Potion Update - 2 Suggesties

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door str own789 »

Afbeelding~Potion Update~Afbeelding
Persoonlijk vind ik Herblore al een skill met zéér veel voordelen, maar ik vond dat er toch iets kon bijgevoegd worden
Ik heb 2 suggesties:
1. Potioned Food
2. Equipable Potions

Potioned Food
[/color]

Het idee is eigenlijk dat je Potions op je food used, en zo food krijgt met de bonus van de potion erbij. Jammergenoeg kan je dit niet usen op voedsel met meer dan 1 deel, zoals een pizza, cake,... Je krijgt ook GEEN xp met het maken van Potioned Food.
Dit heeft vele voordelen, maar ook nadelen.
Voordeel:
  • Je moet minder potions gebruiken
  • Food kan meer healen

    Nadeel:
  • Je kan minder lang ergens blijven omdat je steeds minder potions hebt.
  • Elk Potioned Food kan maar 1 Dose van een potion bevatten
  • Je hebt Herblore EN Cooking nodig voor Potioned food.
  • UntradeAble
Ik toon dit even aan door middel van een tabel van de meest gebruikte foodsoorten
FoodtypePotionCooking levelHerblore levelPlaatje
SharkSuper Strength8055Komt nog!
RocktailSaradomin Brew9381Komt ook nog :)
monkfishSuper restore6263Same
Zoals je ziet heb je het Cooking level nodig dat je normaal nodig hebt om het food te cooken en het Herblore level om het potion normaal te maken. Helaas kan dit proces niet altijd lukken (zoals cooking) en rot worden. Als je dit opeet, krijg je 200 lifepoints minder dan het normale lifepoints dat geheald word. Als je voedsel zoals lobster dan opeet, healt dit niets.
Als je het rot voedsel dan ook opeet, krijg je 1 level van de potion. (Een Overload geeft dus maar 1 level in Attack, Defence,...)

Nu denken jullie dat dit veel te overload is, maar als je ergens lang bij een boss wilt blijven, zul je best gewone potions gebruiken omdat 1 food = 1 dose maar is. Je moet dus 4 food meenemen voor 1 hele potion te gebruiken.



Equipable Potions
[/color]

Heb jij soms ook niet dat je een easy quest aan het doen bent, en je inventory is vol? Maar je wilt doodgraag een ...? potion blijhebben omdat je daarmee iets moet doen?
Ik presenteer jullie: Equipable Potions
In- of uitklappen • pic
Afbeelding
De titel spreekt al voor zich, het is namenlijk dat je potions kan dragen in je 1st hand slot.
Dit heeft ook voor- en nadelen:
Voordelen:
  • Je kan 1 potion meer meenemen.
Nadelen:
  • Je kan geen wapen dragen
Je kan ook niet potions overal meenemen... Na 10 mins lopen/wandelen zal deze potion uit je handen 'vallen'.
Je kan dit voorkomen door een hoog Agility en Strength level te hebben. Per 10(9 voor 90-99) agility en Strength levels zal je je potion 1 minuut langer vasthouden, dus als je 99 Agility en 99 Strength bent, zal je je potion 20 minuten lang dragen.
Hier een klein tabelletje:
Strength LevelStrength LevelTijd dat je potion draagt
1110 mins
101011 mins
......Per 10 levels +1 min
999920 mins
Je hebt echter geen enkel level nodig om potions te dragen, maar bijvoorbeeld bij overload(untradeable potion) is dat wel het geval.


Afsluiting
[/size]

Nou, dat was het dan, i hope u laiked it! :-$
Reet or Heet! & Tips zijn altijd welkom.

Toegevoegd na 14 uur en 47 minuten:

Niemand iets te zeggen?
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Joa »

9,9/10 :mrgreen:

Pro suggestie, alleen dat van die tijdslimiet zou ik weglaten, er is toch niets mis mee om langer met je potion rond te lopen? ^_^
chocolat
Berichten: 3484
Lid geworden op: dinsdag 4 december 2007, 19:48

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door chocolat »

Maar kan je dan ook bijvoorbeeldeen sara brew op een rocktail doen? want dit healt dan best veel.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Joa »

Inderdaad :-k Misschien alleen maar boost potions?
ruby freak
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 3 september 2010, 12:46

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door ruby freak »

dus potions op food doen. kost dat per keer een dosees of alle 4?
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Melanie »

Leuk idee maar ik zou compleet een nieuwe potion uitvinden, die potion gebruik je als marinade op een stuk raw vlees (geen raw fish), vis is al meest gebruikte voedsel. En dan koken met je cooking skills. Afhankelijkelijk van werke soort marinade potion zal het een ander boost/restore geven, bijvoorbeeld naast healen wat prayer of run energy restoren.

Wat equipable potions betreft heb ik geen mening.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Joa »

Eagle, die is er al. Je kan met d herblore habitat een potion maken, die je dan op een potato doet, daar tuna en sweetcorn bij, en je hebt food dat 320 healt [-( (of misschien was het zelfs 340)
Vogelkwakje
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 17 februari 2009, 13:43
RS: Vogelkwakje (p2p)
Clan: Team NL
Oude naam: koning i

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Vogelkwakje »

Nu heeft tail-brewen nog iets van skill nodig, na deze update helemaal niet meer.
Nty dus.
Afbeelding
Klik Hier Voor mijn Lava Flow Mining Guide!
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door Melanie »

Joa012 schreef:Eagle, die is er al. Je kan met d herblore habitat een potion maken, die je dan op een potato doet, daar tuna en sweetcorn bij, en je hebt food dat 320 healt [-( (of misschien was het zelfs 340)
Weet ik, heb zefs atm in LTF-records topic meeste juju gumbos. Healt 220+10/sec geduurend 10 sec = 320 LP.
Maar dat is enkel voor aardappels, mij suggestie is enkel vlees stukken, want die worden bijna niet gebruikt en healen niet veel, zo wordt het niet overpowerd (en tradable).

Edit voorbeeldje van mijn idee:


Spiritual marinade

Ingrediënten:
  • Bowl of Water
  • Spice
  • Jug of Vinegar
  • Jug of Wine
  • Pile of Salt
  • Tomato
  • Onion
  • Clean spirit weed
Om dit te maken heb je 40 Herblore & Cooking nodig, als je dit hebt gemaakt kan je dit gebruiken op:
  • Raw meat
  • Raw chicken
  • Raw yak meat
  • Raw rabbit
  • Raw bird meat
  • Raw beast meat
  • Raw chompy
  • Raw jubbly
Hierna kan je het gemarineerde voedsel koken, als je het gekookte vlees opeet krijg je normaal geziende LP en een paar summoning points terug.

Zo kun je nog marinade sauzen bedenken voor prayer, run energy, etc...

Beter dan een "overpowerd" rocktail die 230+160 LP geeft?
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Potion Update - 2 Suggesties

Bericht door str own789 »

koning i schreef:Nu heeft tail-brewen nog iets van skill nodig, na deze update helemaal niet meer.
Nty dus.
Je moet gewoon snel achter elkaar klikken op 1 brew & 1 rocktail ... Daar heb je eigenlijk geen skill voor nodig..
ruby freak schreef:dus potions op food doen. kost dat per keer een dosees of alle 4?
1 dose/keer
chocolat schreef:Maar kan je dan ook bijvoorbeeldeen sara brew op een rocktail doen? want dit healt dan best veel.
Dat heb je ook bij rock-brewen, zoals hierboven. Maar om dit dat te compenseren moet je dan waarschijnlijk super restore rocktails nodig.
Inderdaad healt dit dan zeer veel. (Je hebt er ook zeer hoog cooking & Herb voor nodig he :-k )
Plaats reactie