Graahk hunting 600k-1m/h

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Tvnp »

Graahk hunting guide
Red chinchompa's, swamp liards en grenwalls, alle drie goede en erg bekende manieren om met hunter geld te verdienen. Vreemd genoeg zijn graahks veel minder bekend maar ze verdienen zeker net zo goed.

In deze guide ga ik vertellen hoe je winst maakt met graahks hunten.

Inhoud
1.Inleiding
2.Benodigdheden en eisen
3.Op weg naar de graahks
4.Graahks vangen
5.Berekening
6.Weetjes
7.Slot

1.Inleiding
Graahks zijn hunter beesten die te vinden zijn op het eiland Karamja. Ze droppen big bones (100%) en tatty graahk fur of graahk fur, die laatste zul je het meeste mee verdienen.
Graahk fur word gebruikt voor hunter kleding en spirit graahks te maken. Spirit graahks zijn erg populaire summoning beesten die, vanwege hun teleport vaak worden gebruikt om snel bij het nature altar te komen. De kleding zorgt ervoor dat je minder goed opvalt in de woestijn hunter gebieden waardoor het hunten daar makkelijker zou gaan. Hierdoor is graahk fur dus erg duur (op het moment 11,6k) en het is simpel om te krijgen!

2.Benodigdheden en eisen

Eisen:
-Minimaal 41 hunter (hoger is aangeraden)
-Redelijk hoog defence, hitpoints en prayer raad ik aan als je er lang wilt volhouden
-Shilo village quest is erg handig
-57 summoning of 51 magic en de quest Plague City of toegang tot fairy rings zijn erg handig
-20+ woodcutting is aangeraden

Benodigdheden:
-Teasing stick
-Hatchet
-Knife
-Ardounge teleport (runes) of tai bwo wannai teleport zijn handig
-Spirit graahk pouch
-40 coins of 25 coins als je de karamja achievment dairy hebt gedaan (niet nodig als je een spirit graahk grebuikt)
-Je zou ook een beast of burden pouch kunnen meenemen zodat je minder vaak naar de bank hoeft
-Food (alleen nodig als je defence, prayer en hitpoints laag zijn)
-Het armour maakt weinig uit maar larupia of graahk armour kan misschien handig zijn, boots of lightness/spotted cape kunnen ook van pas komen

3.Op weg naar de graahks
Als je je spullen bij elkaar gepakt hebt kun je op weg naar de graahks. Als je een spirit graahk gebruikt is het erg simpel: interact met je spirit graahk en teleport naar het graahk hunting gebied. Met fairy rings: ga naar de hoofd-fairy ring en typ de code C-K-R in en je bent er. Maar niet iedereen heeft een hoog genoeg summoning voor spirit graahks (ikzelf ook niet :)) of toegang to fairy rings dus leg ik nu ook uit hoe je er op een andere manier komt. Ik leg het hier in stapjes uit:

Shilo village quest voltooid:
1.Pak je spullen van de bank (vergeet je coins niet)
2.Loop of teleport naar Ardounge
3.Neem de boot naar Brimhaven
4.Ga met Hajedy's karretje naar shilo village
5.Loop naar de graahks
In- of uitklappen • Plaatje van route
Afbeelding
Afbeelding
Shilo village quest niet voltooid:
1.Pak je spullen van de bank (vergeet je coins niet)
2.Loop of teleport naar Ardounge
3.Neem de boot naar Brimhaven
4.Loop naar de graahks
In- of uitklappen • Plaatje van route
Afbeelding
4.Graahks vangen
Zo nu je bij de graahks bent gekomen ga ik je vertellen hoe je ze vangt.
Hak eerst wat logs van de trees die er staan, ga daarna naar een pit (kuil) en klik op trap (hiervoor heb je je knife nodig), je zult nu een val maken.
Pits zien er zo uit:
Afbeelding
Vind nu een graahk die dicht bij je val staat en 'teas' hem, hij zal nu achter je aankomen. PAS OP: De graahks kunnen 64 hitten en dit kan voor mensen met een laag combat gevaarlijk zijn. Lok de graahk naar de pit en spring er over heen. Hij moet ongeveer zo staan:
Afbeelding
Als de graahk goed voor de pit staat zal hij of erover heen springen of in de val lopen.
AfbeeldingAfbeelding
Springen-------------------------------In de val lopen
Als hij in de val loopt 'dismantle' je de trap en krijg je de buit. Als hij erover heen springt moet je hem opnieuw naar een ANDERE pit lokken en daar een val voor hem maken. LET OP: Dezelfde graahk gaat nooit twee keer over dezelfde val heen, je zult dus een nieuwe moeten maken als het mislukt. Je kunt ook de graahk afschudden en een andere over in je val lokken.


De drops die je kunt krijgen zijn dus: Big bones (100%) kans en tatty graahk fur of graahk fur. De tatty graahk fur is rond de 30 coins waard en kun je dus beter weg gooien. De graahk fur is 11,6k waard en moet je dus bewaren. De big bones kun je begraven of ook bewaren, de prijs ligt rond de 400 coins, maar het is beter dat je zoveel mogelijk graahk furs neemt en dus de big bones begraaft.

Als je levens onder de 100 liggen kun je beter even gaan banken, eten (als je food bij hebt) of protect for melee aanzetten (die beschermt je tegen de graahks). Als je inventory vol zit moet je natuurlijk ook gaan banken. Als je de shilo village quest voltooid hebt kun je het beste in shilo village gaan banken, als je dat niet hebt gedaan kun je het beste in ardounge banken. Je zou daarna weer terug kunnen komen voor een volgende ronde. Als je een spirit graahk gebruikt maakt het niet uit waar je bankt, je bent toch weer snel terug in het hunting gebied.

5.Berekening
Ik zal nu even bereken hoeveel je verdient per uur.
1 inventory = ongeveer 24 graahk furs
24 X 11,6k = 278400 coins (278,4k)
een inventory doe je ongeveer 20 minuten over dus dat zijn er 3 per uur
278,4k X 3 = 835200 coins (835,2k)
Dus de winst is ongeveer 835,2k per uur.
Mijn hunter level is 64 dus als je hoger bent kan het veel sneller gaan en maak je meer winst. Maar met een lager hunter zou de prijs lager kunnen zijn. Ook hoe geconcentreet je speelt en op welke manier je bankt kan je winst verhogen/verlagen. Dus de winst ligt ergens tussen de 600k en 1 mil.
Let er wel op dat de prijzen kunnen veranderen, kijk hier voor de prijs van nu (laatste update: 21-05-2011).
Afbeelding
10 Graahk furs

Xp per uur:
Hunter xp:
Per inventory krijg je ongeveer 15000 hunter xp
Een inventory = 20 minuten dus ongeveer 3 per uur
3 X 15000 = 45000 xp per uur
Ook dit verschilt heel erg per persoon

Als je de botten begraaft krijg je ook nog prayer xp:
45000 xp : 420 (xp per graahk) = 107
107 X 15 xp (per big bones) = 1605 xp

6.Tips en Weetjes
-De kans dat je graahk fur en geen tatty fur word groter als je hunter hoger is.
-Graahks (en hun fur) verschenen in het spel op 21 november 2006
-Spirit graahks verschenen pas in het spel op 31 maart 2008
-Probeer altijd 2 log bij te hebben zodat je de graahk als hij niet in de val trapt meteen weer in een val kunt laten trappen
-Je kunt al een aantal logs kopen en meenemen zodat het iets sneller gaat
-Als je weinig hitpoints en defence hebt kun je bones to peaches/bones to bananas gebruiken op de big bones van de graahks om jezelf te healen
-Als je spirit graahks gebruikt zijn deamonheim (ring of kinship) en duel arena (ring of deuling) plaatsen waar je snel kunt banken

7.Slot
Nou, dit was dan mijn guide! Bedankt voor het lezen en ik hoop dat je er iets aan hebt!
Tips, verbeteringen, klachten en complimenten zijn allemaal welkom, een cijfer geven mag ook!

Veel succes met het hunten!

Met dank aan:
-Lunagang voor het forum en de world map
-Mezelf voor deze guide en deze manier van geld verdienen
-KennyPlox voor Tai bwo wannai teleport
-dragon209 voor de tips om logs mee te nemen
-PaasClaes kinship/duel arena tip
In- of uitklappen • Updates
29-5-2011: fairy rings toegevoegd
22-05-2011: plaatjes toegevoegd



Toekomstige updates aan deze guide:
-Meer plaatjes
-Route vanaf tai bwo wannai
-Filmpje
Laatst gewijzigd door Tvnp op zondag 29 mei 2011, 20:14, 13 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
KennyPlox
Berichten: 3146
Lid geworden op: zaterdag 5 maart 2011, 11:42
Clan: Geen

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door KennyPlox »

Erg mooie guide, goed uitgelegd ook! Ik zou zelf alleen iets aan de kleurtjes doen+plaatjes
En nog een extra manier: Met Amulet Of Glory teleporten/Tai bwan wannai teleport scroll

8.5/10
Afbeelding <-- vogels
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Tvnp »

KennyPlox schreef:Erg mooie guide, goed uitgelegd ook! Ik zou zelf alleen iets aan de kleurtjes doen+plaatjes
En nog een extra manier: Met Amulet Of Glory teleporten/Tai bwan wannai teleport scroll

8.5/10
Bedankt, ik voeg die manier dalijk even toe!
De plaatjes enzo komen nog ik ben zelfs nog bezig met een filmpje :).

Toegevoegd na 5 minuten:

Amulet of glory heb ik er niet bij gezet want dat is veel verder lopen en ook veel duurder (dus minder winst)
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Wup »

Nice guide. Orginele manier en het ziet er goed uit. 9/10

Vermeld ook hoeveel xp je per uur haalt.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Just Pen »

nice ! 9/10 ben niet echt een hunter xd
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Slay a Stone »

Tip: Neem alvast 15-20 logs mee, dat gaat sneller (ze zijn niet zo duur)
8,5/10 Ik ga het binnekort is proberen
Afbeelding
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Tvnp »

Wuppie26 schreef:Nice guide. Orginele manier en het ziet er goed uit. 9/10

Vermeld ook hoeveel xp je per uur haalt.
Ah ja ik wist dat ik iets vergeten was :), bedankt!
pene-qaws4 schreef:nice ! 9/10 ben niet echt een hunter xd
Bedankt!
dragon209 schreef:Tip: Neem alvast 15-20 logs mee, dat gaat sneller (ze zijn niet zo duur)
8,5/10 Ik ga het binnekort is proberen
Ik denk niet dat het veel verschil maakt maar ik zou het als tip erbij zetten.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Travolter »

hmm ik zal na de examens eens gaan kijken :D. (binnen een maand >.<)

Ziet er wel origineel uit. Maar of het meer dan grenwalls verdient zal ik eens moeten zien (86 hunter).
Afbeelding
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Tvnp »

Travolter schreef:hmm ik zal na de examens eens gaan kijken :D. (binnen een maand >.<)

Ziet er wel origineel uit. Maar of het meer dan grenwalls verdient zal ik eens moeten zien (86 hunter).
Ze verdienen op het moment in iedergeval meer dan red chinchompa's en swamp lizards... ik heb zelf geen 77 hunter dus over grenwalls kan ik niks zeggen.
Afbeelding
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Ricardo »

zeker nice guide 10/10 misschien een tip als je karamja hard task hebt gedaan kan je misschien snel telporteten naar shilo vilage met de gloves.
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Travolter »

Tvnp schreef:
Travolter schreef:hmm ik zal na de examens eens gaan kijken :D. (binnen een maand >.<)

Ziet er wel origineel uit. Maar of het meer dan grenwalls verdient zal ik eens moeten zien (86 hunter).
Ze verdienen op het moment in iedergeval meer dan red chinchompa's en swamp lizards... ik heb zelf geen 77 hunter dus over grenwalls kan ik niks zeggen.
Grenwalls verdienen 1.5M+ / uur. Maar misschien dat ik op graahks wat meer zou verdienen dan jou (hoger hunt + spirit graahk).
En anders is het misschien leuke afwisseling :).
Afbeelding
Pride-F-Side
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 17:56
RS: HydroX NL (p2p)

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Pride-F-Side »

het lijkt me erg goeie manier ik;) was lang opzoek geweest naar een guide voor hunter mijne is 70 waar ik nog money mee verdien

8/10 :bier: mis wat meer plaatjes van de inventory ofso? nja leuk om te lezen in iedergeval ^_^
Afbeelding
Deanick
Berichten: 1091
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2008, 20:36
RS: Deanick (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: Deanicky

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Deanick »

Nice, 7/10
Edit: Tip staat er al in :oops:
Jordenn
Berichten: 1120
Lid geworden op: donderdag 18 juni 2009, 22:36

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Jordenn »

Doe wat kleurtjes en wat plaatjes. Gewoon een graahk plaatje tussen 2 hoofdstukken maakt je lay-out al gelijk wat mooier. :idea:
Het ziet er namelijk nu wat kaal uit. Maar wel goed uitgelegde inhoud. Welverdiende 7/10. :)
Afbeelding
whatsups
Berichten: 179
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:12

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door whatsups »

Fuck, daar gaat mijn onbekende geld-verdien manier.
Ik ben SiM0` maar ik ben banned op dat account. De mods weten dat ik SiM0` ben dus vind het koel dat jullie me niet bannen en me een tweede kans geven. Thanks.

Getrouwd met Dion sinds: 23/10/2010 12:11
Afbeelding
Neem een kijkje op mijn portfolio. Hij is momenteel nog onder constructie maar hij zal vol komen staan met tutorials, mijn projecten en blogpost! Blijf zeker checken.
Pride-F-Side
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 17:56
RS: HydroX NL (p2p)

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Pride-F-Side »

whatsups schreef:Fuck, daar gaat mijn onbekende geld-verdien manier.
nou deze manier was al niet onbekend :-$
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Travolter »

whatsups schreef:Fuck, daar gaat mijn onbekende geld-verdien manier.
Voor die 5 ltf'ers dat dat nu eens soms gaan doen >.<
Afbeelding
Vogelkwakje
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 17 februari 2009, 13:43
RS: Vogelkwakje (p2p)
Clan: Team NL
Oude naam: koning i

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Vogelkwakje »

Beste manier is tele met fairy ring, en een artic bear als summ beest. Maar hoeveel xp per uur is dit ongeveer ?
Afbeelding
Klik Hier Voor mijn Lava Flow Mining Guide!
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Tvnp »

Jordenn schreef:Doe wat kleurtjes en wat plaatjes. Gewoon een graahk plaatje tussen 2 hoofdstukken maakt je lay-out al gelijk wat mooier. :idea:
Het ziet er namelijk nu wat kaal uit. Maar wel goed uitgelegde inhoud. Welverdiende 7/10. :)
Ben ik nog mee bezig, zoals je ziet zijn er al wat plaatjes toegevoegd
koning i schreef:Beste manier is tele met fairy ring, en een artic bear als summ beest. Maar hoeveel xp per uur is dit ongeveer ?
Hmm, ik zal dalijk eens kijken of ik dit ook toevoeg (ik heb geen verstand van fairy rings :)).
Xp per uur heb ik toegevoegd! Het is niet veel maar het gaat vooral om het geld.
Afbeelding
Pride-F-Side
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 17:56
RS: HydroX NL (p2p)

Re: Graahk hunting 600k-1m/h

Bericht door Pride-F-Side »

ik zit nu al tijdje grhaaks te doen nja 1 uurtje heb ik al 800k:) en ong 50k xp :bier:
Afbeelding
Gesloten