mranged

moet ranged zijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Masse97
Berichten: 676
Lid geworden op: dinsdag 18 november 2008, 20:04
Clan: NeX

Re: Een pure maken!

Bericht door Masse97 »

Mag ik een plaatje van jouw pure zien
misschien kun je ook nog wat over verschille type pures doen Styles ways waar pken enzo
Verder perfecte guide gl met afmaken
pellegino schreef:
123kil1 schreef:
pellegino schreef:En ik had 20 Draconic Visage's in 1 trip.
Wist alleen niet hoe je screens moest maken. ](*,)
Vervelend he :cry: en daarna ga ik altijd dood :-k
Roflirl :bier:
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Een pure maken!

Bericht door Tristan »

Ik kan uit deze guide niet halen dat je veel van pures en pken weet, no offence.

Toegevoegd na 1 minuten:
xMrThehByez schreef:1: ik speel ongeveer 1 jaar op rs waarvan 8 maanden member,
2: op level 10 attack bij de goblins zijn cabage's toch niet slecht?
3: dit is een guide voor beginners, dit is simpel uitgelegd.
4: er staat, Deze quests moet je niet doen wil je 1 defence blijven
Tja we hebben niks aan als je altijd zegt 'doe deze quests niet!' tja maar welke quests wel? Hebben we niet veel aan.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Plaats reactie