Fletching guide 1-99

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
arendhino
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:25
RS: Arend (p2p)
Clan: Fun4NL BE

Fletching guide 1-99

Bericht door arendhino »

Hallo allemaal en welkom bij de skill guide van de meest saaiste skill van Runescape Fletching. Fletching staat bekend doordat de fletchers spullen maken voor de skill Ranged.

Inhoud:


- Post 2: Benodigdheden
- Post 3: Training 1-99
- Post 4: Vervolg op training 1-99
- Post 5: Locaties
- Post 6: Trainings tips
- Post 7: Sacred clay fletching knife
- Post 8: Non-Combat Stealing Creation
- Post 9: Aanvullingen aan de gids
- Post 10: FAQ


GELIEVE NIET TE POSTEN VOORDAT IK TOESTEMMING KAN GEVEN S.V.P

~Arend(hino) Fletching master


Hier staan de benodigdheden die je nodig hebt voor tijdens het fletchen. De standaard benodigdheden is het materiaal dat je 90% gebruikt de meeste fletchers gebruiken dit matriaal tot level 99. De extra's zijn de extra materialen voor tijdens het fletchen.

Standaard:

- Knife
- Logs ( Maakt niet uit welke soort)
- Sacred clay fletching knife
- Bow string


Extra:
- Arrow head
- Feather
- Beaver
- Chisel
- Nails
- Dart Tips
- Wolfbone tips
- Sinew


==================== Fletching guide deel 1! =================================

Hallo en hier behandelen we de gids van 1-99.

Level 1-3

Je kan dit op 2 verschillende manieren behalen.

Manier 1:

Neem een hatchet en een knife mee en ga normale bomen hakken in falador. Als je hele bag vol is maak je daar arrow shafts van. Use knife op log => Selecteer arrow shafts (15) => Je knife maakt van de logs arrow shafts. Doe dit tot level 3. Je moet er 580 maken.

Manier 2:

Ga naar de Grand Exange en koop 39 logs. Use knife op log => Selecteer arrow shafts (15) => Je knife maakt van de logs arrow shafts. Doe dit tot level 3. Je moet er 580 maken.

Level 3-5:

Ga naar een fish shop wij nemen als voorbeeld Lumbridge. Neem je arrow shafts mee. Ga naar de fish shop en koop daar 1000 veren dat totaal 6000 coins kosten.
Use je veren => Selecteer de arrow shafts => Je krijgt headless arrow. Ga door totdat je level 5 bent.
Je kan de headless arrow verkopen op de Grand Exange of bewaren ik adviseer bewaren deze zijn handig voor later.

5-10
Gefeliciteerd met het behalen van level 5 nu hoef je eindelijk geen stomme arrow shafts te maken of headless arrow
Koop of hak je logs, use knife => op logs => shortbow (u). Verkoop ze daarna of drop ze noted.
Je moet er 154 maken.

10-20

Gefeliciteerd je hebt level 10 behaald nog 89 levels te gaan.
Koop of hak je logs, use knife => op logs => longbow (u).
Verkoop ze daarna of drop ze noted.
Je moet er 332 maken.

20-25

Koop of hak je oak logs, use knife => op oak logs => oak shortbow (u). Je moet er totaal 205 maken.

25-30-(35)

Koop of hak je oak logs, use knife => op oak logs => oak longbow (u). Je moet er totaal 221 maken. Maar als je voor level 35 gaat moet je er 583 maken.

30-35

Ga naar draynor manor, en ga naar Ava. Koop daar 1000 steel arrowtips. Use steel arrowtips => Arrow head => Steel arrows. je moet er 1809 maken ik adviseer je als je klaar bent de rest te kopen op de Grand Exange.

==================== Fletching guide deel 2! =================================

40-50

Gefeliciteerd je bent bijna op de helft qua de levels. We gaan willow longbow (u) maken. Je moet er 1545 maken.

50-55

Gefeliciteerd je bent bij de "Groote" level 50 nog 49 levels te gaan.
We gaan maple shortbow (u) maken. Je moet er 1307 maken.

55-65-(70)

Gefeliciteerd je bent bij de "Groote" level 55 nog 44 levels te gaan. Dit zal moeilijker gaan dan de andere levels. Je kan dit doordoen tot level 65 of 70. We gaan maple longbow (u) maken. Je moet er 4851 maken tot en met level 65. Voor level 70 moet je er 9795 maken.

We raden je aan vanaf level 70 gebruik te maken van de sacred clay fletching knife bij de volgende posten vind je info erover
70-85-(99)

Gefeliciteerd je denkt vast dit wordt gemakkelijk maar geloof me dit is het moeilijkste deel van de cape. Je moet Yew logs omfletchen tot yew longbows (u) en dan deze stringen tot volledige yew longbows.
Voor level 85 moet je er 16807 maken en voor level 99 moet je er 81979.

85-99 (alleen voor de mensen die geld uitgeven)

Gefeliciteerd level 85 je moet nu magic logs omzetten in magic longbows (u) en deze stringen tot gehele magic longbows. Je moet er 53420 maken. Ik adviseer je zelf om gewoon met de yew longbows te doen want deze manier is echt duur en gaat niet snel door de hoge kosten

De cape:

Gefeliciteerd je hebt het geflikt je hebt 99 Fletching! Je moet nu naar Catherby gaan deze stad is het snelste te bereiken door camelot teleport te doen en dan naar het zuid-oosten te lopen. Vergeet je 99000 coins niet en ga naar de baas van de ranged shop. Deze verkoopt de cape voor 99000 coins. Ik adviseer je daar te levelen met je vrienden dan heb je gelijk een reden om het te vieren;)

Locaties:

Deze post bestaat uit 2 delen.

Een woodcutting plek en een bank plek.

Woodcutting plekken:

Normal logs: Het oosten van Falador daar is een bank in de buurt en er zijn veel tree spots.

Oak logs: In het centrum van Falador zijn oak logs spots en iets verder in het oosten is een bank

Willow logs: In Draynor Village een paar stappen en je bent bij de bank het ligt aan de oever van de rivier.

Maple logs: In Seers Village boven de bank zijn er maple tree's.

Yew logs: Hier zijn verschillende spots ik raad eigenlijk niet aan om je eigen yew logs te hakken maar als je ze gaat hakken dan hak je ze in het oosten van de Grand Exange.

Magic logs: Hier zijn verschillende spots ik raad eigenlijk niet aan om je eigen magic logs te hakken maar als je ze gaat hakken dan hak je ze op een plek waar weinig mensen zijn.

Banken:
We gaan gebuik maken van one-click banks, dit zijn ze:

- Shantey pass
- De lumbridge cellar na de quest recipe for disaster.
- Duel Arena
- Castle Wars
- Neitiznot fremmenik issels gestard/voltooid hebben.
- Soul Wars

Weet jij nog meer one-click banks zet ze in een post in deze thread

Trainings tips:

Hier zijn een paar tips om snel Fletching te trainen.

Tip #1.

Ga niet now-liven! Bij de skill Fletching moet je dat niet doen je moet niet de heledag gaan fletchen dit houd je niet vol je moet met jezelf een afspraak maken hoeveel xp je gaat doen. Als je klaar bent adviseer ik je om die lekkere frisse lucht in te ademenen en een pauze houden van minimaal een kwartier.

Tip #2.

Maak gebruik van een one-click bank dit bespaart je tijd met klikken kijk bij de locaties post waar deze zich bevinden.

Tip #3.

Ga in een fun clan chat en luister je favoriete muziek tijdens het fletchen, als je in een fun clan chat zit kun je altijd met verschillende mensen chatten en je favoriete muziek luisteren zorgt ervoor dat je niet let op de tijd en dan is fletchen een eitje.

Tip #4.

Sla veel Sacred clay Fletching knifes in doe minimaal 5 dit bespaar je het lopen.

Tip #5.

Ga niet de hele week fletchen dit is zonde van je membership houdt 1 dag een rustdag in en ga lekker slayeren of dungeoneeringen etc.

Tip #6.

Doe fletching op je eigen thempo en niet op de thempo van een ander, sommige zeggen dat je 99 fletching haalt in een maand de andere zeggen dat je het nooit haalt. Ik adviseer je doe het in je eigen thempo

Tip #7.

Het is handig als je een rivaal hebt die ook fletcht je maakt er een soort wedstrijdje van en dan heb je die dwang dat je moet winnen dit zorgt voor een posetief effect tijdens het fletchen.

Tip #8.

Doe non-cb Stealing creation er zijn verschillende clans die zulke evenementen houden. In een van mijn posten zie je informatie over non-combat Stealing Creation. Maar ik raad je aan dit te doen dit bespaart je tijd!!!!!!!!!!

Tip #9.

Als je 97 fletch hebt kun je effigies assisten ik adviseer je dus naar world 117 te gaan en daar gratis fletching xp te halen dit kan van 15k tot 30k

Dit waren mijn tips heb je aanvullingen zeg het.

Sacred clay fletching knife:

Dit is een speciaale knife deze knife is anders dan de andere knives, deze knife geeft tijdelijk dubbel xp. Deze knife haal je op bij de minigame Stealing Creation. Een knife kost 20 punten dus 20000 punten halen bij één Stealing Creation potje. Deze knife gaat na een bepaalde tijd kapot en dan moet je weer een nieuwe halen.
De minigame bevind zich in de Gamers grotto.

Non-Combat Stealing Creation:

Non-Combat Stealing Creation is Stealing Creation zonder gebruik van Combat, hierdoor wordt je niet gekild en kan je meer punten halen. Door Non-Combat Stealing Creation te doen bespaar je tijd want als alle clay op is "End" de game eerder hierdoor bespaar je tijd en kan je meer knife's halen in een uur.
Je moet bij de Stealing Creation plek zijn wat je verder moet doen staat in die clan chat.

Non-Combat Stealing Creation Friend chats:
- Fast Sc World 99
- Sc_Safe World 130
- Sc Asap (World onbekend)

Ken jij nog meer Non-Combat Stealing Creation Friend Chats meld ze.

FAQ:

Maak ik verlies met Fletching?
Dat hangt ervan af wat de prijzen op het moment zijn en hoe je het hebt getraind over het algemeen is het een heel klein beetje winst.

Moet ik het op jou manier doen?
Nee, het hoeft niet op mijn manier maar het is wel een aanrader

Moet je meer dan 50 mil hebben voor 99 fletching?
Nee je hoeft niet zoveel geld te hebben met 500.000 coins red je het al je moet gewoon proberen zoveel mogelijk in te kopen maar niet alles opmaken voor andere skills

Is het wel een aanrader om 99 fletching te halen?
Dat hangt ervan af, als je bijvoorbeeld snel een 99 cape wilt halen/trimmen dan is Fletching een aanrader.

Aanvullingen aan de gids:
Voor mensen die iets aanvullen op de gids:D


Ik hoop dat jullie deze gids handig vonden. Rate deze gids als het kan en geef eventueel tips.

~ Arend(hino) Fletching master
Laatst gewijzigd door arendhino op donderdag 7 juli 2011, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Arend is een vogel in dit geval is het mijn naam.

Je kent pas jezelf als je pas je eigen geschiedenis kent.
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Burn the Sof »

Je kan hier geen posts onder elkaar doen en er is een opslaan knop?
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Thomas »

Add plaatjes.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
smeag
Berichten: 107
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:34
RS: xmr ulex (p2p)
Clan: little rub

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door smeag »

sla het eerst op en dan poste als je plaatjes hebt nu 5/10 plaathes 7.5/10 :D
leen mij dragon pickaxes ik betaal 25k/H!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
KennyPlox
Berichten: 3146
Lid geworden op: zaterdag 5 maart 2011, 11:42
Clan: Geen

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door KennyPlox »

Plaatjes, kleurtjes, kopjes

6.5/10 tot nu toe
Afbeelding <-- vogels
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Fratske »

Plaatjes, kleurtjes....Verder niet erg origineel onderwerp. 5/10
Hondjes <3
[/color][/size]
DutchSk1lls
Berichten: 29
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 10:44
RS: DutchSk1lls (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door DutchSk1lls »

misschien kun je het iets overzichtelijk maken met wat Grotere letters voor titels enzoo.

verder goeie guide goeie info 6/10
Skillcapes

Afbeelding - since 12/1/2012 Afbeelding - since 23/8/2014 Afbeelding - since 29/7/2012

Afbeelding - since 24/8/2014 Afbeelding - since 3/9/2014 Afbeelding - since 3/9/2015

Afbeelding - since 30/11/2015


https://runetrack.com/profile.php?user=Og_Slimshady
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Burn the Sof »

1/10 Niet orgineel,geen plaatjes,geen lay out

Toegevoegd na 2 uur en 4 minuten:

Deze guide staat ook ergens op de RuneScape forums weet ik heel zeker kan hem alleen niet meer vinden.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Tristan »

Niet orgineel? Er is in geen tijden een fletching guide gemaakt (niet dat het nodig is).
  • Geen kleuren
  • Geen plaatjes
  • Geen goede tekst opbouw
  • Je mag dit zelf invullen
1/5.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Max OwnzU
Berichten: 666
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 18:16
RS: WastedXP (p2p)
Clan: Teak
Oude naam: Jamajo pwn

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Max OwnzU »

Is het niet makkelijker om gewoon met maples je 99 te halen ivm met winst etc,
Speelt weer RuneScape. Ign: WastedXP
Divined Veng
Berichten: 2783
Lid geworden op: vrijdag 6 november 2009, 16:17
RS: Divined Veng (OSRS)

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Divined Veng »

Voor je layout geef ik je een 2/10, voor de informatie een 8/10.
Gebruik plaatjes, kleurtjes, ...
Geld verdienen door mails te lezen?
https://www.moneymiljonair.be/993717
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: Fletching guide 1-99

Bericht door Phun »

Cijferlijst:

Layout; 1.
Inhoud; 7,5.
Opgeteld; 8,5 / 2 = 4,25.
Plaats reactie