Quest : Myths are everywhere

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
newtimes
Berichten: 766
Lid geworden op: vrijdag 2 juli 2010, 14:44
Clan: Lunatip?

Quest : Myths are everywhere

Bericht door newtimes »

Hallo

uit verveling voor mijn examens heb ik veel te veel tijd over :) dus wil ik eens een quest proberen te maken :!:

Myths are everywhere


Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met de monnik Alfonds buiten het Varrock paleis

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: 31 prayer , Je moet tussen hellhounds door kunnen lopen , je moet priest in peril gedaan hebben

Benodigde spullen: Vial met water , een priest setje (verkrijgbaar tijdens de quest), Zamorak robes (bottoms en top), voedsel

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Praat buiten het kasteel met de monnik Alfonds.
Alfonds is in de war en hij praat over het einde van de wereld, hij begint wartaal uit te praten over de grotten van duisternis en het kwaad.
Jij die Alfonds net voor het eerst ziet begrijpt er helemaal niets van.

Vraag aan Alfonds of alles wel goed gaat en zeg dat hij weer rustig moet worden.
Geef Alfonds een slokje water door middel van je vial met water op Alfonds te gebruiken, Alfonds word nu weer een beetje rustig en je kunt een redelijk normaal gesprek beginnen met Alfonds nou ja normaal !?

Begin nu een gesprek met Alfonds probeer zo rustig mogelijk te zijn anders zal Alfonds weer in de stres schieten, als je eenmaal met Alfonds aan de praat bent zal hij je een verhaal vertellen (natuurlijk met een cutscene).
In het verhaal word verteld over een grot , een grot op een heel gevaarlijke plek Alfonds weet niet waar deze is maar hij denkt dat de aanhangers van Zamorak het wel weten. Nadat Alfonds je dit heeft verteld wil jij natuurlijk dolgraag op verkenning gaan want jij bent nou eenmaal een avonturier , Alfonds vind dit echter te gevaarlijk en raad je eerst aan om met de monnik Brother Jered te gaan praten (deze is de monnik die ook de prayer cape verkoopt boven in de monastry).

Eenmaal aangekomen in de monastry loop je de trap op en praat je met Jered, je verteld wat Alfonds precies zij en dat Alfonds je aanbevolen had eerst de hulp van Saradomin te vragen. Jered zegt dat hij deze informatie alleen aan echte volgers van Saradomin mee zal geven. Trek je priesters setje aan en praat weer met Jered, Jered zal nu wel met je praten hij zegt dat hij zelf ook niet weet waar de grot is en dat je inderdaad naar de volgers van Zamorak moet gaan. Jered denkt dat je het beste naar de followers in de tempel ten westen van Canfis kunt gaan, ook zal hij zeggen dat je je goed voor moet berijden door je zelf te vermommen als een volger van Zamorak.

Loop naar de tempel toe en trek je Zamorak setje aan loop de tempel in op de begane grond zal een volger van Zamorak bevend in een hoekje zitten het valt je meteen op (korte cutscene), je denkt in je zelf : "wat heeft hij ik zal maar eens met hem gaan praten". Loop naar de volger van Zamorak toe en begin een gesprek met hem, hij is net zoals Alfonds in shock probeer hem te kalmeren na een rustig gesprek zal het met hem een stuk beter gaan. Vraag nu waarom hij helemaal in shock was. De volger begint nu een gesprek over het ultieme kwaad hij roept dingen als : HET BREEKT LOS. Jij raakt een beetje bang en vraagt wat en wanneer etc., de volger van Zamorak begint nu een verhaal over de grot hehe dat is eindelijk wat we nodig hadden! Vraag nu wat door over de grot. De volger van zamorak die ondertussen weer een beetje gekalmeerd is zegt dat hij weinig weet over de grot en de mensen in de tempel weten er net zo goed iets van af zegt hij, het enige wat bekend is , is dat het ultieme kwaad in de grot zit. (na een lang gesprek weet je dus nog steeds niet waar de grot is en wat het precies is behalve dat het ultieme kwaad er is)

Omdat je Alfonds niet overstuur wilt maken besluit je maar eerst naar Jered te gaan, doe je monnik setje weer aan en praat weer met Jered rapporteer wat de Zamorak follower zij. Jered raakt een beetje gestrest HET ULTIEME KWAAD ZIT IN DIE GROT EN WE WETEN NIET EENS WAT HET IS !?

Omdat Jered nu ook al overstuur is besluit jij maar zelf op onderzoek uit te gaan, ga naar de Varrock Bibliotheek en zoek tussen de boeken je zult een boek vinden wat "A sliver of Darkness" heet In het boek lees je dat nog nooit iemand het Ultieme kwaad heeft gezien of überhaupt weet waar het is volgens het boek wordt het volgens vele mensen een Mythe genoemd je neemt het boek mee en praat op nieuw met Jered

Jered is niet gerust wat als het er nu wel is !?Hij vind dat je maar verder op onderzoek moet uitgaan en dat je de grot moet gaan zoeken. Jij die helemaal niet weet waar de grot is zeGt(!) een beetje aarzelend oké.

Je besluit maar eerst weer eens terug te gaan naar de volger van Zamorak, doe je setje weer aan , eenmaal bij de volger aangekomen praat je maar weer met hem geef hem het boek hij zal nu rustig reageren. Het zou best eens kunnen kloppen dat het maar een mythe is maar hij is er nog steeds niet zeker van en zegt dat er op de eerste verdieping wel een volger is die denkt dat hij meer weet. Loop de trap op en praat met de volger met een staf, deze begint je meteen te ondervragen wie ben je wat kom je doen etc. jij begint weer het verhaal over de grot. De volger weet nu wat je bedoeld en begint te vertellen wat hij weet of zeg maar denkt te weten hij zegt dat hij denkt dat de grot diep diep diep in de wildernis licht en dat hij je er wel heen wilt teleporteren.

Berijd je nu voor je word naar de hellhounds geteleporteerd langs het hek van de wildernis die het f2p gedeelte afschermt van het p2p gedeelte. (je moet wel je Zamorak robes aan !)

Als je goed bent voorbereid praat dan met de volger met de staf deze zal je nu naar de hellhounds teleporteren. (natuurlijk weet je zelf nog niet waar je precies heen geteleport word de tovenaar heeft alleen gevaarlijke plek gezegd). Nou je bent bij de hellhounds dus helemaal niets te zien geen grot helemaal niets, er komt een volger van Zamorak op je afgelopen en zegt dat je in groot gevaar bent en dat het ULTIEME KWAAD daar in de buurt zou zitten de volger zegt tevens ook dat hij al 3 maanden aan het zoeken is naar de grot en nog helemaal niets gevonden heeft.

Jij stelt de volger op zijn gemak zoals je al de hele dag doet en zegt dat je nergens bang voor bent jij bent uiteraard een avonturier Je zoekt een tijdje rond met de Zamorak volger en je kunt echt niets vinden. Nadat je tijdens de wandeling jouw verhaal over de Zamorak wizard hebt verteld denkt de volger van Zamorak dat er echt geen grot is en dat hij net 3 maanden van zijn leven heeft verpest. (zolang je met de Zamorak volger inde wildernis loopt loop je in een aparte dimensie hier kun je dus geen spelers tegenkomen)

De Zamorak volger teleporteerd nu weg jij schrikt nu zit je spontaan alleen in de wildernis. Je probeert weg te teleporteren maar dat lukt uiteraard niet. Na 60 seconden een uitweg proberen te zoeken teleporteerd de Zamorak wizard je weer terug naar de tempel, hier zie je de volger van zamorak waar je net mee door de wildernis slenterde ook staan en bedankt hem dat hij je nog niet vergeten was. samen met de wizard concludeer je nu dat het allemaal maar een Mythe is.

Dit verhaal moet je uiteraard ook nog even te gen de gestreste mensen zeggen (de Zamorak volger op de eerste verdieping en Jered) trek de gepaste outfits aan en vertel ze het verhaal.
Als je dit gedaan hebt ga naar Alfonds hij zal je de beloning geven na deze dag geslenter.
Beloning: Mogelijkheid om naar de hellhounds te teleporteren en je kunt het verhaal over de grot vertellen in het museum van Varrock ,3000 prayer xp 5000 xp in een skill naar keuzen boven level 30

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen
Extra informatie :
De teleport teleporteerd je nu wel de wildernis in dus niet naar een dimensie kijk hier voor uit !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oke dit is de eerste quest die ik ooit heb proberen te maken ^^ ik hoop dat jullie hem niet heel erg slecht vinden zoals jullie zien is het niet de nuttigste quest om te doen en heel moeilijk is hij ook niet :P
tips zouden fijn zijn (en kan iemand uitleggen hoe je een afbeelding rechts doet en er links van de tekst typt xD ?)
Laatst gewijzigd door newtimes op woensdag 20 april 2011, 8:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mastered Me
Berichten: 1201
Lid geworden op: vrijdag 29 juni 2007, 12:36
RS: Mastered Me (f2p)
Clan: =WST=
Oude naam: TGT
Contacteer:

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door Mastered Me »

Er zitten heel veel spelfouten in, en is het niet Mythes? Verder wel leuke eerste quest
______________________________________________________________________
I will leave no one behind, dead or alive. I'll make sure everyone comes back home.
What we do in life, echoes in eternity.
Afbeelding
newtimes
Berichten: 766
Lid geworden op: vrijdag 2 juli 2010, 14:44
Clan: Lunatip?

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door newtimes »

Mastered Me schreef:Er zitten heel veel spelfouten in, en is het niet Mythes? Verder wel leuke eerste quest
awtsj die spel fouten zouden wel kunnen mythes erm kan ook 0.o google translate haxed me

ty xD

laat me er even door heen kijken voor spelfouten
Afbeelding
kracht monky
Berichten: 67
Lid geworden op: vrijdag 11 februari 2011, 14:42

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door kracht monky »

waarom geen plaatje dat is toch leuker?
newtimes
Berichten: 766
Lid geworden op: vrijdag 2 juli 2010, 14:44
Clan: Lunatip?

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door newtimes »

dat wel ik zal wat aan te kunnen met dat plaatje xD

lukte niet helemaal zonder de opbouw op te fucken xD
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door Sir Fire181 »

Ziet er nice uit, 9/10. Als je er een mooi plaatje bij doet krijg je een 10 van me.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
1cooleboy200
Berichten: 60
Lid geworden op: maandag 13 april 2009, 16:00
Clan: paprikakokje

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door 1cooleboy200 »

Die tempel heet ''Paterdomus'' en je hebt ''Priest in peril'' nodig om er in te komen.

7/10
newtimes
Berichten: 766
Lid geworden op: vrijdag 2 juli 2010, 14:44
Clan: Lunatip?

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door newtimes »

@ cooleboy tnx ! :D

@ sir fire :D ook bedankt ! :D
Afbeelding
youribig
Berichten: 75
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 9:15

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door youribig »

Het is trouwens Myths, niet Mytes (Nederlands) of Mythes:)

Ik vind het verder wel een leuke quest, misschien moet je die teleport iets aanpassen (dat is misschien iets té, teleport vlakbij?).

Youri
Afbeelding
Afbeelding
newtimes
Berichten: 766
Lid geworden op: vrijdag 2 juli 2010, 14:44
Clan: Lunatip?

Re: Quest : Mytes are everywhere

Bericht door newtimes »

hmm ok dan hield google translate me voor de gek ! :D

zal het zodadlijk even aanpassen

tnx wat denk je dat een goede plek is ? of er beter aan kan die tp ?
Afbeelding
Plaats reactie