TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
RiPx

TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Afbeelding
  • 1.1 Inleiding.
  • 1.2 Hoe moet ik ermee beginnen?
  • 1.3 Tips.
  • 1.4 Einde.
[/b]

1.1 Inleiding.
Je kent het vast wel, jij bent met iets bezig op de laptop/computer en vervolgens deel jij die laptop/computer met meerdere mensen en dus kijken die mensen ook wel eens in jou bestanden waar ze eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. Nou daar hebben we dus een oplossing voor gevonden: TrueCrypt. Het maakt als ware eigenlijk een USB-stick en jij zelf kan bepalen hoeveel geheugen het mag hebben. En je kan er alles op gooien zoals bij een USB-stick alleen je kan er ook een wachtwoord op zetten. En mensen kunnen zolang door zoeken op jou computer als ze willen maar ze vinden het niet tenzij ze jou wachtwoord weten en mochten ze die weten moeten ze ook nog vinden welke station je gebruikt van Truecrypt.
1.2 Hoe moet ik ermee beginnen?
Ik neem aan je begrijpt wel hoe je het moet downloaden en installeren. Als je het programma hebt geopent zie je een lijst met letters. Nou dat zijn als ware de stations waar je alles kan opslaan. Net zoals er bijvoorbeeld komt als jij een Usb-Stick of een CD in je laptop/computer doet en dan bij computer kan je ook zien welke station het is (D:/) bijvoorbeeld. Je zal dus eerst een station moeten kiezen nou ik ga dan maar voor de letter E. Je zal eerst moeten klikken op Create Volume. Dan als het goed is heb je dit voor je neus:
Afbeelding
Daarna zal je kunnen kiezen uit het volgende:
  • ''Standard Truecrypt volume''
  • Hidden Truecrypt volume
Wij zullen kiezen voor Standard Truecrypt aangezien wij alleen maar een map willen hebben waar we onze privé items kunnen dumpen. Nou, je zal nu dit voor hebben op je beeldscherm:
Afbeelding
Nou we zullen dus eerst moeten selecteren wat wij willen beveiligen, maar dat lijkt me wel erg vervelend om voor elke item een wachtwoord te moeten intypen dus maken wij bij onze documenten (of een anderen plek net wat jij fijn vind.) een nieuwe map (rechtermuis klik op een leeg vlak en dan: Nieuw -> Map nou als het goed is heb je nu een nieuwe map gemaakt. Nou die gaan we dus ook selecteren als file. Nu klikken we dus op next en nu moet jij deze instellingen nadoen van mij:
Afbeelding
Nou als je dat hebt gedaan klik je gewoon weer op next. Selecteer daar GB en vervolgens tik je daar in hoeveel GB die station mag gebruiken van jou computer geheugen. We mogen nu een wachtwoord kiezen voor onze station!
WARNING: Je mag in maximaal 64 letters&tekens gebruiken
Daarna krijg je een scherm waar een bepaalde ding heel veel gaat laden. Jij moet gewoon hele tijd met je muis bewegen ongeveer 10 seconden en daarna klik je weer op next. Dan kan je dat allemaal weg klikken en open je weer Truecrypt. Nou ergens bij het begin scherm staat er: Select file, en dan gaan we onze map selecteren waar we een wachtwoord op hadden gezet. En daarna klikken we op: Mount en vervolgens tikken we het wachtwoord in en nu zie je wat details bij die letter die je hebt gekozen en daar dubbel klik je op en nu is je geheime map geopent en kan je er van alles in stoppen! En als je klaar bent selecteer je Dismount All en nu is alles weer afgesloten. En als je weer eens die map in wilt gaan open je weer TrueCrypt vervolgens selecteer je eigen file die je hebt gemaakt en daarna mount je die station van je en tik je wachtwoord in! Je hoeft het trouwens niet percé een map te maken. Je kan ook specifiek gewoon 1 file met een wachtwoord vergrendelen zoals bijvoorbeeld een: .flac,mp3,.png,.jpg etcetra.

1.3 Tips.
  • Bij het kiezen van een wachtwoord gebruik veel tekens zoals: '#±:-´'
  • Natuurlijk kan je het ook moeilijk vinden om zo'n lang wachtwoord te onthouden. Maak dan eens een leuke zin bijvoorbeeld:
    Jou koe eet mijn vla want, hij heeft honger.
    Jkemvwhhh. En tussen elke letter zet jij dan een teken!

1.3 Einde.
Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad. Heb je vragen? Vraag ze maar. Heb je nog aanvullingen voor m'n handleiding? Post ze aub.
Afbeelding
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door Toez »

Handig :).
10/10 :P.
/s
RiPx

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Bedankt!
RiPx

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Geen reacties? :'X
Snotaapii
Berichten: 4527
Lid geworden op: zondag 15 juli 2007, 11:27
RS: Snotaapii (OSRS)
Clan: Authority - Retired
Contacteer:

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door Snotaapii »

Handig maar er zijn wel makkelijker manieren om je files te voorzien van een pass
R.I.P Authority. 11/12/08 - 16/04/2010
Afbeelding
It's all Part of the PlanAfbeelding

R.I.P Authority. 11/12/08 - 16/04/2010
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door The Patron »

Guide terug geplaatst TrueCrypt valt onder vertrouwde software.
RiPx

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Good, laat de reacties maar binnen stromen. ^^
Femke
Berichten: 98
Lid geworden op: zaterdag 19 maart 2011, 19:12

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door Femke »

Handig, dit kan ik wel gebruiken :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Afbeelding
RiPx

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Zijn er ergens nog vragen?
Gebruikersavatar
guillaume
Berichten: 1226
Lid geworden op: vrijdag 14 december 2007, 16:42
Clan: Lunatip

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door guillaume »

Kan dit gecrackt worden door hackers/encryptie krakers?
RiPx

Re: TrueCrypt: Bescherm je privacy! [NON-RS]

Bericht door RiPx »

Nee. Maar als je een RaT hebt ergens op je computer kunnen ze het wel mee kijken ja. Maar dat geld dan ook voor elke wachtwoord die je ooit hebt ingetikt op je pc. :)
Plaats reactie