[Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Devill
Verbannen (permanent)
Berichten: 14406
Lid geworden op: zondag 30 september 2007, 10:01
RS: Dakloos (f2p)
Clan: OoM

[Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Devill »

Hallo en welkom in mijn mini guide over Mediafire.
Afbeelding

Ik krijg steeds vaker, met name omdat Limoendraad niet meer werkt, vragen over hoe ik toch altijd mijn muziek download. In deze guide zal ik mijn manier van muziek downloaden proberen te verhelderen. Naast dit gebruik ik ook andere manieren, zoals een youtube naar mp3 converter, maar daar zoek je maar een andere guide voor.

Let er op dat deze manier van downloaden voor- én nadelen heeft. Ik zal ze even op een rijtje zetten;

Voordelen;
- Hoge kwaliteit .mp3's
- Geen installatie van een programma nodig
- (Nagenoeg) virusvrij (kom ik later op terug)
- Niet afhankelijk van seeders o.i.d.

Nadelen;
- Je kunt niet alle nummers downloaden, je bent afhankelijk van uploaders
- In sommige gevallen is peer-to-peer sneller
- Albums kun je wel downloaden, maar is virusgevoeliger

Hoe gaat het in zijn werk?
In dit deel van de guide zal ik het downloaden uitleggen door middel van een voorbeeld-download.
We gaan het nummer "Dear Agony" van Breaking Benjamin (proberen) te downloaden.

- Ga naar Google en typ bij de zoekbalk in: "site:mediafire.com "
- Nu typen we na de spatie de naam van het liedje. Als de naam van het liedje door meerdere artiesten wordt gebruikt, vul je ook de naam van de artiest in. Als het goed is staat er nu "site:mediafire.com Dear Agony" in de zoekbalk bij Google.
- Nu zul je zien dat er enkele tot heel veel resultaten komen. Klik op een gewenst resultaat en download het nummer van Mediafire.
- Aangezien een album van Breaking Benjamin ook Dear Agony heet, zul je ook veel .rar en .zip bestanden aantreffen.
- Jawel hoor! We hebben hem gevonden. Hier kunnen we het nummer downloaden!

Waar moet je op letten?
- Losse nummers zijn altijd in .mp3, download dus geen nummers die in .zip of .rar staan!
- Als je albums wilt zijn die meestal wel in .zip of .rar. Ik moedig je niet aan om dit te downloaden, aangezien ik niet aansprakelijk wil zijn voor de consequenties. In .zip of .rar kunnen namelijk gemakkelijk virussen zitten.
- Let ten slotte ook op het formaat. Een nummers van CD kwaliteit (als hij geript is) is ongeveer 4-5mb. Een 320 kbps (hoge kwaliteit) is rond de 9-10mb, afhankelijk van de lengte van het liedje.

Is dit virus-vrij?
Ik had beloofd hier nog op terug te komen en dat doe ik nu. In principe kun je ervan uit gaan .mp3's altijd virus-vrij zijn. Er is maar een enkele keer een virus aangetroffen in een .mp3 bestand en die was alleen schadelijk voor iPod's. Op de computer hoef je hier niet bang voor zijn, daar zijn nog geen virussen aangetroffen. Als je een virus in een mp3 zou willen doen, zou die alleen schadelijk kunnen zijn als je software of virus-scanner niet up-to-date zijn. De meeste virusscanners scannen foto-, film- of muziekbestanden niet eens meer, omdat dit vrijwel altijd onnodig is. Meer informatie kan je hier lezen. Ondanks dit ben ik echt niet aanspreekbaar voor mogelijke virussen die je binnenhaalt door Mediafire. Zelf acht ik deze manier van downloaden veiliger dan bijvoorbeeld downloaden via Limoendraad.

Hoe zit het met de copyright?
In heb van Bighead gehoord dat het downloaden van muziek in Nederland in principe legaal is, mits het voor eigen gebruik is. Het uploaden hiervan is echter niet legaal. Als je dus andere wilt helpen door ook je eigen muziek op Mediafire up te loaden, dan ben je wel illegaal bezig. Aan de andere kant is Mediafire zelf eindverantwoordelijke voor copyright. Jij, als downloader, hebt er niet veel mee te maken. Als een bedrijf bestanden op Mediafire vindt waarvan ze vinden dat ze moeten stoppen met het hosten ervan, dan kunnen ze dit aangeven en zal het bestand worden verwijderd. Echter bestaat er een enorm groot verkeer van up- en downloads, dus de meeste verwijderde bestanden zullen direct weer worden geüpload. Iets waar de bedrijven juridisch gezien niks aan kunnen doen, maar wat het wel legaal voor ons maakt om te downloaden.

Zijn andere uploadsites niet beter?
Als je op het internet bent zul je merken dat je snelheid aardig belangrijk gaat vinden. Ondanks dat er op andere sites vermoedelijk meer bestanden zijn dan op Mediafire, verkies ik hun toch boven andere uploadsites omdat je bij Mediafire niet bijvoorbeeld 45 of 90 seconde hoeft te wachten voordat je een bestand kunt downloaden. Je kunt direct beginnen. Ook zijn er relatief weinig advertentie op deze site.

Dit was mijn mini guide over muziek downloaden via Mediafire.
Dankjewel voor het lezen, hopelijk heb ik jullie ermee geholpen!
I don't care
If you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor.
If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that.

~ Eminem
Dboy

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Maico
Berichten: 474
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 20:24
RS: Maico (p2p)
Clan: RSR

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Maico »

Best goed. Ik gebruik zelf altijd Youtube to mp3 converter, dan kan je ook van tevoren beluisteren wat je gaat downloaden, ook is het niet traag ofzo. Still nice guide :]
Dboy

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
iRobin
Berichten: 4237
Lid geworden op: donderdag 19 februari 2009, 15:25
Oude naam: robYn

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door iRobin »

sorry, toch liever the pirateapp dan
BiFiWorst
Berichten: 3497
Lid geworden op: zondag 28 september 2008, 19:10

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door BiFiWorst »

Mooi voorbeeld (Dear Agony).
Verder nette guide. :)
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Denikids »

Ik houd het bij ****, grabit en torrents maar toch een mooie guide!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Plou
Berichten: 754
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 17:07
RS: Skinto (p2p)
Clan: Consentus
Oude naam: pl0xskill0rz

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Plou »

nice :D
Burak
Berichten: 3688
Lid geworden op: maandag 20 juli 2009, 21:17

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Burak »

Handige guide, toch heb ik liever http://n.tubidy.com/ Je zoekt een liedje die je wilt, klikt erop en dan alleen audo only (.mp3) en dan heb je binnen 25 seconden al je liedje.
Afbeelding
Imad Bro
Berichten: 3047
Lid geworden op: zondag 16 december 2007, 16:28
Clan: Ellte
Oude naam: Imad Style

Re: [Mini Guide] Muziek downloaden via MediaFire

Bericht door Imad Bro »

Ik ken 20 Manieren om muziek down te loaden
als de ene et nie lukt doe ik een andere
Quited
Plaats reactie